Ga naar inhoud

Zwevende prothese opnieuw operatie & tepelverkleining


Aanbevolen berichten

Ik heb pas 6 jr geleden mn borsten laten vergroten bij dr de Hondt. Was echt superblij al die tyd. Nu Lijkt mn linkerborst implantaat los te zitten e wat harde bobbels op mn borst. Ben langsgegaan bij PC e wat blijkt deze lichting kunnen eerder scheurtjes bevatten. Dacht dat t om een mpMc Ghan ging. Dus 1 of 2 borsten geopereerd ivm misschien aanwezige scheurtjes en omdat ze wat zijn gaan hangen dus ook e borstlift... En dat terwijl ik dacht dat ik alleen een kapselvorming heb. Kosten 5500. Ik heb een toppakket bij Delta Lloyd maar krijg misschien maar 1500 💰💰vergoed. En als de protheses gescheurd zijn dan nog e kleine vergoeding. In t ziekenhuis kunnen ze na puncties niet concluderen of ze lek zijn.. Maar er klopt iets niet. T lijkt alsof de implantaat los zit en zonder bh verschuift ie iedere x. Ik voel me echt vh kastje naar de muur gestuurd

Wel of geen vervanging e wat voor lift en betaal me scheel aan verzekeringen, maar de uitbetaling is werkelijk belachelijk weinig... Wel of niet zelfde arts in België

Herkent iemand dit of heeft iemand tips. Mn boobs waren echt top gelukt, maar de Hondt zegt dat t door sporten komt eigen schuld dus ik moet t zelf betalen...nul garantie😳

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi Danielle,

Als ik jou was zou ik eerst voor een second opinion gaan, bij een pc in een andere kliniek/zkhs, en dan eens kijken wat die pc gaat zeggen

Zoals ik het lees zal je toch voor een her moeten, maar heel vaak is een lift niet nodig, en kan alles opgevuld worden met iets grotere protheses

Heb je ze nu voor of achter de spier?

En het klopt idd dat de vergoeding maar heel weinig is,want de zorgverzekeringen worden steeds strenger. heel sneu maar jammer genoeg waar

voor een second opinion zou je dan kunnen denken aan pc's als: dr Nio, dr de Meyere, dr Straten,dr Plovier, dr van der Meij deze staan allemaal goed aangeschreven

En vind het heel kort door de bocht van dr de Hondt, maar hoor vaker dat hij zo uit de hoek kan komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief dat je zo snel reageerde op mn forum...Hij is op zich aardig maar kom er idd niet verder mee. En praat t zo dat t mijn schuld is omdat ik teveel sport, en wie sport er nu tegenw nou niet. Hij raadde mij groter af heb nu 75D en om eerlijk te zijn mogen mn tepels wel kleiner dus dat zou een joepie moment zijn aan dit alles... Ik heb een vermogen aan lingerie en een grotere maat met mn 1.66 en 59 kilo ben ik bang dat ik Lola ga worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies, en daar zit je juist niet op te wachten, je hoopt dat een pc meedenkt en je goede raad geeft, en niet dat hij alles in jouw schoenen schuift

kan me voorstellen dat je denkt, ok een lift en dan gelijk een tepelverkleinig, gaat in 1 moeite door

het ligt helemaal aan het profiel en de projectie van de protheses of je echt hele grote borsten zou krijgen met iets meer cc,

ik zou je echt een second opinion aanbevelen, dan hoor je gelijk hoe een andere pc er tegenaan kijkt, en wat er allemaal mogelijk is, en als je zelf aangeeft dat je niet al te groot wilt houden ze daar rekening mee

maar snap dat je je ellendig voelt

het is wel zo dat ze zelfs op een echo niet helemaal voor 100 % kunnen zeggen of protheses lek zijn, dat moet echt blijken tijdens de operatie, en ja als dat zo is, dan kan de pc deze opsturen en krijg je een kleine vergoeding

succes met je keuze meid

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk aan jullie heb ik wat... Als ik lig dan blijft de rechter mooi omhoog en de linker zakt wat naar de linkerkant .... Kijk als ze lek zijn dan moeten ze er asap uit, wil mn lijf niet vergiftigen...moet even kijken waar ik naartoe ga want met deze boobs was ik superblij al zijn ze wel iets gaan hangen...vandaar de lift maar dan krijg ik natuurlijk een mega litteken.... Ik had gevraagd voor dezelfde maat e dan dus die tepelverkleining, maar dan moet ik 2x geopereerd worden. Best heftig al zeg ik zelf en dan zo 12 weken uit de roulatie ivm mn werk maar als t nu maar in 1x gied gebeurt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh ja die tepelverkleinig werd aangeraden door de Hondt. Ik ging serieus dacht ik alleen langs voor e kapselvorming e voor ik er erg inhad werd t met de minuut e groter verhaal. En oja als ik voorover hang is mn linkerborst dunner

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luister als er een wissel plaats moet vinden wegens medische reden (dus lekkage) is de verzekering ervoor boor de operatie en betaal je de protheses wel?

Das toch ook met kapslevorming baker 3 en 4?

