Ga naar inhoud

Tweede jeugd : 1 augustus 2014 : Dr. Ulens : Beaucare


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Hier ook even mijn ervaring met BV, dmv Dual Plane techniek. In een sneltreinvaart is alles gegaan. Jaren over gedaan om de knoop door te hakken. Ik ben bijna 35 jaar, al bijna 20 jaar samen met mijn man en heb 2 heerlijke kindjes van 2,5 jaar en 6 jaar oud.

Ik was niet zo open over mijn onzekerheid t.a.v. mijn borsten, behalve bij mijn beste vriendinnen. Ik durfde het mijn ouders niet eens te vertellen dat ik hier zo mee zit. Ik heb 2 kindjes gekregen en na de borstvoeding en blijvend 12 kg afgevallen, was het "vergane glorie". De onzekerheid die ik al over mijn borsten had, leek nu door een vergrootglas versterkt.

Een anderhalve maand geleden heb ik het eindelijk ook met mijn ouders kunnen bespreken. Hun reactie verbaasde me. Ze stonden dubbel en dwars achter me om hier iets aan te laten doen. Vroeger kreeg ik al huisarrest als ik mijn haar kort had geknipt of een piercing had laten zetten in mijn oor.

Ze hebben een gezonde dochter ter wereld gezet en nu laat ik in mijzelf snijden (eigen keuze), want met de keizersnede had ik verder geen andere keus.

Maar goed, ze reageerden dus heel positief en diezelfde avond heb ik besloten om een afspraak te maken voor een intake bij beaucare kliniek in Machelen, België.

Daar kon ik binnen een week terecht. Het voelde betrouwbaar, kundig, professioneel.

Mijn vakantie stond voor de deur en ik wilde heel graag dit aan het begin van mijn vakantie laten doen, zodat ik 3 weken de tijd had om te herstellen. Er was nog 1 plekje vrij,voordat de kliniek voor 3 weken zijn deuren zou sluiten (voor operaties dan). Helaas viel dat precies samen met mijn vakantie.

Heb dus toch maar mijn leidinggevende ingelicht over mijn wens en vertelt over dat ene plekje wat beschikbaar is, terwijl het mijn laatste werkdag is.

Ze was ontzettend positief en meedenkend en waardeerde het natuurlijk enorm dat ik werk er niet onder wilde laten lijden. Ze heeft me gezegd om de operatie vast te leggen en die dienst komt wel goed (ik werk als psychiatrisch verpleegkundige).
Zo geschiedde en 1 augustus stond vast.

Ik werd door dr. Ulens geopereerd, die ik deze ochtend voor het eerst ontmoette.Mooie vrouw, ontzettend aardig. En ze nam ruim de tijd om goed samen te kijken naar welke protheses goed bij mijn lichaam zouden passen.

Alles was besproken en op mijn lichaam was alles gemeten en getekend.

Toen met de anesthesist gesproken. Ik vertelde over de ruggeprik die ik kreeg ivm keizersnede en hoe ik alles gevoeld heb (het branden en de schokjes) en hoe heftig en onprettig dit geweest was. Hij verzekerde me dat ik er niets van zou voelen.

Ik nam afscheid van mijn man en daar ging ik dan. Op de OK werkten lieve mensen en we praten wat, terwijl ik geprepareerd werd. Ik werd ineens heel draaierig en alles was raar. Ik probeerde nog van alles te zeggen en toen was ik weg.

Het bijkomen was even raar. Ik weet dat zodra ik de kracht had, ik naar mijn boezem greep...Het is gebeurd....

Daarna misselijk en oplopende pijn. Daardoor duurde het wat langer voor ik terug naar boven kon komen en intussen had mijn man zich al wel zorgen gemaakt.

Eenmaal boven merkte ik hoe "invalide" ik toch wel was...Ik nog niet alleen rechtop zitten. Ik voelde me overreden door een vrachtauto.

Toen dr. Ulens kwam kijken heb ik haar gevraagd welke CC er uiteindelijk ingegaan is 330cc in elke borst. Het grootst haalbare voor mijn lichaam.

Tja, dan de rit naar huis....Daar zag ik enorm tegenop. Ik vertelde dit en kreeg nog even snel een smelttablet onder mijn tong en toen vertrokken we. Mijn man dacht dat we met 80 km per uur over een aantal uren wel thuis zouden zijn, maar die smelttablet deed zijn werk en ik had vrijwel geen pijn dus hij scheurde naar huis. We waren zo thuis en toen probeerde ik op bed te gaan liggen. Tja, toen merkte ik weer hoe invalide ik was.

