Ga naar inhoud

8 feb BVK dr. van der Lei Bergman Kliniek Heerenveen (lang verhaal)


Aanbevolen berichten

Gisteren dit forum ontdekt, dat had ik eerder moeten weten!
Ik heb 8 februari jl. een borstverkleining gekregen in de Bergman Kliniek Heerenveen, uitgevoerd door dr. van der Leij.
Het valt me allemaal mega tegen. Hoe en wat zal ik later nog wel nader uitleggen, aangezien ik geen standaard bvk heb gekregen en me daarom ook heel onzeker voel over hoe ik me voel en of het allemaal wel normaal is.

Ik ben 43, moeder van 2 kinderen en heb al vanaf mijn 19e een bvk gewild. 
Ik had, schrik niet (verklaart meteen een beetje waarom het bij niet standaard werk is geweest) 90 L !
Niet F, G, H, I...maar L. Nu heb ik een kleine C. Niet eigen keuze, maar meer was er niet van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Channah

Jeetje dan had je echt een enorme cupmaat! Heel zwaar lijkt me dat, wat zal je lijf nu anders voelen!!

Wat valt je vooral tegen? het resultaat?of je herstel? Hoop dat je hier wat steun en herkenning vindt in de verhalen van andere mensen. Ik heb overmorgen mijn 1e consult voor een BVK bij de Bergman in Heerenveen.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn 19e had ik al cup E. Grote borsten zit bij ons in de familie, waarbij cup E nog klein is. Met pil gebruik en overgewicht (wat steeds meer werd) groeide dit uit naar F...G...H... tot uiteindelijk cup I met als enorm hoogtepunt cup L. Dat bestaat. Cup L is niet eens het grootste. Maar goed, ik had overal last van, had pijn vooral als ik mijn BH uit deed en dat gewicht naar beneden viel, want zo voelde het. Altijd nekpijn, altijd schouderpijn, gewoon een standaard iets in mijn dagelijkse leven. Ik heb mijn borsten altijd gehaat. De priemende blikken, de opmerkingen... Naast dat dijde ik ook steeds meer uit. Ik denk nog steeds dat mijn extreme overgewicht te maken had met de onvrede met mijn lichaam, vooral die borsten. Het was niet te doen. 

Als je zoveel overgewicht hebt krijg je geen bvk. Ik ben 2x op consult geweest en beide keren werd er meteen gezegd dat ik moest afvallen. Struggle of my life. Die borsten zat gekoppeld aan mijn overgewicht in mijn hoofd. Hoe dan ook, een paar jaar geleden heb ik een gastric bypass laten uitvoeren waar ik gelukkig wel voor goedgekeurd werd (dan word je nl. helemaal doorgelicht op allerlei vlakken) en zodoende ben ik 46 kilo afgevallen. Maar helaas bleef de cup L. De omvang werd rap minder van 115 naar 90, maar de cup bleef. Alleen werd de cup L gevuld met huid. Al het vetweefsel was weg. Twee lege zakken tot over (!!!) mijn navel. 

Voor een bvk moet je een jaar stabiel zijn. Er kwam ook nog een verhuizing tussendoor. Begin dit jaar ben ik naar de huisarts gegaan en zij zei meteen: deze keer krijg je het wel. Dit moet gewoon, zo kan het niet langer. De Bergman Kliniek werd geadviseerd door CZ, door de kundigheid maar ook door hun snelle manier van werken. 

Dr. van der Lei heeft ervaring met mensen die extreem veel afgevallen zijn. Hij hoefde mij niks uit te leggen, want ik wist alles al. De risico's, de littekens, tepels, noem maar op. Hij vond het wel een hele uitdaging. Hij had nog maar 1x eerder zo'n extreem geval gehad, maar  hij verzekerde mij dat die vrouw er zo blij mee was later. Hij vertelde dat het een verkleining met lift zou worden, maar toen kwam de klap op de hamer: hij ging ook de huid waar je borsten aan vast zitten (dus onder je borsten) vastnaaien op mijn ribvlies. Anders zouden mijn borsten nog steeds naar beneden hangen, vanwege mijn complete hangende lichaam (wat overigens best meevalt, was me er ook niet van bewust totdat hij het zei). En dat was allemaal niet erg zo zei hij, MAAR het zou wel heel pijnlijk worden. Daar moest ik me bewust van zijn. Okee, slik. Verder kon hij niks zeggen over de cup. Ik wilde wel een D. Dat kon ik meteen vergeten zei hij. Als ik geluk had zou het een kleine C worden, maar ik moest maar rekenen op een B en bij pech een A. Een A??? Als je van L komt? Hij legde uit dat hij voor een borst weefsel moet hebben, dat hij met huid zelf niks kan. Hij kan zonder te snijden niet inschatten hoeveel weefsel er nog zit. Hij zei letterlijk: ik vraag je mij te vertrouwen, dat ik weet wat ik doe. Maar zo kan het ook niet langer. Dit is zo extreem, dit moet je niet meer willen.

