Ga naar inhoud

Soraja : 1 april 2016 : Dr. Hupkens : MFIV


Aanbevolen berichten

39 minuten geleden zei Soraja:

Niesje kan je ook niet plat op je rug slapen?

Nee nog niet, gisternacht eerste poging gedaan maar was geen succes dus vannacht weer half rechtop. Zit ook nog met die hoge rechtertiet, heb sowieso het idee dat ik recht moet zitten zodat ie kan zakken :45: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 174
  • Created
  • Laatste Reactie
1 hour ago, Soraja said:

Niesje kan je ook niet plat op je rug slapen?

Ik ben bang dat als ik op mijn zij ga liggen mijn borst in de verdrukking raakt en de prothese gaat schuiven of kan dat niet zomaar als je op je zij ligt? Ik heb geen voedingskussen 

Bruisend zo heb ik dat ook de eerste twee nachten gedaan. Het erge in het begin bij mij was niet de pijn waar ik wakker van werd maar de honger! De eerste drie nachten ging mijn vriend om 4 uur in de nacht naar beneden om yoghurt met fruit te halen ,daarna legde ik voor de zekerheid een banaan naast me bed zodat ik hem niet wakker hoefde te maken. Gelukkig heb ik dat nu niet meer. Zelfs als ik op dieet ben heb ik die honger niet zo erg als toen! Denk dat mijn lichaam echt schreeuwde om meer eten. Terwijl ik toch elke avond al heel snel (te) vol zat. 

Vandaag naar de markt geweest, we hebben bijna 3uur lang gelopen. Expres de auto ver weg geparkeerd .  Vond het heerlijk! 

Bruisend als je sport krijgt je lichaam juist betere doorbloeding en zuurstof transportatie..waarom zou dat dan bij je borsten niet zo zijn? 

Oohhhh dus ik ben niet de enige met die erge honger! Goed om te weten, gelukkig is het inmiddels weggezakt idd.  Ik kan net 5 minuten lopen!

Maar eeh met sport, ja sport in de eerste 6 weken is niet goed. En ik had ooit precies gelezen hoe of wat en die vertaling heb ik net gemaakt. Maar ga mij niet de details vragen :45: weet gewoon dat het je proces tegen zit. En dat je boobs dan niet krijgen wat ze nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beweging is juist wel goed voor je herstel. Maar niet te heftig anders Breek je meer af (spieren herstel en weerstand) 

Vandaag 1e controle gehad.

Ze wilde dhechtingen eruit halen! Heb dit niet toegelaten want de wond is pas een week dicht. Dus moet vrijdag weer terug komen. Verder zei ze een aantal keren dat het er goed uit zag. De blauwe plekken schrok ze van en ze zei dat zie ik niet vaak, het is wel heftig en dat na 2 weken (Hoezo ziet het er goed uit dan?)

Verder heb ik helemaal niet gezegd wat ik vindt over hoe alles verlopen is en dat is echt stom van mijzelf. Ik had zoveel te zeggen. Want ben totaal niet tevreden over hoe het allemaal gegaan is. Vanaf de consults tot de nazorg. Hun kunnen er natuurlijk niets aan doen dat ik een blaar kreeg en flauwviel Enzo, maar betere voorlichting en handelingen had wel gekund. Ben natuurlijk uit wanhoop maar naar mijn eigen dokter gegaan. En ik ben nu zelfs overgestapt naar een andere huisarts omdat zij ook zo vreemd deed. En puntje bij paaltje hebben we maar zelf gedokterd . 

Ze vroeg hoe laag mijn bloeddruk was toen ik flauwviel, dit was 111/60. Dit is gemeten vlak erna, wat betekend dat dit veel hoger is dan op het moment zelf, want je bloeddruk stijgt direct als je bijkomt, door adrenaline. En dit was al aanzienlijk laag. Was gewoon levensgevaarlijk.

Anyway ik mag nu bukken,afstoffen, alle huishoudelijke taken behalve stofzuigen en ramen lappen.

