Ga naar inhoud

Telefoontje van welness kliniek genk 21 % btw omhoog? Wie nog meer?


Imdee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste Reactie

Ja belachelijk!! Maar ik lees net dat je in het welnesskliniek woord geopereerd. Misschien dat ze daar andere regels hebben? Anders moet je ff opbellen hoe dat zit waarom in het welnesskliniek wel en Belgian breast kliniek niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja belachelijk!! Maar ik lees net dat je in het welnesskliniek woord geopereerd. Misschien dat ze daar andere regels hebben? Anders moet je ff opbellen hoe dat zit waarom in het welnesskliniek wel en Belgian breast kliniek niet ?

Belgian breast clinic is van verdonck zelf. Hij bepaalt daar dus de regels en vindt het zelf waarschijnlijk niet fair om de mensen die al betaald hebben, na te laten betalen.

Wellnesskliniek is gewoon een commerciele kliniek, die zich niet schaamt om een naheffing te vragen ;) (niet verkeerd bedoeld hoor, maar hoe groter de kliniek, hoe meer ze zich kunnen permitteren)

Dus Wellnesskliniek en Be-clinic (en vast nog wel meer klinieken) doen aan naheffingen, Belgian Breast clinic niet.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag telefoon gekregen van beclinic, en ze hadden in mijn voicemail ingesproken dat ik moest terug bellen, ik was te laat, dacht tot 18 u te kunnen bellen , maar was 17 u , waarschijnlijk ging het hierover ?? Ik ga morgenvroeg om 9 u meteen terug bellen , ik heb mijn voorschot al eerder betaald, kunnen ze dan nu zomaar die extra vragen ? Dit gaat toch om veel geld ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er wel een bepaalde gedachte over, maar ik weet dus niet hoe dit in Belgie zit..

Wat jullie zouden kunnen doen, is kijken wanneer de website bijgewerkt is van de kliniek en kijken/proberen te achterhalen, of er vermeld is en wás dat de btw verhoogd werd per 1 januari 2016 en of dat doorberekend kan worden voor iedereen, inclusief diegenen die al een voorschot betaald hebben..

Verder is het na te vragen hoe het wettelijk zit.. Als je een afspraak maakt, wordt er een bepaalde prijs afgesproken.. De btw verhoging is al lang bekend in Belgie, maar de kliniek is diegene die jou hiervan op de hoogte moet stellen.. Misschien is er te achterhalen, of als de kliniek hierin in gebreke gebleven is, ten tijde van het maken van de afspraak met jou, of er dan wel betaald moet worden (dus de extra 21%)

Dit is natuurlijk een juridisch gevalletje, maar wie weet is er hier wel iemand die er wat meer vanaf weet, of die de wegen in belgie wat weet te bewandelen hier omtrent?

Zoek het even goed uit, en betaal niet klakkeloos... Als ze in hun recht staan, oke.. maar staan ze niet in hun recht, dan is het pech voor hun, toch?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit echt niet kunnen ,

Ik heb mijn afspraak begin december vastgelegd , toen ook prijs afgesproken en moest voorschot van 500€ betalen , ze hebben mij hier NIETS van gezegd, ik vind dat als die verhoging ingaat per 1 januari. Dat ze dan de verhoging mogen vragen, maar als je afspraak al vastligt van in 2015' dat dit niet zou kunnen , ze hadden mij gebeld om 14.15 vanmiddag , maar was druk bezig, ik het telaat gezien en was al na 17 u, dus hadden ze in mijn voicemail ingesproken om terug te bellen, ik ga morgenvroeg meteen bellen, maar wat moet / kan ik zeggen ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit echt niet kunnen ,

Ik heb mijn afspraak begin december vastgelegd , toen ook prijs afgesproken en moest voorschot van 500€ betalen , ze hebben mij hier NIETS van gezegd, ik vind dat als die verhoging ingaat per 1 januari. Dat ze dan de verhoging mogen vragen, maar als je afspraak al vastligt van in 2015' dat dit niet zou kunnen , ze hadden mij gebeld om 14.15 vanmiddag , maar was druk bezig, ik het telaat gezien en was al na 17 u, dus hadden ze in mijn voicemail ingesproken om terug te bellen, ik ga morgenvroeg meteen bellen, maar wat moet / kan ik zeggen ??

