Ga naar inhoud

zelfbeeld vlak voor bv


Aanbevolen berichten

HI!

Ik merk de laatste dagen iets anders aan mezelf en ik ben erg nieuwsgierig of er meer mensen zijn die er zo over denken en hoe zij daar mee om gaan...

Ik word 14 januari geopereerd en ik kijk er erg naar uit. Maar de laatste tijd merk ik dat ik anders naar mezelf begin te kijken. Nu het allemaal echt dichtbij komt en ik binnenkort "voorgoed" andere borsten zal hebben begin ik me minder te storen aan mijn borsten zoals ze nu zijn. Ik heb mijn borsten altijd verafschuwd. Vond ze klein... lelijk.. plat... maar nu het allemaal dichtbij komt merk ik dat een stemmetje in mn hoofd zo af en toe zegt "nou.... zo erg zijn ze toch niet" dit betekent niet dat ik mijn operatie zal afzeggen of whatever maar het maakt me wel in de war. Ik droom al lange tijd van mooie volle borsten en die wil ik ook nog steeds maar ik weet niet zo goed wat ik met deze gedachtes moet. Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren?

Alvast thanks voor het lezen en reageren x

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het feit dat je niet weet hoe het er precies uit gaat zien na de bv, en daar dus een klein stukje angst zit voor deze onzekerheid.

Je lichaam veranderd dadelijk, en dat is ook een mentaal proces waar je doorheen gaat nu,.De gedachtes die je nu hebt moet je maar gewoon een beetje over je heen laten komen, die horen er nu even bij,en je moet het eigenlijk een beetje zien als afscheid nemen van je oude borsten, klinkt misschien beetje suf, maar is wel waar.

Het feit dat je al jaren je borsten hebt verafschuwd en je nu de stap hebt genomen om daar iets aan te laten doen is soms gewoon best wel eng.

Het komt nu zo dichtbij, en dat geeft zenuwen, en daarin ben je echt niet de enige, is heel normaal.

Maar als je dadelijk na je bv en het herstel in de spiegel kunt kijken en zeggen, zo ik ben nu trots op wat ik heb,mooie lingerie kunnen kopen, bh's die mooi gevuld zijn, meis als je dan foto's ziet van je voor situatie, dan weet je goed waarom je het gedaan hebt.

Probeer je nu een beetje te focussen op de voorbereidingen en voor je het weet ben jij de eigenaresse van een paar mooie boobs.

Komt echt goed meid

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej meid!

Het komt me bekent voor.

Ik denk ook misschien dat het is dat je nu vaker na je borsten kijkt.

Teminste ik had nog nooit zo vaak naar

Mijn borsten gekeken als in de periode dat ik er wat aan ging doen.

Ik heb in die tijd ook veel fotos gemaakt van mijn borsten.

En tot op het einde dacht ik ook moet ik het wel doen want zo erg is het nu ook weer niet..

Denk dat het beetje nerveus zijn voor is...

En nu na de operatie als ik de fotos zie van toen en nu ben ik zo blij.

Mijn vriend zegt altijd.

Toen waren ze ook mooi maar klein.

Nu zijn ze super mooi en groot.

Ik wens je alvast veel succes met je operatie!

Veel liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat ook :) zelfs toen ik binnen aan bet wachten was voor de operatie

Het liefst was ik weer in de auto gestapt.

Advies van mij is om zoveel mogelijk tips hier op het forum te lezen! Dan ben je goed voorbereid en er staan heel handige dingen bij.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties! Wat ben ik ontzettend blij dat ik blijkbaar niet de enige ben! Ik verheug me enorm op het straks kunnen dragen van mooie lingerie zonder al die vulling en me zekerder voelen op het strand maar indd kijk ik nu elke dag naar mn borsten en soms denk ik aan van die stomme dingen zoals "hmm ik kan straks heel lang niet op mn buik slapen en dat doe ik zovaak" dat soort stomme dingen die er eigenlijk niet toe doen daar ga ik nu in mn hoofd een hele issue van maken. Super stom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het zelfde gehad, ik vond ze klein maar niet lelijk. Nu kijk ik nog meer in die spiegel en vind ik ze groot, en nog steeds mooi! Op de operatiedag gingen de gedachten door mij heen van 'Doe ik er wel goed aan, nu een gezond lichaam en dadelijk dan?'

