Ga naar inhoud

Tweede jeugd : 1 augustus 2014 : Dr. Ulens : Beaucare


Aanbevolen berichten

Hoi BB,

Dank voor je reactie! Ik denk niet dat het kapselvorming is, want ik zie en voelde (al vrij snel PO) dat de prothese rechts geen ruimte heeft aan de rechterkant, waardoor het volume wat meer richting links boven wordt geduwd. Het volume moet toch ergens heen natuurlijk.

Ik denk ook dat de pocket aan de onderkant (of rechterkant???) groter gemaakt zou moeten worden...Maar hoe zou dat in zijn werking gaan dan? Moet dan de hele prothese er uit? Moet al het bindweefsel dan verwijderd worden etc...?

Ik zie zo op tegen een heroperatie...dat zie ik eigenlijk niet zitten en ik ben dan bang voor evt. infecties inderdaad...Maar eerlijk is eerlijk...als ik naar mijn rechterkant in de spiegel kijk...het ziet er raar uit hoor, die prothese zo hoog..heel onnatuurlijk...Echt mega jammer...Dat speelt dus in mijn hoofd...straks heb ik spijt als haren op mijn hoofd als ik het laat corrigeren en ik kom van de regen in de drup...door bijv. infectie of dat de pocket weer te groot is gemaakt of iets dergelijks....

Moet ik maar blij zijn met wat ik heb? In bh's ben ik ook mega mega happy hoor!!! Het is nog altijd beter dan mijn voor situatie...En anderzijds...toch veel geld betaald voor iets wat misschien niet helemaal goed komt....

Wat zouden jullie doen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi hoi

Snap ik idd, maar volgens mij valt die operatie heel erg mee.

Wat ik wel eens gelezen heb, blijft bij het verruimen van de pocket, het kapsel gewoon zitten. Geen idee of ze de prothese er wel even uithalen (door een klein sneetje in het kapsel te maken, dat daarna vanzelf mooi sluit, zonder extra risico)

Ze prepareren gewoon wat extra ruimte, en that's it.

Ja je moet dan weer onder het mes, maar je hoeft geen 6 weken opnieuw te herstellen (voor zover ik weet) Je kapsel is gevormd, dus dat mag geen belemmering zijn :)

Je zult waarschijnlijk wel je sportbh dan weer een paar weken moeten dragen, denk ik, maar verder is het een 'kleine ingreep'.

Wat betreft infecties. Die kans is nu even groot als bij je eerste keer dat je geopereerd wordt. Er is altijd een kans, maar de kans op infecties is gewoon minimaal..

Ik zou het niet zo laten... Het is toch zonde dat het gewoon niet zo is geworden, doordat een pocket wat klein is? Ik denk dat je je er uiteindelijk aan zult gaan storen.. of dat het misschien zelfs ook zichtbaar gaat worden voor anderen...

Om antwoord te geven op je vraag: ik zou er zeker iets aan laten doen. Je hebt betaald voor het hele plaatje, dan wil je ook dat het hele plaatje voor dat geld in orde is ;) Stel je wacht ermee, en uiteindelijk ga je je er toch aan storen, dan val je buiten de 'garantie' en mag je weer opnieuw betalen..

xxx

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow BB, als ik dit zo lees, krijg ik al de kriebels...diep van binnen weet ik dat je gelijk hebt...Ik was er wel bang voor...Mijn man zei steeds..."ze zijn toch mooi, ik zie het niet zo..."...Maar nu probeert hij het niet meer te bagatelliseren en erkent ook wel het verschil te zien...En het is staande nog veel beter te zien links, rechts en aan de voorkant (gelukkig aan de achterkant niet haha).

Als ik naar mijn mooie linkerkant kijkt, steekt de rechterborst er zo hoog bovenuit...dan ga ik wat schuin staan om die rechterborst niet meer te zien...Maar om nu altijd scheef te moeten staan....

Maar in een sauna zou iemand inderdaad wel even goed kijken hoe dat nu zit vermoed ik...en dat wil ik toch echt niet...Ik vind sauna's veel te heerlijk om naar toe te gaan eigenlijk ;-)

Maar ik hoop zo dat het dan inderdaad een redelijk kleine ingreep is, want als ik terug denk aan dat herstel...die eerste week....ik had toen echt spijt dat ik er aan begonnen was...(nu niet meer hoor). In het ergste geval...ik heb ze liever zo dan niet!!

Maar goed, ik heb het lang geblokt dat een her operatie evt .zou moeten...Ik had er nog best vertrouwen in dat het met masseren nog goed zou kunnen komen...nu niet meer...

Complete garantie is bij Beaucare inderdaad 3 jaar...dan moet ik niet na 3 jaar alsnog besluiten en daarmee aan komen...

Dilemma's....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja lastig hè :)

Hoop dat je PC precies uit kan leggen wat ze kan doen voor jr, en dan kun jij kijken of het je dat waard is, toch?

