Ga naar inhoud

Lekkere & Gezonde Recepten Hoekje!


Niesje

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei jaino:

Ingredienten voor 6 – 8 st.
150 gr havermout
2 eieren
2 grote appels, ik gebruikte Jonagold
2 el kokosolie
2 tl kaneel
Snuf zout

Zo maak je het
Verwarm de oven voor op 180 graden.

Mix de havermout samen met de eieren glad in een keukenmachine.

Laat de kokosolie smelten en voeg dit bij de havermout.

Rasp de appelen fijn en meng dit door het havermoutmengsel. Ik gebruik hiervoor een simpele handrasp van Ikea.

Voeg een snuf zout en de kaneel toe en meng het nog even goed door elkaar.

Bekleed een kleine ovenschaal of brownievorm (20 x 20 cm) met bakpapier. Ik maak het altijd even nat onder de kraan, dan kun je het heel gemakkelijk vouwen.

gezonde appelkoeken

Giet het mengsel in de vorm.

Bak de gezonde appelkoeken in ongeveer 50 minuten af in de oven.

Mocht de bovenkant te donker worden, dek het dan af met een stukje bakpapier.

Snij de appelkoeken in vierkantjes.

gezonde appelkoekenBewaar de appelkoeken in de koelkast. Je kunt ze ongeveer 3 dagen bewaren. Invriezen kan eventueel ook.

Oooooh, gewoon gebak!! En dan nog gezond ook?
Die ga ik maken! hihi :P

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik maak vaak ontbijtmuffins op basis van havermout!

2muffins is voldoende voor mij als ontbijt. Of ik neem er 1 als tussendoortje. Op t werk krijg k vaak te horen "zit je nou alweer muffins te eten, en niks aankomen zeker". T zijn gewoon hele bewust samengestelde muffins.

De kokos bloesem laat ik altijd achterwege. Als je wat rijpere bananen neemt zijn ze ook al wat zoeter van zichzelf.

En k voeg soms wat gewelde rozijnen toe, die maken het ook stuk zoeter.

Owja en als je geen amandelmelk in huis hebt kan het ook gewoon met water!

Ipv alleen walnoten doe ik meestal ongebrande notenmix. Gebrandde noten zijn minder gezond.

Ik zet de link van het recept hier neer, is net zo makkelijk. http://chickslovefood.com/healthy-baksel-havermoutmuffins/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ander ontbijt wat k vaak eet. Havermout met water ipv vegamelk

Ik zet het meestal savonds al klaar in een kommetje.

Havermout 4el

Rozijnen 2el

Kokosrasp ½ el

Chiazaad ½ eetlepel

Lijnzaad ½ eetlepel

Kaneel ±1tl

Ik maakte het voorheen altijd met amandelmelk of kokosmelk (van alpro) maar zomer 2014 een maand door Italië gereist met camper en hadden op een dag geen vegamelk meer. Toen geprobeerd met kokend water. Werkt ook! Is iets minder smeuïg maar ook goed te doen

Alles bij elkaar in kommetje en alvast door elkaar roeren. Op gevoel wat kokend water erbij gieten en goed doorroeren tot het een smeuïg geheel is, vooral de kaneel goed doorroeren want die zakt. Als er na het roeren nog water over is kan je dit voorzichtig afgieten (gaat alleen wat kaneel verloren). Het is beter om te weinig toe te voegen en nog beetje bij te gieten dan dat je moet afgieten hihi. Weet niet precies hoeveel water, zal het eens meten. Het papje na het mengen beetje aandrukken en ca 10 min laten staan zodat de oats weken (eigenlijk "minuten"). Ik giet het water er meestal bij vlak voordat ik de deur uit ga. Moet dik half uur rijden naar m'n werk en eet het dan vaak onderweg op hihi :)

Extra's: nog lekkerder met stukjes appel en ongebrandde nootjes. Net of je warme appeltaart eet! Eventueel voor de echte zoetekauw kan je nog wat agavesiroop of honing toevoegen. M'n vriend vind met banaan ook lekker. En een eetlepel kokosolie is ook gezond. Ja sommige vetten zijn gezond (afhankelijk van structuur en keten verbindingen). Een mens kan niet zonder vetten.

