Ga naar inhoud

miss-match : 4 maart 2010 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

hoi,

ik was al actief op het .nl forum maar dat licht er met grote regelmaat uit :( dus op aanraden van een lid van dit forum me ook hier aangemeld. ik ben dus al po maar hierbij als nog een verkorte versie van de operatie en de tijd ervoor.

- 28 okt 2009 eerste consult bij van der weij, voelde meteen heel erg goed. dus na een nachtje slapen besloten om voor een operatie te gaan. het wordt voor nu de McGhan 510 400 cc anatomisch

- 4 dec 2009 passessie, we gaan def voor de prothese! datum op staat voor nu op 5 maart 2010, na mijn vakantie

- 24 feb 2010, operatie verzet naar 4 maart. nu definitief. ik ga om 14.00 onder het mes.

- 4 maart operatie!!!! eerst 'sochtends nog gewerkt. mijn posts van de dagen erna:

nou het is allemaal achter de rug de zenuwen bouwde zich gisteren nog redelijk op maar eht viel mij nog mee. iedereen was erg aardig in de kliniek tijdens het voorbereiden en ook er na. hoe ze tijdens de operatie waren weet ik natuurlijk niet gisteravond na de operatie mijn borsten in een spiegel bewonderd en ook even aan mijn ouders laten zien. ben blij dat ik dat gisteren heb gedaan want vanddag zijn ze lekker opgezet en beurs... auw. nou ja eigenlijk valt het nog wel mee met de pijn. vind ik. het doet alleen helse pijn met uit liggende positie opstaan, verder zeurt het gewoon een beetje. ik heb net na mijn ontbijtje waar ik echt wel aan toe was (had me toch een honger en dorst) twee pilletjes genomen. zo even met mijn mams met de auto naar de stada om twee extra bh's te kopen 1 is echt te weinig voor 6 weken en een vestje. vestjes is het enige wat aan en vooral uit gaat... heb vannacht neit echt lekker geslapen. was om 1 uur al wakker. ben dan ook helemaal neit gewend om op mijn buik te slapen.... vanmiddag komen twee vriendinnetjes op bezoek als ik dat aankan. anders ga ik lekker op de bank hangen. ik moet zeggen dat ik minder last heb van achterover zitten dan helemaal liggen. vooral het overeind komen is een stuk makkelijker zittend. net even tweee fotootjes gemaakt en dan volgende week weer even twee voor de beeldvorming. ben wel benieuwd hoe jullie de eerste paar dagen na de operatie ervaren?

hi,

ik kon vanmorgen met hulp van mijn mannetje alweer wat makkelijker uit mijn bed komen gelukkig. ik voel me al iets minder opgezet vandaag. straks mezelf even lekker wassen. kunnen we meteen even kijken of het klopt dat ze iets gekrompen zijn. zo even naar de appie saampjes een kleine boodschap doen. ik heb een link naar mijn eerste foto's in mijn onderschrift gezet. foto'a zijn de ochtend na mijn operatie gemaakt en dus al lekker opgezet... als ze gaan afzakken zal ik nieuwe foto's plaatsen. vraagje ik heb dus best wel pijn tussen mijn borsten als ik opsta. hebben ander meiden daar ook last van? verder heb ik helemaal geen pijn gelukkkig!

hi,

het douchen was echt super fijn!! wel een raar gevoel hoor heb mijn borsten een beetje omhoog gehouden met mijn armen en mijn vriend heeft me een beetje gewassen. ik voel me redelijk hulpeloos. er zijn best wel veel dingen die je nog niet mag of kan. ik ben zo blij dat ik gewoon kan zitten en liggen alleen het opstaan is een beetje gevoelig en als ik te recht zit of te veel naar 1 kant hang krijg ik steken in mijn borsten. ik voel me echt zo opgezet.... hoop dat het snel een beetje weggaat! heeft jullie pc daar iets over gezegd?? met lopen voel ik elke stap maar het is niet super pijnlijk. eigenlijkvalt de pijn mij wel mee gelukkig. ik slik dan ook helemaal niets meer alleen valerium om savonds een beetje in slaap te kunnen vallen wat dat lukt namelijk echt niet op mijn rug.... ben een echte buikslaper... op mijn zij slapen gaat nog niet. sokken aan doen trouwens ook niet

11 maart 2010 eerste controle, mijn post daarover:

hoi,

gisteren ter controle naar de kliniek geweest. alles zag er goed uit volgens de pc. de hechtingen en de pleisters mogen nog even blijven zitten. volgende week even een afspraak maken met de huisarts om de knoopjes door te laten knippen. heb lidtekenzalf mee gekregen en ik moet over 3 maanden weer even terugkomen. heb vanmorgen voor het eerst alleen gedouched en mijn haar gewassen. wel met bij bh aan. vanavond ga ik voor het eerst lang alleen naar buiten. ik heb een etentje en bergen. dus met de trein naar uitgeest en daar word ik op gevist met de auto. vandaag ook weer voor het eerst fietsen... ben benieuwd. oja heb nieuwe foto's geplaatst in mijn album. zijn de foto's van 5 dagen na de op. zodra de hechtingen eruit zijn weer even nieuwe maken... maandag weer aan het werk, moet zeggen dat ik er wel weer aan toe ben... al dat niets doen...

