Ga naar inhoud

Drains


Aanbevolen berichten

ik heb dus zoals jullie weten 2x een bv ondergaan.

nu had ik bij de eerste na de operatie 2 drains erna,mochten gelukkig dag erna eruit,vond het een drama die drains.

had ook het idee dat me litteksn niet mooi waren geworden door die dingen,

nu na me 2de bv,geen drains,helemaal happy natuurlijk,maar nu me grote vraag,waar ik dus even niet uitkom....

waar blijft het wondvocht dan,wat normaal die drain opvangt?

snap het niet helemaal,en waarom werkt de ene kliniek er wel mee,en de andere niet

wie kan me antwoorden,thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordeel:

Het nuttige van een drain is dat het helpt om eventueel nalekkend bloed of lichaamsvocht op te vangen. Hierdoor kan de huid mooi strak op de onderlagen blijven liggen, wat de genezing bespoedigd.

Nadeel:

Een drainage kan een ernstige nabloeding niet verhinderen omdat dergelijke hoeveelheid bloed stolt in de drain zelf. Een drainage kan wel een beetje bloed en wondvocht verwijderen zodat de zwelling van de borst minder uitgesproken is maar een drainage verhoogt het gevaar op een infectie aangezien het een verbindingspoort is tussen de protheseholte en de buitenwereld..

Dit zal dus per chirurg wel mee wegen om het wel of niet te gebruiken.

Het komt er eigenlijk op neer hoe langer, zwaarder en vooral hoe bloederiger de operatie is, je sneller drains nodig heb.

2 voorbeelden waarom wel en niet:

-Via een snede van maar een viertal cm kan ik een holte, perfect op maat maken voor de prothese en dit met een minimaal bloedverlies. Hierdoor zijn er geen drains nodig, want alles is mooi droog!

-De plaatsing van de prothese onder de fascie van de grote borstspier is een laatste ontwikkeling en zou de voordelen van plaatsing onder klier of spier in zich verenigen en voornamelijk van voordeel zijn bij anatomische protheses omdat die dan beter verankerd liggen. Deze techniek is bloedrijker en de operatieduur daarom langer; er zal dan ook meestal een drain ingebracht worden om bloed en wondvocht af te voeren.

En mijn oude pc zegt: Door de innovatieve en zorgvuldige operatietechniek van dr Leo-Peter van der Weij heeft u na de ingreep geen drains (slangetjes die na een operatie vaak worden achtergelaten om het overtollige wondvocht af te voerenen) of drukverband nodig!

Hij vertelde mij toen dat hij door de nieuwste instrumenten en modernste technieken hij dus geen drains hoeft te gebruiken ;)

Hoop je zo een beetje geholpen te hebben groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik heb ook drains gehad en ik ben er geloof ik wel mee dat ik dat heb gehad want er kwam heel erg veel wondvocht uit. Ze hebben mij ook de hele dag in het ziekenhuis gehouden omdat ze die dingen een aantal keer hebben moeten legen en ze vonden dat dat eerst een beetje moest minderen voordat ze mij naar naar huis wilden laten gaan. Litteken nee kan ik niet echt zien eigenlijk dus voor mij is het zeker geen probleem geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hele goede nuttige uitleg,thanks ervoor.maar nog ff een vraag....

wat zijn dan die nieuwste instrumenten en de moderne techniek???

want dat stukje snap ik dus nog net niet helemaal volledig,of ik lees hem niet goed,kan ook,ben soms beetje blond,geef het direkt toe

Link naar reactie
Delen op andere sites

''Hij vertelde mij toen dat hij door de nieuwste instrumenten en modernste technieken hij dus geen drains hoeft te gebruiken''

Andere chirurgen noemde dat toen der tijd ook wel grootheidswaanzin ;)

Ach ik was er alleen maar blij mee, je leest vaak dat het erg pijn kan doen met eruit halen?

thnx Butterfly! weer wat geleerd... wij kregen dus idd een drukverband..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn bijvoorbeeld (dure) instumenten die veelal uit Amerika komen, hun lopen zo ver voor qua tecniek met betrekking tot platstische chirurgie.

Daar ga je vaak zelfs na de operatie een aantal keer in een dichte zuurstoftank.

Dan zie je (bijna) geen littekens meer.

En denk maar eens aan eigen vetweefsel met je stamcellen! dat is nu helemaal hot in the USA.

Voor altijd 1 cupmaat groter zonder operatie.

