Ga naar inhoud

Zazoo : 8 juli 2010 : Dr. DeMeyere : Artemedis


Aanbevolen berichten

Hey ladies,

Ik ben pas recentelijk lid van dit forum, maar heb wel al een topic op het forum van borstenforum .nl.

Hier volgt mijn verhaal:

Ik ben 22 jaar en heb een A(A)-cup. Toen ik 14 jaar was en begon te menstrueren dacht ik dat mijn borsten wel zouden groeien. Vriendinnen en meisjes van mijn leeftijd hadden meestal al wel wat meer borstgroei dan ik, maar ik had een paar vriendinnen die ook helemaal niets vanvoor hadden en zich daar (net als ik) helemaal geen zorgen over maakten. Toen ik echter 16 jaar was, hadden ook zij zich al volledig ontwikkeld. Mijn beste vriendin ging in een paar maanden tijd van een AA-cup naar een D-cup. Ik weet nog dat ik rond die periode begonnen ben met me zorgen te maken. Ik vond mijn lichaam niet volgroeid. Ik haatte mijn kinderlijfje. Ik kreeg vaak ook opmerkingen over mijn te kleine borsten. Die waren niet gemeen bedoeld, maar als 'grapjes', dus ik lachtte maar mee. Af en toe fantaseerde ik over een borstvergroting. Mijn moeder zei dat mijn borsten wel nog zouden groeien, zij was immers ook 'n laatbloeier geweest.

Toen ik 18 jaar was, wist ik zeker dat ik 'iets' moest doen om mijn borsten er groter uit te laten zien. Ik kocht push-up beha's en probeerde gewicht bij te komen. Ik zat ondertussen ook aan de pil. Steeds meer dacht ik na over een borstvergroting. Maar ik vond mezelf te jong en hoopte dat mijn boezem misschien op miraculeuze wijze toch nog zouden groeien.

Nu, 4 jaar later, besef ik dat mijn borsten niet meer zullen veranderen. Ik ben best tevreden over mijn lichaam, maar enkel mijn borsten kan ik niet verdragen.

Sinds een jaar overweeg ik nu een borstvergroting en in februari heb ik het besluit genomen dat ik chirurgie wil. Ik wil van een A(A)-cup naar een C-cup gaan. Mijn eerste consult had ik op 2 februari bij dr. Verpaele (Coupure Centrum, Gent). Ik was enthousiast over hem, hij gaf me een goede en duidelijke uitleg. Hij adviseerde me een bv met ronde, geruwde implantaten achter de spier en vroeg daarvoor €4750. Ik besloot om toch nog een tweede advies bij een andere pc in te winnen, aangezien ik dit behoorlijk duur vond. Mijn oog viel op dr. de Meyere (Artemedis, Gent), want ik had al goede ervaringen over hem gelezen op internet. Op 11 februari mocht ik op consult bij hem. Ik merkte meteen dat hij erg rustig en deskundig overkwam. Dr. de Meyere adviseerde me, net als dr. Verpaele, om ronde, ruwe protheses te kiezen van ongeveer 260 cc. Hij stelde wel voor om ze voor te spier te plaatsen omdat ik net genoeg weefsel heb en ik benadrukte dat ik wens dat mijn borsten niet te ver uit elkaar staan. Zijn prijskaartje bedroeg €3000, all-in. Ik vertrouwde hem en plande onmiddellijk mijn operatie in op 5 maart 2010.

Ik heb een hele lieve vriend die me enorm steunt. Toen ik het echter aan mijn ouders zei, kon ik op niet veel begrip rekenen. Ze staan helemaal niet achter mijn beslissing. Vooral mijn moeder heeft het er erg moeilijk mee. Mijn ouders hebben onmiddellijk geëist dat ik mijn operatiedatum zou verzetten. Ik ging akkoord op voorwaarde dat er vervolgens geen discussie meer over zou zijn. Mijn uiteindelijke operatiedatum is nu 9 juli 2010. Nog een dikke maand wachten dus. Ik vind het enorm spannend en kijk er echt naar uit!

Liefs,

Zazoo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 97
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Bedankt, Moontje! Ik voel me echt goed bij mijn keuze voor dr. de Meyere :7: .

Het is nu inderdaad aftellen geblazen. Helaas gaan de dagen zo t.r.a.a.g voorbij :huh: ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zazoo,

Gefeliciteerd met je datum, wat jammer dat je ouders je totaal niet steunen en zelfs geeist hebben dat je je datum verschoof, anders had je ze al lang gehad en was je al door je hele herstelperiode heen geweest! Laat je nu niet meer afbrengen van je plannen, 't is jouw lichaam en je hebt het recht zelf daarover te beslissen. Gelukkig staat je vriend wel achter jou!

