Ga naar inhoud

Zwevende prothese opnieuw operatie & tepelverkleining


Aanbevolen berichten

Ooh wat balen!

Hier nog eentje die een wissel moet en de chirurg die er vanaf ziet.

Balen he, snap dat machteloos gevoel heel goed.

Bij mij draaid er een prothese.

Ik zou zeker een sec opinion doen bij een andere arts als ik jou was.!

Zou gaaf zijn als je er met een 3100.00 vanaf komt zonder enge littekens.

Maar het is en blijft sneu geld helemaal als je tevreden was.

Ik niet, ben vanaf eerste minuut ontevreden geweest,

die van mij zijn helaas spuug lelijk.

Heel veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste Reactie

  • De regeling is uitsluitend geldig in het land waarin het product in eerste instantie is gekocht en geïmplanteerd, en er wordt uitsluitend een bedrag van maximaal € 750 betaald voor operatie- en honorariumkosten

Ter geruststelling: alle implantaten van Allergan vallen onder een garantieregeling, wat betekent dat elk implantaat binnen 10 jaar na de implantatie kosteloos wordt vervangen als het omhulsel beschadigd is met scheuring tot gevolg, of als er sprake is van een ander door de producent vastgesteld defect van het product. Vraag uw arts om meer informatie over de garantieregeling van Allergan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-1-2015 om 20:57
  • De regeling is uitsluitend geldig in het land waarin het product in eerste instantie is gekocht en geïmplanteerd, en er wordt uitsluitend een bedrag van maximaal € 750 betaald voor operatie- en honorariumkosten

 

Ter geruststelling: alle implantaten van Allergan vallen onder een garantieregeling, wat betekent dat elk implantaat binnen 10 jaar na de implantatie kosteloos wordt vervangen als het omhulsel beschadigd is met scheuring tot gevolg, of als er sprake is van een ander door de producent vastgesteld defect van het product. Vraag uw arts om meer informatie over de garantieregeling van Allergan.

Ja 750 € honorarium, voor chirurg, anethesist etc, maar de implantaten 1 of 2 worden ook nog apart vergoed, als je verder leest, mag je zelfs bij niet tevredenheid, grotere implantaten krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Moeder, wat balen, hoop dat t bij jou nog goedkomt... Was dat bij e bekende arts waar je t had laten doen. Nee t geld maakt me niet uit maar ik kom goed beslagen ten ijs en eerlijk is eerlijk dat komt mede door jullie. By the way die Nio houdt wel v grote borsten he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon zelf in het noordwesten vh land, de Hondt zit in Tongeren ...2,5 uur rijden afstand. Ik zoek nu maar iets dichterbij.. Denk wel dat als ze lek zijn, ik ze evengoed vergoed krijg ook al heb ik t laten doen in België .... En nu laat ik t doen in Nederland. Ik zag dat jij helemaal los ben m ellende Margriet. Mijn hemel jij bent er helemaal los op. Kom ik aan met zoiets kleins wat je vd buitenkant niet eens ziet. #respect#

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar al met al Danielle, al beweert de Hondt dat het niet zo is, als een andere arts aantoont dat het wel zo, heb jij nog steeds recht op je vergoeding.

Dus het enige is een Second opinion!!

Alleen in het Land waar het gedaan is, weet ik niet!!! Dat moet je dan wel navragen!

ja dat is ook zo, in het land waar het gedaan is, idd goed informeren en ja zit een uitgebreide garantie op,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gratis aanpassing van de maat. Op verzoek van uw chirurg mag iedere beschikbare maat gekozen worden om uw huidige met siliconengel gevulde Natrelle borstimplantaat*kosteloos te vervangen. U kunt ook kiezen voor een ander model Natrelle borstimplantaat (voor een product met een hogere prijs kan een toeslag worden geheven). Gratis contralaterale vervanging van een borstimplantaat is alleen mogelijk op basis van de specifieke aanbeveling van de arts.Dit aanbod geldt uitsluitend voor ingrepen met verzekerde producten die na 1 januari 2008 hebben plaatsgevonden.

Contralateraal

Het dient ter aanduiding van een lichaamsonderdeel dat in vergelijking met een gelijkaardig lichaamsonderdeel aan de andere kant ligt ten opzichte van een gezamenlijk referentiepunt (bijvoorbeeld de lichaamsmediaan).

Voorbeeld: de rechterarm is contralateraal van de linkerarm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm...