Ik mag ook op mijn zij slapen en BH uit in de nacht (alweer..) maar dit ga ik voorlopig nog niet doen! 

Ohja en ik mag op de ligfiets rustig aan , ook op de loopband. Dus morgen mijn tweede thuis weer bezoeken! Dan kan mijn buik weer een beetje in vorm komen. Mijn spiertjes moeten nog veel geduld hebben!

Na al het geklaag en gedrama.ben ik wel blij met het resultaat tot zo ver. Ben benieuwd of mijn borsten nog groter gaan worden, dat is toch meestal zo? Eerst slinken ze vanwege zwelling en daarna worden ze weer voller en meer gevormd? 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he meis,

Dat knoopjes van hechtingen afgeknipt worden na 2 weken is wel normaal, is meestal tussen de 10 en 14 dagen, maar ik sta er nog steeds versteld van dat DG dit doet en niet een verpleegkundige of je pc.

Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat je niets hebt gezegd over de gang van zaken en je ontevredenheid, maar is nu misschien nog iets te vroeg, maar ik zou het zeker wel gaan benoemen als je de volgende keer daar bent.

Je borsten zien er mooi uit hoor meis, dus wat dat betreft heeft je pc mooi werk verricht, en ze gaan de komende weken nog zo veel veranderen, als de protheses dadelijk helemaal ingedaald zijn meis, moet je eens kijken wat een verschil.;)

En goed dat je gewoon wat betreft zonder bh slapen niet luistert naar haar,kijk ook nog wel uit met repeterende bewegingen, want daar belast je toch je borstspier heel erg mee.

Verder rustig aan en dan komt alles goed.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je lieve bericht!

Had DG niet maar een vrouw die ik ook had tijdens mijn eerste consult.

Heb net mijn vriend de uiteinden van mijn hechtingen laten knippen, zijn ze vergeten . ik had het wel gezegd toen ik daar lag maar was aan het praten en toen uiteindelijk zelf ook vergeten.

PC zeibdat ze oplosbaar zijn maar blijkbaar niet..

Ga zeker wel mijn mening geven de volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hechtingen zijn wel oplosbaar, maar de knoopjes die dus uitwendig zitten, worden er na 10 a 14 dagen afgeknipt,en sommige pc's laten die ook gewoon zitten omdat ze heel vaak er vanzelf vanaf vallen, en de rest wat dus onderhuids zit lost gewoon op.

Ok niet DG, dat scheelt weer hahaaha

Inderdaad gewoon volgende keer zeggen,maar dan ben je weer een aantal weken verder , aangesterkt en weer iets mondiger

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ambertje

@Soraja vind ze er nog steeds heel mooi uitzien hoor! @Desert-Rose misschien heel dom maar wat is eigenlijk het gevaar van het belasten van de borstspier bij repeterende bewegingen? Behalve de pijn dan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik denk dat dit eigenlijk wel duidelijk is aangezien een krampaanval in mn borst bij mij nu voor mijn borstontsteking heeft gezorgd. Het is nu de vraag als alles hersteld of kapselcontractie uitblijft..

dus geen fratsen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei ambertje:

@Soraja vind ze er nog steeds heel mooi uitzien hoor! @Desert-Rose misschien heel dom maar wat is eigenlijk het gevaar van het belasten van de borstspier bij repeterende bewegingen? Behalve de pijn dan. 

