Ga naar inhoud

Domme vragen bestaan niet?!


Monique82

Aanbevolen berichten

Hi Girls,

Sinds ik heb besloten een borstvergroting te laten doen, ben ik er heel veel over aan het lezen ik wil àlles weten ;) Maar ik merk dat hoe meer ik lees hoe meer vragen ik ook heb.. mag ik even? :)

-Ik las ergens dat het mogelijk is om een bv onder plaatselijke verdoving te doen? Is dat waar en zijn er dan bepaalde voorwaarden?

- Heb je altijd drains na de operatie?

- Is het mogelijk dat je 'oplosbare' hechtingen krijgt?

-Na hoe lang hebben jullie het 'normale' leven weer opgepakt? (Met uitzondering van tillen en sporten)

- Zijn jullie aangekomen door het niet mogen sporten? Ik sport drie keer per week en ben best bang dat als ik dat opeens niet doe ik zwaarder word.

- Voor de sportsters: hoe lang na de bv waren jullie weer in je oude shape?

- Hebben jullie veel kleding weg moeten doen? (Ik heb vrij veel strakke jurkjes en jassen.. ben bang dat ik een heleboel straks niet meer pas..)

- Een week na mijn operatie is het kerst en wil ik natuurlijk wel iets leuks aan... tips?

Sorry voor de hoeveelheid vragen.. maar ben enorm nieuwsgierig :)) Heb mijn intake ook pas de 17e en dat lijkt nog zoooo ver weg.

Thanks alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 83
  • Created
  • Laatste Reactie

Wel goeie vragen, aan sommige antwoorden heb ik ook wel wat :D

Ik zou eerst in de Wellnesskliniek onder een roesje worden geopereerd, bedoel je dat? Ze verdoven dan je borstkas en je krijgt een slaaproesje. Meer weet ik er ook niet van hoor, hihi.

Succes gewenst alvast voor je consult de 17e!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet alleen dat in de papieren die ik van dr. Straten (kliniek Heyendael, Groesbeek) kreeg stond dat ze oplosbare hechtingen gebruiken. Weet ik nog niet uit ervaring want wordt pas over 1.5 week geopereerd.

Antwoord op vraag van drains: nee.

Onder lokale verdoving heb ik alleen gelezen bij Wellnesskliniek geloof ik...

De andere antwoorden moet ik je helaas schuldig blijven, dat weet ik (nog) niet..

Succes met je oriëntatie!

Waar heb je consult de 17e??

Ik wordt de 17e geopereerd.

Groetjes Sabry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe snel je hersteld ligt ook wel aan of je ze voor of achter de spier geplaatst krijgt.

Ik heb dual plane en ben nu 10 dagen po, het ''normale'' leven lijkt nog ver weg, 1 week zo goed als op bed gelegen met behoorlijke zware pijnstilling, kan mij er niet eens veel meer van herinneren nu...dus leuke kleding na een week PO kwam niet eens bij mij op...loop nu ook nog lekker in mijn joggingspak.

Maar dat is bij iedereen verschillend denk ik, en als je geen hulp hebt dan moet je wel sneller op de been zijn, maar ik heb kleine kinderen en dan is 2 weken hulp geen overbodige luxe.

Ik ben een fanatieke sporter, geen idee wat ik ben aangekomen (wil ik niet weten) maar ik heb nu een hele dikke buik (vocht? Houding? lucht?) ik lijkt wel 4 maanden zwanger.

Maar goed, heb 2 zwangerschappen (+20 kilo) aardig weg kunnen trainen, dus dit gaat ook zeker lukken en dan train ik mijn boobs iig niet meer weg. :D:35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, en ik had geen oplosbare hechtingen maar die zijn er na een week al uitgehaald en daar voelde ik werkelijk niks van.

