Ga naar inhoud

Nonky : 15 maart 2016 : Dr. van Selms : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Dit had ik er over gelezen, misschien heb je er wat aan??

De meerderheid van de vrouwen die een siliconen prothese geïmplanteerd hebben gekregen, reageren niet op PDMS (de grondstof waarvan siliconen gemaakt wordt), hun immuunsysteem negeert het. Echter, bij een kleine groep vrouwen lijkt het immuunsysteem geactiveerd tegen siliconen. De problemen ontstaan kort nadat de protheses geplaatst zijn. Het lichaam ziet de siliconen protheses als een vreemde stof welke niet in het menselijk lichaam thuis hoort.

Het lichaam wil de protheses kwijtraken en doet dit door de implantaten in te kapselen met bindweefsel. Op zich is dit een normaal verschijnsel. Echter, bij een groep patiënten blijft het bindweefsel doorgroeien waarbij de capsule van bindweefsel vervolgens de silicone prothese(s) uit het lichaam probeert te persen. Het samentrekken van het bindweefsel noemt men in medische termen kapselcontractie. Dit betreft hetzelfde mechanisme dat optreedt, op het moment dat er een splinter wat dieper in je vinger of teen zit.

De borsten met siliconen protheses zullen bij kapselcontractie hard en pijnlijk gaan aanvoelen. Plastisch Chirurgen behandelen deze klacht soms door de borst tussen hun handen samen te drukken en het kapsel te breken / crushen. Dit noemt met ook wel een externe capsulotomie. Vaak veroorzaakt deze behandeling op de lagere temrijn alleen maar meer problemen omdat het implantaat immers ook kapot kan scheuren. De silicone kan door het samendrukken door de gescheurde prothese en het kapsel naar buiten gedrukt worden. Het lichaam zal de uitgedrukte delen siliconen opnieuw inkapselen waardoor er harde pijnlijke knobbels (granulomen) en dientengevolge misvormingen ontstaan.

De kans op een kapselcontractie bij silconen implantaten is aanzienlijk binnen een periode van 10 jaar. Bron: Update FDA. Onderaan deze pagina kun je het document downloaden. Zie vervolgens pagina's 45 en 47.

Om deze redenen kiezen steeds meer plastisch chirurgen voor een operatieve interne capsulotomie in geval van kapselcontractie. Ons advies is om in dergelijke gevallen de siliconen borstimplantaten te vervangen voor Monobloc CMC Hydrogel protheses. Een prothese met een CMC hydrogel vulling geeft met slechts 0,8% de minste kans op kapselcontractie. Dit is dus vele malen kleiner dan bij een silconen implantaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 202
  • Created
  • Laatste Reactie

Zou dan (bijna) iedereen binnen 10jr grote kans op kapselcontractie

Hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit had ik er over gelezen, misschien heb je er wat aan??

De meerderheid van de vrouwen die een siliconen prothese geïmplanteerd hebben gekregen, reageren niet op PDMS (de grondstof waarvan siliconen gemaakt wordt), hun immuunsysteem negeert het. Echter, bij een kleine groep vrouwen lijkt het immuunsysteem geactiveerd tegen siliconen. De problemen ontstaan kort nadat de protheses geplaatst zijn. Het lichaam ziet de siliconen protheses als een vreemde stof welke niet in het menselijk lichaam thuis hoort.

Het lichaam wil de protheses kwijtraken en doet dit door de implantaten in te kapselen met bindweefsel. Op zich is dit een normaal verschijnsel. Echter, bij een groep patiënten blijft het bindweefsel doorgroeien waarbij de capsule van bindweefsel vervolgens de silicone prothese(s) uit het lichaam probeert te persen. Het samentrekken van het bindweefsel noemt men in medische termen kapselcontractie. Dit betreft hetzelfde mechanisme dat optreedt, op het moment dat er een splinter wat dieper in je vinger of teen zit.

De borsten met siliconen protheses zullen bij kapselcontractie hard en pijnlijk gaan aanvoelen. Plastisch Chirurgen behandelen deze klacht soms door de borst tussen hun handen samen te drukken en het kapsel te breken / crushen. Dit noemt met ook wel een externe capsulotomie. Vaak veroorzaakt deze behandeling op de lagere temrijn alleen maar meer problemen omdat het implantaat immers ook kapot kan scheuren. De silicone kan door het samendrukken door de gescheurde prothese en het kapsel naar buiten gedrukt worden. Het lichaam zal de uitgedrukte delen siliconen opnieuw inkapselen waardoor er harde pijnlijke knobbels (granulomen) en dientengevolge misvormingen ontstaan.

De kans op een kapselcontractie bij silconen implantaten is aanzienlijk binnen een periode van 10 jaar. Bron: Update FDA. Onderaan deze pagina kun je het document downloaden. Zie vervolgens pagina's 45 en 47.