Ik heb heel erg moeten wennen aan het idee. Ook echt angst dat ik wakker zou worden met niks. Waar ik vroeger gekscherend zei: haal ze er maar af, was ik nu wel heel verdrietig. Ik heb ook tegen mijn man gezegd: ik haat mijn borsten nu en na de operatie haat ik ze nog steeds. Ik zal nooit in mijn leven normale borsten krijgen. 

Heel veel met mijn moeder en vriendinnen gepraat. En niemand kan je adviseren, het is je eigen gevoel, je eigen lichaam. Ik heb de operatie door laten gaan. Ik wilde er vanaf. Dan maar het risico op een cup A.

8 februari was het zover. Ik moest me om half 11 melden in Heerenveen, om 11 uur lag ik op de operatietafel. Van te voren kwam van der Lei nog aftekenen en zei hij weer van ben je voorbereid, je gaat echt pijn krijgen, dit is een grote operatie. Niet dat ik vind dat je echt keuze hebt, maar ik wil dat je je dat goed inprent. Ja okee, ik weet het, toe maar. Ik ben dan ook zo van opschieten maar, gas erop ;-)

Ik werd lachend wakker. Wel veel pijn. Eigenlijk alleen maar pijn. Meteen gekeken onder de deken, zit er nog wel iets? Ik zag bollen. Pfieuw. Er zit nog iets, volgens mij is het cup B. Okee, missie geslaagd. En toen dommelde ik weer in. 

Die pijn... Oei oei oei. Ik heb 's nachts liggen huilen van de pijn, met de verpleegkundige aan mijn zij. 1 tepel was heel zorgelijk. Er werd om de 3 uur met een naald in geprikt. Er ging wel bloed en vocht heen, maar het werd niet afgevoerd, dus het moest door die prikgaatjes eruit komen. Mijn deken zat onder het bloed en werd ook om de 3 uur verschoond. Naar de wc gaan met die flesjes en dat bloed, bijna flauw gevallen van de ellende, echt ik herkende mezelf niet meer. Ik ben niet flauw aangelegd, maar pff... 

Nu 2 weken later kan ik zeggen dat de allerergste scherpe pijn weg is, maar ik kan nog steeds niet zonder paracetamol. De Tramadol kan ik laten staan gelukkig. Dat is zulke rotzooi. Ik ben 2x op controle geweest. Niet bij van der Lei en dat vind ik wel jammer. Eerst bij dr. van Dam in Heerenveen en haar assistente. Verpleging er ook bij. Alledrie waren ze heel positief over de tepel. Dr. van Dam zei hij sterft niet af, er komt een korst op en als die er af is heb je een mooie roze huid. Dit was op vrijdag. De dinsdag erop moest ik op controle in Zwolle en heeft dr. Verschuur gekeken en hij zei tja, dat is jammer, je tepel sterft af. Wat nou waar is weet ik niet. Ik heb er geen gevoel in, maar de tepel is op 1 plekje na zwart. Het voelt als een korst. Ik hoef er niks aan te doen, het heeft tijd nodig. Het bloedt nog aan de onderkant. 

Als ik lig gaat het wel. Lopen, oef... dat trekt zo, het lijkt wel of ik openscheur en alles eruit komt rollen. Hele scherpe pijn. Ik wil dat het minder wordt! Ik kan niet in mijn bed slapen vanwege de rugpijn. Onze bank ligt het fijnst gek genoeg, dus daar slaap ik ook, tot groot ongenoegen van mijn man! Met 20 kussens overal onder me en om me heen heb ik soort van nestje en alleen dan kan ik me ontspannen en inslapen. In bed gaat dat niet, kussens vallen op de grond en ik moet om de haverklap mijn man wekken dat hij me overeind moet trekken omdat ik moet lopen vanwege de vreselijke rugpijn.