K ben grote havermoutfan omdat het langdurig energie afgeeft en je dus minder snel honger gevoel krijgt.

Ik heb een voedingsachtergrond waardoor ik wel het een en ander erover weet :) ( ook niet altijd even handig haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jaino, die appelkoeken zijn goed he!  

Die crackers lijken me ook erg lekker @mamalisa. Die notenrepen heb k 2x geprobeerd te maken maar bleef niet goed bij elkaar geplakt... Heb jij daar nog  aanvullende tips voor? :)

Die zoete frieten die Niesje aan t begint noemt zijn ook zooo lekker! 

@Mamalisa, ben je vegetariër of veganist? Lijkt me jammer dat je om die reden je familie niet meer durft te bezoeken. Als jij graag op die manier wil eten/leven is dat toch jou keuze. Jij ga hun toch ook niet verbieden om het niet meer te eten ;)

 

Komen er nog meer lekkere, gezonde (en makkelijke) recepten? Kan wel wat extra gezonde recepten gebruiken. Volgens m'n vriend hebben ze ook protheses in m'n buik geplaatst haha. En dan let ik er nog wel op.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een lekkere salade

Kip

Paprika (ik gebruik 1 rode en 1 gele)

Ui

Sla mix 

 

Ik bak dan 2 kipfilets met een heeeel klein beetje boter (mijn pan heeft niet veel nodig :P dus eerder voor mijn pan wat in te vetten) lekker kippenkruiden peper & zout , ik knip ze in kleine stukjes terwijl ze bakken (dan blijven ze lekker zacht) omdat rauw kipfilet nu eenmaal niet altijd fijn is om te snijden :P 

paparika snij ik in repen & dan nog eens in 3

ui fijn snijden en dit alles kap ik bij mijn sla en dan meng ik alles bij elkaar.

Ik eet de salade soms gewoon zo.

Overlaatst had ik er gebakken aardappeltjes bij. 

Aardappelen met schil, wassen & heeel fijne (niet te diepe) insneden in maken. zoals op de foto, deze dan besprenkelen met wat olijfolie peper & zout & in de oven ermee , was heel erg lekker :) 

xxx

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Niesje:

Oehhh lekker @Miss.S, die aardappel ga ik ook eens maken maar dan met zoete aardappel en Himalaya-zout! 

idd zoete aardappel! Heb het nooit geproefd denk ik dus ben niet zeker of ik het lust of mijn man het lust :P 

Is er een verschil met himalaya zout?? :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken ook nog een lekkere maaltijd-salade, beetje à la Grieks.. :) 

 

- sla (welke maakt niet uit, ik pak meestal gewoon ijsbergsla)

- kipfilet bakken met komijn

- quinoa mix gekookt (met die rode en zwarte quinoa dus en evt al met wat oosterse kruiden (bijv. tabouleh) koken)

- olijven voor de liefhebber (ik leer ze nu pas eten) 

- feta

sla versieren met rode ui, komkommer, tomaat, paprika, augurk, zilveruitjes, gekookt eitje en om helemaal gezond te doen gooi ik er nog wat chia zaad/gepeld hennepzaad eroverheen!

dressing aanmaken van magere yoghurt, citroensap, dille, paprikapoeder, beetje knoflook, peper en himalaya-zout

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei RosaD89:

@Jaino, die appelkoeken zijn goed he!  

Die crackers lijken me ook erg lekker @mamalisa. Die notenrepen heb k 2x geprobeerd te maken maar bleef niet goed bij elkaar geplakt... Heb jij daar nog  aanvullende tips voor? :)

Die zoete frieten die Niesje aan t begint noemt zijn ook zooo lekker! 

@Mamalisa, ben je vegetariër of veganist? Lijkt me jammer dat je om die reden je familie niet meer durft te bezoeken. Als jij graag op die manier wil eten/leven is dat toch jou keuze. Jij ga hun toch ook niet verbieden om het niet meer te eten ;)

 

Komen er nog meer lekkere, gezonde (en makkelijke) recepten? Kan wel wat extra gezonde recepten gebruiken. Volgens m'n vriend hebben ze ook protheses in m'n buik geplaatst haha. En dan let ik er nog wel op.... 