Vraag naar het risico op infectie, en naar alles wat je weten wilt. Des te meer overwogen is je keuze straks :)

Xxx

Ja, ik ben heel benieuwd! Ben nu pas bijna 4 maanden PO en als het met 6 maanden PO nog zo was, moest ik terug komen. Maar goed, ik heb mijn vragen t.a.v. massage + foto's gemaild. Ik wil graag weten of het zin heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ank,

Dank voor je linkje. Ik heb nog niet echt een soortgelijk verhaal zoals dat van mij zelf kunnen terug lezen en wat dit voor anderen voor vervolg gehad heeft.

Maar goed. Ik had weer foto's naar de PC gestuurd en vandaag belde de assistente dat dr. Ulens mij op consult wil spreken en controle doen. Dat wordt dus een ritje naar Brussel plannen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB,

Ja, zeker..Maar dr. Ulens vind ik persoonlijk een hele fijne arts, ook al heb ik alleen maar voor de operatie en even na de operatie met haar gesproken. Het is wel een fijne bevestiging dat de kliniek vanuit hen zelf met deze vraag komt.

Maar goed, toen ik de voicemail hoorde, was het al te laat om terug te bellen. Ik moet kijken wanneer ik kan, vrij ben en oppas voor de kids heb!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ow wat spijtig....A.s. vrijdagochtend zou ik om 07.30 uur een afspraak bij dr. Ulens hebben om naar mijn "situatie" te kijken...Ben ik toch gevloerd door de griep nu. Kaakholte ontsteking...zo beroerd...Ik moet wel afbellen, want ik zie het niet zitten om in mijn uppie helemaal die kant op te rijden met mijn zieke koppie...

Dat wordt dus ergens februari 2015 weer een nieuwe afspraak maken. Geduld :98:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat vervelend!!

Volgens mij heerst het momenteel. Ik hoor heel veel mensen die griep hebben en dan heb jij ook nog zo'n lekker ontsteking erbij. Hoop dat je snel opknapt meid.

Balen dat je dan zo lang moet wachten voor je nieuwe afspraak.

Beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden!

Dank jullie wel :54:

Tja, dat ligt meer aan mijn eigen planning, want zij kan alleen op vrijdagen en ik heb alle vrijdagen werk of weekendje weg (wat alleen maar leuk is natuurlijk). Mijn rooster van februari heb ik nog niet, dus even kijken of ik daar vrijdag vrij ben!!

Maar goed, garantie is 3 jaar hé,.....Mijn moeder heb ik vandaag laten zien wat het resultaat nu is...Ze vindt operaties echt helemaal niks, maar ze zei dat ik het wel moet laten herstellen...toch weer even een slik momentje dat een operatie waarschijnlijk wel "onvermijdelijk" is (vanuit eigen keuze dan hé..). Kan het ook zo laten natuurlijk...maar als mijn moeder het al direct zonder een blad voor d'r mond zegt...Zit het niet allemaal in mijn eigen koppie :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Volgende week vrijdag eindelijk controle bij PC. Ik ben benieuwd wat ze gaat zeggen! Ik voel nu steeds beter wat het probleem lijkt te zijn. De randen van de prothese in mijn rechterborst zitten ongeveer bij mijn tepel...Je kunt het zo indrukken met een soort "klik" gevoel. Deze randen horen natuurlijk helemaal aan de buitenkant (rand) te zitten..Prothese zit soort van dubbel lijkt wel. Pocket rechts te klein gemaakt, waardoor het geheel naar binnen wordt geduwd. Als ik lig, staat deze borst stijf omhoog...gek gezicht hoor. Ben zo benieuwd wat ze zeggen zal en hoe verder afgewikkeld zal worden! Ben nu 8 maanden PO. Vanzelf op zijn plek komen gaat echt niet meer gebeuren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes volgende week!

Hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel "Moeder"! Dat gaat vast goed komen....alleen ik zie enorm op tegen een herstel operatie...Voornamelijk...hoe ga ik dat weer met mijn werk regelen? Vorig jaar heb ik dat tijdens mijn 3 weken zomervakantie gedaan. Dit wil ik mijn gezin niet nogmaals aandoen...In koud en nat kikkerlandje blijven om te herstellen. Nee, dit jaar wil ik wel graag genieten van zon, zee en zwemmen!!!!

Maar wanneer en hoe dan hé...? Dilemma's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh zooo herkenbaar.

Ik heb helaas ook complicatie gehad,

ik had draaiende protheses.

En vond het herstel het ergste,

niet zozeer de pijn ofna sleep maar wat doe ik mijn kids aan..

Maar klinkt goed wat BB zeg,

misschien mag je ditmaal meer doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh zooo herkenbaar.

Ik heb helaas ook complicatie gehad,

ik had draaiende protheses.

En vond het herstel het ergste,

niet zozeer de pijn ofna sleep maar wat doe ik mijn kids aan..

Maar klinkt goed wat BB zeg,

misschien mag je ditmaal meer doen?

Waren beide kanten gaan draaien? Anatomische prothesen? Is het nu helemaal goed genezen?

Ja, herstel operatie zal vast niet zo heftig zijn als vorig jaar. Maar alsnog 6 weken niet zwemmen en tillen, vermoed ik?