Ik vind mijn borsten...kleine cup C, dat dan wel gelukkig!, absoluut niet mooi. Zo, dat is eruit. Ik voel me verminkt. Het is zo opgezwollen, zelfs tot onder mijn oksels. Ik vind het een opgezette brede band en zie amper twee 'bollen' als borsten. Kan het niet zo goed uitleggen, mijn man snapt me niet. Hij vindt het wel heel mooi nl. Dat is heel fijn natuurlijk, maar nu ik nog? Ik heb 2x gekeken in de spiegel, nou laat maar. Psychisch heb ik het er heel moeilijk mee. Ik heb een litteken van links naar rechts, dus niet alleen onder mijn borsten. Ik ben echt compleet opengesneden om die huid vast te naaien op het ribvlies. Dat is me niet verteld van te voren. Had ik toch wel willen weten. Dan had ik het nog steeds gedaan, maar nu was het een rare constatering.

Morgen is de operatie 2 wkn geleden. Ik voel me nog steeds alsof een vrachtwagen over me heen is gereden. Ik lees me suf op internet en ik lees allemaal joepie verslagen en vrouwen die bijna meteen naar de lingeriewinkel rennen voor nieuwe bh's. Ik kan dat helemaal niet, heb echt nergens energie voor? Moe, moe moe. Pijn. Ik moet heel veel huilen. Ik huil nooit. Mijn kinderen snappen er ook niks van (pubers) want die kennen mij als een energiek persoon, altijd lachen, en ze zien mij ook nooit huilen. Nou nu kennen ze die kant ook. Ik vind dit zo intens zwaar. Ik ben bang dat er van alles open gaat, dat er nog meer ellende komt, dat ik nog weken op de bank moet slapen? Het jammere is dat ik niks op het net kan vinden van vrouwen die ook zo'n mega cup hadden en ook van L (of K) naar C zijn gegaan. Ik voel me heel erg only the lonely. 

Sorry, heel lang verhaal, maar ik kan dit gewoon niet zo beknopt beschrijven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftig om te lezen zo zeg ..

Maar als ik me je voor situatie kan visualiseren , vind het echt knap dat een plastisch chirurg daar nog wat van kan maken .

En ja ..dan heb je helaas geen keus over de cup maat ...het word wat het kan worden met het voorhanden weefsel .

Buiten de pijn , denk ik dat het voor jou een accepteren van je nieuwe borsten is ...kun je daar geen hulp bij zoeken ?

Er is natuurlijk veel gebeurd in het operatie gebied , en het zal dus extra tijd nodig hebben ..

Sterkte iig verder met het herstel ..geef het de tijd ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat klinkt dat heftig. Je nieuwe situatie zal dan ook enorm verschillen met hoe het was. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat wel even tijd kost om je wennen aan je nieuwe zelfbeeld. Dat kan je natuurlijk ook nog niet helemaal goed zien totdat het echt genezen is...

kan me goed voorstellen dat je flink bent geschrokken van de enorme wond, was wel fijn geweest als je je hier wat op voor had kunnen bereiden. Wist de pc van te voren al dat hij zo'n grote incisie moest maken?

Ik lees wel veel dat mensen aan hun ''nieuwe'' borsten moesten wennen, maar dat is voor jou natuurlijk een veel grotere impact, dus denk niet dat het heel raar is dat je nu zo emotioneel door bent...Schrijf hier je verhaal maar lekker van je af.

Ik hoop dat je herstel verder voorspoedig mag verlopen en je steun krijgt van je omgeving en hier, ben benieuwd hoe het met je gaat de komende periode,

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Channah,

wat een verhaal en wat knap dat je het toch hebt doorgezet. Hopelijk wordt de pijn snel minder! Misschien dat er meer vrouwen op dit forum een vergelijkbare operatie hebben gehad en hun ervaringen met je willen delen. 

Ik lees dat je veel last hebt van zwellingen en dat kan ook eigenlijk niet anders als je van links naar rechts een wond hebt. Misschien is lymfedrainage fysiotherapie iets voor jou. Ik had ook last van zwelling en bij mij heeft het geholpen.

Als je de puf ervoor hebt, moet je maar eens gaan googelen. Mijn fysio zei dat ze patiënten graag binnen 4 weken na een operatie ziet. 