Helemaal geen domme vraag hoor meis,

Tijdens de eerste 6 weken word er een kapsel gevormd om de prothese, en als jij tijdens die weken dus teveel  "verkeerde" bewegingen maakt dan verstoor je deze aanmaak, en kunnen er kleine scheurtjes in je kapsel ontstaan, dit hersteld wel,maar er is dan wel een extra kans dat je lichaam langer doorgaat met aanmaken van dit kapsel ( zie het als littekenweefsel/bindweefsel) en dat kan op den duur zorgen voor overmatige kapselvorming.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

bewegingen waarbij je dus eigenlijk met je armen een aantal keren achter elkaar, van rechts naar links gaat, strijken,dus bijv: aanrecht schoonmaken,te ver strekken naar boven, maar ook naar voren, dus het reiken naar iets.

rustig aan een tafel afruimen/vaatwasser inruimen,dat mag je doen,mits je niet met zware pannen gaat sjouwen.was uit de machine,was vouwen mag ook, maar niet met de wasmand gaan lopen sjouwen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel Helder! Denk dat ik echt voorzichtig moet zijn als ik dit lees. Met dingen pakken vooral!

Vandaag voor het eerst terug in de sportschool, met topje aan. 0 reacties gehad. Ga het ook niet zeggen heb ik me voorgenomen, tenzij iemand het 'raad' . fietsen was heerlijk! En ik hou niet eens echt van cardio. Had het gevoel meer zuurstof te hebben. Totaal geen last gehad van mijn borsten, heb mijn bovenlichaam heel stil gehouden. Ook wat body weight benen oefeningen gedaan, hoorde knak knak knak dus was nodig, heupen zijn weer lekker los! Kreeg wel gekke gezichten , normaal ben ik flink in de weer met gewichten .

Als ik goed slaap vannacht ga ik morgen weer eventjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja meis, je moet jezelf echt in acht nemen, je herstelt maar 1 keer,en dat kun je beter dan gelijk goed doen toch?

Echt goed opletten met bepaalde bewegingen, en sommige heb je niet altijd in de hand, maar als je er meer bewust aan denkt, komt het goed

Doe je wel rustig aan in de sportschool? ;)

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Nonky:

Nou ik denk dat dit eigenlijk wel duidelijk is aangezien een krampaanval in mn borst bij mij nu voor mijn borstontsteking heeft gezorgd. Het is nu de vraag als alles hersteld of kapselcontractie uitblijft..

dus geen fratsen!

Huh, heb je die ontsteking gekregen door die krampaanval? Ik zou eerder denken dat die ontsteking ontstaan is tijdens je herstel (beestjes die tijdens de operatie naar binnen geklommen zijn en daar zijn gaan broeien) en dat je door het ziek worden, de zwakke plek in je lichaam hebt voelen verkrampen..
Maar goed, ik ben natuurlijk geen pc.. Wat zei van Selms hier eigenlijk over? :)

Geen fratsen :45: 
Leuk woord is dat, 'fratsen' 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Soraja:

Heel Helder! Denk dat ik echt voorzichtig moet zijn als ik dit lees. Met dingen pakken vooral!

Vandaag voor het eerst terug in de sportschool, met topje aan. 0 reacties gehad. Ga het ook niet zeggen heb ik me voorgenomen, tenzij iemand het 'raad' . fietsen was heerlijk! En ik hou niet eens echt van cardio. Had het gevoel meer zuurstof te hebben. Totaal geen last gehad van mijn borsten, heb mijn bovenlichaam heel stil gehouden. Ook wat body weight benen oefeningen gedaan, hoorde knak knak knak dus was nodig, heupen zijn weer lekker los! Kreeg wel gekke gezichten , normaal ben ik flink in de weer met gewichten .

Als ik goed slaap vannacht ga ik morgen weer eventjes. 

haha geweldig, gewoon al in de sportschool.. en dan ook nog cardio, wat je niet leuk vindt. Wat doe je jezelf aan!! haha ;)

Doe wel rustig aan he, als je hartslag omhoog gaat, worden organen wel voorzien van meer zuurstof, maar juist de plekken die moeten genezen, krijgen minder energie dan ze nodig hebben. Daardoor kan herstel vertragen, zo heb ik het tenminste geleerd in mijn opleiding. 