Ehm, nee geen idee eigenlijk, als het niet plakt gooi ik er gewoon extra pindakaas of agavesiroop doorheen ofzo. Ik doe ook altijd maar wat eigenlijk, ben niet zo'n keukenprinses haha. Vreemd genoeg lukt het eigenlijk altijd en smaakt t ook nog.

en ik ben veganist, en is niet alleen mijn familie hoor, je wilt niet weten hoeveel mensen in de verdediging schieten als ik zeg dat ik veganist ben, of eigenlijk pas als ik uitleg waarom ik veganist ben, omdat ik weet hoeveel dierenleed er achter schuil gaat en ik kies dan liever voor een plantaardig alternatief. Een stuk vlees smaakt gewoon niet meer zo lekker als je bedenkt hoeveel angst pijn en verdriet erachter zit, voor mij althans.

en dan krijg ik vaak als antwoord: oh dus ik ben een moordenaar? Ik geef zeker niks om dieren? Nou ik heb toevallig een hond thuis hoor, en een konijn. Maar ja jij zal het wel weer beter weten, jij bent natuurlijk beter dan ons.

en dan denk ik jeeeeetje chill man, ik zeg toch niks:blink: ik ga er uit mezelf niet over beginnen want dan ben je zo'n preker maar als iemand er naar vraagt vind ik het wel fijn dat ik het kan uitleggen. Stiekem hoop ik natuurlijk dat mensen gaan kiezen voor plantaardige alternatieven, gelukkig vragen mensen zich tegenwoordig steeds vaker af waar hun eten vandaan komt en kiezen ook alleseters tegenwoordig steeds vaker voor soja/amandel melk ipv koemelk of een vleesvervanger/noten/peulvruchten bij hun warme maaltijd ipv een stukje vlees

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Miss.S:

idd zoete aardappel! Heb het nooit geproefd denk ik dus ben niet zeker of ik het lust of mijn man het lust :P 

Is er een verschil met himalaya zout?? :P 

Wij vinden 'm heerlijk de zoete aardappel!

En Himalaya-zout is gezonder!!

http://www.optimalegezondheid.com/de-gezondheidsvoordelen-van-himalaya-zout/

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Mamalisa:

Ehm, nee geen idee eigenlijk, als het niet plakt gooi ik er gewoon extra pindakaas of agavesiroop doorheen ofzo. Ik doe ook altijd maar wat eigenlijk, ben niet zo'n keukenprinses haha. Vreemd genoeg lukt het eigenlijk altijd en smaakt t ook nog.

en ik ben veganist, en is niet alleen mijn familie hoor, je wilt niet weten hoeveel mensen in de verdediging schieten als ik zeg dat ik veganist ben, of eigenlijk pas als ik uitleg waarom ik veganist ben, omdat ik weet hoeveel dierenleed er achter schuil gaat en ik kies dan liever voor een plantaardig alternatief. Een stuk vlees smaakt gewoon niet meer zo lekker als je bedenkt hoeveel angst pijn en verdriet erachter zit, voor mij althans.

en dan krijg ik vaak als antwoord: oh dus ik ben een moordenaar? Ik geef zeker niks om dieren? Nou ik heb toevallig een hond thuis hoor, en een konijn. Maar ja jij zal het wel weer beter weten, jij bent natuurlijk beter dan ons.

en dan denk ik jeeeeetje chill man, ik zeg toch niks:blink: ik ga er uit mezelf niet over beginnen want dan ben je zo'n preker maar als iemand er naar vraagt vind ik het wel fijn dat ik het kan uitleggen. Stiekem hoop ik natuurlijk dat mensen gaan kiezen voor plantaardige alternatieven, gelukkig vragen mensen zich tegenwoordig steeds vaker af waar hun eten vandaan komt en kiezen ook alleseters tegenwoordig steeds vaker voor soja/amandel melk ipv koemelk of een vleesvervanger/noten/peulvruchten bij hun warme maaltijd ipv een stukje vlees

Pfff seg! dat je daar al voor in verdediging moet gaan... :) nuja weet je.. ergens kan ik het vergelijken met mijn 'leven'... Ze zien dat ik 'bruin' ben en maken een omweg alsof ik een terrorist ben. De aanslagen in brussel paar weken terug... Ik stond aan de kassa in een winkel & er kwam een man achter me staan.. Nuja achter mij... hij stond zo'n 2.5m achter mij.. Dan kwam er een ouder koppel & deed hij teken van ''oh wacht ik ben voor jullie ik sta aan te schuiven'' like dude... ? dat kwetst! 

