Ga naar inhoud

vitamines


Aanbevolen berichten

Heey dames ,

30 april is mijn grote dag ;-) maar graag had ik mn weerstand toch wat willen versterken met wat vitamientjes te pakken, heeft iemand hier ervaring mee ? Of het ook echt resultaat geeft ?

Liefs

Debra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat het resultaat geeft. Ik zelf ben een week geleden al begonnen met dagelijks vitaminen te slikken (multivitaminen en mineralen). Mijn dochtertje is op dit moment toevallig ziek maar ik merk nergens wat van! Wellicht helpen de vitaminen dus ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

vitamines zijn nooit weg,maar let idd wel op je eetpatroontje,dat doet nog het meeste met je lichaam,

en bij de ene helpt en werkt het, een paar vitaminen,bij de ander baat het niet,

eet voldoende,slaap genoeg,rust optijd uit,en heb gewoon een goed vast patroon in je dagelijkse leventje,dan ben je al een heel eind op weg...

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Debra,

ik ben ook ruim van te voren begonnen met multi-vitamine,extra vitamine C (1000mg p/d) en met ArnicaB6.

Baat het niet dan schaad het niet. En daarbij idd gewoon gezond eten en voldoende rust nemen! dan komt alles goed :D

liefs patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt !

Ik denk toch dat ik ze ga halen want heb de laatste dagen weer last van koortsblaasjes en een verkoudheid... Voor alle zekerheid dan toch want de laatste weken slaap ik super slecht en eet ik vrij onregelmatig... Het kan nooit kwaad uiteindelijk he ;-)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan zeker meid! want je mag niet te verkouden zijn hoor! ik moest dat melden als ik net van te voren verkouden/ziek geworden was.

en koortsblaasjes zijn denk ik uit den boze???

dus goed aan de vit C,die kun je nooit te veel nemen want dat plas je gewoon uit! ennuhhh optijd naar bed en regelmatiger eten vanaf vandaag :38:

succes

liefs patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik ga mn best doen ! hihi... maar ik slaap echt slecht want we hebben een super slechte matras en vanaf 1 juni hebben we pas onze nieuwe :(

dus vitamine C zal het worden :)

ja ikheb echt vaak last van koortsblaasjes en die verkoudheid heb ik door mn vriend gekregen :(

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

een vitamine pil doet pas zijn werking optimaal als je goed eet,slaapt en rust enz

als je slecht slaapt,weinig of verkeerd eet enzo,dan kan die vitaminen zijn werk niet doen.

een goede weerstand bouw je niet enkel op uit een vitaminenpil,weestand begint met opbouwen zoals hierboven omschreven,goede rust,goed eetpatroon,voldoende slaap en zoiezo een goed dag en nachtritme.ernaast kan je dan een vitaminen nemen idd,maar begin eerst is je nachten beter op te bouwen en eens een regelmaat in je eetpatroon te scheppen

sucses

greetzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zoiezo,zonnebank moet je met beleid mee omgaan haha

en heel belangrijk,goede verzorgende creme gebruiken voor je huid,is ook niet alles,omdat men te veel eronder ligt,dit te bekopen met een oma rimpel huidje na paar jaar,hahahahaha

en klopt,te is ook niet mooi,dan krijg je zo een aparte kleur bruin-rood

de zonnebanklook,ieuw

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet net verkouden begreep ik... als je al wat langer verkouden bent en in mindere mate wel...... is ook wel begrijpelijk he,je verspreid dan toch bacteriën.... zal eens zoeken hier of ik er wat van kan vinden. wat ik nu zeg is iets uit mijn geheugen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maargoed, gelukkig niet grieperig dus, stel je voor. Niet nu! Denk dat ik dan gek word. Maar dat geld denk ik voor iedereen. Ik heb eens op het andere album gelezen van iemand die verkouden was en moest hoesten op de ok, toen ze al op de opeartietafel/ bed lag. Ze moest er van af komen van de arts en mocht mooi niet meer worden geopereerd! Logisch wel, maar dat wil je niet! Wij worden dus niet meer ziek nu!

dit is in mijn topic gepost door iemand... wist het wel..... en er zal heus nog wel meer staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

. Maar goed, ik zou 22 april al geopereerd worden (ik lag al op de operatietafel) maar dat is niet doorgegaan omdat ik verkouden was :103: Nu is het gelukkig bijna weer zover dus doe hard mijn best om NIET ziek te worden!

over haar gaat het denk ik hoor?!

nu zal het per kliniek wel verschillen maar toch?! goed vitamientjes slikken/nemen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevolgen van een tekort

Een tekort aan vitamine B12 komt vaak voor bij veganisten, daarom gebruiken veel veganisten B12 supplementen. Echter, na het stoppen van vitamine B12 inname kan het nog 3 jaar duren voordat een tekort tot klachten leidt; het lichaam kan dus enkele jaren op een goede B12-voorraad teren. Een tekort leidt uiteindelijk tot een vorm van bloedarmoede (pernicieuze anemie) en neurologische gevolgen zoals tintelingen in de vingers (parestesie), geheugenverlies, coördinatiestoornissen (ataxie) en spierzwakte in de benen. De neurologische gevolgen kunnen optreden voordat er bloedarmoede is, evenals het omgekeerde.