Succes met je herstel en idd wat Jeanette hierboven al zei geef het de tijd. Het kan haast niet anders of je bent straks toch blij met je nieuwe borsten! Heb je al foto's gemaakt zodat je zelf het verschil goed kan volgen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve meid

 

wat een vreselijk heftig verhaal...je wilt zo graag happy zijn met je lijf/borsten....dan wordt je ook verteld dat je heeeel veel pijn gaat krijgen...en dat ze je  niks kunnen garanderen of je wel een a cup kunt krijgen...

zo dapper dat jet het doorgezet hebt, maar goed met de voorsituatie was je ook ongelukkig.

ik hoop zo dat het snel beter met je gaat! en dat je alle ellende achter je kunt laten!

hou vertrouwen

Bij mij gaan ze ook de huid vastzetten onder de borten maar ze hebben ook niet aanggeven dat het van links naar rechts gaat...en hebben niks aangegeven over de pijn. Ik ga hier meer nfo over vragen

 

dikke knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht heb ik dan eindelijk weer in mijn bed geslapen! Yeah! Zonder al te veel pijn of rare steken of trekken. Dat doet een mens goed zeg. 

Misschien heeft de chirurg wel iets gezegd over het litteken en dat ik dat niet opgeslagen heb, hoewel mijn man ook zei dat hij er niks over gezegd had. Misschien is dat ook iets wat hij pas tijdens de operatie kan zien, of het een compleet litteken wordt van links naar rechts of alleen onder de borsten. Aangezien ik hem zelf niet meer gesproken heb kan ik het nog niet vragen. 9 maart zie ik hem pas weer. Hij is na mijn operatie wel langs gekomen om nog eens te controleren en te zeggen dat hij zeer tevreden was, maar ik was nog zo suf dat ik ook niks gevraagd heb, behalve dan hoeveel eraf was per borst en hij zei 800 gram per borst. Een vriendin van mij vond dat heel weinig, maar goed, het is alleen maar huid en geen vet! 

Jeannette, ik kijk het nog even aan, heb ook van anderen gehoord dat ze erg moesten wennen aan hun nieuwe borsten. Het is nog maar 2 wkn geleden. Als ik ermee blijf vechten ga ik er wel hulp bij zoeken.

Sebil, wie weet ga ik dat doen. Ik moet er nu niet aan denken dat er ook maar iemand aan mijn borsten zit of er zelfs in de buurt komt. Er staat nog zoveel spanning op!

Linf, ik weet niet meer de naam voor de ingreep met dat vastnaaien op je rib vlies. Het schijnt vaker gedaan te worden. Vraag goed na over de pijn, die is bij mij niet mals! Ook over het litteken. Ik had dat liever van te voren geweten. 

Wie weet durf ik nog een keer foto's te plaatsen. Ik vind het zelf vreselijk om te zien, maar ben ook bang om bijv. van jullie te horen van oeps, daar zou ik ook niet blij mee zijn. Maar misschien valt dat wel mee en zouden jullie zeggen van joh, ziet er goed uit! Tja..dilemma he. Ik denk er over na, heeft geen haast natuurlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Channah ..Nou ..800 gram per borst vind ik alles behalve weinig ...

Bij mij is er 290 en 320 gram weg gehaald , ben van een 85/F naar 85/B gegaan .

Zou het heel moedig vinden als je een keer foto,s plaatst ...denk dat niemand hier van de dames een rot reactie daarop zou geven .Je moet het tenslotte altijd met je voor situatie vergelijken  ...en slechter zal het nu niet zijn .Het is natuurlijk alleen zo dat je huid zo uitgerekt geweest is in alle richtingen , en de chirurg daar mee heeft moet werken .

