Ga naar inhoud

zoveel pijn ??? de ene wel en de andere niet ???


Aanbevolen berichten

Bij een goede narcose kan je ook misselijk zijn, het is louter een lichamelijke reactie. De één reageert er meer op dan de andere.

Verder idem pijn, bv: mijn bvk nooit geen grammetje pijn gehad de dag erna kon en mocht ik al alles, en dan van andere meiden hoor je dat ze half sterven bij wijze van spreken. Hangt gewoon een beetje af van jezelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij geeft bijna niemand tegenwoordig nog over.

Vroger wel met kapjes maar tegenwoordig zijn de narcoses heel anders, de meeste voelen zich na een paar minuten weer goed :)

Pijn tja het ligt eraan waar de prothese wordt geplaatst, voor de spier is de eerste paar dagen stijf enzo, maar das geen helse pijn hoor.

Tussen en achter de spier zal wel meer pijn doen en enkele weken pijn hebben, maar dat hoeft niet altijd.

De paar weken pijn weegt niet op tegen het jaren lange plezier ervan.

En ik hoor heel vaak had ik het maar eerder gedaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

Ik ben even een kwartier misselijk geweest na mijn narcose maar daar hebben ze gewoon wat voor. Dan is het serieus binnen 20 seconden weg!

Verder de pijn.. Tsja, het blijft een operatie.. Maar van mijn keel en stembandoperatie had ik 10000 keer meer last hoor. Dit was niet echt pijn, meer een oncomfortabel gevoel!

Succes met je keuze!

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ben ik nooit misselijk na een narcose. Maar, je hoort inderdaad wel eens dat er mensen zijn die dat wel hebben. Je kan er iets tegen krijgen en als je 2 uurtjes misselijk bent, wat weegt dat eigenlijk op tegen jáááááááren lang mooi plezier? Kwestie van doorbijten en doorzetten.

Qua pijn?

Tsja... hetzelfde verhaal. Ik heb nu een wissel gehad. Eerst had ik ze voor de spier en zat ik na 3 dgn. al weer in de auto (onderhands sturen). Nu, 16 dgn. PO moet ik er nog niet aan denken.

Maar, heb ik nu pijn? Nee, wel stuwingen, hard gevoel in de borst als ik té veel hooi op de vork neem. :145: Het lichaam reageert daar op en trapt op de rem.

Daarom heb je ook pijn, om te laten voelen dat je nog niet alles kunt/mag doen van je lichaam.

Pijn kun je onderdrukken en de scherpste randjes eraf halen door pijnstillers.

En ach: ieder mens is verschillend, ieder mens heeft een verschillende pijngrens en beleefd pijn anders. Bovendien is dit alles tijdelijk en de borsten heb je vééééél langer plezier van.

En ik blijf erbij; alles voor het goede doel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had van de narcose niet echt last, alleen vlak na de operatie, maar dat trok wel weg. Ik had het van tevoren erger verwacht. En ik ben al met al een minuut of 45 onder narcose geweest totaal..

Ik was nog nooit geopereerd en zag er als een berg tegenop, maar moet zeggen dat het me achteraf erg is meegevallen. Ik heb 1,5 week verlof genomen en thuis gezeten en eenmaal aan het werk ging het prima (kantoorbaan).

Zoals de dames hierboven ook al aangeven.. als je rustig aan doet is het goed te doen. Ik had ook zo'n drukkend gevoel en af en toe eens wat steken, maar ben er vrij makkelijk doorheen gegaan moet ik zeggen.

Volgens mij ervaart iedereen een operatie weer anders, maar lees meer vrouwen die er weinig last van hebben als die dag in dag uit vergaan van de pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pijn heeft ook deels te maken met de plaatsing van de prothese .

Voor (of op) de spier is een pak minder pijnlijk dan achter de spier of dual plane plaatsing .

Meerdere factoren spelen uiteraard mee een rol : elasticiteit van de huid , grootte van de prothese bvb .

Heb zelf dual plane en heb veel pijn gehad . Uiteraard kan je pijnstiller slikken wat het draaglijker maakt .

Ook voor het herstel geldt hetzelfde , bij plaatsing voor de spier is dat aanzienlijk korter .

Als je echt niet voor narcose te vinden bent (zoals ik : ook verschrikkelijk misselijk en overgeven gedurende dagen) kan je opteren voor een slaaproes gecombineerd met plaatselijke verdoving .

Ik maakte de twee mee en in feite is de beleving net hetzelfde (in een vingerknip ben je weg en weer wakker) , achteraf is dag en nacht verschil . Ik ben een dik uur wat een dronken gevoel gehad en zag alles driedubbel . Na twee uur was ik zo fit als een hoentje !

