Ga naar inhoud

Tweede jeugd : 1 augustus 2014 : Dr. Ulens : Beaucare


Aanbevolen berichten

Op mijn zij slapen kon ik gelukkig al vrij snel. Dat was nog mijn meest comfortabele houding, want oeff....wat had ik last van slapen op mijn rug...Eerder niet slapen op mijn rug....

Vanaf morgen zou ik zonder martel BH door het leven mogen. Ik denk dat ik hem nog eventje bewaar voor de nachten...voelt wel "veilig"!!

Maar ow ow ow...ongelooflijk hoe snel die 6 weken uiteindelijk toch nog voorbij zijn gegaan!!! Dat had ik 5 weken geleden niet durven dromen!! De pijn vergeet je....echt waar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik ben komende maandag 6 week po!

Ik heb me vanaf dag 1 gered met alles en kon na 2 week alles alweer doen!

Mijn armen omhoog doen, douchen, stofzuigen, eten koken enz, ging prima:D

Nauwelijks pijn gehad! Het verschilt zoooo per persoon!

De arts zei toen tegen me, je moet gewoon doen wat je lichaam aangeeft dat je kunt doen.

Dus dan zal het vast wel oke zijn :)

Die 6 weken vliegen idd voorbij he! Mag je vanaf nu ook weer een gewone bh dragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel dit niet slecht, maar ik had na een week ook geen pijn meer... en toch moet je echt 6 weken aan het herstel houden.. ik heb ff een stukje op internet gezocht waar het duidelijk in staat.. ben geen ster in dingen goed uitleggen...



"Kapselvorming is een natuurlijke reactie van het lichaam na een borstvergroting met prothesen. De prothesen worden door het lichaam als lichaamsvreemd materiaal gezien en worden daarom omringd door een vliesdun laagje bindweefsel dat door het lichaam wordt aangemaakt. Dit wordt het natuurlijke kapsel genoemd en de borst voelt geheel soepel en natuurlijk aan. Deze natuurlijke kapselvorming zorgt er voor dat de prothese goed gaat hechten aan het omringende weefsel zodat deze daarna niet meer kan verplaatsen.


Dit natuurlijke proces vindt plaats gedurende ongeveer zes weken na de borstvergroting. Wanneer tijdens deze periode de weefsels rondom de prothesen te veel bewegen kan de prothese gaan verplaatsen. Daarom is het van groot belang om de eerste zes weken de borsten te ontzien en sporten, stofzuigen en strijken etc. te vermijden."


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik ben overmorgen 6 weken po en ben de laatste 2 dagen mijn dochtertje pas weer aan het tillen en de kinderwagen aan het duwen. Ook wandel ik nu pas weer met de hond, ze weegt nl net zoveel als ik en ik durfde het eerder niet omdat ze wel eens trekt als ze een andere hond ziet... Ik ga vanaf overmorgen rustig aan beginnen met sporten en heb gisteren voor het eerst een andere bh aangehad voor een paar uurtjes. De eerste 4 weken heb ik echt niks gedaan, ik heb nl begrepen dat die het belangrijkste zijn. Daarna ben ik op mijn zij gaan slapen en in mijn papieren staat dat je vanaf dan alles weer rustig aan mag opbouwen, alleen het sporten dus pas met 6 weken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames in de brief die ik mee kreeg van be clinic stond 4 weken niet tillen/heffen etc... hoe zit dit dan. Is het in Belgie altijd maar 4 weken herstel? Aangezien er in NL 6 weken voor gegeven word

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi hoi,

Ik heb 1 augustus een borstvergroting ondergaan, dual plane. Inmiddels is mijn linkerborst al lange tijd prachtig en op zijn plaats. Mijn rechterborst is echter hoger, meer projectie en heeft nog geen mooie hang. Wat ik zie is dat de linkerborst aan de buitenkant een mooie bolling heeft. Rechts heeft dit echter niet. Als ik lig, staat de borst ook veel meer recht omhoog en aan de rechter buitenkant is de borst ook "recht" ipv met een bolling. Ik ga nu steeds meer denken in de richting dat de pocket rechts te klein is gemaakt. Ik voel rechts de prothese ook veel beter zitten, de borst is daarom ook wat "steviger" en randen beter voelbaar....De PC zegt dat ik nog tot 6 maanden moet wachten op het uiteindelijke resultaat.

Ik ben benieuwd of er na 3 maanden dus nog verandering in zal komen....? En ik ben benieuwd of er meiden bij zijn, die te maken hebben gehad met een te kleine pocket en wat hier aan is gedaan?

Ik zie het zelf eerlijk gezegd niet zitten om wederom geopereerd te moeten worden, want ik ben zo bang dat er alsnog een infectie komt en ik spijt zal krijgen van de keuze voor een heroperatie als dit het geval mocht zijn....Dat ik maar blij moet zijn met hoe het nu is......