Ik heb zo'n kleine week wel erg veel hulp nodig gehad voor in en uit bed komen en was erg afhankelijk.

Momenteel, 8 dagen PO ben ik wat meer zelfstandig en gebruik alleen nog maar pijnmedicatie voor de nacht. De nachten ben ik nog wel veel wakker, want draaien is nog lastig. Maar ik ben al zo blij dat ik zelf een draai kan maken in bed.

Wat ik nu nog als erg vervelend ervaar is heftige steken, krampend gevoel rechts van mijn rechterborst. Dit is als ik mijn rechterarm wil bewegen. Het blijkt normaal te zijn. De borstspier wordt doorgesneden bij dual plane en dan de prothese erachter. De borstspier wordt dus enorm belast en moet hier aan wennen. Hoe groter de prothese en hoe beter ontwikkeld de borstspier, hoe meer kans op deze krampen. Ik ben zelf wel rechts, dus die borst is zeker ook beter ontwikkeld. Links ervaar ik deze snijdende, pijnkrampen totaal niet.

Verder is het weer even de conditie opbouwen, want oeff....een paar keer de trap op en neer lopen maakt me nu al buiten adem, terwijl ik normaal 10km hardloop. Maar goed, ook dat is normaal. Het is niet niks wat er gebeurd is in mijn lijf.

Gisteren heb ik mezelf niet kunnen bedwingen en heb een zomerjurkje uit de kast getrokken om te passen (steunbh even uit) en wauw....ik weet waar alle pijn goed voor is geweest. Ik hoop dat ik hier de komende 15 jaar van mag gaan genieten en kan niet wachten tot we ruim een maand verder zijn, die "martelbh" uit mag en ik alle kleren uit mijn kast opnieuw ga passen (er kan veel weg wat definitly te strak zit van boven).

Dus ook straks nog een hoop werk aan de winkel ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste Reactie

Gefeliciteerd met je borsten! Heerlijk gevoel is dat he, zonder bh in een jurkje en dat je gewoon van jezelf onder de indruk bent. Succes met je herstel en binnenkort kan je gaan genieten van je nieuwe vriendinnen! En je kast uitmesten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je boobs!

Super dat je de knoop doorgehakt hebt en zelfs steun kreeg van je ouders (wat toch wel goed voelt als zij er ook achter staan :) )

Doe je wel nog ff rustig aan ;) De eerste 6 weken zijn het belangrijkste voor je herstel :) Dus geen zwaar huishoudelijk werk en oppassen met repeterende werkzaamheden voor de armen (zoals stofzuigen, dweilen, ramen lappen enz) Dit is allemaal slecht voor je kapsel, en kan later problemen veroorzaken. Ook tillen is nog even uit den boze, maar goed, ik neem aan dat je dat allemaal weet :) Dat je dat verteld is bij je intake-gesprek :)

Ik zal je titel even aanpassen en kijken of je bij de operatieverslagen borstvergroting staat, dan hoor je er helemaal bij :35:

Een goed herstel!!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best_boobs & Nonky,

Dank je wel! En de steun van mijn ouders waardeer ik inderdaad echt enorm. Ze helpen me nu deze week ook al elke dag, want mijn man werkt 6 dagen in de week tot zo'n 21.00-22.00 uur.

Ik zal zeker pas op de plaats maken als ik merk dat ik weer te hard van stapel wil gaan lopen ;-)

Ik weet wat mag en niet mag. Naast een intake, waar ik zo'n 50 vragen mee naartoe had genomen, heb ik me natuurlijk helemaal suf gelezen over dit onderwerp.
Maar....het is wel moeilijk hoor. Om het allemaal aan een ander te moeten overlaten. Ik zou zelf veel vaker stofzuigen etc....Maar ik moet het maar even loslaten. Het moeilijkst vind ik dat ik mijn kinderen niet kan optillen. En daar moet ik nog zeker 3 weken mee wachten....

Straks op het werk moet ik ook wel aangeven als ik iets zwaars nog niet kan doen. Maar ik zie wel hoe ik dit ga brengen.

Er zijn enkele collega's op de hoogte (zo'n 6), maar de overige 48 collega's niet. Niet iedereen hoeft het ook te weten natuurlijk ;-)

Fijn weekend toegewenst!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is zes weken niks doen voor mij de grootste beproeving.....pffff ik heb veel dieren, stofzuig en dweil elke dag. Paardjes in de tuin.....dochter van 9 thuis en ik woon achteraf in de polder.....mijn man blijft 1 week thuis en dan.....