Je moet dan wel op zoek naar een kliniek die op deze wijze werkt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 2 dagen PO en ben bijna pijnvrij. De ergste pijn had ik gisteren bij het opstaan, nadien was het alweer bijna weg. Vandaag inderdaad nog stuwend gevoel als ik te lang rondloop ofzo. En voor de rest gewoon wat blauwe-plekken-pijn aan m'n ribben.

Ik had me het ergste voorgesteld maar vind het allemaal heel goed meevallen. Bevallen zonder epidurale gedurende 15,5uur vond ik véél erger dan dit hoor. Enne, het is het waard, ben super blij dat ik het gedaan heb.

Ahja, ben ook geopereerd met een sedatie, niets misselijk geweest, wel nu nog beetje moe maar dat zal aan mijn aard liggen denk ik. Er zullen anderen zijn die er helemaal niet moe van zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mn prothese voor de spier, niet veel pijn gehad maar wel last ervan natuurlijk, nu 3 weken po en mn borsten zijn nogsteeds erg gevoelig maar ik kan wel gewoon alles doen, mn borsten doen alleen zeer bij aanraking maar echt pijn vind ik het niet.

Na mn operatie ben ik ook even misselijk geweest maar toen kreeg ik ook iets in mn infuus en voelde ik me na een paar seconden al weer een stuk beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik krijg ze binnen 2 weken ook bij de Veldhuiskliniek.

Het schijn zo te zijn dat je ze daar als enige kliniek iets tegen de pijn in borstholte spuiten, waardoor je er minder last van hebt. ( werkt de eerste 5 dagen) Ook is de narcosse anders waardoor je minder/niet misselijk zal zijn.

Maar goed, makkelijk praten. Ik moet ze nog krijgen...dus kan niet uit ervaring praten.

Over 2 weken kan ik je meer vertellen....

Liefs Nathalie

en veel suc-6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Nathalie,

De Veldhuiskliniek maakt inderdaad er nogal wat bombarie van dat ze die langwerkende verdoving inspuiten. Ik heb 't nagevraagd bij dr. Van Onselen (ACCZ), maar het schijnt een zeer normale manier van werken te zijn die vrijwel elke pc doet. Zijn woorden: "Sommige klinieken doet 't voorkomen alsof ze 't wiel uitgevonden hebben!".

Ook ik heb dus dat goedje ingespoten gekregen. En met mij vele anderen. :141:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helaas wel twee dagen ziek geweest van de narcose.

Net na de operatie heel erg, toen heb ik op een gegeven moment iets in mijn infuus gehad.

Dat hielp goed, niet meer misselijk geweest die dag (toen wel al vijf keer overgegeven :wacko:

De dag erna echt urenlang moeten overgeven. Als ik nu terugdenk dan vond ik dat nog het ergste van alles, stom hè?

Heb ook best veel pijn gehad (500cc in een 75A borstje is best veel van t goede ;)), maar pijn is zo relatief.

Het komt en t gaat. Wat ik vervelender vond is dat ik steeds dacht dat ik misschien complicaties had.

Je weet niet wat gangbaar is en als de ene borst meer pijn deed dan de andere dan vond ik dat heel eng.

Als de pijn symmetrisch was vond ik het minder eng, haha!

Liefs Jes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wel foto's, maar niet op t forum.

Mijn vriend wil liever dat ik ze privé houd en dat respecteer ik natuurlijk (aangezien hij me in het hele proces top gesteund heeft!)

Ik had gevraagd om een volle D en een mooie foto meegenomen en de pc zei dat ie daar voor ging zorgen.

We hebben het toen niet meer gehad over het aantal cc's, vertrouwde erop dat hij die keuze voor me kon maken.

Toen ik bh's ging shoppen en merkte dat ik 75D niet pastte baalde ik wel even.

Niet omdat ik mijn borsten te groot vond (ik vind de maat perfect!), maar omdat het moeilijk is om leuke bh's te vinden in cup e-f.

Ik denk eerlijk gezegd dat de cupmaat nog een beetje zal afnemen.

Veel bh's in cup d-e pas ik nu niet, omdat er veel volume aan de bovenkant zit.

De bovenkant van de cup drukt dan teveel in mijn borsten, maar dit zal vanzelf minder worden als ze wat meer gaan zakken.

Al met al dus erg blij met de keuze van de pc en het resultaat :)

Jij bent ook bijna aan de beurt zie ik, heb je er al zin in?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.