15 maart 2010, weer gaan werken voor het eerst. mijn post:

Ik heb gisteren nieuwe foto's geplaatst. Mijn littekens zien er gelukkig ook goed uit. Werken ging gelukkig ook, ben wel moe elke avond. Fietsen lukt ook weer prima. Pijntjes zijn volgens mij onder controle, af en toe een pijnscheut er door heen en super tintelende tepels. De opgezetheid word steeds minder. 's ochtends lekker "zacht" en 's avonds wat harder. Bij mij beginnen ze al redelijk te zakken en te vormen. Voelt een stuk rustiger, minder gespannen, nu de hechtingen eruit zijn. Ik moet in juni weer op controle.

en dan zijn we weer bij nu... gisteren op de sportschool gefietst en gewandeld erg lekker moet ik zeggen.

mijn linker borst is een stuk gevoeliger en "pijnlijker" dan mijn rechter. had het eigenlijk andersom verwacht aangezien ik rechts ben en ik recht dus veel meer gebruik. de dingen waar ik nu tegen aanloop zijn:

- links meer opgezet

- beide borsten een beetje dof qua gevoel aan de onderkant aan de binnenkant

- gevoelige tepels

- pijn bij het gaan liggen en opstaan (tussen de borsten)

- steken door bij borsten bij sommige bewegingen

- geweldige pijn in mijn schouders

- links meer een drukkend gevoel

- links tussen mijn borsten een gevoel dat er iets beweegt als ik loop (als ik er dan aankom verplaatst het gevoel)

- rechter lidteken is iets dikker dan mijn linker

- een stuwend/kloppend gevoel in mijn linker borst

het zijn vast allemaal dingen die erbij horen na een operatie, het is nog maar 2 weken terug... maar ik ben toch wel heel erg nieuwsgierig of jullie dit hetzelfde ervaren... voel ik me vast iets geruster.

tot babbels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

hey miss-match,

ten eerste welkom en gefeliciteerd nog!

ten 2e vind ik wel dat je heel snel gaan werken bent hoor! wat voor werk doe je?

ten 3e je lijst;

iedere borst reageert en geneest anders. dus je moet ze zien als 2 verschillende dingen die moeten genezen.

dat doffe gevoel blijft nog wel ff. dat komt omdat er zenuwen door gesneden zijn. vaak is het met een jaar terug. als het dan niet terug is blijft het ws zo....

ook gevoelige tepels is van voorbijgaande aard. kan niet zeggen hoelang,das bij iedereen verschillend haha.

pijn en steken is vaak een teken dat je toch te veel doet. sommige pijnscheuten (net of ze met een heeele lang naald in je borst steken) zijn de zenuwen die reageren/aan het genezen zijn.die voorkom je niet maar als je pijn krijgt als je wat doet of gedaan hebt dan is het een straf zeg maar.

ook met littekens is het hetzelfde als met de borsten; 2 verschillende genezingen.

en idd... de meeste dingen horen erbij en begrijp je heel goed dat je even gerust gesteld wilt worden. daar is dit forum een uitkomst voor vind ik!

succes met het verdere herstel!!

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey miss-match,

Welkom op het forum. Leuk iemand die dezelfde prothese heeft als ik. Wel dubbel zo groot, dat wel, maar toch.

Wens je nog een goed herstel toe. Doe het nog een beetje rustig aan hé, je lijkt me nogal een bezige bij.

Liefs,

Eefje, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Miss-match

leuk zo je verhaal is te lezen,en lekker dat je alles al achter de rug hebt,je komt idd nogal aktief over,geeft niks,lekker toch...als je maar de mate in alles houd,en niet de dingen doet,die afgeschreven zijn he de eerste 6weken.

spoedig herstel nog toegewenst,en veel lees en post plezier op het forum.

greetzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor jullie berichtjes! ik vind het forum inderdaad een uitkomst als je met vragen enzo zit. fijn om te lezen dat je niet de enige bent die ergens mee zit. ik ben in overleg met mijn pc na 10 dagen weer gaan werken. ik ben intercedent dus ik zit de hele dag achter de computer. en volgens hem maakte het niet veel uit of ik nu thuis de hele dag ging zitten of hier op mijn werk :) merk wel dat dingen gewoon een stapje rustiger moet doen. dus ga eerder op de fiets naar het station en laat een over volle tram gewoon lekker voorbij gaan dan neem ik de volgende wel. wil niet geplet worden.