De NatrellePLUS Garantie is niet van toepassing in de volgende gevallen:

Een ingreep aan de andere borst ter vervanging van een intact implantaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-1-2015 om 21:35

ja de kapotte prothese word vergoed, dus dat zou dan betekenen dat haar pc vermoed dat allebei de protheses kapot zijn doordat ze van slechte kwaliteit zijn, vandaar dat hij bedrag van 1000 euro noemt,

dit is een hele studie :6:

denk ook wel dat er een hoop haken en ogen aan zitten

Ja en het is al bekend dat er in deze implantaten scheurtjes voorkomen, dus... 1+1=2 En denk dat Natrella ook niet onnodig weer een risico gaat nemen! Mocht het zo zijn, dat er in de ene scheurtjes zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zoals ik t nu begrijp omdat ik t deze x in Nederland wil laten doen word ik gedupeerd, dus zou eigenlijk i België moeten, maar dan vergoed mn verzekering t niet .... Ik heb me weer s goed in de nesten gewerkt, door t in België te laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ik zit in een grijs gebied....moet ik contact opnemen met de fabrikant of gaat t sowieso via de Hondt... Ze schijnen dan niet ve goede lichting maar t staat nergens vermeld dus de fabrikant houd t stil.... Zij hopen dat ze zeker 10 jaar meegaan zodat ze er niet voor opdraaien. Maar ik ben van tevoren ingelicht door mijn PC en misschien had hij dit niet mogen zeggen, maar hij is de grootste afnemer v dit product, maar er kwamen relatief te veel scheurtjes in voor

ik zit dit nog eens terug te lezen, maar ik denk dat je eerst voor een second opinion moet, want het is raar als pc al op voorhand zegt dat er relatief te veel scheurtjes voorkomen, heeft hij dit niet gezegd om zichzelf in te dekken ??

vraag me dit even af hoor, nu ik zie dat jij van te voren bent ingelicht door pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh, wat een situatie (en wat een verhaal op 1 dag haha)

Al vier pagina's topic op 1 dag, fijn dat je zoveel reactie al gekregen hebt :35:

Misschien dat ik nog iets kan toevoegen...

Ik ben zelf bij dr. D'hondt op consult geweest, nadat ik geopereerd was door een pc die mij te brede prothesen gegeven had... Ik ben daar pas achter gekomen, omdat ik last en pijn bleef houden na mijn operatie, en het voelde alsof mijn prothese naar mijn rug wilde emigreren... Aangezien ik geen boobs op mijn rug hoefde, ben ik eens gaan rondneuzen op het internet en heb ik 4 second opinions gedaan.. Just to be sure :)

Eentje daarvan was bij D'hondt.. Ik had bij hem een super consult van een uur, hij legde alles perfect uit en was heel meegaand en zag precies wat het probleem was. Echt fijn dus! Dus ik kan me goed voorstellen dat je absoluut niks tégen deze man hebt :)

1 ding van dat hele consult is me echter ook bij gebleven, en dat was, toen ik het had over de schuldvraag.. Mijn pc (die de fout gemaakt had) wilde niet toegeven dat hij een fout gemaakt had.. Dr. D'hondt zei toen: misschien zou ik het ook niet toegeven in deze situatie, als ik deze fout gemaakt zou hebben...

En drie keer raden: precies op dat punt ben ik dus afgehaakt.. Precies op dat punt dacht ik: oke, deze arts, hoe aardig en goed hij ook is, ga ik geen heroperatie bij mij laten uitvoeren... Stel dat er iets fout gaat, dan kan ik hier dus ook niet meer terecht.. Dat vond ik echt jammer, want hij had een goed verhaal, en kwam echt kundig over. Op elke vraag had ie een plausibel antwoord..

Dit even ter inleiding (sorry ik ben nooit echt kort van stof :45: )

Nu over jouw probleem... Je geeft aan, dat 1 of beide implantaten lek zouden kunnen zijn.. De enige manier om hier achter te komen, is waarschijnlijk OF via een MRI-scan, OF door je borsten te openen en te zien wat er vanbinnen aan de hand is...

Mocht je tot operatie overgaan, dan zal toch (ik denk zelfs als je al van te voren een MRI gehad zou hebben) beide borsten aan de binnenkant gecontroleerd moeten worden... Anders heb je geen zekerheid over wat er zich daarbinnen afspeelt.

Dan kom je tot het volgende punt: wil je liefst nieuwe implantaten aan beide kanten, ook al blijkt maar 1 kant niet goed meer te zijn? Of laat je dat ene implantaat wel zitten (als dat goed blijkt te zijn) met in je achterhoofd dat het een serie is die problemen kan geven?

Mij lijkt die beslissing snel gemaakt hihi :P

Vervolgens kom je dan aan het punt waarop je moet gaan nadenken: waar ga ik het laten doen, door wie?

Sowieso wil ik je meegeven, ook al heb je haast om je prothesen te laten verwijderen, wat ik me heel goed kan voorstellen: ga niet over 1 nacht ijs!

Ga voor een second opinion, zoals hier al vaker geopperd is.... Als je iets wilt, dichter in de buurt, dan zijn dr. Nio in het SLAZ en evt. dr. van der Weij in Boerhaave, de twee beste pc's die je kunt nemen voor een second opinion.