Dus niet te vaak en niet te intensief :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei best_boobie:

Huh, heb je die ontsteking gekregen door die krampaanval? Ik zou eerder denken dat die ontsteking ontstaan is tijdens je herstel (beestjes die tijdens de operatie naar binnen geklommen zijn en daar zijn gaan broeien) en dat je door het ziek worden, de zwakke plek in je lichaam hebt voelen verkrampen..
Maar goed, ik ben natuurlijk geen pc.. Wat zei van Selms hier eigenlijk over? :)

Geen fratsen :45: 
Leuk woord is dat, 'fratsen' 

xx

Hoi BB, ja ik ben ervan overtuigd dat het door de kramp is gekomen. Er was daarvoor echt helemaal niks ad hand en na de kramp volledig mis... Dit was namelijk zo enorm heftig dat mn prothese er bijna uit geperst is.....voor mn gevoel.... Dus ik denk dat mn kapsel is beschadigd en met alle gevolgen van dien. Maak me nu ook ernstig zorgen om het verloop. Ten eerste gaat t dicht, dat gaat wel lukken, en dan...kapselcontractie.....blijft dat uit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Nonky:

Hoi BB, ja ik ben ervan overtuigd dat het door de kramp is gekomen. Er was daarvoor echt helemaal niks ad hand en na de kramp volledig mis... Dit was namelijk zo enorm heftig dat mn prothese er bijna uit geperst is.....voor mn gevoel.... Dus ik denk dat mn kapsel is beschadigd en met alle gevolgen van dien. Maak me nu ook ernstig zorgen om het verloop. Ten eerste gaat t dicht, dat gaat wel lukken, en dan...kapselcontractie.....blijft dat uit....

Maar wat heeft van Selms hier eigenlijk over gezegd? 
Ik zit even puur fysiologisch te denken he, maar een ontsteking ontstaat door een bacterie en waar komt die bacterie vandaan bij een krampaanval?
Maar goed, ik loop je niet te koeieneren.. het is gewoon zo, dat ik het me niet kan voorstellen.. 

Een kapsel dat beschadigd raakt, veroorzaakt geen ontsteking. Het scheurt en groeit daarna weer aan elkaar.. 
Kapselcontractie hoeft niet persé te ontstaan he :) dus niet te veel zorgen maken.. Misschien moet je eens dingen vragen aan van Selms, zodat hij wat duidelijkheid kan verschaffen.. Kunnen we allemaal van leren :)
Ben zelf ook echt benieuwd naar zijn visie 

Gaat het nu alweer wat beter? Ben nog niet aan je topic toe gekomen :) Zal zo ff gaan lezen, anders loopt het topic van soraja vol haha

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Desert-Rose:

Ja meis, je moet jezelf echt in acht nemen, je herstelt maar 1 keer,en dat kun je beter dan gelijk goed doen toch?

Echt goed opletten met bepaalde bewegingen, en sommige heb je niet altijd in de hand, maar als je er meer bewust aan denkt, komt het goed

Doe je wel rustig aan in de sportschool? ;)

xxxx

Ja absoluut! Ga ook niet elke dag ook al zou ik wel willen. 

Ik moest vandaag in een x niezen, voelde het niet aankomen, en had super pijn wat bleef voor ong 2 minuten. Ik schrok me Rot! Heb ook meestal in de middag, een keiharde rechterborst , het lijkt wel alsof ik de randem van de prothese heel goed voel en zelfs met een punt tegen mijn hechtingen aan drukt. Heel raar. En doet best zeer! Na een paar uur trekt het weg. En dan kijk ik snel in de spiegel maar er is natuurlijk niks te zien. Vanaf het begin meer last rechts terwijl links nog steeds blauw ziet. 

De vocht is aan het wegtrekken en mijn borsten zien er een stuk mooier uit dan eerst vind ik, stiekem hoop ik dat ze nog een klein beetje groter worden. Ook mijn opgeblazen buik is iets minder en ik werd echt happy van mijn spiegelbeeld voor het eerst sinds de operatie.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Soraja:

Ja absoluut! Ga ook niet elke dag ook al zou ik wel willen. 