En ik snap dat jij veganist bent, alle respect ervoor. Ik kan het niet. Maar dit betekent niet dat ik in verdediging zou schieten. Ik vind het allemaal interessant :) je zou er maar van kunnen leren he ;) 

Nuja , zo'n mensen kan je dan beter laten gaan. Als je niet eens normaal meer kunt denken en om alles in verdediging moet schieten , flikker dan maar op :) !

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Mamalisa:

Zoete aardappel is lekker hoor, heel zoet haha.

Lekker uit de oven of als aardappel puree. Kinderen vinden het ook vaak lekker omdat het zo zoet is

Mmm dan ga ik mij eens zoete aardappel kopen aangezien ons dochter niet graag aardappelen eet.. Is dat misschien nog een lekker alternatief voor haar :P xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Miss.S:

Pfff seg! dat je daar al voor in verdediging moet gaan... :) nuja weet je.. ergens kan ik het vergelijken met mijn 'leven'... Ze zien dat ik 'bruin' ben en maken een omweg alsof ik een terrorist ben. De aanslagen in brussel paar weken terug... Ik stond aan de kassa in een winkel & er kwam een man achter me staan.. Nuja achter mij... hij stond zo'n 2.5m achter mij.. Dan kwam er een ouder koppel & deed hij teken van ''oh wacht ik ben voor jullie ik sta aan te schuiven'' like dude... ? dat kwetst! 

En ik snap dat jij veganist bent, alle respect ervoor. Ik kan het niet. Maar dit betekent niet dat ik in verdediging zou schieten. Ik vind het allemaal interessant :) je zou er maar van kunnen leren he ;) 

Nuja , zo'n mensen kan je dan beter laten gaan. Als je niet eens normaal meer kunt denken en om alles in verdediging moet schieten , flikker dan maar op :) !

xxxx

Zoooo dat is echt helemaal erg. Ik werk in de zorg, je wilt niet weten hoe racistisch de clienten allemaal zijn. Toendertijd was het abnormaal als je iemand zag met een kleurtje, zijn die mensen helemaal niet gewend. Dus mensen met een kleurtje zijn dan 'raar' en 'anders'. Hoe vaak ik niet hoor: ik kreeg weer zo iemand uit afrika aan de deur...

vraag ik altijd: hoe weet je dat je ze uit afrika komen? Nou omdat ze zwart zijn krijg je dan als antwoord. Vraag ik waar denkt u dat ik vandaan kom? Mensen denken altijd dat ik uit nederland kom, ik ben ik griekenland geboren, maar dat zie je nergens aan. Zeg ik zie je nou je kunt niet van allemaal dingen uitgaan simoelweg door iemands uiterlijk. Niet dat het helpt overigens... Dat zit er zo inge akken bij die mensen. Maar ik vind het afschuwelijk als mensen zo praten. Niet alleen over donkere mensen, net zo goed over moslims of turkse mensen, vluchtelingen enz. 

en n ga ik nog boos worden ook, even ander topic opzoeken, brrrr haat dat als mensen dat doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Mamalisa:

Zoooo dat is echt helemaal erg. Ik werk in de zorg, je wilt niet weten hoe racistisch de clienten allemaal zijn. Toendertijd was het abnormaal als je iemand zag met een kleurtje, zijn die mensen helemaal niet gewend. Dus mensen met een kleurtje zijn dan 'raar' en 'anders'. Hoe vaak ik niet hoor: ik kreeg weer zo iemand uit afrika aan de deur...

