Ga naar inhoud

slechte nazorg info


Aanbevolen berichten

weet je,nu lezen we alle graag de goede kanten van een kliniek

wat er allemaal voor goede dingen aan hangen

consult verliep leuk en spontaan,de arts was aardig en kundig enz enz

maar weet je wat me opvalt,en dat vind ik nu wel zo jammer en slechte zaak eigenlijk ook.

ik lees steeds vaker dat dames een berg nazorg en regeltjes niet eens weten.

zoals waneer mag men douchen,wat te doen als pleisters loslaten,borsten en of wondjes die apart genezen en daarom anders eruit kunnen zien of voelen de eerste weken,en zo kan ik nog wel even doorgaan.

baal ervan te lezen dat de nazorg soms erg slecht is bij veel klinieken.

zo dat wou ik even kwijt,en wat kunnen we er aan doen dit eens iets te verbeteren?

ik vind dat iedereen mag weten waar de nazorg wel maar ook niet goed is,die rechten heb je gewoon,vind ik

en gelukkig zijn wij als forum er wel,met tips adviezen en alles,maar vanuit de kliniek moet het ook goed geregelt zijn vind ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dit viel me enorm op bij Boerhaave..! Geweldige nazorg na je eerste consult (duuuh; :130: ), maar na de operatie zie je alleen de pc en ga je niet meer het 'nazorg'-kamertje in. Dat ga ik ook op het evaluatieformulier zetten; ze zijn tenslotte ISO gecertificeerd! Ik hou mij in m'n werk ook bezig met ISO normen (ben kwaliteitsmanager) dus ik weet precies hoe dat gaat. Aan alle regeltjes voldoen :36: , maar de klant uit het oog verliezen :83: !

Ik heb helemaal níets gehoord over hoe ik m'n littekens moet verzorgen, wanneer ik mag douchen, smeren, rechtop lopen, enz enz enz enz. Gewoon niks! Kleren uit; verband eraf; kleren weer aan en weg was ik :48: .

Eenmaal thuis denk je dan... en m'n hechtingen dan? Moesten die er niet uit (ga morgen dus naar de huisarts :15: ), en zo heb je nog veel meer vragen...

Gelukkig is er dit forum! :49:

Wat we er aan doen?

Ik stel voor in de topic's van de ziekenhuizen/klinieken duidelijk onze positieve én negatieve ervaringen neer te zetten. Hoe groter dit forum wordt, hoe meer de klinieken die slecht uit de bus komen dit gaan merken :15: ! En de goede klinieken zullen het drukker krijgen :1: .

En zeker ook altijd op eveluatieforumulieren / klanttevredenheidsonderzoeken heel duidelijk je klachten weergeven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak verschilt deze nazorg dan ook nog eens in de klinieken .

En dan vertelt het verzorgend personeel van dezelfde nog eens andere dingen dan de chirurg én in de folder die je meekrijgt staat dan weer iets anders ...

MAAR

Hierbij wil ik ook wel eens kwijt dat velen die nazorg eens ferm aan hun laars lappen .

Ik zie hier foto's van borsten 1 week PO in beugelbh's (zelfs push-ups) terwijl het dragen van deze bh's de eerste 6 weken afgeraden wordt (push-up zelfs een jaar) .

Ik lees verhalen van shoppen en uitjes na enkele dagen .

Een afspraak maken voor een nacontrole doet me'n ook vaak niet omdat 'er toch niks aan de hand is' terwijl die in de prijs inbegrepen en dus gratis is .

Velen moeten , wat de nazorg betreft , ook eens bij zichzelf beginnen ...

Een bv is en blijft een operatie , dat je nu weinig of veel pijn ervaart , het heeft veel tijd nodig om volledig te herstellen . Inkapselen duurt 4 tot 6 weken , indalen tot zelfs een half jaar . De uiteindelijke vorm zie je pas een jaar PO .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm ja ik vond de nazorg eigenlijk wel goed. Ik kreeg een 1e controle een week na de operatie waarbij ik de mogelijkheid om allemaal vragen te stellen. Ook liet ze zien hoe ik moest masseren en gaf ze aan hoe ik de littekencreme op moest doen. De arts kwam ook nog.

Net als de 2e controle. Weer de mogelijkheid voor vragen.

En tussendoor mag er altijd gebeld worden.

@Bcupje, die foto's in bh's snap ik wel. Na jaren mag je eindelijk een grote bh aan. Ik had met 2 weken ook al geshopt (met sportbh aan) maar heb toen ook even een foto gemaakt om te zien hoe een beugelbh stond. Dat ding trok ik wel weer gelijk uit maar snap wel dat vrouwen foto's maken in hun nieuwe bh. Dat betekent niet gelijk dat ze constant in beugel bh lopen :rolleyes:

Wat klinieken (denk ik) zouden kunnen doen is bijv. een vragenlijst met de meeste vragen beantwoorden en na elke operatie mee geven aan de vrouwen. Verder zou ik het niet weten. Maar zo'n lijst vind je vaak op internet op sites en zijn reuze handig.