Ik moest vandaag in een x niezen, voelde het niet aankomen, en had super pijn wat bleef voor ong 2 minuten. Ik schrok me Rot! Heb ook meestal in de middag, een keiharde rechterborst , het lijkt wel alsof ik de randem van de prothese heel goed voel en zelfs met een punt tegen mijn hechtingen aan drukt. Heel raar. En doet best zeer! Na een paar uur trekt het weg. En dan kijk ik snel in de spiegel maar er is natuurlijk niks te zien. Vanaf het begin meer last rechts terwijl links nog steeds blauw ziet. 

De vocht is aan het wegtrekken en mijn borsten zien er een stuk mooier uit dan eerst vind ik, stiekem hoop ik dat ze nog een klein beetje groter worden. Ook mijn opgeblazen buik is iets minder en ik werd echt happy van mijn spiegelbeeld voor het eerst sinds de operatie.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Wow heel erg mooi meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd ,ook al zou je wel willen, je zit nog steeds in de herstel fase, en harde borsten wil toch wel zeggen dat je iets teveel doet, en dan gaat je lichaam tegensputteren.

Je moet niet vergeten dat je gewoon 2 open wonden hebt gehad aan de binnen kant, en die moeten ook rustig genezen.

Het zal ook best wel zijn dat je nog steeds de onderhuidse hechtingen voelt hoor, maar die lossen vanzelf op en dan word dat gevoel ook minder.

Maar het ziet er heel mooi uit meis, en die gaan echt nog wel veranderen van vorm en maat ;)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel @Daantje !!

@Desert-Rose, ik las het volgende wat @Girll schreef:  Bij dual plane krijgt de spier namelijk zo een optater dat hij heel gespannen en strak staat het begin en daardoor de prothese iets plat drukt.

Kan het zijn dat mijn rechterspier een stuk strakker staat en ik daarom meer last heb rechts?
Al vanaf vlak na de operatie heb ik gedoe met mijn rechterkant: gespannen biceps/triceps, pijnlijke rug en nu het gevoel dat er een harde bult in mijn borst zit en ik heb even moet 'opschudden'om het zo maar te zeggen. Bij elke handeling die ik doet , voel ik mijn rechterborst en spieren. Links voel ik bijna niks meer..
Zou dit beter gaan als mijn hechtingen er uiteindelijk uit zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Bij dual plane word een deel van de prothese onder de grote borstspier geplaatst,er zit dan ineens een volume onder ,en dit kan behoorlijke spierpijn geven, want de spier moet oprekken.

Met iedere beweging die je in het begin maakt, voel je dus ook die spier/borst mee bewegen,maar dit gevoel neemt geleidelijk aan af.

Na een aantal weken zal de spier soepeler gaan worden en eigenlijk min of meer toe geven aan dat er iets achter zit,als dan ook nog de protheses in gaan dalen krijgt de spier weer een beetje meer ruimte, en zie je en voel je ook dat alles op zijn plek gaat zitten.

Last van rug, vastzitten is meestal te wijten aan andere manier van slapen,krampachtiger bewegen,anders zitten toch natuurlijk ook ander gebruik van je armen,en een heleboel meiden hebben baat bij massage/fysio.En het even op moeten schudden ken ik,dat is hetzelfde als je 's morgens opstaat en je borsten aanvoelen als stenen, en je ze moet ondersteunen omdat je anders bang bent dat ze eraf vallen.

Door de hechtingen kun je wel voelen dat het strak staat,maar dit voel je dan voornamelijk onderin de borst, en dit word minder als de hechtingen volledig opgelost zijn,en de wonden aan de binnenkant zijn genezen.

Dat je in de ene borst meer last hebt dan de andere is normaal, het zijn 2 verschillende wonden, en die genezen beide op hun eigen manier en tempo.

Ook heb je meestal meer last aan de kant van de dominante hand, omdat je daar toch automatisch en onbewust meer mee doet.

xxxx 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt again @Desert-Rosevoor de heldere uitleg! Het gaat gelukkig al weer wat beter! had echt een dagje minder opeens..