Sterkte ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Channah.  Heftig verhaal van jou.  Ik denk wel dat het deugd doet om hier je hart eens te luchten. Ik ben van een 75I naar een 75C gegaan wat al een beetje in de buurt komt van jou L Cup.  Mijn litteken onder mijn borsten loopt ook bijna volledig door. Enkel in het midden is er een 5-tal cm waar er niet gesneden is en het litteken gaat door vrij ver tot in mijn zijde, dit komt ook omdat mijn borsten zo breed waren. Het is wel erg voor jou dat het zo een nare ervaring geworden is.  Dat het gezwollen staat is heel normaal, dat zal wel snel minderen.  Heb je al eens mogen douchen, dit kan ook heel aangenaam zijn tegen de zwelling en pijn. Ik hoop voor jou dat, wanneer de pijn weg is, en het helingsproces al wat verder is, dat je dan kan genieten van je mooie C-cup.  Ik heb eigenlijk vrij bewust de eerste week niet in de spiegel gekeken, ik wist dat het niet mooi was, maar nu de wonden genezen zijn en er mooi littekenweefsel ontstaan is, durf ik wel al eens voor de spiegel staan.  Toen ik achteraf dan mijn foto's kreeg van mijn borsten van vóór de operatie was ik zeker blij dat ik het gedaan had, ik walgde ervan om naar die foto's terug te kijken. Ik heb ze wel bij gehouden (ergens heel ver weg gestoken), maar naar kijken zal ik niet veel meer doen. Het komt heus wel goed. Geef het nog wat tijd, en blijf er vooral over praten, dit lucht op. (ik spreek uit ervaring)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wannabe-a-C Wat fijn om jouw verhaal te lezen! Cup I heb ik ook lang gehad. Dan zullen onze operaties wel een beetje vergelijkbaar zijn. Mijn litteken loopt redelijk ver door onder mijn oksel. Mijn borsten waren ook heel breed van 'opzet' en dat kun je niet weg opereren. Dat het zo ver doorloopt vind ik niet erg. Momenteel heb ik wel een beetje zakjes boven het litteken zitten, omdat mijn borsten nog zo gezwollen zijn. De huid onder mijn borsten waar het dus strak getrokken is, is ook hard en een beetje gezwollen. Wanneer ben jij geopereerd @wannabe-a-C? IK heb alleen foto's gemaakt van te voren met BH aan. Niet zonder. Ik hoefde daar geen herinnering aan. 

Douchen heb ik al een aantal keer gedaan, maar dat is nou nog niet echt een hele fijne ervaring. Ik wil niet de waterstraal rechtstreeks op mijn borsten of tegen de zijkant aan, dat voelt zo akelig. Is niet pijnlijk, maar ik krijg er gewoon de rillingen van. Daarna laat ik mijn borsten en littekens drogen aan de lucht (uurtje ofzo) en dan weer de bh aan. Met bh aan voelt nog steeds heel prettig! En tada! Vannacht half op mijn linkerzij kunnen slapen. Wat heeeeeeerlijk was dat! Rechts lukt nog niet, die kant doet nog te veel pijn.

Ik ben vandaag op een extra controle geweest. Ik had daarom gevraagd, werd echt gek van de twijfels en ging mezelf dingen aanpraten en keek de ontsteking bijna de borst in.  Gisteren Bergman gebeld en ik kon meteen vandaag terecht. Dr. van der Lei was heel positief, niks geks aan de hand. Het lekken van bloed en wondvocht (links een beetje, rechts wat meer) moet tijd hebben. Ik hoef het niet uit te spoelen of wat dan ook. Ik heb van die vettige gaasjes ertegen aan en dan een inlegkruisje om het vocht op te vangen, want de eerste keer zat alles vastgeplakt. Werd ik niet blij van. Was ook goed zoals ik het deed. Dus hij knijpen in de borsten en er onder tegenaan duwen, ik ging door de grond van de pijn. Sorry sorry zei hij, maar ik moet dit nu eenmaal doen. Pfieuw wat was ik blij toen dat klaar was. En ook heel blij dat hij zei van niks aan de hand, er is niks vreemds aan de gang, het gaat allemaal zoals het hoort te gaan.

Hij wilde de tepel die dus echt afgestorven is, er eigenlijk meteen al afhalen. WOW, dat ging me te snel. Ho eens even zei ik, moet dat nu echt? Nee, hoeft niet per se nu, kan ook later, maar hij wil me er niet al te lang mee laten rondlopen. Hij snapte wel dat hij mij er mee overviel, zeker nu ik zo angstig ben en alles nog pijn doet. Later zei hij van weet je, laten we de tepel eraf knippen (brrr) in Heerenveen, daar heb ik meer spullen en meer plek er ook voor. Tenminste, als je weer bereid bent naar Heerenveen te rijden. Geen probleem. Ik mag zelfs onder narcose. Ik ben er gewoon heel angstig voor en hoe angstiger je bent, hoe vervelender het kan zijn. Ik wilde daar even over denken. Het is een ingreep van een half uurtje. Aan de andere kant is het vooruitzicht van er niks van mee krijgen wel heel zalig. De tepel eraf knippen (zo doen ze dat) is nl. ook niet pijnvrij.