Wel even interessant om te weten...

Kus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nio heeft mijn wissel ook gedaan.

Van mijn vorige pc kreeg ik ook te horen dat ik een lift moest, nou zonder lift heb ik toch echt pracht boobs in mijn bh zitten ;)

Kim, bij een lekke implantaat wordt alleen het verwijderen vergoed door de verzekering, mogelijk wel de implantaat door de fabrikant.

Bij kapselvorming wordt alleen het verwijderen van het kapsel vergoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt operatie a €1500 betaald de verzekering. En als ze lek zijn krijg ik idd een X bedrag... Dat zou mooi zijn. De Hondt zei dat ik in 2x geopereerd moest worden omdat mn borsten te lang ad zuurstof bloot zou staan ....wat bedoel je met kapselvorming baker3en 4 .... Ik had echo gehad niets te zien...mammo ook niets alleen e bobbeltje onder iedere borst.... Dus e punctie maar wederom 1 groot?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja en er zaten wel kleine deeltjes niet lichaamseigen deeltjes in de punctie... Dus ik zei tegen de arts;,, siliconen"..... Neeeeeee zei de arts, ik daarop antwoordend, maar wat is t dan, zweeft er nog iets anders door mn lijf of ben ik misschien toch een aliën...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nio heeft mijn wissel ook gedaan.

Van mijn vorige pc kreeg ik ook te horen dat ik een lift moest, nou zonder lift heb ik toch echt pracht boobs in mijn bh zitten ;)

Kim, bij een lekke implantaat wordt alleen het verwijderen vergoed door de verzekering, mogelijk wel de implantaat door de fabrikant.

Bij kapselvorming wordt alleen het verwijderen van het kapsel vergoed.

Maar wat is het verwijderen dan? Wel narcose, de pc etc etc!? En betaal je dan alleen de protheses!? En als de protheses nog goed zijn bij kapslevorming gebruiken ze deze toch weer!?

Kus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat is het verwijderen dan? Wel narcose, de pc etc etc!? En betaal je dan alleen de protheses!? En als de protheses nog goed zijn bij kapslevorming gebruiken ze deze toch weer!?

Kus

De verzekering Delta Loyd, betaald zowieso 1500 euro eenmalig voor cosmetische ingrepen.

Dat is voor je eigen dekking.

Als de prothese gescheurd zijn, dan moet dit vergoed worden door de firma van prothese.

Mocht er kapselvorming zijn, kunnen inderdaad de oude prothese weer gebruikt worden.

Dan nog betaald delta loyd 1500 euro uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de Hondt is super sympathiek om je binnen te halen, maar puntje bij paaltje ...en heb 1 foto geplaatst maar kan er niet zo snel 1 vinden...morgen ff maar super een lift en her in 1 x hier ben ik mega blij mee...mag ik vragen of t rond de 5500€ gaat kosten en hoe lang duurt de genezing....ik hoop echt dat ze niet lek zijn en ga zeker verder op onderzoek e wacht wat t ziekenhuis zegt.... De huisarts weet ook gewoon te weinig hiervan ....ik ben echt zo blij met jullie reacties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de Hondt is super sympathiek om je binnen te halen, maar puntje bij paaltje ...en heb 1 foto geplaatst maar kan er niet zo snel 1 vinden...morgen ff maar super een lift en her in 1 x hier ben ik mega blij mee...mag ik vragen of t rond de 5500€ gaat kosten en hoe lang duurt de genezing....ik hoop echt dat ze niet lek zijn en ga zeker verder op onderzoek e wacht wat t ziekenhuis zegt.... De huisarts weet ook gewoon te weinig hiervan ....ik ben echt zo blij met jullie reacties...

Daniella, misschien heb je wel helemaal geen lift nodig, laat je eerst goed adviseren door een andere dokter.

De hondt is ook al snel van conclusie Lift, terwijl het vaak niet nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

_citation"> Op 18-1-2015 om 20:12 zei

verwijderen is alles behalve de protheses, en protheses mogen niet opnieuw gebruikt worden, moeten echt hele nieuws zijn, dit omdat er anders een enorm gevaar voor infectie bestaat

Bij mij zijn gewoon de oude protheses weer gebruikt!

Als er geen infectie is, kunnen ze gewoon opnieuw gebruikt worden, alleen als er een infectie is niet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar t rare is ....en nu komt t...de Hondt vertelde stel er is 1 borst niet goed dan wisselen we deze... Nu blijkt de fabrikant te zijn verhuisd van Ierland naar Costa Rica..en schijnt de productie niet meer als voorheen te zijn. Teveel klachten met scheurtjes. Dus t is sowieso beter deze te vervangen, maar als ze niet gescheurd zijn, dan draai ik er alsnog voor op. Maar stel ze gaan volgend jaar alsnog scheuren ven ik dubbelop gedupeerd... En t is omdat ik nu op controle bij de Hondt ging anders was ik er nooit achter gekomen....en ik zeik m niet af want hij is echt e goede arts, maar ik heb nu beetje dubbel gevoel in alles

Er gast iig weer e wereld voor me open door jullie echt top gewoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.