vraag ik altijd: hoe weet je dat je ze uit afrika komen? Nou omdat ze zwart zijn krijg je dan als antwoord. Vraag ik waar denkt u dat ik vandaan kom? Mensen denken altijd dat ik uit nederland kom, ik ben ik griekenland geboren, maar dat zie je nergens aan. Zeg ik zie je nou je kunt niet van allemaal dingen uitgaan simoelweg door iemands uiterlijk. Niet dat het helpt overigens... Dat zit er zo inge akken bij die mensen. Maar ik vind het afschuwelijk als mensen zo praten. Niet alleen over donkere mensen, net zo goed over moslims of turkse mensen, vluchtelingen enz. 

en n ga ik nog boos worden ook, even ander topic opzoeken, brrrr haat dat als mensen dat doen

Ja ik werk ook in de zonde heb dit eigenlijk nooit meegemaakt. Nu ben ook wel al bijna 3 jaar niet meer aan het werk ofso dus ik zou niet weten hoe de mensen in Antwerpen zijn. Maar in Limburg waren ze super lief :) wederzijds respect. Vond mijn job heel leuk dus zo'n opmerkingen gelukkig nooit gehoord :) bij mij merken ze gauw dat ik Marokkaanse ben, al zijn er die soms denken dat ik spaans ben ofso :P lol ! nuja... :) mensen.. het blijft een rot ras :P 

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei best_boobie:

Oh? Leven doe je niet in zonde?

Werken in zonde... ik zit me er weer iets bij voor te stellen, laat maar :45:

Maar ff wat anders, het ging hIer over eten en recepten ;)

Xxx

hahahah lol ! in de zorg dus ! hjihihihi :D:45: jij ziet dan toch ook ALTIJD alles he ! :P hihi 

xxx Juist! eten! :o ik ga zo naar de supermarkt voor zoete aardappel en brood voor mijn man :P ff receptjes zoeken voor met zoete aardappel te maken, kan ik mijn dochtertje mss eens wat anders te eten geven :D

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mamalisa:

Ehm, nee geen idee eigenlijk, als het niet plakt gooi ik er gewoon extra pindakaas of agavesiroop doorheen ofzo. Ik doe ook altijd maar wat eigenlijk, ben niet zo'n keukenprinses haha. Vreemd genoeg lukt het eigenlijk altijd en smaakt t ook nog.

en ik ben veganist, en is niet alleen mijn familie hoor, je wilt niet weten hoeveel mensen in de verdediging schieten als ik zeg dat ik veganist ben, of eigenlijk pas als ik uitleg waarom ik veganist ben, omdat ik weet hoeveel dierenleed er achter schuil gaat en ik kies dan liever voor een plantaardig alternatief. Een stuk vlees smaakt gewoon niet meer zo lekker als je bedenkt hoeveel angst pijn en verdriet erachter zit, voor mij althans.

en dan krijg ik vaak als antwoord: oh dus ik ben een moordenaar? Ik geef zeker niks om dieren? Nou ik heb toevallig een hond thuis hoor, en een konijn. Maar ja jij zal het wel weer beter weten, jij bent natuurlijk beter dan ons.

en dan denk ik jeeeeetje chill man, ik zeg toch niks:blink: ik ga er uit mezelf niet over beginnen want dan ben je zo'n preker maar als iemand er naar vraagt vind ik het wel fijn dat ik het kan uitleggen. Stiekem hoop ik natuurlijk dat mensen gaan kiezen voor plantaardige alternatieven, gelukkig vragen mensen zich tegenwoordig steeds vaker af waar hun eten vandaan komt en kiezen ook alleseters tegenwoordig steeds vaker voor soja/amandel melk ipv koemelk of een vleesvervanger/noten/peulvruchten bij hun warme maaltijd ipv een stukje vlees

Haha oke, ik ben aardig thuis in de keuken maar dit lukt mij dan weer niet om te maken. Of het worden mega plakkerige repen haha! Heb ze de laatste keer maar door de kokosrasp gerolt om de plakkerigheid weg te halen haha