Hele goede keuze gemaakt met Dr. De Meyere, ook een heel tevreden meid hier met m'n nieuwe boobies. Komt helemaal goed! Dr. Verpaele zou ik voor mij ook een hele goede 2de keus gevonden hebben, ben niet bij hem op consult geweest, maar heb hem wel even gesproken op een voordracht in zijn kliniek ivm borstvergrotingen, alleen spraken de prothesen die Dr. De Meyere gebruikt me meer aan.

Nu nog even aftellen, nu lijkt het inderdaad traag te gaan, temeer daar je al zolang wacht sinds je consult, maar het is nu nog maar weekjes iplv maanden dus schiet toch al aardig op, voor je 't weet is het zover!

Liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders denken gewoon te veel aan de mogelijke complicaties. Ze zeggen dat het mijn leven zal verpesten. Maar ik laat me er niet meer door beïnvloeden. Ik heb de datum één keer veranderd om hen de tijd te geven eraan te wennen. Maar nu is de beslissing definitief. Ik kijk er echt ZO naar uit! Can't wait!

Mijn vriend en enkele van mijn beste vriendinnen weten het. Hebben jullie het op voorhand al aan veel mensen verteld? Hoe zijn de reacties nu? Krijg je er veel commentaar op? Ik ben een beetje schuw om het aan mijn schoonouders en familie te vertellen. Ik ben bang voor negatieve reacties.

Dr. Verpaele gebruikt protheses met een polyurethaan-laagje rond, zodat de kapselvorming minder is. Ik vroeg aan Dr. de Meyere of hij dit ook wilde gebruiken. Hij legde mij uit dat het inderdaad kapselvorming vermindert, maar dat het helemaal in je eigen weefsel groeit en het daarom moeilijker te verwijderen valt bij een eventuele prothesewissel. Ik ben dus blij dat dr. de Meyere andere protheses gebruikt, die ook geruwd zijn, maar zonder dat laagje dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders denken gewoon te veel aan de mogelijke complicaties. Ze zeggen dat het mijn leven zal verpesten. Maar ik laat me er niet meer door beïnvloeden. Ik heb de datum één keer veranderd om hen de tijd te geven eraan te wennen. Maar nu is de beslissing definitief. Ik kijk er echt ZO naar uit! Can't wait!

Mijn vriend en enkele van mijn beste vriendinnen weten het. Hebben jullie het op voorhand al aan veel mensen verteld? Hoe zijn de reacties nu? Krijg je er veel commentaar op? Ik ben een beetje schuw om het aan mijn schoonouders en familie te vertellen. Ik ben bang voor negatieve reacties.

Dr. Verpaele gebruikt protheses met een polyurethaan-laagje rond, zodat de kapselvorming minder is. Ik vroeg aan Dr. de Meyere of hij dit ook wilde gebruiken. Hij legde mij uit dat het inderdaad kapselvorming vermindert, maar dat het helemaal in je eigen weefsel groeit en het daarom moeilijker te verwijderen valt bij een eventuele prothesewissel. Ik ben dus blij dat dr. de Meyere andere protheses gebruikt, die ook geruwd zijn, maar zonder dat laagje dan.

Ja, was op de hoogte van die protheses en heb er indertijd op het andere borsten forum ook een vraag over gesteld in de pc-vraagbaak en toen werd me dit door verschillende pc's afgeraden, vandaar.

Ikzelf heb het aan niemand verteld, alleen mijn man is uiteraard op de hoogte, omdat m'n omgeving er ook zeker niet voor open staat en bovendien vind ik het persoonlijk, en heb nog steeds geen enkele reactie gehad! Lijkt wel dat het niemand opvalt als het maar in verhouding is met je lichaam. Heel raar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zazoo!

Leuk , nog een klein maandje, gaat zo voorbij vliegen hoor ! Ik had dat ook enorm dat gevoel van traagheid . Maar voor je het weet is het zover!

Denk ook als je je daar zorgen om maakt over hoe ze gaan reageren , gewoon niet doen, kan je alleen maar onzekerder maken.

Wat erg dat je ouders nog niet mee willen hierin , maar hoe dan ook , bijdraaien zullen ze uiteindelijk toch hoor, en eens ze zien hoe gelukkig het je maakt gaan ze ook gelukkig zijn ben ik zeker van en inzien dat dit het einde van de wereld niet is .

Spannend allemaal he ! :)

Liefs robijn 54.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het lijkt idd nog erg ver weg,maar voor je het weet is het zover hoor,geloof me :rolleyes:

dat is ook met de herstelperiode,eerste dagen denk je,jee nog 6weken die bh aan en niks mogen,en voor je het weet,ist al weer voorbij en mag je op gemak weer gewoon alles.

heel veel sucses met aftellen :1bouncingboobs:

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Robijntje: Ik werk al gedeeltelijk, maar studeer ook nog aan de universiteit. Ik heb nu dus examens en daardoor alleen al gaat de tijd IMMENS traag :( . Maar vanaf dinsdag is dat dus voorbij, YEEHA! Dan moet ik vanaf woensdag weer werken en zal de tijd hopelijk sneller gaan.

