Ga naar inhoud

Hoe gaat het met jullie na de BV? Hier 24 maart geopereerd


Mams2

Aanbevolen berichten

Hallo meiden,  

23 maart ben ik geopereerd aan een bv. Ik ging van niks naar 280cc dual plane anatomisch. De dag van de operatie had ik spijt van het geen wat ik mijzelf heb aangedaan.  Gisteren voelde alweer een stuk beter!  Ook vandaag kom ik de dag tot nu goed door.  Behalve dat ik om 6 uur al beneden zat vanwege enorme rugpijn. Vanmorgen gedoucht en daar was even heerlijk. Mijn nieuwe aanwinst is super mooi maar voelt als behalve eigen.  Ben al wat lekker aan het om rommelen in huis.  Hoe vergaat het jullie na de operatie? Valt het tegen valt het mee? Misschien kunnen we wat tips uitwisselen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 75
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey Mams2, ik ben de 22e geopereerd, door dr Nio in de Parkkliniek. Het was een wissel, en alles is me meegevallen. Ik ben van 240cc naar 535cc gegaan achter de spier. Ik las dat jij heerlijk hebt gedoucht. Hoe ging dat? Rommelen in huis klinkt heerlijk, maar daar waag ik me nog niet aan. Ik lig nog heerlijk op de bank onder m'n dekentje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Dat je je wat onzeker voelt en down is helemaal normaal! Ik heb er zelf geen last van gehad maar wel veel gelezen. Ik ben vandaag precies 3 weken po. 300cc voor de spier. Ze worden steeds mooier maar zeker nog niet eigen hoor. Ze zijn nog vrij hard (wordt wel minder) en moeten nog meer zakken. Vandaar dat het woord geduld heel vaak voor komt op dit forum ;-)

Maar meid: ben er vrij zeker van! Heb even geduld (nou ja, even, een aantal weken dan!) Ze worden alleen maar mooier!!! En straks wanneer je je nieuwe bh of bikini kan gaan shoppen ben je vast super mega blij! ;-) Nog even door de zure appel bijten.

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi @Mams2

ja, hier ook rugpijn (de 22e geopereerd) maar dat trekt wel snel weer weg. ik vond het douchen niet fijn. kreeg behoorlijk last van steken onderin bij de wond.

ben het op de bank liggen ook wel zat nu, maar kan ook niets doen. bij elke handeling krijg ik weer last van die steken. pfff behoorlijk pijnlijk.  en ik heb nog maar 1 keer gekeken naar mijn boobs :blush:. ik vind het zooo eng.... het ziet er gewoon nog niet mooi uit. en ik denk dan soms heel even: had ik dit wel moeten doen???

morgen opnieuw proberen te douchen want wil wel heeeel graag! en weer even kleren aan ipv een pyama, daar verheug ik me ook op.

ik slik nog 4 x per dag 1000 mg paracetamol.

alle tips zijn welkom!

en succes!

gr. flupke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mams2,

Ik ben afgelopen 21 januari 2016 geopereerd en heb 500cc Eurosilicone 85% voor de borstspier gekregen, overigens geopereerd door dr. Nio.

Ik heb weinig last gehad van mijn herstel, de eerste week heb ik op mijn rug geslapen en kreeg ik idd ook rugpijn. Na mijn eerste controle mocht ik weer op mijn zij slapen en dat scheelt nogal, mijn rugpijn in de nacht was acuut over! De eerste dag na de operatie keek ik naar mijn borsten en schrok wel een beetje, stond nogal strak en hoog. Maar ik wist dat het zo zou zijn na de operatie door wat ik hier gelezen heb. 

Ik kon al heel veel direct na de operatie, ik mocht na de eerste controle ook alweer tillen, in ieder geval mijn baby van toen 10 maanden. Ik moest er alleen rekening mee houden dat ik mijn armen niet boven mijn schouders uit liet komen en trouw mijn sportBH dragen.

De afgelopen weken zijn ze steeds meer gaan veranderen en zachter geworden en nu vind ik ze ook heel mooi. Ik was er al heel snel gelukkig mee en het is precies wat ik had gehoopt qua maat en vorm ook kleding zit veel beter. Mijn postuur is niet smal, dit formaat borsten staat veel beter bij mijn bouw. Dus voor mij voelt het steeds meer eigen, ik moet alleen nog al eens aan mijn spiegelbeeld wennen. 

BH's shoppen heb ik uitgebreid de tijd voor genomen en ondertussen weet ik dat bij mij de niet voorgevormde BH's het mooist zitten. Ik ben uitgekomen op een 80F bij de Hunkemöller en 80E bij de meeste andere maten en daar ben ik erg gelukkig mee. 

Tips:

• Durf veel dingen, hoe onbenullig ook, te vragen aan je pc tijdens de controles. Als je dingen zeker weet scheelt dat een hoop tijdens je herstel.

• Heb veel geduld, er veranderd veel tijdens je herstel, zowel qua uiterlijk als gevoel.