Tja en wat die tecnieken en instrumenten precies zijn weet ik ook niet ;)

hele goede nuttige uitleg,thanks ervoor.maar nog ff een vraag....

wat zijn dan die nieuwste instrumenten en de moderne techniek???

want dat stukje snap ik dus nog net niet helemaal volledig,of ik lees hem niet goed,kan ook,ben soms beetje blond,geef het direkt toe

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kreeg net als patries dus die drukverband voor een dag,geen drains,is dat dan beter juist?

ik vond die drains echt een drama,deed nog zeer ook bij eruit halen,en erna kreeg ik een flinke nabloeding,en ik hield er een lelijk litteken aan over,aan de kant van de nabloeding van de drain.

nou dat zal wel doktersgeheim zijn dan die instrumenten en technieken hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zal wel hun geheim zijn, de 1 loopt gewoon voor op de ander.

En over het drukverband ik denk dat er geen 1 slechte optie is, alleen dr. vd Weij is zo kundig dat hij dat niet nodig heeft zegt hij zelf.

De 1 vind dat innovatief de ander noemt het grootheidswaanzin.

Ik zie eigenlijk wel op tegen de drains die ze bij mediconsulkt wel gebruiken..

Maar ja ik vertrouw er maar op dat zeze arts ook gewoon kundig is ;)

ik kreeg net als patries dus die drukverband voor een dag,geen drains,is dat dan beter juist?

ik vond die drains echt een drama,deed nog zeer ook bij eruit halen,en erna kreeg ik een flinke nabloeding,en ik hield er een lelijk litteken aan over,aan de kant van de nabloeding van de drain.

nou dat zal wel doktersgeheim zijn dan die instrumenten en technieken hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat juist nog aan mijn pc gevraagd over het infectiegevaar, maar die zei dat dat niet kon, omdat het vacuum zit?! Zie er nu ook wel tegenop na eerder genoemd verhaal..

je hebt verschillende soort drains, jou pc heeft het over een redondrain en die werkt inderdaad volgens een vacuum principe :) Omdat er negatieve druk nodig is om het wondvocht aan te zuigen.

Mits goed gebruik en noodzakelijk, en de pc zal het zeker dan alleen gebruiken. Is een drain positief voor de heling en heeft die geen effect op het litteken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik had ook drains( stom woord trouwens) maar werden al zo snel verwijderd dat ik er geen eens erg in had DAT ik ze had,de verpleegster zie nog dat t pijn kon doen met eruit halen,nou ik voelde nix,klein speldeprikje zeg maar,t zag er zo goed uit zei ze,dat maakte ze maar weinig mee dat ze er zo snel al uit konden ,dus ik had nix te klagen,t lijkt me een drama als je ze mee moet slepen naar huis hoor...

Ik zie een heel klein wit stipje als litteken ervan over,stelt nix voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had geen drains, maar heb twee weken met een ribbenkas rondgelopen die aanvoelde als een spons, zo opgezwollen van het vocht, en dat zakte uiteindelijk door tot m'n buik waardoor die dan helemaal dik werd. M'n beha omvang was ook 5 cm groter geworden van het vocht, waardoor de tape en de sportbeha veel te strak kwamen te zitten om comfortabel te kunnen ademen.

Ik denk dat het dus ook wel van persoon tot persoon afhangt (en ook nog eens van de ingreep), of drains eventueel gewenst zijn of niet... Vind het eng klinken en ben blij dat het niet hoefde, maar misschien was het wel beter geweest ("korte pijn" zeg maar)...

:48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow dat is wel helemaal snel zeg,ik mocht een week niet douchen ,dus ik was iedere dag met washandjes in de weer haha,ik vond t zalig toen ik onder de douche mocht,was echt een verademing.

Enne..Sarah,ik had dat ook hoor,dat die bh mega strak zat,ik heb hem de eerste week niet af kunnen doen om even te spieken,want dan kreeg ik hem zelf niet meer om,ook niet met hulp van mn man,dus niet eens fotos van de eerste dagen zonder bh!

Ik had striemen enzo,dus echt geen pretje,mja nu hoorde ik van mn arts dat ik niet de enige was die klaagde daarover en nu krijgen ze nieuwe...maar ja heb ik nu nix meer aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het ook niet aan de persoon zelf kunnen liggen?? Aan de conditie van het lichaam enz?

Ik bedoel, toen ik samen met mijn vriendin een piercing liet zetten bloedde zij als een rund, en ik bijna niks.

Zou je dat kunnen vergelijken met een bv? haha, niet de ingreep, maar dus het bloeden en wondvocht enz..

Dat de een dus sneller drains nodig heeft dan de ander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tuurlijk,ik denk wel dat dat zo werkt ja.

Mijn conditie is goed,en ben ook nooit ziek ofzo,dus denk dat dat zkr wel scheelt ,en drink niet,na ja met mate hahaha.

En ik rook niet,echeelt ook enorm!

Mn herstel alleen was wat minder,maar ja dual plane he?

Dacht dat ik dood ging qua pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.