Drains heb ik niet gehad..en kleding kopen voor na de operatie waar je in kan stappen en met knoopjes, want je mag je ellebogen niet hogen als je schouders heffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MakeoverMommy.. sorry als dit vervelend overkwam, ik bedoelde het helemaal niet zo. En het gaat me idd juist om de ervaringen van anderen. Jij hebt inderdaad uitgebreid gereageerd, dankjewel! Het is meer dat ik wellicht van wat meer mensen de verschillende ervaringen zou willen lezen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, voor zover mogelijk wil ik mijn ervaringen graag delen.

Ikzelf ben 26 oktober geopereerd en bij mij zitten ze voor de spier. Er is gebruikt gemaakt van oplosbare hechtingen dus dat kan wel. Geen drains en geen verband, gewoon naar huis met 2 pleisters. De eerste week waren ook bij mij de bank en een huispak mijn beste vrienden. Nu in week 2 doe ik het nog steeds erg rustig aan. Jurkjes enzo kun je echt nog niet aantrekken, je mag je armen niet hoog optillen en dat wil je ook niet, je bent veel te zuinig op je nieuwe boobs.

Pijn heb ik sinds dag 3 al niet echt meer tenzij ik teveel doe. Dan gaan ze zeuren en steken....

Ook ik ben een fanatiek sporter en altijd bezig met mijn gewicht en niet aankomen. Baal er enorm van dat je 6 weken niet mag sporten maar alles voor een hoger doel. Denk niet dat je kunt verwachten van mensen dat ze aangeven hoeveel ze zijn aangekomen en hoe snel ze weer in shape zijn. Zo afhankelijk van persoonlijke omstandigheden, hoe veel sport je en heb je je eetpatroon aangepast nu de borstvergroting of ben je juist los gegaan omdat je de hele dag thuis bent.

Of je kleding weg moet gooien zal samen hangen met je voor en nasituatie. Ikzelf heb 340 cc gekregen en droeg van tevoren al dubbele push up bh's. Verschil in kleding is er dus niet echt dus hoef ook niets weg te gooien.

Succes met je speurtocht!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik maar ook mijn bijdrage doen aan de antwoorden☺

Ben nu 2 weken po.

De eerste week was ik ook in joggingpak op de bank te vinden. Ik heb wel een paar goedkope blousjes en pyjama met knopen gekocht bij Primark want je krijgt echt niets over je hoofd.

Drains: nope. Had ook gewild aangezien dat ik bij een eerdere operatie slechte ervaringen had met opgelopen wondvocht, maar blijkbaar doen ze het met bv bijna nooit. Heb wel oplosbare hechtingen.

Aankomen: ik ben zelfs afgevallen. Door de pijnstillers, pijn en al de ellende had ik weinig eetlust.

Sporten: voorlopig moet er niet aan denken.

kleding wegdoen: ik heb 375 cc bijgekregen ging van cup A naar grote C kleine D.

Tot nu toe alles wat ik aantrok paste nog maar de echt strakke topjes heb ik nog niet eens gepast. Strakke jasje past nog wel ietsje krap.

Ik doe nog best wel rustig aan al merk ik dat hoe minder pijn ik heb hoe meer ik vergeet om op te letten wat er wel of niet mag.

Hoop dat je wat hebt aan mijn ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vul het maar bij de vragen in :46:

Hi Girls,

Sinds ik heb besloten een borstvergroting te laten doen, ben ik er heel veel over aan het lezen ik wil àlles weten ;) Maar ik merk dat hoe meer ik lees hoe meer vragen ik ook heb.. mag ik even? :)

-Ik las ergens dat het mogelijk is om een bv onder plaatselijke verdoving te doen? Is dat waar en zijn er dan bepaalde voorwaarden?

Heb ik semi gedaan. Inderdaad bij de Wellnesskliniek krijg je een roesje, waarna ze de boel plaatselijk verdoven. Ik was redelijk snel wakker en weer op weg naar huis :D
- Heb je altijd drains na de operatie?

Nee. Ik had er geen.
- Is het mogelijk dat je 'oplosbare' hechtingen krijgt?