Ik snap je standpunt heel goed! Ik ben zelf flexetarier, eet misschien 1-2x per week vlees maar dan wel met beter leven keurmerk. En er zijn super goede en lekkere vervangers voor de dierlijke ingredienten/producten. Alleen blijven veel mensen hangen in hun oude gewoonten (wat een boer niet kent, vreet ie niet). Ik denk persoonlijk dat dit soort mensen niet nadenken over de toekomst en wat voor impact hun manier van leven/consumeren heeft. De aarde is te klein om iedereen te kunnen blijven voorzien van voldoende voeding als we op deze manier verder gaan... Het is nooit verkeerd om er zelf wel mee bezig te zijn. Alleen maak je misschien niet direct het verschil maar vele eenlingen bij elkaar maken wel een verschil!
Momenteel werk ik voor Koolen1981, deze maken o.a. vegetarische burgers op basis van champignons. Ze zijn helaas nog niet allemaal veganistisch. Hier probeer ik wel wat sturing aan te geven, maar lukt nog niet helemaal. Maar qua vegetarische/veganistische burgers zijn er echt al zoveel goede producten in de markt. Van sommige heb je niet eens door het het nepvlees is, zelfs mn vriend trapt er in als groot vleesliefhebber haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt @RosaD89 toen wij net veganistisch gingen eten hebben we veel mensen 'vlees' en 'vis' gerechten voorgezet, iedereen vond het heerlijk! Ze waren echt super verbaasd toen we zeiden achteraf dat het vervangers waren.

voor degene die nieuwschierig zijn: google op veggie4u webshop, en veggiedeli. Beiden websites met heerlijke veganistische producten, ook kaas, ei, kalkoen, eend enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bloemkoolcurry met ananassalsa

Ingrediënten:

  • 300 gram basmatirijst
  • 800 gram bloemkool
  • 1,5 eetlepel hot currypoeder (ik gebruikte curry madras, blikje Jonnie Boer)
  • 1 blik kokosmelk, 400 ml
  • 1 blik kikkerwten, 400 gram, uitgelekt
  • 1 groentebouillontablet
  • 250 gram verse ananasstukjes
  • 15 gram koriander
  • 80 gram ovengeroosterde amandelen

Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet af en laat staan met deksel op de pan.

Verdeel ondertussen de bloemkool in roosjes. Kook 3 minuten en giet af.

Doe de kokosmelk, currypoeder, kikkererwten, bouillontablet en 250 ml water in een grote hapjespan en breng aan de kook. Voeg de bloemkoolroosjes toe en kook nog 5 minuten op middelhoog vuur. Breng op smaak met peper en zout.

Snijd ondertussen de ananas in blokjes van 1 cm en de koriander grof. Meng door elkaar en breng op smaak met peper en zout. Hak de amandelen grof en schep op het laatst door de salsa.

Serveer de rijst met de curry in diepe borden en de salsa ernaast.

TOPPERTJE!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei BoobiesV:

Bloemkoolcurry met ananassalsa

Ingrediënten:

  • 300 gram basmatirijst
  • 800 gram bloemkool
  • 1,5 eetlepel hot currypoeder (ik gebruikte curry madras, blikje Jonnie Boer)
  • 1 blik kokosmelk, 400 ml
  • 1 blik kikkerwten, 400 gram, uitgelekt
  • 1 groentebouillontablet
  • 250 gram verse ananasstukjes
  • 15 gram koriander
  • 80 gram ovengeroosterde amandelen

Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet af en laat staan met deksel op de pan.

Verdeel ondertussen de bloemkool in roosjes. Kook 3 minuten en giet af.

Doe de kokosmelk, currypoeder, kikkererwten, bouillontablet en 250 ml water in een grote hapjespan en breng aan de kook. Voeg de bloemkoolroosjes toe en kook nog 5 minuten op middelhoog vuur. Breng op smaak met peper en zout.

Snijd ondertussen de ananas in blokjes van 1 cm en de koriander grof. Meng door elkaar en breng op smaak met peper en zout. Hak de amandelen grof en schep op het laatst door de salsa.

Serveer de rijst met de curry in diepe borden en de salsa ernaast.

TOPPERTJE!

Klinkt als een tropisch gerechtje! misschien door die ananas! krijg er trek van hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.