 

Nouuuu vandaag mijn hechtingen er uit en heb weer een verhaal voor jullie  klaar staan 


Ik zou afspraak hebben met desiree. Ik loop binnen, diana ziet mij en zet me in een kamer. Desiree komt naar binnen terwijl diana net naar buitenloopt en ze zegt: oh, heeft diana je hier gezet? ik zei ja ik weet ook niet..(vorige keer met haar was in de kamer ertegenover, naast de receptie). Dus diana komt terug, zegt wat en desiree gaat weg. 
Blijkbaar controle met haar...was ik niet bijster blij mee maar ok.
Ze zegt ooohhh wat ziet het er mooi uit, het gaat zo mooi worden blabla. Ik dacht haal die dingen er nu maar uit. Afgelopen week hebben ze behoorlijk geïrriteerd.
Dus mijn vriend staat op en komt kijken. Rechts trekt ze hem er voorzichtig uit, ik voelde niks en ging snel.
Toen zei ze: oh wat makkelijk, zie je wel, en hup ze jast de linker er uit. (volgens mij vriend, ik kon het moeilijk zien) Blijkbaar zat er nog een knoopje in maar ze trok door. En natuurlijk gaat het bloeden als een idioot. Ze dept het droog en komt met de befaamde gaasjes aanzetten .Ik dacht meteen: ok die gaan er thuis gelijk af en als het moet pak ik de pleisterspray! 
Links deed natuurlijk wel een beetje zeer.

(thuis plakte de gaasjes gelukkig niet, ik heb gelijk een uur halfnaakt rondgelopen om alles goed te laten drogen.)

Vervolgens...vraagt ze hoe het gaat verder, ik zei dat ik weer ben gaan cardio-en sinds week 2 (niet hardlopen)

Zei zei dat ik gerust weer biceps en triceps kan trainen. ze vroeg, hoeveel doe je normaal biceps, ik zeg ja hangt er vanaf, gemiddeld 8 kg dumbell afhankelijk van de oefeningen. Zegt ze ok begin maar met 5. Ik zei maar je mag toch helemaal niet zwaarder tillen dan 2? Toen zei ze dat dat meer geld voor dingen boven je hoofd. 
Ik zei , en met triceps gebruik je ook je borstspier. maar dat kon gewoon volgens haar. doen waar je jegoed bij voelt. Oh en volop benen kan ook weer..
Maar ik ben niet gek natuurlijk. Hupkens heeft duidelijk gezegd dat ik pas na 8 weken weer met gewichten kan trainen, hij wilde liever dat ik nog extra twee weken wacht omdat ik behoorlijk fanatiek ben.

Diana zei dat als zij haar bv heb gehad ze wel zsm gaat trainen, omdat ze anders gek wordt. maar ik denk dat ze daar nog wel van terug komt. bovendien..je weet van te voren dat je er even uit bent. 
Niet elk lichaam is hetzelfde, dat is zo, daarom kon ik misschien als een van de weinige al best veel na 2 weken qua energie. maar dat wilt niet zeggen dat je lichaam niet nog steeds tijd nodig heeft om goed te genezen..

Ik doe nog wel mijn rek en strek oefeningen zo nu en dan.

Gisteren bij de fysio geweest , want ondanks de cardio zat ik flink vast, en ben op 5 plekken ge-dryneedled. Mijn vriend vroeg aan hem of ik niet na 6 weken eerst rustig aan yoga kon oppakken zodat mijn lichaam went aan houdingen die ik niet meer heb aangenomen (handen omhoog etc) om zo te kijken wat mijn range of motion is. En dan na 2 weken (dus week 8) pas krachttraining te doen. Hij vond dit een goed idee. 

Over 4 weken heb ik mijn consult met hupkens, zit dan in week 7. als het zover is ga ik aan hem vragen of en met wat ik kan beginnen qua training

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.