• Kijk zoveel mogelijk in de spiegel naar je borsten van dichtbij maar ook in verhouding met je lichaam. Pas ook je kleding opnieuw en zie en voel het verschil.

• Kruk in huis, onmisbaar! Zo kun je dingen die hoog staan toch pakken.

• Probeer niet te krampachtig te doen, voelt een beweging raar aan of krijg je last na een handeling, geen paniek, gewoon weer een stapje terug nemen. Luister naar je lichaam! Neem overal meer de tijd voor dan dat je normaal zou doen.

Het hele proces is mij 100% meegevallen, natuurlijk had ik de eerste dagen ook kleine pijntjes en voel ik af en toe nog wel eens wat maar echt pijn, nee, dat niet. Ik ben blij dat ik de stap genomen heb! En ik hoop jij ook, geef het de tijd...

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

ik ben 15 Maart geopereerd nu 10 dagen po, heb een wissel gehad van 325cc achter de spier naar 500cc voor de spier! 

Heb bijna geen last van pijn gehad alleen de eerste nacht kon ik niet zelf omhoog komen uit bed de dagen erna wel.

ik neem nog veel rust, heb gisteren wel een was gedaan en opgevouwen.. En ik heb ook alweer gekookt!

maar wat een verschil zeg kwa pijn met achter naar voor de spier wauw!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontspannen bewegen is een goede tip. Ik leek een Robot. Gisteren belde bergman clinic met de vraag hoe het gaat.  Ik gaf aan heeeeeeeeeeeeel stijf. Advies gewoon je armen bewegen zoals anders.  Dit was een top advies.  De ontspanning in de armen geeft idd een wat normaler gevoel.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lees toch wat herkenbare puntjes! Ik ben 22 maart geopereerd. Het viel mij de eerste 2 dagen ook mee maar vandaag heb ik echt een rot dag. Heb zo'n ontzettende last van mijn rug en word gestoord van die borstband. Ik zit me eigen echt even in de weg. Kan ook helemaal geen fijne houding aan nemen. 

Ohh wat ben ik blij als alles straks wat comfortabeler is en aanvoelt pff

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei Mams2:

Tessa01. Douchen is echt even heerlijk.  Wel een aanrader. Daar knap je wel weer wat van op.  Ik durfde het gisteren niet aan.  Misschien een rare vraag,  maar waarom een prothese wissel?

De wissel heb ik gedaan omdat ik ze te klein vond. Gelijk nadat de zwelling weg was, zag ik het al...... heb jaren gewacht, hoopte dat ik tevreden zou worden, maar nee..... Dus gespaard en de knoop doorgehakt. Ben er heel blij mee :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei flupke:

wat gaat er nog met de grootte gebeuren? soms lees ik dat ze kleiner worden en soms daarna weer groter? zit de spier er nu dan nog strak overheen? kan me geen eindresultaat voorstellen....

flup

Ik heb ze voor de spier en bij mij is de grootte niet zozeer veranderd, wel de vorm en soepelheid! En dat scheelt ook voor het oog.

Als je ze achter de spier hebt kan ik me voorstellen dat de spier nog wat moet rekken en dus de borst groter lijkt te worden tijdens je herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ze achter de spier nog wat groter worden door het rekken. Bij mijn eerste bv bleven ze klein (vond ik). Maar m'n pc heeft toen ook niet duidelijk verteld dat er cc verlies zou zijn ivm achter de spier. Anders had ik er gelijk meer in laten zetten. Maar dit zal per lichaam ook verschillend zijn. Zo en zo heb je voor de spier meer projectie naar voren natuurlijk. Ik wilde ze ook voor de spier om deze reden, maar dr Nio zei toen: nee, niet doen, dan hangen je borsten over een paar jaar op je knieën :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Tessa01:

Ik hoop dat ze achter de spier nog wat groter worden door het rekken. Bij mijn eerste bv bleven ze klein (vond ik). Maar m'n pc heeft toen ook niet duidelijk verteld dat er cc verlies zou zijn ivm achter de spier. Anders had ik er gelijk meer in laten zetten. Maar dit zal per lichaam ook verschillend zijn. Zo en zo heb je voor de spier meer projectie naar voren natuurlijk. Ik wilde ze ook voor de spier om deze reden, maar dr Nio zei toen: nee, niet doen, dan hangen je borsten over een paar jaar op je knieën :o

Hoi Tessa, 

Maar heb jij ze echt helemaal achter de spier of dual plane? Ik probeerde ff te spieken bij je foto's, maar is afgeschermd. Ik ga zelf in mei voor een wissel; heb nu 270cc volledig achter de spier en krijg waarschijnlijk 560cc dual plane. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei BeeCee:

 