Ik heb nog gevraagd over de littekencreme, want daar hebben ze me niks over gezegd. Het zat in een tasje dat ik meekreeg, maar dat was het dan ook. Voorlopig mooi laten staan zei van der Lei. Daar is het nog veel te vroeg voor. 

Na zo'n enerverend half uurtje is het toch fijn om thuis weer even te gaan liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Channah Ik werd geopereerd op 21 januari.  Ik ben ook breed van 'opzet' en dat zie je inderdaad nog steeds.  Ik heb na de operatie draines gehad waardoor alle etter en bloed makkelijk kon weg vloeien.  De dag er na mochten ze er al weer uit omdat er bijna niets uit kwam. Heb jij dit dan niet gehad waardoor je nu nog steeds 'lekt'?  Mijn eerste consult na de operatie was ook nog vrij pijnlijk maar dit gaat nu al heel wat beter.  Wel heel spijtig van je tepel. Kunnen ze dat reconstrueren of wat wordt daar dan verder aan gedaan?  

Ik spreek uit de zelfde ervaring als het over het douchen gaat.  Ik deed mijn Bh uit nét voor ik in de douche ging, douchte me dan supersnel en deed dan heel snel mijn bh terug aan.  Voelde me veel veiliger met mijn bh aan.  toen ik dit vertelde aan de PC lachte hij. Maar hij zei wel dat ik moest genieten om te douchen en dat dit goed kan doen voor de zwellingen.  Sindsdien lukte dit al veel beter.  Je hebt toch steeds de bevestiging nodig hè.  

Ik was ook heel blij toen ik eindelijk op mijn zij kon slapen. Denk dat dit na twee en een halve week lukte. Toen ik enkel op mijn rug kon slapen, was dat telkens maar voor vier uurtjes. Had mijn voorzorgen genomen. Vier uur slapen, filmpje kijken, vier uur slapen, filmpje kijken ... :lol:.

Ik heb voor- en na foto's geplaatst. Ik had ook eerst geen voor foto's maar die heb ik gekregen van de PC, maar nu ik ze heb, heb ik ze er ook bij geplaatst. Je zal waarschijnlijk ook wel nog foto's krijgen.

Wat de littekenzalf betreft, die ga je pas mogen gebruiken wanneer je wonden helemaal dicht zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wannabe-a-C Wow, wat heb jij mooie borsten gekregen! Serieus!! De mijne zien er echt niet zo goed uit. Ik had geen weefsel meer, had ik dat nog wel gehad had het er vast beter uit gezien. Mijn lieve echtgenoot zit maar op me in te praten dat het veel mooier is dan ik denk, maar pfff... ben echt wel een beetje jaloers op al die mooie ronde borsten na een bvk. Foto's plaatsen durf ik nog steeds niet. Stom he? Ik lijk wel een klein kind.

Ik had wel drains, maar er kwam amper iets uit. Meteen na de operatie was mijn linkerborst al veel meer gezwollen dan de rechter. Dat is nog steeds zo, mijn borst loopt gewoon door onder mijn oksel. Het is allemaal wel iets soepeler dan net na de operatie, maar het is toch nog erg hard allemaal, heel gespannen en strak. Niet pijnlijk, maar gewoon niet comfortabel.

De tepel eraf schijnt nogal een krater te geven van wat ik zo heb gelezen. Eigenlijk is mij ook niks verteld van hoe dan verder, behalve dan dat ze er op den duur een tepel op kunnen tatoeëren als ik dat wil. Het is een wond die van binnenuit naar buiten toe moet dichtgroeien. Meer weet ik er niet van, maar ik heb ook niks gevraagd eigenlijk. Ik was een beetje beduusd van de snelheid waarmee alles ineens ging en ook nog de pijn van dat knijpen en duwen in en onder mijn borsten. 

Vannacht weer een uurtje op mijn zij geslapen. Ik moet wel met beleid bewust op mijn linkerzij gaan liggen, maar dat is niet erg: het kan tenminste weer! Rechts niet. De rugpijn is echt killing 's nachts. 