Zij hebben echter (net als alle pc's) hun eigen voorkeuren.. Nio werkt met Eurosilicone, meestal ronde prothesen, maar wel ook de 85% gevulde prothesen, die 'vallen' als een anatomische prothese. Waardoor je zeker geen ballen krijgt, maar gewoon natuurlijke borsten.

Hij plaatst zowel voor als achter de spier, en je hebt hier zelf volgens mij ook nog wel wat in te zeggen :) Anders weet hij vast goed te motiveren waarom hij jou zou adviseren voor de andere mogelijkheid te kiezen.

Dr. van der Weij, werkt meer met anatomische prothesen, maar doet tevens beide plaatsingen, dus zowel voor de spier als achter de spier.

Beide nemen meestal goed de tijd om naar jouw situatie te kijken, en te bespreken wat volgens hun de mogelijkhedenn zijn...

Ik denk wel, dat het in Boerhaave een stuk duurder zal zijn, omdat van der Weij vaak kiest voor een anatomische prothese, en hij het kapsel gaat verwijderen (wat extra kost in de Boerhaave kliniek).

In het SLAZ zal je wissel uitkomen op een 3100 euro.. Dat is een stuk goedkoper dan die 5500 van D'hondt, ook al gaat er nog iets vanaf door de verzekering die je hebt bij Delta loyd en door evt vergoeding van kapotte implantaten van Natrelle.

Zover ik weet, kan ELKE pc bij ELK merk dat je hebt, de vergoeding tav kapotte prothesen aanvragen. Ze zijn wel merk-gebonden vaak, als het gaat om wat ze kunnen plaatsen (heeft met de inkoop en afspraken met leveranciers te maken) maar de vergoedingen betreffende kapotte prothesen, kunnen ze zover ik weet, bij elke fabrikant krijgen :) Dus mocht je per prothese (als ze allebei kapot zijn) 750 euro terug krijgen, en ook nog 1500 van je zorgverzekering, dan betaal je bij Nio zelf nog 100 euro voor je nieuwe boobs ;)

Je moet natuurlijk de operatie betalen, maar met de vergoedingen eraf getrokken, kom ik hierop uit.

Ook al zou je dus bij D'hondt gaan, hij is volgens mij de duurste die je kunt nemen...

Hm.. lees ik nu dat het landgebonden zou zijn? Dat zou raar zijn... Natrelle is een merk dat vanuit een bepaald land produceert.. Dan zou het niet moeten uitmaken in welk land je je prothesen gekregen hebt.. Scheur is scheur, en dus vergoeding.. Lijkt mij 1+1=2

Ga op second opinion, bel morgen even naar het slaz, misschien kun je nog op korte termijn terecht :) (ik push je niet hoor haha, maar ik denk dat je gewoon actie moet ondernemen, zodat je even alles zeker te weten komt)

Heel veel succes!!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon even niets plaatsen, ik denk dat deze forum overspoeld wordt... Maar administrator die 5500€ is incl lift, maar als ik links en rechts lees, is t misschien niet eens nodig. Ik ga zeker morgen bellen. Want t gevoel, dat de ene kant loszit en de jeuk onder mn oksel etc is echt naar en vervelend. Het klopt hoe je deze PC omschrijft, maar indekken, voor wat en waarom ayyelikki... ik weet t niet als ie slim was geweest, had ie niets gezegd.

Nu ik zover ben , denk ik dat ik toch maar t liefst nieuwe wil.... Eerst idd kijken wat de andere artsen zeggen... En ik ga zeker niet over 1 nacht ijs. Ik kijk wel uit. Ik laat jullie zeker weten hoe of wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gatver,

wat vervelend allemaal en die onzekerheid.

Hoop dat je snel een So kan regelen.

Ik ben mij nu aan het oriënteren voor bv

Hoor graag wat goede implantaten zijn.

Heb jij de toestemming van delta Lloyd al en geld die vergoeding dan niet voor België?

Ga nl.op consult bij dr meyere en in Ned. Bij straaten en Nio

Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

indekken voor het geval je problemen zou gaan krijgen, zodat hij niet verantwoordelijk is,voor als hij bijv een fout zou hebben gemaakt, en het makkelijk op Allergan kan schuiven,

daarom is een so het beste, eerst maar eens laten kijken door een andere pc wat er werkelijk aan de hand is

succes meid

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja v delta Lloyd heb ik dit al toegezegd gekregen en je kunt een lijst inzien welke ziekenhuizen e klinieken je je dan al dan wel of niet kunt laten behandelen wil je in aanmerking komen voor vergoeding.geld altijd achteraf of tyfeus ... Thanx en jij ook sterkte ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.