Ook van dat buikslapen, ik begin het nu een klein beetje te missen, maar lig een kussen naast me zodat ik niet perongeluk kan doordraaien.

Maar serieus, het is je waard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook wel gehad... ik denk dat t wel goed is dat je jezelf waardeert zoals je bent van tevoren haha. Geen verwijt meer naar je eigen lijf voordat je t voorgoed veranderd.. klinkt mss beetje zweverig haha.. snapje wat ik bedoel? Soort afscheidsacceptatie ofzo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rianneeee thanks voor de tip met dat kussen! Lag er gisternacht nog over na te denken hoe dat indd moet als ik in mn slaap omdraai!

@sabry ik begrijp je helemaal. Vind dat je het mooi verwoord en ik denk dat dat zeker belangrijk is. Door al deze berichtjes kan ik het nu goed naast me neer leggen en kijk ik alleen maar enorm uit naar de 14e! Thanks lieve mensen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat ook inderdaad. In de winter heb ik ook totaal geen moeite met m'n (voorheen) kleine borsten, lang leve de push up bh's! En gek genoeg vind ik dikke borsten niet eens mooi, maar elke zomer baal ik weer omdat ik vrijwel geen enkele bikini aan kan en maakte ik plannen voor een BV. Hoewel ik nog maar 2 wkn PO ben en nu ook nog echt moet wennen aan de nieuwe situatie ben ik wel echt blij dat ik de stap eindelijk gezet heb. Succes meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb echt precies hetzelfde. Na jaren schaamte, onzekerheid en zeker ook verafschuwt, eindelijk een datum vast heb staan, denk ik ach misschien valt het wel mee! Echt zo bizar dat ik dat opeens denk.

Maar zal idd wel zenuwen zijn en het onbekende. Maar straks als het allemaal achter de rug is zullen die gedachte wel verandere!

Sterkte met aftellen en de zenuwen;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties! Wat ben ik ontzettend blij dat ik blijkbaar niet de enige ben! Ik verheug me enorm op het straks kunnen dragen van mooie lingerie zonder al die vulling en me zekerder voelen op het strand maar indd kijk ik nu elke dag naar mn borsten en soms denk ik aan van die stomme dingen zoals "hmm ik kan straks heel lang niet op mn buik slapen en dat doe ik zovaak" dat soort stomme dingen die er eigenlijk niet toe doen daar ga ik nu in mn hoofd een hele issue van maken. Super stom!

Ik denk echt pcies t zelfde... Kan nie op mn buik, moet alleen op mn rug liggen, dat ligt niet lekker.. Kan mn zoontje nie tillen, wat haal ik me op de hals enz enz enz... Ma k ga en ik doe het want wil zo graag een goed gevulde bh en me vrouw voelen . Hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herken ik ook. In de winter kan je idd veel camoufleren, maar die zomers.... Altijd bikini's met beugels en vulling, die dan heeeel lang nat blijft na een zwembeurt... Ik kijk zo uit naar een mooie triangelbikini of bandeau, zonder vulling en toch stevige boobs!

De eesrte dagen na de op had ik het ook nog wel even moeilijk, door de pijn en het slaaptekort denk ik. Toen heb ik regelmatig gedacht: waarvoor heb je je nu toch zo laten toetakelen? Voor een mooiere bikini in de zomer? Of een vriendje dat wild is van stevige boobs? Maar nee, nu ben ik superblij. Ik zie ze elke dag veranderen en steeds mooier worden. Moet me inhouden om net niet aan iedereen mijn nieuwe boobs te showen! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had het ook: zo erg is het toch niet, met een goede push-up ziet niemand het, kan der twee keer van op vakantie, straks gaat er iets mis. En ik had ook toen ik er zat; zal ik gewoon wegrennen

Maar ben nu super blij! Ik kijk een paar keer per dag naar ze en controleer ook een aantal keer per dag of ze er nog zitten.