ben idd wele een bezig bijtje, maar moet zeggen dat ik me redelijkkan inhouden al zeg ik het zelf. doen alleen een beetje fietsen en wandelen en dat mag van mijn pc. voor de rest doe ik helemaal niets. mijn mannetje tilt letterlijk alles in huis op het moment :) nog even en het is een echte huisman...

ik hoop dat de pijntjes die ik nu heb inderdaad na de 6 weken gewoon weg zijn. ik hoop het wel en ik merk gelukkig dat het iedere dag een beetje beter gaat. het enige dat ik echt een beetje raar vind is het gevoel dat er iets beweegt. maar dat is vandaag van locatie verplaatst en minder geworden... zal wel vocht zijn of zo. ik houd het en de gaten en luister naar mijn lichaam.

ach nog maar een paar weekejes te gaan en zelfs het rugslapen went :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja kan zeker heel goed het vocht nog zijn hoor,ik had dat toch ook wel een goede week of 4hoor.

heel gek gevoel was het,net of ze los hingen-zaten zeg maar.

maar ik dacht altijd,ach me spier zit eroverheen dus komt wel goed,en het kwam ook goed.

en de pijntjes,die worden met de tijd idd minder,je kan zo een verschil opmerken in een week tijd,dat is ongeloofelijk soms,het komt zekers goed.

fiesten en wandelen zijn idd goed te doen,en nog lekekr ook,vooral met dit weer.

alleen het rugslapen,nou dat wende bij mij niet hoor,hahaha

en weet je....nu mag ik weer op me zij en buik slapen,en nu betrap ik me eigen dagelijks dat ik gewoon op me rug wakker word,snap jij dat dan?hahahahaha

greetzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi miss-match

ik wil je ook even welkom heten op het forum. en heb je het al gezien? we hebben dezelfde pc. ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat, en ben ook benieuwd naar je foto's. zou ik je ww mogen?

groetjes en succes ook maar weer vandaag, elke dag weer een stapje vooruit...

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

btw, ik ben 4 weekjes verder dan jij. je hele lijstje dat je opsomt is voor mij al voorbij, ik heb eigenlijk momenteel geen klachten meer, behalve buikslapen, dat zal ik voorlopig nog niet doen, dat voel ik dan wel. ik herken niet al je problemen.

knoopjes zijn er nu toch uit bij jou? ik zou je aanraden om je borsten in te smeren, littekens met littekencreme of olie, rest met lotion. is goed om een beetje vertrouwd te raken met je borsten en mijn doffe gevoel aan de onderkant is ook bijna weg, ik heb het idee dat dat ook te maken heeft met het smeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

vandaag voor het eerste auto gereden. gelukkig met stuurbekrachtiging.... sommige bewegingen voelde ik echt nog wel.. vandaag niet naar de sportschool om te fietsen en te wandelen. maandag wel weer. ik voel mijn borsten vandaag te veel. ze zijn "moeier" dan normaal en mijn schouders doen echt te veel pijn niet leuk meer. als ik gewoon rustig zit of staa of lig is er niets aan de hand met mijn borsten maar zodra ik van houding wissel voel ik het meteen. een drukkend en licht "samenknijpend" (klinkt erger dan dat het is maar een ander woord weet ik even niet)gevoel dat meteen weer weg gaat. erg vreemd. maar goed ik zit nog maar in de derde week van het herstel, morgen is het alweer precies drie weken geleden... gaat snel hoor.

nou ik ga weer verder met op de bank hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heay tuurlijk mag je mijn foto's zien. wachtwoord stuur ik in een pb naar je toe. ik ga nu nieuwe foto's van vandaag (20 dagen na op plaatsen dus als je heel even geduld hebt....

ik ben van een lege 70d naar een ???? gegaan... kan het nu nog niet echt zeggen, zijn nog helemaal aan het herstellen dus nog even afwachten. ik ben 40 kg afgevallen dus vandaar dat mijn borsten niet echt meer waren wat het ooit was geweest en nu straks wel weer!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey miss-match,

Wil het je hier ook nog eens schrijven, ze zijn echt prachtig! Geniet er van!

Knap hoor van je, 40 kg afgevallen, maar inderdaad niet gezond voor de boobs, maar nu is dat ook helemaal weer opgelost!

Liefs,

Eefje, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks... heb het even aangepast...oeps foutje bedankt..

groetjes

Hey miss-match,

Wou je er effe op wijzen dat je ww nu voor iedereen zichtbaar is, dus je kunt het maar beter weghalen daar!