Liefs

Excella

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel Goed Prinsesje,met jou valt al goed te praten erover,je bent er bloed serieus in,merk ik al

excella,ja klopt,op het net vinden we allen na wat zoekwerk wel een formulier of een stukje tekst met de nazorg,maar men hoort dit te krijgen van de arts/kliniek,kleine moeite voor hun

vind het gewoon jammer te lezen,dat er nog zo veel zijn die nog niet weten hoe te handelen,en dat je dan ook nog is zelf achter een redelijk info moet jagen.

p.s.ik kreeg het bij beide artsen wel op papier mee,met de nazorg wat er van je verwacht word

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf via Diana Gabriels kliniek geholpen. Ik moest na 1 week terug voor een na controle. Ik heb bij het eerste consult de meest voorkomende vragen die vrouwen hadden een antwoord op gehad. Ook als er na de bv complicaties zouden ontstaan kon ik altijd bellen. Ik werd zelf na een paar maanden gebeld met de vraag hoe het met mij ging en of alles naar wens was verlopen. Ik heb daar zelf dus niets negatiefs over te vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees ook nog vaak genoeg,jammer genoeg,dat er ook dames zijn die durven niet eens te bellen/mailen,omdat er dan niet al te corect word geantwoord,je word dan afgescheept en zulke praktijken.triest vind ik dat

ik vind het erg fijn dat iedereen hier op het forum haar info kan vinden mischien,maar nog fijner zou het wezen asl je dat gewoon van je arts/kliniek kreeg

Bloodelf,jee wat prettig en luxe zeg,dat je zelfs na weken nog zelf werd gebelt om te vragen hoe het met je is,netjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de kliniek waar ik ben geweest lopen vele ook over te zeiken maar ik heb daar dus zelf geen ervaring mee. Het kan ook zo zijn na de klachten die ze hebben gehad ze daar wat aan hebben gedaan dat het beter is ik weet het niet. Helaas kan het ook nooit voor de volle 100% ok zijn maar ik vind wel dat elke kliniek daar wel een streven naar moet hebben. :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helemaal níets gehoord over hoe ik m'n littekens moet verzorgen, wanneer ik mag douchen, smeren, rechtop lopen, enz enz enz enz. Gewoon niks! Kleren uit; verband eraf; kleren weer aan en weg was ik :48: .

Eenmaal thuis denk je dan... en m'n hechtingen dan? Moesten die er niet uit (ga morgen dus naar de huisarts :15: ), en zo heb je nog veel meer vragen...

Same here! Ik loop nog steeds met 4 charmante (ahum) strikjes onder mijn borsten wanneer die weggaan mag joost weten :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ miss Nina! Ik ga morgen als het lukt naar de huisarts om ze dus alsnog te laten verwijderen (als dat nog kan). Ik heb er echt last van en durf op de knoopjes ook niet zo goed creme te smeren, bang voor infecties (al heb ik het vandaag wel gedaan :unsure: ).

Trouwens, Boerhaave heeft me wel na een paar dagen gebeld om te vragen hoe het met me ging! Dus da's wel positief... Jammer dat het dan nét die rare verpleegster was die me niet begrijpt... <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik baalde er eigenlijk van dat mn consulente me niet heeft gebeld na de ingreep,ook niet na een week,ik had toen juist die aandacht ff nodig.

Ze belde pas na 6 wkn!!!!

De nazorg was verder wel goed,als er iets was kon ik meteen langskomen bij de verpleger,en hielpen ze mij direct en stelde ze mij gerust,en hebben mijn hechtingen netjes verzorgt en gezegd wat ik wel en niet mocht doen,dat was heel fijn.

Ik lees idd vaak dat sommigen niet eens weten wanneer ze weer mogen douchen/stofzuigen/pleisters erop of eraf..etc.

terwijl dat net zo belangrijk is !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan zal ik de Bergman Kliniek (Bilthoven) eens even een dikke keiharde schouderklop geven, zijn we meteen van al het gezeik hier af. Vlak na de operatie kwamen ze om het half uur kijken hoe het met me ging. Vlak voordat ik naar huis ging kreeg ik een tasje met informatie, deze kon k thuis zelf lezen, maar het werd ook even allemaal uitgelegd. Nog wel soms een vraag gesteld, maar dat mag ook vind ik. Je mag zelf ook wat initiatief nemen toch? 3 dagen na de operatie werd ik gebeld of alles goed met me ging en of er al complicaties waren en hoe ik me voelde. Erg goed vond ik! Vandaag 15 dagen na de operatie, moest ik op controle en werden de door miss-nina al genoemde strikjes van mijn oplosbare hechtingen eruit gehaald. Overmorgen mag ik beginnen met de littekencreme die ik gekregen had, vandaag nog niet, omdat je huid geirriteerd is door het los knippen van de strikjes. 7 juli heb ik weer een afspraak en als ik tussendoor vragen heb, mag ik altijd tussendoor mijn pc mailen en dan krijg ik uiterlijk binnen 3 dagen antwoord. Ook heb ik een noodnummer gekregen.

Top toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Ik ben bij de velthuiskliniek in ROtterdam geweest en de nazorg vind ik hier prima hoor.

Er is me in de eerste consulten veel verteld ook hoe ik erna met alles om moest gaan, dat er een noodnummer is etc.

De dag na de operatie ben ik gebeld hoe de eerste dag/nacht zijn gegaan, of ik nog vragen had over iets wat ik me bedacht had, een week erna mn tape eraf.

Ook meteen of ik nog vragen had, week daarna de hechtingen en kreeg wel douchepleisters,maar mocht gewoon gaan douchen.

Bij mn ontslag werd ook verteld wanneer ik het best pas kon douchen etc.

Na 6 weken werd ik door de verpleegkundige gebeld hoe het ging, of ik tevreden was etc..

Ik kan niet anders dan tevreden zijn met de zorg en nazorg van de Velthuiskliniek in Rotterdam.

Jammer om te lezen dat het in andere klinieken helaas wel anders kan en dus allemaal niet zo netjes gebeurd.

Vind het toch erg belangrijk,want een bv is niet zomaar iets hoor!

Debby

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.