Ga naar inhoud

Ja ik heb een borstvergroting gehad. Dus? (Het taboe van de borstvergroting)


Lolo3

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af hoe vaak de dames op dit forum nog tegen het taboe van de borstvergroting aanlopen. Naar mijn idee heerst dit nog steeds in de maatschappij, weliswaar minder erg dan tien jaar geleden. Persoonlijk snap ik de dubbele gedachte bij veel mensen wel. Je laat in een gezond lichaam snijden en dat blijft een vreemd idee. Dit is ook hetgeen waar ik de meeste moeite mee had. Toch besluiten steeds meer vrouwen dat het de moeite waard is. De negatieve kanten van de borstvergroting worden voor lief genomen en als het eenmaal is gebeurd is eigenlijk iedereen er blij mee. Hoe vaak ik niet heb gehoord: "Vroeger kwam je gewoon binnenlopen. Nu stapt er echt iemand binnen, rechte rug en zelfverzekerd." Ja, het geeft zelfvertrouwen. Maar het geeft ook kritiek. In hoeverre hebben jullie positieve en negatieve reacties gehad? Hoe gaan jullie daarmee om? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wel herkenbaar hoor. 

Maar weet je meid, mensen lullen toch wel over je, ook al probeer je helemaal met de mode mee te lopen en te doen zoals de rest doet, dan toch is er altijd welciemand die jou niet leuk vind of iets van je vind.

ik ben blij met mezelf, mijn man en dochter zijn blij met mij en dat is het enigste dat telt. Ik vertel gewoon aan iedereen die ik tegen kom dat ik een bv krijg, want ik vind het leuk, ik kijk er naar uit en wil de hele dag over tieten praten, en wat mensen er dan van vinden als ze onder elkaar zijn dat vinden ze maar, ík vind t leuk.

maar het aller belangrijkste is dat ik goed in mijn vel zit en dat ik blij met mezelf bent, ik ben degene die het meest met mij is opgescheept, kan ik het maar beter leuk maken voor mezelf,   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lolo3... leuke topic! De negatieve reacties die ik heb mogen ontvangen waren vooral van de mensen die dichtbij me staan.. (vriendinnen)... idd reacties zoals.. waarom dan? Je gaat toch niet in een gezond lichaam snijden... Ben eens een keer tevreden met wat je wel hebt enz enz..  Ik ben zo blij dat ik naar mezelf heb geluisterd na al die jaren van twijfelen en en toch voor ben gegaan. Want krijg nu wel positieve reacties.. Je straalt meid... gaat goed met je hè? Ja gaat zeker goed... mijn zelfvertrouwen is toegenomen en dat straal ik zeker uit... En ook al zijn mijn borsten dan op de operatietafel gemaakt.. ik ben er ontzettend trots op!! En dat mag iedereen weten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mamalisa:

Ja wel herkenbaar hoor. 

Maar weet je meid, mensen lullen toch wel over je, ook al probeer je helemaal met de mode mee te lopen en te doen zoals de rest doet, dan toch is er altijd welciemand die jou niet leuk vind of iets van je vind.

ik ben blij met mezelf, mijn man en dochter zijn blij met mij en dat is het enigste dat telt. Ik vertel gewoon aan iedereen die ik tegen kom dat ik een bv krijg, want ik vind het leuk, ik kijk er naar uit en wil de hele dag over tieten praten, en wat mensen er dan van vinden als ze onder elkaar zijn dat vinden ze maar, ík vind t leuk.

maar het aller belangrijkste is dat ik goed in mijn vel zit en dat ik blij met mezelf bent, ik ben degene die het meest met mij is opgescheept, kan ik het maar beter leuk maken voor mezelf,   

Eens met de reactie hierboven! Je doet dit niet voor een ander maar altijd voor jezelf om beter in je vel te kunnen zitten! Ook in mijn geval zou dat zo zijn. (Moet nog geopereerd worden) Wat een ander ervan denkt is prima. Negatief of positief. Ik weet dan waar ik het voor doe en er gelukkiger van word. Mensen die erg negatief overkomen zijn meestal of jaloers of kunnen zich heel slecht in een ander verplaatsen! 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat daar ook wel aan te denken, maar vroeger zat ik veel meer in met wat mensen dachten en 'zouden zeggen'. De laatste jaren denk ik gewoon dat verschillende mensen verschillende meningen hebben en dat ze soms die mening beter voor zich hadden kunnen houden. Ik kan nog altijd wel ondersteboven zijn als mensen keihard negatieve kritiek spuien (ja, ik ben Vlaams:D) of achter je rug gaan roddelen, maar het helpt me als ik dat bespreek met mijn wijze man. Hij helpt me om eruit te halen wat ik kan gebruiken om te groeien en dan te relativeren en te nuanceren. Het is gewoon hun mening, soms enigszins fout gebracht, maar niettemin gewoon een mening. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat dit veel meer zou zijn. Was daar eerlijk gezegd bang voor. Nu dat ik mijn datum vast gezet heb vertel ik het aan de mensen om mij heen, dat ik dit laat doen en tot nu toe krijg ik echt alleen maar positieve reacties! Eigenlijk zelfs hartverwarmende reacties: Oh wat goed dat je het nu eindelijk laat doen. Ook heel veel begrip en vooral omdat het al jaaaaaaaaaaaaaaaaren (zeker 15 jaar) een ding is. 

Toevallig vanochtend tegen een vriendin verteld die ik al ken vanaf dat wij in de luiers zitten, en ze knuffelde mij en vond het zo goed voor/van me. 