Wil het je hier ook nog eens schrijven, ze zijn echt prachtig! Geniet er van!

Liefs,

Eefje, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi miss

ik zet het hier ook nog maar even neer, heel mooi resultaat, en dat al in een paar weken tijd! verder ben ik zowat jaloers op je littekens, wow, wat is dat een mooi lijntje, aan beide kanten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

wat fijn dat alles zo goed gaat

ik ben ook op consult in boerhaave geweest maar dan bij dr roddi

moet zeggen hij was zo snel dat ik er me niet prettig bij voelde

maar goed maak niet uit

maar zou het leuk vinden als ik ook je fotos kan kijken ben erg nieuw schrierig

gr leeg en nu vol

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

jammer dat je geen goed gevoel had met roddi. ik lees hier wel veel goede berichten over hem. zelf ben ik super blij met mijn pc, ik had meteen een goed gevoel bij hem en dat is toch wel erg belangrijk!!! :) ik ben inmiddels alweer 3 weken verder. nog geen moment spijt gehad ondanks de pijntjes. ik stuur je een berichtje met mijn ww.

groetjes

hoi hoi

wat fijn dat alles zo goed gaat

ik ben ook op consult in boerhaave geweest maar dan bij dr roddi

moet zeggen hij was zo snel dat ik er me niet prettig bij voelde

maar goed maak niet uit

maar zou het leuk vinden als ik ook je fotos kan kijken ben erg nieuw schrierig

gr leeg en nu vol

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks!!! ik had de lidtekens groter verwacht, stom he... ik had echt zoiets van er gaat 400 cc in dus het zal wel een redelijk sneetje zijn :blush:

ik ben heel braaf 2x per dag aan het smeren dus hopelijk worden ze alleen maar mooier!

groetjes

ps. hoe is het met jouw lidteken? alweer wat verbeterd???

hoi miss

ik zet het hier ook nog maar even neer, heel mooi resultaat, en dat al in een paar weken tijd! verder ben ik zowat jaloers op je littekens, wow, wat is dat een mooi lijntje, aan beide kanten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi,

ja dat rugslapen he... ik moet zeggen het begint te wennen en ik heb niet meer de neiging om te draaien. het is slapen is niet zo'n probleem (ik ga met 2 paracetamolletjes en 2 valerium naar bed) het weer in slaap komen als je wakker word midden in de nacht is een drama. weet nu wel hoe het er uit ziet om 3,4,5 en 6 uur 'sochtends... <_< hihihihihi

ik heb als ik ga liggen een drukkend gevoel in mijn borsten en ik heb het idee dat ze opzij "wegzakken". zodra ik even lig trekt het gevoel weer weg. als ik op sta heb ik hetzelfde gevoel weer zodra ik zit...

herken je dit gevoel???

groetjes

ja kan zeker heel goed het vocht nog zijn hoor,ik had dat toch ook wel een goede week of 4hoor.

heel gek gevoel was het,net of ze los hingen-zaten zeg maar.

maar ik dacht altijd,ach me spier zit eroverheen dus komt wel goed,en het kwam ook goed.

en de pijntjes,die worden met de tijd idd minder,je kan zo een verschil opmerken in een week tijd,dat is ongeloofelijk soms,het komt zekers goed.

fiesten en wandelen zijn idd goed te doen,en nog lekekr ook,vooral met dit weer.

alleen het rugslapen,nou dat wende bij mij niet hoor,hahaha

en weet je....nu mag ik weer op me zij en buik slapen,en nu betrap ik me eigen dagelijks dat ik gewoon op me rug wakker word,snap jij dat dan?hahahahaha

greetzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

net voor de grap even mijn borsten opgemeten... 72cm onder de borsten en 98cm boven de borsten, kom dus ongeveer op een 70 F/G uit op dit moment :18: "schrok" wel even een beetje van de maat... ze zien er in mijn ogen helemaal niet zo groot uit en dit klinkt echt nog heeeeeeeeel erg groot. moeten natuurlijk wel nog een beetje afzakken qua zwelling, zit nog maar 3 weken po dus..

heb al genoeg leuke bh-tjes gezien online. hoe hebben jullie dat gedaan/ervaren? wanneer een gewone bh, beugel bh en push-up (al heb ik die nu echt niet nodig :) )????? begrijp me niet verkeerd mijn sportbh's zitten nog prima maar een gewone leuke kleinere bh lijkt me het einde :) zijn jullie meteen beugelbh gaan dragen of de eerste tijd beugelloos? het lijkt me zo gevoelig op de lidtekens een beugel.. ik heb ergens gelezen dat je met een pushup bh beter een jaar kan wachten klopt dit???

zo veel vragen.. :19: hopelijk hebben jullie tips!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.