Alvast heel veel plezier met je nieuwe boobs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook heel erg. Binnenkort heb ik mijn eerste consulten en normaal gezien gaat het dan dit jaar ook echt gebeuren. Langs de ene kant ben ik superblij dat het eindelijk zo ver is. ( zit er al jaren mee in mijn hoofd) Maar langs de andere kant denk ik waar begin ik aan? Zal ik me erna niet aan iets anders storen zoals bv de prothese voelen zitten, of eventueel rimpels, of misschien vind ik ze te groot of is het te duidelijk dat ik er iets aan heb laten doen... Zo erg zien ze er toch niet uit nu. Het is niet dat ik volledig plat ben en met een mooie push-Up lijkt het ook allemaal wel ok. Misschien beland ik in een sukkelstraatje met complicaties en dan binnen 15 jaar moet ik weer een wissel, zo blijf ik bezig.. Hoe weet de pc nu wat ik exact wil? Misschien is wat hij mooi vind niet wat ik mooi vind. Je kan wel foto's meenemen maar die hebben misschien niet dezelfde beginsituatie..

Welke kliniek en pc moet ik kiezen? Het kost inderdaad ook veel geld en man moet er een tijd voor thuisblijven want ik heb hulp nodig als thuisblijfmama met 2 kleine kindjes...

Maar langs de andere kant zou ik het zo graag hebben. Geen bh's meer met dikke vulling waarbij je je zo slecht en fake voelt als je ze weer moet uitdoen. Geen schaamte in bed of nachtpon, kleding die beter valt, eindelijk terug sexy en ten volle vrouw kunnen voelen...

Minder jaloers als vriend eens naar een andere vrouw kijkt...

Minder kribbig omdat ik zelf beter in mijn vel zit...

Pffff hadden we maar een glazen bol zodat we eens in de toekomst konden kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de 2 weken voor mn operatie had ik ook dat gevoel dat ik me minder stoorde aan wat ik had.

Ik had opeens een soort van gevoel van liefde naar mijn kleine borstjes..

Voor mij voelde het ook een beetje als dat ik er afscheid van moest nemen en dat vond ik een raar en engig idee.

Tot mijn vriend tegen me zei : "Maar schat je raakt ze niet kwijt he, ze krijgen alleen een update en worden mooier"

Dat hielp me wel om het niet meer raar te vinden.

Nu ben ik 4 weken PO en zo blij! ze zijn nog steeds mijn borsten, met dezelfde tepels en dezelfde striempjes erop. Alleen kan ik nu eindelijk in de spiegel kijken en ze ook echt oprecht mooi vinden. en dat voelt HEERLIJK!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat ook met mijn borsten en buik. Dat ik dacht... is het echt wel nodig het valt toch wel mee. Achteraf als ik fotos kijk vind ik mn borsten nog steeds lelijk. Mijn buik wat minder maar ben wel heel blij met het resultaat. Ben echt verliefd op mijn borsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oohja, had ik ook heel erg. Het ergste was het nog toen ik van mijn kamer naar de operatie kamer werd gereden. Echt de gedachte dat ze echt wel mooi zijn alleen maar wat klein maar dat daar niets mis mee is. En heb je dit wel nodig, gezond lichaam blabla. Maar wauw, ben zo onwijs blij dat ik het gedaan heb. 

Oftewel maak je geen zorgen, het hoort er allemaal bij!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha grappig,

Ook ik heb dezelfde gedachten weleens. Wat mij helpt is dat ik aan de zomer denk. Eindelijk een bikini aan zonder vulling!!!!! Want weet hoe onzeker ik me voel in bikini ;-). Dan ben ik ineens weer heel zeker van dat ik het door ga zetten!

Heel veel succes komende tijd! Ik kan je verder geen advies geven omdat ik zelf ook nog op consult moet! Maar ben er vrij zeker van dat er maar weinig vrouwen spijt van hebben ;-)

Liefs Margot

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Pffff... wat ben ik blij jouw vraag te lezen...

Ik word 14 maart geopereerd en heb precies hetzelfde. Eindelijk is het zover en heb ik na heel lang twijfelen het besluit genomen. Want ik heb grote borsten altijd mooi gevonden... maar nu het dichterbij komt en ik de laatste dagen in de spiegel kijk, denk ik ook... ze zijn best mooi...klein maar fijn... waar begin ik aan???

Jeetje zou het inderdaad een soort afscheidsacceptatie zijn zoals Sabry mooi omschreef.

In 1 keer zie ik op tv alleen maar mooie vrouwen met kleine borsten...en denk dan ja dat heb jij nu ook...nu pas je nog alles... pffff zo irritant dat je gedachten zo met je aan de haal gaan als je eenmaal je besluit hebt genomen.

Moet ook zeggen dat ik teveel aan 't lezen ben hierzo...en dat maakt me ook steeds zenuwachtiger..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.