Ga naar inhoud

Krachttraining na bv


Happyboobie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 218
  • Created
  • Laatste Reactie

Leuk artikel inderdaad!

Ik ben zelf afgelopen week weer rustig begonnen:

Walking lunges (zonder gewicht)

Air squats

Back extension (zonder gewicht), armen gekruist voor de borst

Leg press (licht gewicht, veel reps, stoeltje zo plat mogelijk)

Saai, maar hé, het beginnetje is weer gemaakt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik weer begonnen, bijna 6 weken PO..rustig op de fiets en bergopwaarts wandelen op de loopband..

 

Daarna op eigen gewicht walking lunges, sumosquats, kickbacks (rustig met behulp van apparaat en de leg press zonder gewicht) dus volledig benen (is ook probleemgebied) zonder problemen of enige druk op de borst

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb voor 14 maart mijn operatie gepland staan... train nu ook 4x pw krachttraining van diverse spiergroepen.

Kijk enorm uit naar de operatie en zal blij zijn als ik eindelijk zonder bh vullingen ;) kan gaan trainen. Maar baal er inderdaad wel van dat het zolang gaat duren voordat je weer een beetje fatsoenlijk mag gaan trainen met je bovenlichaam... hoop dat het nog haalbaar gaat zijn voordat de zomer begint. B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎15‎-‎2‎-‎2016om20:13 zei Monique82:

Vandaag, 8 weken PO voor het eerst weer bodypump gedaan. Ging meer dan prima! Alleen de primaire borstoefening zonder gewicht gedaan. :)

Goed bezig! Ik zou er echt nog niet aan moeten denken haha (ook 8 weken PO).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat risico echt nog niet durven nemen..zou het mezelf nooit vergeven als het misgaat.

Ben nu negen weken en zware oefeningen doe ik echt pas na drie maanden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe inderdaad rustig aan meid. Het herstel is heel belangrijk en dat moet natuurlijk wel gelijk goed gaan ;) Moest er zelf niet aan denken om zo snel al te pumpen en in deze release zitten best wel wat pittige borst stukjes in als je zo kort po bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-2-2016om20:24 zei Monique82:

Waarom niet snoeppie?

10 maanden geleden bevallen en babylief slaapt nog geen enkele nacht door. Dat in combinatie met een drukke peuter, een huishouden en drukke baan, zorgt ervoor dat ik weinig puf heb om te sporten. Over een maand wil ik mijn hardlopen weer gaan oppakken, maar heb ik inmiddels ook al 1,5 jaar niet meer gedaan haha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Snoeppie said:

10 maanden geleden bevallen en babylief slaapt nog geen enkele nacht door. Dat in combinatie met een drukke peuter, een huishouden en drukke baan, zorgt ervoor dat ik weinig puf heb om te sporten. Over een maand wil ik mijn hardlopen weer gaan oppakken, maar heb ik inmiddels ook al 1,5 jaar niet meer gedaan haha 

Nou eerlijk is eerlijk, moeders met jonge kinderen hebben hun eigen sport! Die verbranden meer calorieën dan de meeste mensen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben na 6 weken weer begonnen, veel beben..inmiddels armen weer met lichtgeeicht opgepakt en rug ook, borst wacht ik nog wel even mee...ik kan niet eens 5 kilo pakken ☺

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook na 6 weken weer begonnen! Eerst rustig aan maar benen doe ik inmiddels al weer fanatiek en redelijk zwaar behalve squatten & deadliften, dat op laag gewicht.

Hipthrust gaat alweer met 55 kilo, de stang klaar maken met 2 schijven van 20 kilo gaat wat moeizaam maar lukt wel :P

ben nu 9 weken po :) biceps en rug wil ik wel aan beginnen maar durf nog niet echt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht echt helemaal tot over een maand. Dan ben ik 3 maanden verder. Ik zit heel saai op de leg press en de abductor machine enzo.

Mijn broer raadt me zo'n beetje alles af :45:

Ik squat ook niet op laag gewicht. Kan niet waaachten tot ik weer kan squatten. Ik mis mn mooie buiklijntjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-1-2016om17:04 zei best_boobie:

Eigenlijk niet, omdat je op die manier je hartslag verhoogd en dus minder zuurstofvoorziening hebt in je wonden. NIet alleen de sneden aan de buitenkant zijn wonden, maar je hele borsten vanbinnen zijn grote wonden... 
Waar niet genoeg zuurstofrijk bloed komt (omdat het elders nodig is) kan niet genoeg genezing plaatsvinden en je vertraagt dus je genezing.
Verder is het zo, als bloed niet genoeg tijd krijgt bij een bepaald orgaan/weefsel, dan kan het niet goed zijn afvalstof-verwerking doen. Dus het kan zijn dat er dan meer afvalstoffen achter blijven in je wonden.. Waardoor je een verhoogde kans hebt op infectie...

Dit is puur de fysiologie van het lichaam :)

Daarom is het belangrijk om zeker 4 weken niet te sporten. Daarna kun je langzaam cardio gaan doen en zo.. (Zo is het mij destijds tenminste door meerdere pc's verteld. Liefst zes weken niet sporten, maar na 4 weken mag langzaam wat cardio gedaan worden, rustig aan... )

xx BB

Ik heb van 2 PCs gehoord dat je na 2 weken al weer licht je onderlichaam mag trainen.. Gewoon bodyweight squats bijvoorbeeld. Hoe zit dat dan?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand ook info als het gaat om een borstvergroting en een buikwandcorrectie (met vastzetten van buikspieren)??

Dat ik voorlopig geen kracht mag en kan doen, okee. Maar vooral i.v.m. de hechtingen in mijn buik moet ik echt geen buik gebruiken en dat gebruik je naar mijn idee met alles.. Zelfs met cardio? 

Heeft iemand tips of oefeningen die ik na de 3 maanden zou mogen doen?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei xShar:

Ik heb van 2 PCs gehoord dat je na 2 weken al weer licht je onderlichaam mag trainen.. Gewoon bodyweight squats bijvoorbeeld. Hoe zit dat dan?? 

Er zijn idd tegenwoordig verschillende pcs die dat zeggen.... Er zijn er echter ook die dat liever niet hebben.

Ik kan hier geen dubbel advies geven, dus kan alleen zeggen wat algemeen, door veel pc's gezegd wordt, en verder zeg ik ook vaak dat het het beste is om naar je eigen pc te luisteren :)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Happy(._.) said:

Ik mocht met 4 weken rustig terug beginnen maar aangezien ik Crossfit heb ik voor mezelf beslist tot 6 weken te wachten en dan rustig aan te doen. Je merkt toch dat je boobs nog Steeds gevoelig zijn

Oeehhh laat na 6 weken weten hoe het is bevallen. Ik ga mij gewoon voor 2 maanden uitschrijven bij de box. Ben heel benieuwd hoe ik alles dan weer oppak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe krachttraininng en powerlifting, dat laatste heeft opwarming met crossfit elementen..ik ben 9 weken PO maar ik kan het nog niet hoor..toch te gevoelig nog 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei TessaDLCDP:

Ik doe krachttraininng en powerlifting, dat laatste heeft opwarming met crossfit elementen..ik ben 9 weken PO maar ik kan het nog niet hoor..toch te gevoelig nog 

 

X

Ja ik vrees dat ik ook nog niet veel ga kunnen. Maar we zien wel. Men trainer weet van men bv dus hij kan me zo goed begeleiden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.