Ik ga het inderdaad niet teveel rondvertellen. Als iemand me achteraf rechtuit vraagt of ik een bv heb gehad, zal ik niet liegen, maar ik heb besloten het niet zomaar spontaan aan iedereen rond te vertellen.

@ Moontje: Ik zal natuurlijk het ongeluk hebben dat het volle zomer zal zijn tijdens mijn herstelperiode, maar ja, brengt natuurlijk met zich mee dat ik ook al mooi in bikini zal kunnen paraderen B) . IK VERLANG ZOOOO :7: !

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon lekker ons lastig vallen dat je ongeduldig bent en word,en voor je het weet,

ik moest mijn eerste keer ook echt maanden wachten.zelfs me consult duurde maanden eerder ik kon,jee dacht ik,waarom pak ik geen ander,nee wou ik niet,maar achteraf is het dan toch weer voorbij gevlogen.

ja de zomers hier zijn altijd maar afwachten qua weer,hoop voor jou dat het niet al te warm word nee,anders word het in je sportbh zonnen in de tuin :14: maar ja,de eerste week zal je ff bij moeten komen,dan heb je daar vast geen trek in,dus dan mag de zon voor jou wegblijven hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik lees nu pas je berichtje, Marisjuh, en dus is het nu maar 11 dagen meer! Voor jou nadert het nu ook wel snel, hé ^_^ ! Maar we moeten nog héél even op onze tandjes bijten...

Liefs,

Zazoo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff gaat snel he meid!

Nu mag het toch wel opschieten hoor, krijg alleen maar meer kriebeltjes :blush:

Nu nog even een toetsweek en dan lekker klaar met school!

1 volle week vrij en dan aftellen naar donderdag! :5:

Maar eerst ben jij aan de beurt meid!

Hoe gaat het met de zenuwen?

Echt fijn he deze forums?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, nu gaat het inderdaad wel wat sneller :141: ! Gelukkig idd van de forums, zo kun je nog eens je hart luchten en wat verhalen lezen van andere meisjes.

Ik heb echt wel al zenuwen nu! Het komt nu ECHT dichtbij... Heel veel succes alvast met je toetsen. Ik zal voor je duimen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ladies,

De secretaresse van Dr. De Meyere belde me net op. De operatiedatum moet verschoven worden, want de anesthesist gaat onverwacht met verlof op 9 juli. Gelukkig kan ik de dag daarvoor nog terecht, om 16u dan. Aan de ene kant ben ik blij dat de operatie vervroegd is ipv verlaat, maar ik vind het jammer dat het nu niet meer 's morgens is. Ik zal donderdag wss een gigantisch stresskonijn zijn :63: ... Nog maar 6 dagen meer dus: SPANNEND!

Wish me luck!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waaat supper meid!

Donderdag is het voor jou al zo ver!!

Ik snap dat je het wel vervelend vind dat je pas om 4 uur terecht kan :blush:

Maar je hebt ze dan al wel!

De hele dag lekker op de forums zitten en lekker afwachten :D

Een weekje later ben ik aan de beurt woehoeee B)

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik vind het ook super! Weer een nachtje minder om te piekeren :67: . Gelukkig is mijn werk flexibel en kan mijn vriend donderdag ook verlof nemen.

Daarna is het idd jouw beurt! Nu gaat het plots snel hé?! Ik herinner me nog toen we nog over maanden van wachten spraken :124: ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

O super fijn meid!

Nu gaat het dan toch echt opschieten vind je vriend het ook al spannend?

Ja het gaat nu ineens erg snel! Hihi idd ik kan me herinneren dat je zeiden woehoe 1 juni :75:

Nou meid ik ga je volgen hihi, ja mag me helemaal rot stalken hoor maar jij hebt over 6 daagjes betty boos hihi ^_^

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hij vindt het echt heel spannend. Hij zegt wel dat hij zich soms een beetje zorgen maakt dat er iets fout zou kunnen gaan. Maar hij is echt heel lief voor me en steunt me volledig. Zonder die steun zou ik me echt verloren voelen, denk ik. We mogen toch blij zijn met onze lieve boyfriends hé ^_^ ?!

En don't worry Marisjuh, ik schrijf hier dan na de operatie mijn volledig verhaal zodra ik dat kan! Ik blijf jou natuurlijk ook volgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zazoo,

Spannend een dagje vroeger je boobs! Ik was om 16 u 30 aan de beurt, is best lang wachten inderdaad, maar je mag dan nog uitgebreid ontbijten, alles heeft z'n voor en nadelen! Zal je datum effe aanpassen! Succes met aftellen!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.