Heb je min bericht hierboven gelezen?

De dingen die ik aangeef, zou je kunnen navragen. Of het uberhaupt wettelijk is, dat ze nu een verhoging vragen, terwijl die btw verhoging al lang bekend was, (al voor jij je afspraak maakte) en ze ondanks die btw verhoging, een prijsafspraak gemaakt hebben met jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En.. we hebben hier in 2014 al een topic over gehad.. Toen was het nog niet besloten, maar kan me niet voorstellen dat ze het pas eind 2015 opeens ingevoerd hebben.. Dus dat is wel iets om zeker even goed na te kijken, wanneer die wet aangenomen is.. Natuurlijk zitten jullie in Belgenland vaak lang zonder regering, en kan het wat langer duren ;) (grapje he) maar wel iets om even goed na te zoeken..

Dit is het topic dat toen geopend is hierover:

http://www.borstenforum.com/topic/11730-belgie-hogere-btw-op-plastische-chirurgie/?hl=verhoging#entry257478

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik vond dit dus ook niet kunnen... En heb toen een mail opgesteld naar de welness klikiek... 31 dec verstuurd.... Helaas kreeg ik een automatisch bericht dat ze afwezig was... Maar ik heb hierin vooral vermeld dat ze dit wel eerder hadden mogen vermelden ik wist van niks... En dat ik allang betaals had en zelfs eigenlijk al de 23ste geopereerd zou worden maar door hun fout verzet was... En daaraan toegevoegd dat ik dit onterecht vind en dat ik tot een passende oplossing wil komen... Dus ik zou gewoon flink protesteren ladies! Ik vind dit ook stress zo voor een operatie!!! Ik kreeg dit een week vantevoren te horen terwyl je juist stress probeert te vermijden... Aangezien ik woensdag geopereerd word probeer ik het toch een beetje langs me neer te leggen en kijk na de operatie wel verder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de welnesskliniek al gereageerd op je mail ??

Dit gaat toch om 600/700€ extra dat we moeten betalen dan ?? Das veel geld ,

Dus normaal was jij al 23 december geopereerd ?? En zun hebben dit verzet naar januari , nu moet jij ook 21% extra betalen ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn operatie opstaan op 26/02 bij dr. Verdonck via de Belgian Breast Clinic.

Ben vandaag bij hem geweest en hij wist me te vertellen dat hij besloten heeft om alle mensen die hun afspraak vastgelegd hebben voor 01/01 de btw verhoging niet moeten bij betalen, ookal valt de operatie na 01/01!

Goed nieuws dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier en link dat het op 14 december is beslist, en kliniek op 27 dec op de hoogte is gesteld ( tenminste dat zeggen ze)

http://www.wellnesskliniek.com/nl/blog/39/21-btw-op-esthetische-ingrepen

hm... maar jij had toch ook een artikel dat het in oktober al bekend was.. en er was al heel lang spraken van dat het misschien ervan zou komen.. ze hadden op zn minst iets kunnen aangeven aan clienten.. Het is niet zo dat het opeens uit de lucht kwam vallen...

Het wetsvoorstel was er, de protesten waren er, en de pc wisten ervan... Ze hadden op zn minst kunnen zeggen dat dit tot de mogelijkheden behoorde.. dat zou wel zo netjes geweest zijn...

xx BB

Ik heb mijn operatie opstaan op 26/02 bij dr. Verdonck via de Belgian Breast Clinic.

Ben vandaag bij hem geweest en hij wist me te vertellen dat hij besloten heeft om alle mensen die hun afspraak vastgelegd hebben voor 01/01 de btw verhoging niet moeten bij betalen, ookal valt de operatie na 01/01!

Goed nieuws dus!

Echt heel netjes van hem. Ik vind dat het zo ook hoort!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.