Gelukkig wel vriendinnen maar daar wil je ook niet alles aan vragen he? Wanneer kan ik weer auto rijden eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is een hele beproeving hé....Je zult toch de "teugels" wat meer moeten laten vieren de komende 6 weken...

Autorijden mag volgens de adviezen na 1 week. Ik ben nu echter 9 dagen PO en ik voel me nog niet bekwaam om auto te rijden. Ik zou geen onverwachte situaties kunnen handelen. Ben nog te "stijf" om mijn armen goed te kunnen gebruiken.

Ik wens je heel veel succes 12 augustus en een voorspoedig herstel toegewenst ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Fijn om dit te lezen, was erg benieuwd naar de kliniek waar jij bent geweest, kom zelf niet uit belgie maar uit nederland. Reistijd is geen issue, en mag het ook niet zijn. Het lijkt mij ook erg moeilijk om de teugels uit handen te geven! Ben benieuwd hoe het je verder vergaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden!

Ben inmiddels ruim 5 weken PO en het gaat me eigenlijk fantastisch!! Ik pas nog op met tillen en mijn armen heel hoog houden. Ook mag ik nog niet zwemmen, in bad.... maar verder lijk ik geen belemmeringen meer te ervaren in mijn leven. Soms nog wel wat steken, als ik wat te veel gedaan heb. Maar goed, dat past er ook bij!

Sinds een aantal dagen heb ik ook echt het gevoel "ze horen bij mij". Eerst had ik vooral het gevoel "er hangt iets aan mij"....Dus het voelt eigen!! Een heel fijn gevoel!

Gisteren mijn verjaardag gevierd en iedereen was aardig onder de indruk en ze vonden het super mooi. Ik heb mijn 2 beste vrienden nog wel even mee naar boven genomen om ze "real life" te showen ;-)

Ze vonden het prachtig! Ze kenden mijn "oude borsten" dan ook wel van sauna uitjes, dus het verschil was groot.

Nu 5 weken PO kan ik het iedereen aanraden, die er over twijfelt om het wel of niet te doen. Ik had nooit verwacht dat het me zoveel éxtra geluk & plezier zou kunnen geven!! Ik geniet van het zicht als ik langs een winkelruit loop en ik geniet van het zicht als ik romantische momentjes met mijn man heb. Ik voel er ongelooflijk sexy door en het licht mag in de slaapkamer gewoon aanblijven nu!!!

Die onzekerheid is echt verdwenen, als sneeuw voor de zon. Alhoewel ik niet mag ontkennen dat ik er wel een tweetal weken echt groene sneeuw van gezien heb....want onderschat had ik het wel een beetje....Maar....het is het allemaal dubbel D en dwars waard hoor ;-)

@ Watermannetje :ik ben sinds 2 weken weer aan het werk en dit is de laatste week dat ik op het werk even voorzichtig moet zijn met tillen. Dus collega's heb ik toch maar ingelicht, als de situatie er naar was. Niemand had iets aan mij gemerkt!! Ik werk als psychiatrisch verpleegkundige, dus heel veel tillen komt niet voor, maar het kan wel voorkomen dat er iemand bijv. in de separeer wordt opgenomen. Gelukkig is dat nog niet gebeurd!!

@ Chanel12: Ik ben ook woonachtig in Nederland, maar met goed doorrijden, zonder file, was ik er in ongeveer 1 uur rijden. Consult kan ook in Utrecht als je dat wilt bij de "chef de kliniek" van Beaucare.

Fijne zondag allemaal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden!

Morgen ben ik 6 weken PO, na een dual plane borstvergroting.

Ik heb 2 kindjes en ik wil weer gaan tillen, stofzuigen en sporten (hardlopen) en gewoon vanaf morgen mijn "gewone" actieve leventje weer op gaan pakken.

Zelf denk ik: nu 6 weken verder...alles mag weer!!!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het "gewone" actieve leventje weer oppakken!

Gaan jullie weer volop tillen, met de armen hoog in de lucht, zwemmen, hardlopen, stofzuigen, dweilen, meubels sjouwen etc etc?? M.a.w. alles wat 6 weken lang even niet mocht....Of worden jullie toch nog belemmerd?

Ik hoor graag jullie reacties!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rustig opbouwen en zelf bepalen wat al wel en niet kan. Ik moest met 6 weken po heel erg wennen met mijn armen boven m'n hoofd doen bijvoorbeeld, die spieren in m'n oksel waren helemaal strak geworden haha. Ook sporten heb ik rustig op gebouwd, eerst een beetje fietsen en beenoefeningen doen en pas later ook meer armoefeningen en gister voor het eerst weer bodypump gedaan.