Ook half. Vaak krijg je inwendig oplosbare hechtingen en in je huid onderhuidse. Daar zie je ook niets van naderhand.
-Na hoe lang hebben jullie het 'normale' leven weer opgepakt? (Met uitzondering van tillen en sporten)

Al vrij snel! De dag erna ging ik al mee naar de winkel, paar dagen erna wandelingen met de hond en met een week was ik alweer goed mobiel. Ik ben weer begonnen met werken en huishouden met 3 weken.
- Zijn jullie aangekomen door het niet mogen sporten? Ik sport drie keer per week en ben best bang dat als ik dat opeens niet doe ik zwaarder word.

Nee. Ik heb een zeer fysiek beroep en ben geen gram aangekomen (buiten het gewicht van de protheses :4: )
- Voor de sportsters: hoe lang na de bv waren jullie weer in je oude shape?

NVT :blush:
- Hebben jullie veel kleding weg moeten doen? (Ik heb vrij veel strakke jurkjes en jassen.. ben bang dat ik een heleboel straks niet meer pas..)

Tot nu toe alleen m'n oude bh's en een deel bikini's :D
- Een week na mijn operatie is het kerst en wil ik natuurlijk wel iets leuks aan... tips?

Een hoogsluitend jurkje, want een sportbh is niet sexy om te showen :P Eventueel een jasje erop?

Sorry voor de hoeveelheid vragen.. maar ben enorm nieuwsgierig :)) Heb mijn intake ook pas de 17e en dat lijkt nog zoooo ver weg.

Thanks alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar hierbij ook mijn ervaringen:

Ik las ergens dat het mogelijk is om een bv onder plaatselijke verdoving te doen? Is dat waar en zijn er dan bepaalde voorwaarden? Geen ervaring met plaatselijke verdoving, er zijn wel artsen die dat doen en van wat ik heb gelezen is dat de meesten wel lekker fris en fruitig wakker worden t.o.v. algehele narcose.

- Heb je altijd drains na de operatie? Is afhankelijk van de arts. Met drains wordt het wondvocht sneller afgevoerd. Als je anatomische protheses krijgt, dan wordt de kans kleiner dat ze gaan draaien als je drains hebt. Nadeel is wel dat je een extra litteken krijgt ter grote van een speldenkop.

- Is het mogelijk dat je 'oplosbare' hechtingen krijgt? De meeste pc's gebruiken volgens mij oplosbare. Zou dit gewoon aan de pc vragen.

-Na hoe lang hebben jullie het 'normale' leven weer opgepakt? (Met uitzondering van tillen en sporten) Ik had zelf een speedy herstel :6:Vrijdag geopereerd, zondag laatste paracetamol genomen en dinsdag reed ik alweer auto. Wel alles rustig aan gedaan en inderdaad niks forceren en niet met je armen omhoog.

- Zijn jullie aangekomen door het niet mogen sporten? Ik sport drie keer per week en ben best bang dat als ik dat opeens niet doe ik zwaarder word. Ik heb gewoon minder gegeten en daardoor niks aangekomen.

- Voor de sportsters: hoe lang na de bv waren jullie weer in je oude shape? Ik ben na 2 maanden gaan sporten maar was voor de bv al niet in shape haha.

- Hebben jullie veel kleding weg moeten doen? (Ik heb vrij veel strakke jurkjes en jassen.. ben bang dat ik een heleboel straks niet meer pas..) Helemaal geen kleding weg hoeven te doen, is helemaal afhankelijk van hoe groot je de protheses neemt. Heb wel alle bh's met vulling ritueel verbrand haha. Kleding staat zoveel mooier als je borsten hebt.

- Een week na mijn operatie is het kerst en wil ik natuurlijk wel iets leuks aan... tips? Ik kreeg van het ziekenhuis een witte post op bh aan met brede schouderbandjes en klitteband. Zou voor kerst kleding uitkiezen die dat bedekt.