Hey meid,

Als eerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik heb mijn bv 5 weken geleden gehad, 375 cc duale plane anatomische door dokter Luijendijk. De eerste week was een hel, vooral dag 2 en 3 ik heb toen zoveel veel gehuild en had een helse stekende brandende pijn. Ik was bang dat het helemaal verkeerd was gegaan en had spijt dat ik er ooit aan was begonnen, terwijl het al jaren een grote wens was van mij. Had het een beetje onderschat allemaal. Ik ben toen op advies van een aantal dames hier de pc gaan bellen en terug naar het ziekenhuis gegaan. Daar kreeg ik morfine pillen mee en dat heeft mij goed geholpen de 1ste week de brandende pijn was helemaal weg. Ook kon ik ieder dag een beetje meer. ik kan nu echt alles, moet mezelf afremmen om niks geks te doen omdat ik echt de 6 weken rust wil aanhouden. Geef het tijd je zult merken dat het iedere dag een beetje beter gaat en dat je borsten iedere week mooier worden. Ik heb op mijn profiel foto's geplaatst van week 1 tot en met week 4 neem gerust even een kijkje dan zul je zien dat ze echt met de week mooier worden (ben er nu heel trots op) Heel veel succes en sterkte met je herstel, straks kun je mooi paraderen op het strand met je nieuwe aanwinst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn operatie was 15 mrt. Herstel gaat goed, ik pak langzaam wat dingen op....

vandaag de hele middag van huis geweest bij n vriendin. Ik merk dat je dan toch meer doet omdat je soms minder bewust bent. Nu ben ik moe maar voldaan. Te weinig lopen enz is ook niet goed natuurlijk.

het zal een moeilijke worden tot 6 weken chillen, ik doe t wel, weet wat er mis kan gaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag dag 5. kan ik even lekker de stad in wandelen denken jullie? heb behoefte aan zuurstof en beweging. lig al die dagen al in de woonkamer en begin het spuugzat te worden.

zal wel in rok of joggingbroek moeten, heeeeeb me een buik zeg..... 

en ik heb nog geen 2e bh, die moet ik zo even gaan kopen. denk erover te gaan douchen met deze aan (issie meteen gewassen) en hem dan even op de verwarming te leggen om te drogen. zou dat mogen, eventjes zonder bh?

@Nonky ik lees onder jouw tekst dat het wel heel verstandig is om echt rustig aan te doen he!? wat fijn dat jij het vergoed kreeg!

@Maybel succes met je herstel! ik loop ook al 5 dagen zonder make-up en in pyama. ben er nu heeeeelemaal klaar mee. ga vandaag ook weer lekker smeren!

flupke

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@flupke fijn om te lezen dat jou buik ook gezwollen is. Ik dacht dat mijn buikspieren stuk waren ik heb ook ineens een buik.

Vandaag 4 dagen Po en de zwelling neemt nog niet af. Ik denk zelf dat het toe neemt nog. Was vannacht ook onderuit gezakt nu extra pijn in mijn rug en super ruk geslapen. Wilde vandaag eigenlijk graag gaan wandelen. Maar weet het nu nog niet hoor. Maar ga zeker naar buiten. Ik moet ook echt nog een bh erbij hebben maar weet even niet welke ik moet halen. Ik heb er 1 van Berman Clinic. Zou en van de week nog 1 kunnen kopen maar hij is echt heel lelijk... Niet iets waar je nog mee kan sporten zeg maar. Iemand van jullie een fijne die ik in de winkel kan gaan kopen? 

Ik ga straks lekker douchen en mijn haar laten wassen door mijn kids en man en hopelijk voel ik me vanmiddag weer een stuk beter. Anders gewoon weer een alive innemen...

hoop op een goede dag voor iedereen. Geniet in elk geval van het weer! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@flupke ik ben gisteren ook even het winkelcentrum in gegaan hoor,  dat deed me echt goed! Ik was ook echt klaar met binnen zitten en gehang. Ben vandaag 4 dagen PO. Niet te lang en goed naar je lichaam luisteren dan kan het geen kwaad denk ik. Ik moet ook nog een 2de bh bijhalen. Weet je al welke je gaat halen?

@Tat, hier ook erge last van mijn rug, stukje lopen doet dan wel goed. Vandaag komt een vriendin van me langs, ze zou zon massage apparaat meenemen, cant wait haha. Die opgezette buik ook heel herkenbaar! Geniet van je douche, ook even ontspannen voor je rug!

Ik ga nog even slapen, was al half 5 wakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst.  Hier 3 dagen na po. En het gaat goed.  Heb vannacht 10 uren geslapen heerlijk. Daar knap je van op.  Vanmorgen de boobs weer even  bewonderd en ben erg blij met het resultaat.  Ze voelen alleen nog niet eigen.  Ben blij als dat gevoel er is.  Maar geduld is een schone zaak in deze.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai ladies, heb net voor t eerst gedoucht, heerlijk. M'n vriendje heeft lekker m'n haren gewassen. Heb ze ook even mooi bewondert, erg blij met ze! Maar jee, wat een buik zeg.........ben blij dat jullie er allemaal last ban hebben......ik voel me echt megaaaaaaaaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.