Nu na 10 weken kan ik eigenlijk alles wel weer! Dus zelf even kijken hoe alles gaat en het niet overdrijven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ieder herstel is anders natuurlijk!

Alleen stiekem ben ik dan toch een beetje bang om meer kans op kapselvorming te hebben als ik toch weer van alles wil gaan doen, ook al voelt het goed!!!

Hardlopen bijv....je borsten continue op en neer....voorheen was er niets om op en neer te gaan ;-) Dan maak ik me toch een beetje zorgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat ik weleens gelezen had dat je met dual plane 3 maanden moet wachten voordat je gaat zwemmen.... maar ik weet het niet zeker heb ze op de spier gekregen....

je moet het inderdaad allemaal ff voorzichtig proberen.. ik weet nog wel dat ik gewoon ff zenuwachtig werd toen ik me dochter weer voor het eerst ging tillen.. :) ik heb echt afgeteld tot 3 en toen hoppa :45: en nee ik voelde niks gelukkig

stofzuigen voelde in de slaapkamer de eerste paar dagen best raar en eng omdat ik daar vloerbedekking heb dus ff de stofzuiger op de laagste stand gezet :) dweilen was ook nog wat eng maar eigenlijk voelde ik er niks van.. je bent gewoon een beetje bang he ;)

wat betreft hardlopen... gaat de shockabsorber run! niks aan de hand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ieder herstel is anders natuurlijk!

Alleen stiekem ben ik dan toch een beetje bang om meer kans op kapselvorming te hebben als ik toch weer van alles wil gaan doen, ook al voelt het goed!!!

Hardlopen bijv....je borsten continue op en neer....voorheen was er niets om op en neer te gaan ;-) Dan maak ik me toch een beetje zorgen...

Goede sportbh kopen, dan bewegen ze niet hoor ;) heb de Shock Absorber Run en die is top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

I'll keep it in mind BoHo!! Shock Absorber Run....!!

@ Nies: Ik heb idd Dual Plane! Ik zal het zwemmen nog wel even laten voor wat het is hoor...althans het actief zwemmen, zoals ik vroeger deed (wedstrijd zwemmen). Maar zwemmen met de kids zal vast geen probleem zijn!

Mijn dochtertje tillen dat kwam de laatste week sowieso wel vaker voor, want ik moest ze nu eenmmaal in de fietsstoel tillen. Maar ook dan probeerde ik zoveel mogelijk haar zelf te laten klimmen. Inventief!

Soms denk ik: is het na 6 weken ineens niet meer gevaarlijk om veel bewegingen te maken ivm kapselvorming....Ook al voelt het goed, geen pijn...is het misschien toch beter om zo lang mogelijk voorzichtig te zijn met tillen, armen hoog doen etc etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 3 weken po en ik til mijn zoon al, kan er helaas niet onderuit want mijn man is alweer werken. Ik ben ook al actief in het huishouden maar sporten doe ik nog niet. Ik moet zeggen dat ik vaak snel herstel. Na mijn laatste bevalling stond ik na 3 weken alweer in de sportschool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het eerlijk gezegd niet slim om na 3 weken al heel het huishouden te doen... maar ik neem aan dat je wel weet hoe het zit met het kapsel??

Ik was ook snel hersteld van me bevalling, maar om na 3 weken al in de sportschool te staan... weet niet of je weleens van een baarmoederverzakking heb gehoord?? :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik snap het maar soms heb je weinig keus. Ik stofzuig, dweil, stof en doe de was en de strijk. Maar het sanitair en de keukenkasten afnemen dat doe ik niet hoor. Ik weet echt wel dat je een ergere mate van kapsel zou kunnen ontwikkelen. Ik hoop dat het meevalt. En baarmoederverzakking ken ik ook, maar dat heb ik niet. Gelukkig ging het herstel echt razend snel en was ik heel blij dat ik weer aan de sport kon zo kreeg ik de broodnodige energie weer terug.

Iedereen heeft zijn eigen tempo van herstellen en ik wens alleen maar dat het voor tweede jeugd ook voorspoedig zal verlopen. Ik zeg alleen maar dat je kan doen wat lukt en als alles lukt dan doe je gewoon alles. Maar das mijn mening :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben morgen 3 weken PO. Mijn PC zei dat ik gewoon alles kon en mocht doen, zolang mijn lichaam dat toe laat. Behalve sporten dan.

Ik heb dus het huishouden ook al een aantal keer gedaan. Alles ziet er keurig netjes uit tot nu toe.

Ik ben na 2 weken ook gewoon weer op mijn zij gaan slapen. Dit was ook geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.