Een tekort aan vitamine B12 ontstaat ook als iemand geen intrinsic factor (een glycoproteïne) maakt. Dit is bijvoorbeeld het geval na een operatieve verwijdering van een deel van de maag. Ook kan het voorkomen dat het lichaam antistoffen tegen deze factor maakt, waardoor de opname door het lichaam wordt geremd.

Door het slikken van hooggedoseerde pillen (tenminste 650 microgram per dag[1]) is het mogelijk om ook zonder intrinsic factor voldoende B12 binnen te krijgen. De opname geschiedt in dat geval via diffusie. Bij een tekort aan vitamine B12 bestaat de behandeling in Nederland uit geregelde (maandelijkse tot 3-maandelijkse) injecties met ca 1 mg B12 per keer, na een oplaadfase waarin met een paar injecties per week gedurende enkele weken de vooraad op peil wordt gebracht.

Pernicieuze anemie betekent letterlijk: een verderfelijke (ernstige) vorm van bloedarmoede. De ziekte "pernicieuze anemie" staat echter voor iets anders: een stofwisselingsziekte waardoor er geen intrinsieke factor wordt aangemaakt of werkzaam is, met als gevolg een B12 gebrek met als gevolg een bepaald type bloedarmoede. Een overschot van foliumzuur, vitamine B11 kan een tekort aan vitamine B12 maskeren.

Deze vorm van bloedarmoede wordt niet altijd ontdekt. Vooral ouderen kunnen last krijgen van een vitamine B12 gebrek als hun stofwisseling stoornissen gaat vertonen. Door het gebrek aan vitamine B12 wordt de vorming van rode bloedcellen verstoord. Hierdoor kan men erg vermoeid raken. Tekorten aan vitamine B12 kunnen ontstaan door deficiënte voeding, namelijk te weinig dierlijke producten, maar ook door een verworven defect in de opname van vitamine B12 (pernicieuze anemie). Bij bloedarmoede door gebrek aan vitamine B12 of aan foliumzuur zijn de bloedcellen die men nog heeft meestal te groot; bij ijzergebrek juist meestal te klein. De diagnose van vitamine B12 deficiëntie is niet altijd even makkelijk omdat de waarde in het bloed, deze kan men bepalen, niet altijd goed de totale lichaamsvoorraad weergeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit zijn de eventuele klachten die kunnen optreden bij het tekort ervan

Neurologisch:

*

Tintelingen, doof gevoel, brandend gevoel in armen, benen, handen en/of voeten, zenuwpijn, op "watten" lopen, uitvalsverschijnselen

*

Concentratiestoornissen, geheugenproblemen

*

Afasie: niet op de juiste woorden kunnen komen, verkeerde woorden gebruiken, verspreken

*

Ataxie: onverklaarbaar vallen, of ergens tegen aan lopen, verlies van positiegevoel, onhandig zijn, dingen uit je handen laten vallen, dingen omgooien, struikelen, moeilijk lopen

Psychisch:

*

Depressie, dementie, nervositeit, psychose, paranoia, geïrriteerdheid, prikkelbaarheid, verwardheid, gedragsveranderingen

Overig:

*

Spierpijn en krachtsverlies

*

Glossitis (ontstoken tong), branderige, pijnlijke of prikkelende tong, gevoelige mond

*

Vermoeidheid, slaperigheid, zwakte

*

Misselijkheid, verlies van eetlust, gewichtsverlies

*

Menstruatieklachten, zoals uitblijven menstruatie, hevige menstruatie, te lange menstruatie, verergerde menstruatiepijn

*

Gewrichtsklachten

*

Kortademigheid, benauwdheid, hartkloppingen

*

Duizeligheid

*

Bleekheid van de huid

*

Het koud hebben

*

Impotentie

*

Onvruchtbaarheid

*

Haaruitval

*

Veranderingen in gezichtsveld, wazig zien

*

Darmklachten

*

Incontinentie en/of vaak plassen

*

Hoofdpijn

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.