Om deze redenen kiezen steeds meer plastisch chirurgen voor een operatieve interne capsulotomie in geval van kapselcontractie. Ons advies is om in dergelijke gevallen de siliconen borstimplantaten te vervangen voor Monobloc CMC Hydrogel protheses. Een prothese met een CMC hydrogel vulling geeft met slechts 0,8% de minste kans op kapselcontractie. Dit is dus vele malen kleiner dan bij een silconen implantaat.

Mmmm... Monobloc dus..... Nou ik heb er natuurlijk wel,rekening mee gehouden..maarja we gaan het zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,,

ik had silimed polyurethane prothese 8 jaar geleden met maar 1of 3% kans op kapselvorming maar heb het toch uiteindelijk gekregen en elke keer weer na mijn zwangerschap dus tijdens het geven van borstvoeding begint het waarschijnlijk na het krijgen van borststuwing .Ze zeggen dat uiteindelijk 30% op den duur kapselvorming krijgt binnen 10 jaar na de vergroting .

Ik heb vorige keer weken lang accolate/zafirlukast gebruikt en dat maakte het kapsel wel zachter maar omdat ik kapselvorming baker grade 3 had hielp het niet goed genoeg .Het is vooral belangrijk om tijdens de surgery een goede antibioticakuur te krijgen tegen bacteriele infecties die meestal al optreden tijdens de operatie .Ook is het een goed idee om een week voor de operatie je lichaam te wassen met bijv. dettol/betadine zeep.

Het is inderdaad helaas zo dat als je het een maal gehad heb de kans groot is dat de geschiedenis zich herhaald ik heb zelf ook nog nooit van iemand gehoord dat ze na het krijgen van kapselvorming het daarna niet weer gekregen heeft.

Echt zo zwaar ... dat ... kapselvorming !!! :102:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meis.

Ik heb even op google gekeken (jammer dat je hier geen link kan plaatsen)maar de methode die bij jouw is toegepast dual plane schijnt de beste oplossing te zijn tegen overmatig kapselvorming.

Ik ben zelf voor de zekerheid in 2004 op consult gegaan na 15 jaar vond ik dit wel nodig Dr.Selms vond een wissel wel op zijn plaats hij had het over kapselvorming.

Mijn borsten waren over de prothese gaan hangen.

Uiteindelijk geopereerd door Dr.Nio want zijn wachtlijst was minder, met de operatie werd duidelijk dat ik een lekkende prothese had

Nu na 10 jaar nog klachten vrij..

Probeer je niet te veel zorgen te maken voor de toekomst.

Liefs xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je ik weet alleen nog dat ik toen vrij snel al harde borsten had en na de. zwangerschap nog erger....., na een aantal maanden weet je het wel. Het kan ook bij een baker II blijven, hoeft niet perse verder te gaan...

Tis meer een kwestie van krijg je het of niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk toch nog een goed nieuws bericht! Thanks! Dat geeft weer positieve fibes!

We gaan gewoon genieten van de tieten!

Xxx

Kijk toch nog een goed nieuws bericht! Thanks! Dat geeft weer positieve fibes!

We gaan gewoon genieten van de tieten!

Xxx

Hahaha super uitspraak Nonky!! "Genieten van de tieten"!! Love it!!! :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die moeten nog zakken hoor! Dat lees je hier telkens weer. Maar hoeveel dan en wanneer niet of juist altijd wel? Pffff. Ik heb ze nu nog niet zo lang maar hoop dat ze nog zakken.. Losser worden......heb echt stijve borsten, ik mis mn oude losse een beetje.....

Veel foto's op dit forum zijn alleen de eerste weken genomen, maar hoe is het na een jaar? Of twee jaar? Wat kan ik verwachten? Iemand?....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van op naar onder de spier gaat, dan worden er toch twee nieuwe pockets gemaakt? Dat (samen met het grotere volume) lijkt me net alsof je voor het eerst een bv krijgt. Het duurt dan heel lang voordat het soepel is. Sowieso kost het meer tijd om in te dalen. Ze worden niet meer zo los als op de spier, maar je huid zelf wordt weer soepel. Hoe lang duurde het de eerste keer bij jou? Bij mij wel een maand of tien... ik heb ze op de spier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het echt niet meer, ik had ze eerst ook voor. Er is 1 nwe pocket gemaakt links. Vraag me niet hoe dat zit, geen ide. Die pocket was te groot zei mijn pc..

Maar dat zakken, ik vind het een interessant proces. Ze zijn nu nog zo....klein?vast? Geen idee wat de juiste term is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en wanneer ga je de borstband gebruiken , als je die überhaupt gaat gebruiken , want wanneer doe je dat niet????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en wanneer ga je de borstband gebruiken , als je die überhaupt gaat gebruiken , want wanneer doe je dat niet????

Ja dus.....ook weer zoiets....kan het niet echt helder krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk haast zeker groter , zoals ik hier altijd lees...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies wanneer de borstband aangeraden wordt. Van de week gebeld om deze vraag beantwoord te krijgen en ze vertelde mij dat je dit bij het eerste consult PO te horen krijgt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.