Er is een topic met een handige vragenlijst die je mee kunt nemen naar je consult. Moet je wel even zoeken want ik kan hem niet zo gauw vinden.

Heel veel plezier met het plannen van consulten en de voorpret !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx Joy1980! Zelfde als bij Jits: klinkt supergoed! Hoop zo dat het bij mij ook zo lekker loopt en ga idd vragen om plaatselijke verdoving ipv narcose. Heb 3x een narcose gehad in mn leven en ik kom er nogal lastig uit (tsja.. slapen is natuurlijk ook heel lekker ;)) maar wakker worden terwijl er drie mensen tegen je aan het schreeuwen zijn is niet bepaald fijn :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon me pas met 3 weken redelijk weer wat doen.

Aankomen nee had alleen beetje gezwolle buik maar dat was snel weer weg.

Je komt nie zo snel aan hoor dan zal je boven je engerie gebruik moeten eten.

Dus aankomen ligt geheel aan jouw.

Ik had oplosbare hechtingen en geen drains.

Tegenwoordig wordt dat vaak niet meer gebruikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag!

Wellicht een hele rare vraag, maar als dames het hier over cc's hebben, hebben ze het dan over per borst? Ik denk nl. steeds aan een blikje cola:is dat niet 330CC? Ik lees hier veel dat dames hun borsten laten vergroten met ong. 300CC maar las net zelfs iemand 700CC. Dan zie ik dus 2 blikjes cola voor me? Per borst??? Ik kan dan alleen maar denken: dat moet pijnlijk zijn en je huid enorm oprekken. Of begrijp ik het helemaal verkeerd en had ik beter op moeten letten op school? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo monique.

Als ze het over cc hebben. Hebben ze het inderdaad over het aantal cc per borst!

De pc bekijkt eerst of je het aantal cc kan hebben en dat de huid voldoende mee kan rekken. Sommige mensen kunnen niet groter dan 300cc.

Als je wil weten hoeveel het is kun je rijst in een zakje in je bh doen! Dat past en vormt nl makkelijker dan blikjes cola! Haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, om zoveel cc gaat het dan per borst.

Het ligt eraan hoeveel ruimte je hebt... Stel je hebt een blikje waar maar 250 cc in past en je propt er 330 cc in, dan heb je een probleem..

Heb je een blikje waar 500 cc in past en je doet er 330 cc in,dan is het niet helemaal gevuld.

Zo is het eigenlijk ook bij borsten :)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al ergens gelezen dat iemand van een AA cup naar een F cup kan gaan hoe kan dat dan? Ikzelf had een A cup en er kon max 275cc bij omwille van een te strakke huid maar iemand die met mijn cup er dan wel 500cc bijkrijgt dat snap ik ook niet goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al ergens gelezen dat iemand van een AA cup naar een F cup kan gaan hoe kan dat dan? Ikzelf had een A cup en er kon max 275cc bij omwille van een te strakke huid maar iemand die met mijn cup er dan wel 500cc bijkrijgt dat snap ik ook niet goed

Ligt aan de rekbaarheid van je huid en je borstbreedte. En aan de kunde van de PC... Wil daarmee niet jouw PC als onkundig bestempelen hoor, maar de een kan wel meer (door ervaring waarschijnlijk ook) dan de ander :)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Monique82 Waar ga je op consult? Welke arts? en heb je zelf voorbeeldplaatjes van wat je mooi vind en zou willen? Die zou ik meenemen!

Veel plezier bij je consult!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi girls,

Voor degenen die al wat langer po zijn: Dragen jullie wel eens een dag of avondje geen bh? Ik heb een aantal jurkjes waarbij het mooier is om geen bh onder te dragen ivm zien van de bandjes. Nu doe ik daar nog een voorgevormde strapless BH onder.. maar alleen omdat het dan nog een beetje iets lijkt. Zou t fijn vinden in de toekomst dan gewoon een keer een avond geen bh aan te hebben.. Of is dat sowieso een no-go na bv?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.