Ga naar inhoud

Knobbeltjes in de borst ??


Miss.S

Aanbevolen berichten

Hello Hello !! 

Ik heb eens een vraagje... 3 jaar geleden had ik knobbeltjes in mijn borst. Om deze reden moest ik elke 3 maand een echo laten doen van beide borsten. Vraag me niet wat de knobbeltjes waren want dat weet ik zelf niet. (Ik ga ook allang niet meer naar deze dokter aangezien ik er niet meer in de buurt woon, vroeger Limburg nu Antwerpen) 

Maar ik ben dan 1 jaar later zwanger geraakt en na de zwangerschap en borstvoeding waren de knobbeltjes helemaal weg. Nu paar maanden na het stoppen van de borstvoeding. Denk dat het zowat 5- 8 maanden later was. Voelde ik deze knobbels terug. Mijn huisarts nu heeft gezegd dat ik deze status eerst zou moeten ophalen bij mijn vorige huisarts maar tot nu toe nog nie aan toe gekomen. 

Nu mijn vraag. Kan dat kwaad? Knobbeltjes terwijl ik een borstvergroting wil?? 

 

Liefs S xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 101
  • Created
  • Laatste Reactie
11 uur geleden zei best_boobie:

Hm.. Google eens naar mastopathie en kijk eens of dit overeen komt met jouw klachten?
Heb je het continu? Is het pijnlijk als je erop drukt?

xxx

Nee pijnlijk zijn ze nooit. En de knobbels zijn er inderdaad altijd geweest (toen ik ze ondekt had had ik er 2 links , waarvan ik nu nog 1'tje heb en in mijn rechterborst had ik er ook 2 of 3 ) 

En zoals ik zei een paar maanden na het stoppen van de borstvoeding. Denk dat het zowat 5- 8 maanden later was heb ik maar 1 knobbeltje dat terug is, dezelfde als 3 jaar terug. De andere voel ik niet zitten dus denk niet dat die terug zijn. 

Maar als ik me goed herinner had mijn huisarts toen ook iets gezegd dat dat normaal is en dat elke vrouw zo'n knobbels wel heeft. Ze heeft toen ook eens in mijn liezen gevoeld. 

En heb mastopathie eens opgezocht maar dit is het niet ;) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, nee, dan is het geen mastopathie... Dat is namelijk wel pijnlijk. 

Het zou kunnen dat je ze niet gevoeld hebt tijdens je zwangerschap en erna, totdat je ontzwangerd was, omdat je borsten sowieso veranderen tijdens een zwangerschap..

Houd de knobbel(s) gewoon goed in de gaten. Het kunnen cystes zijn en daar wordt meestal niks aan gedaan tenzij ze irriteren.

Maar.. Zelf zou ik het willen laten onderzoeken nog voor ik een bv zou laten doen. Nu is er namelijk meer te zien op een mammografie en echo als wanneer je prothesen in je borsten hebt :)

Kan die andere arts je dossier niet opsturen??? 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei best_boobie:

Oké, nee, dan is het geen mastopathie... Dat is namelijk wel pijnlijk. 

Het zou kunnen dat je ze niet gevoeld hebt tijdens je zwangerschap en erna, totdat je ontzwangerd was, omdat je borsten sowieso veranderen tijdens een zwangerschap..

Houd de knobbel(s) gewoon goed in de gaten. Het kunnen cystes zijn en daar wordt meestal niks aan gedaan tenzij ze irriteren.

Maar.. Zelf zou ik het willen laten onderzoeken nog voor ik een bv zou laten doen. Nu is er namelijk meer te zien op een mammografie en echo als wanneer je prothesen in je borsten hebt :)

Kan die andere arts je dossier niet opsturen??? 

Xxx

Ik weet dat ze in der tijd zei dat meerdere vrouwen er last van hadden. (na mij had mijn zus ook knobbels ontdekt en bij haar zijn ze verdwenen met homepathie. ) 

Ja daar zal ik inderdaad dan eens om bellen :) dat ze het eens mag opsturen of doorsturen naar mijn huidige arts. moet binnenkort toch naar de dokter dus dan hoor ik het daar ook wel :) 

Thnx voor je antwoord trouwens ;) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meid,

ik had voor mijn bv ook 2 knobbeltjes, heb het toen na laten kijken en de huisarts zei dat het borstklieren zijn en het geen kwaad kan.

nu na de bv voel ik er eigenlijk niks meer van, weet niet of het dezelfde situatie is wat jij hebt .