Ik ben nog heel veel moe. Echt enorm. Ik slaap ook nog veel overdag. Ik ben eigen baas en heb mezelf vrij gepland februari/maart dus ik heb ook de luxe dat ik niks hoef. Gelukkig maar! Ik geef ook toe aan al die vermoeidheid en slaap behoefte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Channah    weet je wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp (durf dat bijna niet zeggen maar ligt al een paar dagen op het puntje van mijn tong)  is de de PC niet heeft overwogen om silicone te steken doordat je geen weefsel meer hebt.  of had hij dat wel gedaan. Bij ons wordt wel degelijk de vraag gesteld, wanneer je geen weefsel hebt om implantaten te opteren voor een mooiere ronding.  Mijn borsten zouden ook serieus onder mijn oksels zijn doorgelopen maar de PC had voorgesteld om een liposuctie te doen.  Ik heb dit dan ook toegezegd, moest dit wel zelf betalen, werd niet door de verzekering betaald (2000€) maar ben blij dat ik dit gedaan heb.  Ik had heel wat opgezocht voor ik mijn eerste afspraak had bij de PC en wist dus heel erg goed wat kon en wat niet.  Heb daar toch twee jaar mee bezig geweest en alles op papier gezet. Elke vraag stond op papier, wel twee pagina's vol.  De PC vond dat grappig maar heel verstaanbaar.   Wat die vermoeidheid betreft zal dit nog blijven duren tot je volledig kan door slapen.  Ik slaap nu sommige nachten volledig door, maar heb dan weer andere nachten dat ik bewust wakker kom om mij eens om te draaien.  Die nachten ben ik 's morgens ook nog heel erg moe, net of ik niet heb geslapen. Dat zal nog heel wat geduld vragen vrees ik.  Ik ben ook zelfstandig en had me maar een maand thuis gepland.  Ik denk wel dat ik daarna weer aan het werk kan maar nog niet voor de 100% vrees ik. Doordat je zelfstandig bent ben je anders wel iemand die het heel erg druk heeft, nu val je volledig stil en wordt je loom waardoor je nog eens extra vermoeid lijkt.  Probeer er toch wel een gewoonte van te maken om 2 keer per dag een kleine wandeling te gaan doen, al is het maar 10 of 15 minuutjes.  Dit kan zo deugd doen, en dan slaap je ook net iets vaster in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft het niet genoemd voor zover ik me herinner. Maar goed, hij kon op voorhand ook niet zeggen wat het zou worden en wanneer doe je er dan siliconen in en wanneer niet? Ik had dat toch niet gedaan. Het maatje nu vind ik prima :-) hoewel het nu nog opgezwollen is en de C-cup misschien toch een B wordt. Een borstvergroting kan altijd nog.

Liposuctie heeft hij ook niet genoemd. Had ik ook niet gedaan ;-) Ik heb nu wel wat van die kwabjes waar het litteken stopt. Dat ga ik gewoon aankijken. Kan altijd nog. Liposuctie moet ik ook zelf betalen, maar als het me echt stoort doe ik dat. 

De pijn is inmiddels een stuk minder. Overdag vind ik het gewoon zeer oncomfortabel voelen. Het gekke is ook dat het voelt alsof mijn bh boven mijn borsten zit. Mijn hersenen weten nog niet dat dáár mijn borsten voortaan zitten. Tijdens het lopen voel ik dan ook aan mijn borsten, om zo een seintje door te geven van hallo, ze zitten nu zo hoog hoor! 's Avonds als ik echt moe ben wordt het wel weer pijnlijk, maar niet zo dat ik er pijnstillers voor pak. Dan is het gewoon tijd om naar bed te gaan.

Wat ik wel heb is J E U K! Om gek van te worden! Ik vervel helemaal. Mijn borsten vervellen vreselijk en dat jeukt wel zo! Maar ook mijn armen en buik en bovenbenen zijn aan het vervellen. Insmeren is totaal nutteloos,. Ik krijg gewoon een compleet nieuwe huid lijkt wel! Soms is de jeuk niet te houden en dan doe ik mijn bh uit, dan kalmeert het allemaal wat. Dan klopt mijn man de bh even uit of hij spoelt hem even uit, even drogen op de kachel en klaar. Het jeukt ook IN mijn borsten maar ja, daar kun je nooit bij. 