Verder hoop ik dat niemand het zal zien, ik wil graag natuurlijke borsten. Ik draag nu Maximizers (2 over elkaar) en hoop dat ik met de borstvergroting ongeveer zelfde zal zijn, zonder bh's!! Dan ziet niemand wat :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel herkenbaar! Ik ben er super eerlijk over en maak het met iedereen bespreekbaar, daardoor merk ik dat het interessante roddelgehalte er al snel af is en mensen gewoon heel geïnteresseerd vragen hoe het met mij is en of ik er blij mee ben...Erg fijn is het! Wel vond het heel lastig om over te praten waar mij schoonouders bij zaten. Dat komt voornamelijk doordat mijn schoonzus aangaf het ook wel te willen, maar haar ouders het nooit zouden goedkeuren. Ze zijn vrij conservatief en dan weet je dus al hoe ze erover denken. Maar dat hebben ze tegenover mij niet uitgesproken. Misschien is het meer de neiging om voor anderen te willen denken met een mening die je al vooraf in hebt gevuld. Probeer openminded te blijven, voor jezelf en anderen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het tegen mijn beste vriend en een beste vriendin vertelt. Verder weet er niemand van mijn borstvergroting. Het is wel iets dat ik gewoon zou willen vertellen maar anderzijds..  Ik vertel het niet :) ergens schaam ik me ervoor en anderzijds begin ik dankzij deze forum toch meer zoiets te hebben van ''pff ik doe het voor mezelf en niet voor een ander'' IK wil dit en niet een ander :) IK word er gelukkig van en het wordt tijd dat ik mezelf ook eens wat gun. Als ik mijn borstvergroting gehad heb (dit zal sowieso wel opvallen) en ze zeggen er wat van, zal ik eerlijk zijn. Heb ik ook al gezegd tegen mijn man. Ik ga eerlijk zijn. Zeggen ze er niks van, weet ik van niks :) 

Mijn man bracht me wel aan het denken. We gaan 4x per week fitnessen en ons dochter gaat dan naar mijn schoonmoeder.. Als ik geopereerd word ben ik sowieso 6 weken uit.. Nuja dan heb ik geen ander keus dan het haar te vertellen maar goh het kan 2 kanten uitgaan... Het is een vrouw dat niet haar mond houdt zal ik het zo zeggen... Dus het kan zijn dat ze meteen antwoord ''Wa?? Gij!? Waarom??'' maar kan ook zijn dat ze zoiets heeft van ''oh.. Okey moet jij weten is jou lichaam'' :P Dus.. maar DIT is voor mijn man om te vertellen :P dat doe ik niet lol ! :P xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook altijd wel open over geweest. Ook nu ik weer 1 eruit moet laten halen bespreek ik t gewoon. Het boeit me niks...echt niet. Ik heb mezelf ook niet gemaakt...!

ieder zn ding toch? en dit geeft ook vrijheid in je hoofd en dat is gewoon fijner.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel herkenbaar, in het begin vond ik het heel lastig om aan mijn omgeving te vertellen maar toen ik het eenmaal aan de eerste paar mensen had verteld en zulke goede reacties kreeg was het ineens helemaal niet meer zo erg om het te vertellen. Ik vond het het meest spannend om het aan mijn ouders te vertellen, die heb ik een maand voor de operatie ingelicht maar zij deden er eigenlijk heel luchtig over en zorgen nu heel goed voor me, samen met mijn vriend :) 

Ik doe het inderdaad voor mezelf en heb het wel aan mijn directe omgeving verteld. Als anderen er naar zullen vragen zal ik er gewoon open over zijn. Er zal inderdaad af en toe over gepraat worden maar dat zullen we dan maar voor lief nemen :rolleyes:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het liever voor mij gehouden omdat ik veel dingen eigenlijk gewoon niet deel. Maar balletje is gaan rollen en iedereen weet het behalve mijn werk. Ik heb echt top reacties gehad! Vervelende is wel dat nu iedereen steeds vraagt hoe het gaat haha. 

Alleen m'n vriend had het z'n moeder vertelt, en bij haar vond ik het toch wel akward. Gewoon omdat wij thuis heel open zijn maar zij thuis niet zo dus had geen idee wat ik kon verwachten maar niks anders dan top reacties haha. Werd wel helemaal rood en ging stamelen :45: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het pas aan mijn schoonmoeder verteld. Mijn mama en mijn zus weten al een tijd van mijn plannen en zij steunen me helemaal, maar er was toch een drempel om er tegen mijn schoonmoeder over te beginnen. Het is niet gemakkelijk om je kwetsbaar op te stellen. Ze was heel positief toen ik het vertelde. Zo lief! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo herkenbaar. 

Ik heb zonnn rot reactie van mijn beste vriendin gehad en sinds dat ik het haar verteld heb ik niks meer van de gehoord  heel vreemd.

Maar ja heel simpel heb het voor mezelf gedaan en if u dont like jammer dan hahaha toch....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg ook verschillende reacties van mensen ! 

Maar ik heb het voor mezelf gedaan en niet wat anderen daarvan zullen denken!

mijn zelfvertrouwen is nu al gegroeid ! En had het achteraf veel eerder moeten doen.

het is jou lijf en jij moet doen wat jou gelukkig maakt !

je leeft maar 1 keer dus geniet !!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei noor-boobs:

Zo herkenbaar. 

Ik heb zonnn rot reactie van mijn beste vriendin gehad en sinds dat ik het haar verteld heb ik niks meer van de gehoord  heel vreemd.

Maar ja heel simpel heb het voor mezelf gedaan en if u dont like jammer dan hahaha toch....

Als ik dit lees, worden mij twee dingen heel duidelijk; ten eerste is dit dus geen 'beste vriendin' en ten tweede komt er maar één woord in mij op: JALOEZIE. ... Met dikke vette hoofdletters! Geniet maar lekker van je nieuwe boobies.... Zij zou willen dat ze ze had. 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.