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei F-cupje:

Hee meid,

ik had voor mijn bv ook 2 knobbeltjes, heb het toen na laten kijken en de huisarts zei dat het borstklieren zijn en het geen kwaad kan.

nu na de bv voel ik er eigenlijk niks meer van, weet niet of het dezelfde situatie is wat jij hebt .

 

xx

Heb zojuist na mijn vorige huisarts gebeld en hij zou het dossier doorsturen naar mjn huidige huisarts dus zal het bij de volgende consultatie wel horen.

Maar ik denk ook dat het borstklieren waren. Want ik herinner mij dat de klieren in mijn liezen ook 'serieuze' knobbels waren. En dat zou gelinkt zijn. Maar denk inderdaad wel dat het klieren zijn. Aangezien ze zijn weggegaan nadat mijn borsten zich vulde met melk :) Maar ik zal afwachten. Heb nog wel tijd :) 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Miss.S:

Heb zojuist na mijn vorige huisarts gebeld en hij zou het dossier doorsturen naar mjn huidige huisarts dus zal het bij de volgende consultatie wel horen.

Maar ik denk ook dat het borstklieren waren. Want ik herinner mij dat de klieren in mijn liezen ook 'serieuze' knobbels waren. En dat zou gelinkt zijn. Maar denk inderdaad wel dat het klieren zijn. Aangezien ze zijn weggegaan nadat mijn borsten zich vulde met melk :) Maar ik zal afwachten. Heb nog wel tijd :) 

xx

ja denk het dan ook meid, dan kan het geen kwaad nee en hoef je je geen zorgen te maken. Maar wacht eerst maar je dossier af dan heb je de zekerheid .

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei F-cupje:

ja denk het dan ook meid, dan kan het geen kwaad nee en hoef je je geen zorgen te maken. Maar wacht eerst maar je dossier af dan heb je de zekerheid .

xxx

Ja inderdaad ;) ik vind gewoon vreemd dat , als het al om een borstklier gaat, ik om de 3 maanden opnieuw een echo moest laten maken (ter controle dat ze niet groeide, denk ik ) Maar inderdaad ik wacht wel af en zal het wel te horen krijgen :) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei best_boobie:

Dat kan ook idd, maar aangezien je zei dat er zo vaak een echo gemaakt moest worden, zat ik verder te denken...

Ben benieuwd wat je huisarts gaat zeggen dan. En of het normaal is dat er zo vaak een echo gemaakt wordt als het melkklieren zijn (wat is hier dan de reden voor?)

Xxx

Ja dermee, probleem is dat mijn vorige huisarts vaak medische termen gebruikten, en natuurlijk heb ik dit niet onthouden. Dus ja ben ook wel benieuwd :) als het vandaag wordt opgestuurd zal het er ... vrijdag wel zijn denk ik? :) 

En inderdaad dat ik om de 3 maanden een echo moest laten maken herinnerde ik mij nog heel goed want ik vond dat altijd enorm raar aanvoelen. Heb de echo's wel zelf bijgehouden maar daar was mijn huidige arts niets mee :) die neem ik dan gelijk ook mee als ik naar hem toe ga :) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei best_boobie:

Ik weet trouwens niet meer of mastopathie sowieso pijnlijk moet zijn... Het gaat dan wel om knobbelig klierweefsel..

Ben benieuwd naar wat je huidige huisarts gaat zeggen...

 

Hoe snel de post in België is weet ik niet :45:

Xxx

Ja we zullen wel horen :D

Ehem.. Nuja .. Ik ga er van uit dat het aangetekend opgestuurd wordt. Lijkt me verstandigst en veiligst :D

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou gewoon een kiste zijn, maar voor de zekerheid moet ik een echo laten maken. Ik ga dus zien dat ik morge wel naar een radioloog bel voor een echo. Verder is het afwachten. Zometeen bel ik terug naar de huisarts want hij wou de telefoon van Dokter De Meyere. Waarom juist weet ik eigenlijk niet. Misschien om dit eens te bespreken ofso?? 

xxxx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja @Day ben k ook super blij om, ik dacht ik bel nog snel wie weet en het eerste wat die zei was 'morge 17u45? breng je ID mee en de brief'' :P beetje kort en bot maar goed, het is laat :P hahaha als ik maar mijn echo heb & alles in orde blijkt :D

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.