Ik ben al meer actief. Gisteren de keuken opgeruimd, waarna ik wel een uurtje plat moest trouwens. 's Middags rondgewandeld in het dorp en een kopje koffie gedronken bij een cafeetje. Mijn buurvrouw kwam nog langs met haar kinderen en toen was ik echt wel gesloopt. Bezoek vind ik toch heel erg enerverend. Ik heb ook de vervelende gewoonte om me veel beter voor te doen dan ik me voel. 

Mijn borsten zijn qua vorm al wat ronder geworden aan de onderkant, dus dat geeft me weer wat hoop dat ze niet zo vierkant blijven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Channah, pffff wat een verhaal meid!

Ik hoop dat je herstel goed mag verlopen. Jammer van je tepel, ik hoop dat daar nog een oplossing naar tevredenheid voor komt.

Zal best wel even duren voordat je aan je nieuwe borsten gewend bent en ik hoop dat je ze met der tijd ook kan koesteren.

Dapper dat je je verhaal hebt willen delen hier.

Succes meid!

Groeten Essi4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeeeeeeetje, jij krijgt het ook niet cadeau he :( !! Als ik je verhaal lees, denk ik dat je herstel nog wel even gaat duren, maar het was dan ook een hele operatie. Misschien heb je hier wel bij meer vrouwen gelezen dat ze hun borsten niet direkt mooi vonden en kwam dat uiteindelijk meer dan goed. Hoop dat je daaruit, en uit alle reacties, wat hoop kan putten dat het bij jou ook heel mooi gaat worden. Rustig aan en sterkte ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het onderschat. Ik heb me blind gestaard op de standaard borstverkleining. Ik ben letterlijk open gesneden van links naar rechts, dus ook een veel grotere wond. Mijn tepels moesten 41 cm (!) verplaatst worden wat een absurde afstand is. En dan nog dat vastnaaien op mijn rib vlies. Pfff.... ik heb er echt te simpel over gedacht. 

Ik ben nu heel blij dat ik weer wat kan, dat de pijn draaglijk is en dat ik zie dat mijn borsten van vorm veranderen (in het positieve). Maar die jeuk???? Hebben jullie dat ook gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij om te lezen dat het de goeie kant uit gaat.  Die jeuk zal nog wel enkele weken aanhouden, ik heb daar toch een tweetal weken last van gehad. Maar jeuk is ook positief, teken van herstel.  Dat je zo vermoeid bent na zo'n dag vind ik echt wel normaal.  Ik heb echt een hele maand NIETS gedaan. Je keuken opruimen is dan ook wel heel erg snel na je operatie. Vergeet niet dat jou operatie veel zwaarder was dan een gewone borstverkleining.  Geniet nog maar wat van het 'even niets doen'.  Laat het werk nog maar wat aan anderen over.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb geen erge jeuk gehad. Zou dat nog door de narcose kunnen komen omdat je het ook op je armen en benen hebt?

Wel fijn om te horen dat je je toch wat beter gaat voelen en dat je iets actiefs hebt gedaan. Wel naar je lijf luisteren hoor ;)

Hopelijk heeft iemand nog een goede tip om de jeuk te behandelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wannabe-a-C Ik vond het niet zo vreselijk om de keuken wat op te ruimen, maar het was voor mijn lijf wel veel werk. Dat laat ik voorlopig ook wel uit mijn hoofd. 

Vandaag moest ik pinnen. 3 km verderop in een ander dorpje. Eigenlijk 1 lange weg recht erheen dus ik heb weer auto gereden. Was okee, maar ik doe dat liever nog niet als het niet hoeft. Deze week heb ik 2 belangrijke afspraken staan en heb dus vervoer geregeld ;-) Vanmiddag ben ik gewoon naar bed gegaan. E-reader mee, heb gelezen en geslapen en manlief bracht op een gegeven moment een boterhammetje en thee. Heerlijk relaxed, vooral nu ik wat prettiger kan liggen! 

De jeuk, tja... gisteren weer aan het smeren geslagen, het hielp wel iets, maar ik ben echt o-v-e-r-a-l aan het vervellen. Ik heb heel snel last van mijn huid als er 'iets' is. Stress, ziek, te weinig slaap...meteen een droge huid. 8 maart dus weer narcose, kan mijn voorraad vette creme alvast klaar zetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.