Ga naar inhoud

Knobbeltjes in de borst ??


Miss.S

Aanbevolen berichten

  • Reacties 101
  • Created
  • Laatste Reactie
28 minuten geleden zei best_boobie:

hm.......

dan toch maar ff gyno bellen...

jammer dat dit het niet is... :(

xxx

ja hij had al dinsdag terug gemaild het aan te zien en urine eerst te testen. Maar heb momenteel geen krampen meer gehad... Nuja, jawel maar denk doordat ik nu ongesteld ben het daardoor komt :P Maar ik zal erna zien.. 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ivm de knobbels , mijn huisarts heeft nog steeds geen contact gehad met Demeyere om te vragen ivm of dit kwaad kan. Nu tegen dat ik een consult heb bij Demeyere neem ik het verslag mee en hoor ik het wel van hem en hou ik jullie op de hoogte ;) 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ja Ja dames, we zijn nu exact 22 dagen geleden dat ik mijn kramp/steekaanval gehad heb. Van morge om 4u15 ongv is het weer begonnen, heb nu nog steeds steken. Wel een heel stuk minder & enkel aan de linker kant(zowat lies hoogte dus denk dat mijn eierstok is... ) als ik lig valt het mee als ik zit valt het mee als ik stap voel ik het wat mee. Het is niet zo dat ik nu verga van de pijn maar ik voel me er toch miserabel door. het doet zeer en ookal heb ik toch kunnen slapen door de pijn... Ik maak me toch WEERAL ongerust :( ik ga nu naar mijn vroedvrouw een sms sturen of ze mij een afspraak kan regelen met haar man (mijn gyno) en dan hoor ik het wel. Heb een beetje schrik dat als ik een echo ga laten doen, zowel op mijn buik als inwendig in de baarmoeder dat ze niets zouden vinden :( pfff.. Typisch ik weer ... Typisch :( 

nuja.. Goeie morgen allen :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei best_boobie:

Hm.. Lijkt erop dat het wat met je cyclus te maken heeft... niet zo doemdenken meid, daar heb je niks aan. ;)

Hoop datje snel terecht kunt, en ze zullen er toch wel een oorzaak voor kunnen aanwijzen, ook als er evt niks aan te doen is...

Succes in ieder geval! :53:

 

ja de vorige keer was ik na de krampen/steken 6dagen erna ongesteld. Maar lijkt me nu straf dat ik over 6dagen ongesteld ben want dan schiet ik mezelf door de kop :P 

mja uit de urine was al niets gebleken dus ja... :(  Heb haar een smsje gestuurd (want mijn vroedvrouw kennende is weer super druk :P ) en nu is het wachten op respons. 

hehe.. :( 

Thnx BB ! :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei best_boobie:

Nou.. een cyclus kan natuurlijk veranderen en geloof me, tov mijn cyclus, zou je het er nog goed vanaf brengen met elke 28 dagen haha. ;)

Xxx

maja ik neem ook niet de pil ofso en normaal altijd regelmatig.. moet pas ongesteld worden rond de 22st. Vorige keer de aanval 11/02 en 11 dagen later ongesteld. wie weet toch ermee te maken? :s 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei best_boobie:

Zou zomaar kunnen... wie weet heeft het te maken met je ovulatie.  Ik zit te denken aan cysten op de eierstokken. .. dat kan flinke pijn veroorzaken..

Dat kunnen ze misschien met een echo al zien, al weet ik dat niet heel zeker.

Xxx

ja daar had ik inderdaad ook over gelezen want dat was dus mijn gedacht ook, maar blijkbaar heb je cystes die ineens verdwijnen als sneeuw voor de zon.. Dus dan is de kans groot dat tegen dat ik op consultatie moet, ik ga er vanuit dat de pijn tegen dan weg is, dat ze mss verdwenen zijn en dan sta ik nergens :s maja zullen afwachten en we zien wel zeker? :s 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei best_boobie:

Nou, ze komen wel elke cyclus terug dan.. Dus kwestie van op t juiste moment echo maken :)

Tijden goed bijhouden :35:

Xxx

ja hopelijk kan ik zo snel mogelijk.. En als ik geen antwoord krijg bel ik eens naar het ziekenhuis en zie ik dat ik daar een afspraak bij hem kan krijgen. ZSM natuurlijk. Maar ik las dat er niets aan gedaan kan worden. Sommige worden verwijdert (als ze groter zijn dan... ) maar meestal laten ze het en is het tanden bijten elke maand, klopt dat? :s xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Miss.S:

Ja Ja dames, we zijn nu exact 22 dagen geleden dat ik mijn kramp/steekaanval gehad heb. Van morge om 4u15 ongv is het weer begonnen, heb nu nog steeds steken. Wel een heel stuk minder & enkel aan de linker kant(zowat lies hoogte dus denk dat mijn eierstok is... ) als ik lig valt het mee als ik zit valt het mee als ik stap voel ik het wat mee. Het is niet zo dat ik nu verga van de pijn maar ik voel me er toch miserabel door. het doet zeer en ookal heb ik toch kunnen slapen door de pijn... Ik maak me toch WEERAL ongerust :( ik ga nu naar mijn vroedvrouw een sms sturen of ze mij een afspraak kan regelen met haar man (mijn gyno) en dan hoor ik het wel. Heb een beetje schrik dat als ik een echo ga laten doen, zowel op mijn buik als inwendig in de baarmoeder dat ze niets zouden vinden :( pfff.. Typisch ik weer ... Typisch :( 

nuja.. Goeie morgen allen :( 

De klachten die jij beschrijft die had ik vroeger ook elke maand,bij mij was het de eisprong die ik voelden.

Probeer je niet te ongerust te maken.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Ank:

De klachten die jij beschrijft die had ik vroeger ook elke maand,bij mij was het de eisprong die ik voelden.

Probeer je niet te ongerust te maken.

xx Ank

ja mijn eisprong voelde ik ook. Maar nooit zo fel & zo lang :s 

hihi probeer me niet al te ongerust te maken. Is natuurlijk moeilijk als je weet dat je lichaam een signaal geeft van pijn en ongemak :s xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei best_boobie:

Naproxen kan helpen... Ik ken een meid die had dit ook en zij hielp zich goed met naproxen . ..

Maar zou handig zijn idd als je snel terecht kunt :)

X

ah okey nuja zal afwachten :) xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe komt het dan dat ik opeens mijn eisprong(als het dat al is) zo fel ineens voel. Vroeger had ik dat ook, dat was dan een steek voor paar sec. die ik erna nog wat na voelde maar thats it... :S

Heb 2 maanden na de bevalling de minipil genomen. Man heeft zich laten steriliseren en heb de pil niet meer genomen. Vind vreemd dat er dan ineens van alles verandert :s 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het antwoord al is gegeven (heb niet alles gelezen) maar soms kan de chirurg tijdens de bv ook het bobbeltje weghalen. Hebben ze bij mij ook gedaan. Ze sturen het dan wel op ter onderzoek en moet je zelf betalen (100,.)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Oke dus vorige week een afspraak gemaakt bij een andere gynaecoloog. Vandaag had ik mijn afspraak om 12u20. Ze heeft wat vragen gesteld en heb mijn verhaal mogen doen. Ze heeft een paar staaltjes genomen & een uitstrijkje. Die van 2 jaar geleden, met de 6weken controle na een bevalling was de uitslag blijkbaar al afwijkend maar heb ik dus niks van meegekregen. Maar blijkbaar is dat dus normaal (geen idee :s ) maar goed ze heeft dan ook een inwendige echo gemaakt en deed allemaal geen zeer , en alles leek normaal. Ze heeft mijn borsten gecontroleerd (geen idee waarom) maar ze vroeg me ook of er borstkanker in mijn familie voor komt waarop ik dan zei dat dat niet zo is en dan vroeg ze over borstvoeding en dan zei ik dat ik inderdaad borstvoeding heb gegeven en verder heeft ze er niets over gezegd. Maar ze zei wel dat ik dit om de .... jaar moest laten controleren maar heb ze dan vertelt dat ik sowieso om het half jaar moet enz... Verder zei ze dat er dus niks te zien is en dat de uitslag 3 tot 4 weken kon duren en als ik niks hoorde dat alles oke is. En daar ging ze ook van uit want ze denkt , aan mijn verhaal te horen, dat ik inderdaad een cyste had en dat die zich zo gevuld had met bloed en uiteindelijk door het vrijen gebarsten was en dit kan blijkbaar enkele uren hevige pijn veroorzaken. Of dit erg is weet ik niet, daar ging ze niet op in en denk ik dus van niet :P maar ze zei dat dit niet vaak voorkomt en dat dit dan normaal ook eenmalig zou moeten zijn. Maar we zullen zien. Hopelijk nooit meer. Dus nu wachten tot de uitslag tenzij het inorde is dan is er geen uitslag :P 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Miss.S:

Oke dus vorige week een afspraak gemaakt bij een andere gynaecoloog. Vandaag had ik mijn afspraak om 12u20. Ze heeft wat vragen gesteld en heb mijn verhaal mogen doen. Ze heeft een paar staaltjes genomen & een uitstrijkje. Die van 2 jaar geleden, met de 6weken controle na een bevalling was de uitslag blijkbaar al afwijkend maar heb ik dus niks van meegekregen. Maar blijkbaar is dat dus normaal (geen idee :s ) maar goed ze heeft dan ook een inwendige echo gemaakt en deed allemaal geen zeer , en alles leek normaal. Ze heeft mijn borsten gecontroleerd (geen idee waarom) maar ze vroeg me ook of er borstkanker in mijn familie voor komt waarop ik dan zei dat dat niet zo is en dan vroeg ze over borstvoeding en dan zei ik dat ik inderdaad borstvoeding heb gegeven en verder heeft ze er niets over gezegd. Maar ze zei wel dat ik dit om de .... jaar moest laten controleren maar heb ze dan vertelt dat ik sowieso om het half jaar moet enz... Verder zei ze dat er dus niks te zien is en dat de uitslag 3 tot 4 weken kon duren en als ik niks hoorde dat alles oke is. En daar ging ze ook van uit want ze denkt , aan mijn verhaal te horen, dat ik inderdaad een cyste had op een van mijn eierstokken en dat die zich zo gevuld had met bloed en uiteindelijk door het vrijen gebarsten was en dit kan blijkbaar enkele uren hevige pijn veroorzaken. Of dit erg is weet ik niet, ze ging er niet verder in en denk ik dus van niet :P maar ze zei dat dit niet vaak voorkomt en dat dit dan normaal ook eenmalig zou moeten zijn. Maar we zullen zien. Hopelijk nooit meer. Dus nu wachten tot de uitslag tenzij het inorde is dan is er geen uitslag :P 

 

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ben er ook heel gelukkig om @best_boobie. Maar het kan dus geen kwaad dat zo een bloedcyste ineens barst. Nuja het doet ongelofelijk veel pijn! 

Maar sowieso als ik nog eens last heb dat ik ze contacteer. Ik las op haar site dat ze ook aan huis komt dus moest het nog eens voorkomen laat ik ze gewoon opbellen door mijn man :)

Ik ben nu... Heel vreemde vraag.. Maar opzoek naar inlegkruisjes zonder geurtjes... Ik gebruik die van de lidle maar daar zitten dus geurtjes in & ze had me ook aangeraden deze niet te gebruiken omdat mijn vagina flora heel snel in de war is. 

 

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei best_boobie:

Nee het kan geen kwaad, doet alleen ontzettend zeer.

Ik haat die stomme geurtjes in maandverband en inlegkruisjes! Wie dat verzonnen heeft! :P

Xxx

Ja idem dito ik heb er momenteel gewoon geen gevonden zonder geurtjes, vind de geurtjes ook niet eens lekker ruiken en dat niet alleen.. het is niet zo dat mijn vagina ineens zoiets heeft van ''Wauw! ik moet ook naar lavendel gaan ruiken'' nee in tegen deel.. ik zou zelfs geen sex meer mogen hebben omdat het dan zooooooo in de war geraakt.. en ik altijd maar denken ''pff wat een kleur uitscheiding is dat weer? Heb ik een schimmelinfectie?'' Nop ! gewoon in de war !! dus ik zit nu met pilletjes die de flora terug op orde zou helpen & dan zou ik van inlegkruisjes moeten veranderen xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Nog eens onderzoek gedaan van mijn borsten voor ik op consultatie ga bij Demeyere (13 juli) 

BILATERALE MAMMOGRAFIE:

 

Bilateraal opvallend dens en klierrijk weefsel in alle kwadranten.

Borstklierweefsel in het mature stadium.

Huid en subcutis zijn niet verdikt.

De linker borst vertoont mediaal een beeld dat lijkt te passen bij een welomschreven ovaalvormige nodule.

Ook de craniocaudale incidentie is het beeld goed zichtbaar.

De oblique opname toont geen duidelijke nodulaire structuur tenzij mogelijk links onderaan.

Het dense klierrijke weefsel maakt de detaillezing moeilijk.

Geen verdachte okselklieren, geen suspecte calcificaties.

 

ECHOGRAFIE:

 

De rechter borst vertoont craniaal op 2 uur een klein sonolucent structuurtje van een vijftal mm.

De linker borst vertoont mediaal een sonolucente structuren zoals ook op vorige echografie weerhouden en een onveranderd beeld van een afgeplatte hyporeflectieve nodule gelegen tot tegen de pectoralis. Onveranderde aspect in vergelijking met de vorige echografie. Beeld van fibro adenoom.

 

BESLUIT:

 

Dens klierrijk weefsel in het mature stadium met sterk gehinderde lezing.

Echografisch weerhoud ik onveranderde bevindingen. Enkele cystjes zijn zichtbaar.

Fibro adenoom of adenoom onveranderd van aspect gelegen in de linker borst mediaal diep tegen de pectoralis musculatuur.

 

 

@best_boobie als je even tijd hebt om mij dit in 'mensen taal' uit te leggen :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.