Ik hoor graag jullie reacties en ervaringen!!!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vervelend dat ze ongelijk zijn.... Maar tjeempie wat zijn ze mooooooi!!!

Dank je wel Wonka! Ik ben er ook super blij mee, écht!!! Daarom denk ik ook...tja, wat de PC over 3 maanden ook zal zeggen...Ik zie het niet zitten om nog een operatie te ondergaan...Count your blessings, denk ik dan....Maar het advies is nu om elke dag te masseren, van boven naar beneden. Ik vraag me dus af of ik de prothese daar niet mee beschadig, als deze gewoon niet de ruimte heeft om te zakken....??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had met mn vorige bv pcies hetzelfde en nu weer. Rechts is gezakt en zie je bovenaan geen randen. Links staat strak in zn vel en ook rechtop als ik lig. Vorige x trok t langzaam bij en ging links ook wat meer hangen. Ik denk dat mn rechterborst gewoon iets groter is...

Je borsten zijn erg mooi, ik zou t nog even de tijd geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden!

Bedankt voor jullie reacties hoor! Ik ben er ook heel blij mee!! Vooral als ik terugdenk aan hoe mijn voor situatie was!!

Ik denk wel net zoals jij Best_boobie...Dat de pocket iets te klein is gemaakt, waardoor rechts niet goed kan zakken. Ik zal blijven masseren en hoop wel dat ik daarmee de prothese niet te veel beschadig of meer kans op kapselvorming krijg???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ben ik weer...met een vraag over een eventueel te kleine pocket..Daar heb ik waarschijnlijk mee van doen. Maar goed, ruim 3 maanden PO daalt mijn rechterborst nog steeds niet verder in...Advies is lichte massage van boven naar beneden.

Ik vraag me af? Is het mogelijk dat een te kleine pocket nog kan uitrekken? Ik voel wel steeds steekjes als ik gemasseerd heb. Alsof de prothese tegen die pocket randen aanduwt en dat er door de druk wat steken ontstaan.

Heeft iemand hier ervaring gehad met een te kleine pocket of heeft iemand gehoord dat zoiets nog kan verruimen/uitrekken????

Ik hoor graag jullie ervaringen!!!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Rechterborst bijna 4 maanden PO

Linkerborst bijna 4 maanden PO

2014 11 19 08 03 56

Hallo dames!

Ik was eigenlijk benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft gehad met een te kleine pocket? Of iemand kent dit die (gehad) heeft??

Zoals je op de foto's kunt zien, komt mijn linkerborst verder rond naar buiten. Mijn rechterborst is aan de zijkant recht. Die staat liggend dus ook recht omhoog en de linkerborst valt meer natuurlijk naar buiten toe.

Doordat mijn rechterborst aan de rechterkant geen ruimte heeft, kan deze borst ook niet zakken. Daardoor is de prothese hoger en "voller". Dit zie je dus ook heel duidelijk in strakke truitjes en in "niet-voorgevormde" bh's.

Het verschil tussen beide borsten wordt steeds groter, doordat links natuurlijk zakt en rechts hoog blijft.

Het advies van mijn pc was een klein maandje geleden om licht van boven naar beneden te masseren. Als ik dit doe, voel ik wel steken aan de onderkant en zijkant, maar er is in een maand tijd niets veranderd. Ik vraag me dus af of het wel goed is om te masseren. Heeft het überhaupt zin als er geen ruimte is in de pocket. Of is het mogelijk dat een pocket nog uitrekt door massage??

Ik heb de foto's en vragen gisteren naar mijn PC gestuurd en ik wacht op reactie.

Maar ik hoor in de tussentijd ook graag jullie reacties en ervaringen!!!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk, dat die massage niet helpt.. Het is wel vaker geprobeerd, maar haalde eigenlijk nooit wat uit..

De pocket zou niet mogen uitrekken, omdat je dan weer kans hebt dat ie te groot wordt, en dat de prothese gaat kantelen of iets dergelijks.. (mijns inziens)

Meestal wordt wel eerst aangegeven om te wachten, maar ik denk dat dit meer is omdat pc's in nederland niet zo graag 2x snel achter elkaar iemand opereren. Er wordt gezegd, maar tevens door andere pc's weer ontkracht, dat je dan sneller kans hebt op evt. infecties..

Uiteindelijk zullen ze waarschijnlijk jouw pocket aan de onderkant moeten verruimen.. Al zou het natuurlijk ook kunnen zijn (als de hogere borst harder is dan de andere borst) dat er wat veel kapsel ontstaan is, of er een lichte kapselcontractie ontstaan is..

Echter.. ben benieuwd wat je pc ervan zal zeggen...

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.