Kan met links wel e.e.a. natuurlijk. Maar ben vooral angstig voor een infectie, waardoor alsnog de hele prothese er uit zal moeten en ik van de regen in de drup terecht kom...Ach ja, dat zijn de beren....op de weg :44:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vrijdag controle gehad in Machelen. Helaas, maar wel zoals ik al verwachtte, moet er een herstel operatie komen. De pocket gaat groter gemaakt worden en prothese wordt iets lager geplaatst en evt. overtollige kapselvorming wordt verwijderd. Na OK 2-3 dagen een drain om overtollig vocht af te drijven (wel meer kans op infectie met een drain). Dan iig 1 week herstellen. 4 weken niet tillen en 6 weken niet zwemmen.

Natuurlijk wel balen, maar wil het wel hersteld hebben. Hoe ga ik het allemaal weer met mijn werk en kids geregeld krijgen. Ik kan beter in het najaar de operatie plannen, want dan kan ik deze zomer iig gewoon genieten van zon en zwemmen...(waar blijft dat mooie lente weer trouwens??)

Alles wordt volledig vergoed.

Tot zover mijn update voor jullie :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, dus toch weer zo lang herstellen :(

Misschien toch wat veel kapsel ( komt natuurlijk wel vaker voor als de prothesen wat hoog zitten)

Heel veel succes!!

Maar wordt deze keer echt mooi!! En je kunt er dan jaren tegenaan ;)

Maar ik weet dat het enorm balen is om een tweede keer te moeten.. Weer alles regelen en weer herstellen... Echt balen.

(Wel fijn dat PC het erkent en er iets aan gaat doen!!)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Hallo allemaal,

Na maanden niet meer hier op dit forum te zijn geweest, plaats ik nu zo kort voor de hersteloperatie toch nog maar een berichtje. Het was moeilijk om alle zorgen rondom de hersteloperatie even los te laten, dus heb ik letterlijk dit forum maar even gelaten voor wat het was.

Echter weet ik wel hoeveel steun ik er aan had om kort na de OK te kunnen praten met meiden die ook een BV hadden ondergaan.

Inmiddels ben ik ruim een jaar na mijn allereerste BV en ben er al aardig aan gewend. Ik keek net even mijn oude foto's terug van voor de operatie en oefff....wat ben ik blij dat ik de stap genomen heb zeg!!

Maar goed, helemaal goed is het niet gegaan, want anders moest ik niet terug. De rechter prothese is iets te hoog geplaatst (en pocket wellicht ook iets te klein?) en er is meer kapselvorming ontstaan.

Ik heb na de BV operatie ook ontzettend veel pijn gehad aan die rechterkant. Nu nog steeds heb ik regelmatig steken rechts. En de functie van mijn rechterarm lijkt wel iets veranderd. Pijnlijke arm rechts als ik deze wil optillen (bijv. badminton/tafeltennis) of gewoon omhoog doen. Ik weet niet of het komt doordat er wat problemen zijn met de prothese rechts, maar ik heb vermoedens van wel.

Linkerborst geen centje pijn, prachtig resultaat en mijn arm ervaart er ook helemaal geen last of krachtverlies door.

Dus 23 oktober is het zover. Ik ga weer onder het mes. Ik voel me er nog wel redelijk onder. Dat was een paar weken geleden wel anders...veel spanning en vooral ook angsten...angst dat er een ontsteking komt en de prothese er vervolgens helemaal uit moet. Angst dat ik van de regen in de drup zal raken.....

Nu heb ik wat rust voor mezelf gecreëerd. Ik heb het tevens weer met mijn leidinggevende besproken. Ik heb vorige OK tijdens mijn 3 weken vakantie gepland en nu weer tijdens mijn herfstvakantie. Ik wil niet dat mijn werk er onder lijdt. Het is mijn keuze geweest.

Maar gelukkig heeft mijn leidinggevende alle begrip en ook na de operatie terug op de afdeling (ik ben verpleegkundige) zal ik die 6 weken volledig ontlast worden wat betreft tilwerk etc). Ze vertelde me dat omdat ik zelf deze keuze voor een operatie heb gemaakt, ik niet minder recht heb op een goed herstel als een ander. En ziek is ziek....Maar goed...ook met koorts kom ik eigenlijk vaak nog wel werken (dat blijft een leerpuntje voor me...)

Dus 07.30 uur moet ik op de kliniek zijn. Mijn kids zullen bij mijn ouders logeren, want dat betekent vroeg uit de veren!

En dan een week herstellen met man en kids lekker om me heen...allemaal vakantie en niets hoeft,....heerlijk!!

Ik ben er klaar voor. Maar eerst nog even de 8e verjaardag van mijn zoontje vieren!!!

Nou, ik zal hier de komende tijd wel weer vaker zijn en lees graag ook jullie verhalen en ervaringen. Ik ben heel benieuwd welke meiden onder jullie ook een soortgelijke hersteloperatie hebben ondergaan!!!!

Groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.