Ga naar inhoud

mommy2 : 28 augustus 2014 : Dr. Korteweg : Boerhaave


mommy2

Aanbevolen berichten

Thnx mommy2

Ben er ook heel erg blij mee zeker als al dat vocht weg is en dat ze wat meer gelijk zijn.

Maar het voelt echt lekker nu tenminste iets wat je kan voelen ipv zo plat ;)

Vannacht ook zonder pijnstillers geslapen dus ben daar ook heel tevreden over maar 1x tussendoor ff wakker geweest denk dat ik wou draaien maar dat het zeer dee.

Nu hopen op een pijnloze dag vandaag op mn verjaardag ;)

Groetjes Mariette

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 123
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoe was je verjaardag? Ook al vier je het wat later? Hebben jullie nog wat leuks gedaan?

Eindelijk vandaag zie ik wat resultaat (buik) en voel ik me ook beter.

Ik kan weer normaal zitten en beter liggen.

Ik moet echt erop letten dat ik mijn wonden niet belast.

Het is dag 6 na de operatie.

Zometeen controle afspraak met Boerhaave.

Ik ben benieuwd wat ze van mijn wonden etc vinden.

Oh ik heb nieuwe foto's hopelijk zien jullie het verschil.

En?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb eigenlijk niks gedaan met mn verjaardag hoor heb van manlief een kadobon van de hunkemoller gehad en van de kids scrub van rituals en een douchescrub van rituals en ik heb aardig wat oorbellen en die waren aan vervanging toe dus heb ik nieuwe gekregen. Derest volgt de 20e wel als mn dochtertje jarig is ;)

Gelukkig gaat het wat beter dat je weer ff kan zitten en liggen zonder de begin ongemakken. Ben heel benieuwd wat ze bij de boerhave vinden van je wonden enz...

Je buik ziet er netjes uit hoor en hou er ook rekening mee dat er misschien nog vocht in zit!! Mijn bui begint nu ook langzaam te slinken zat veel vocht in en dat is normaal hoorde dat het wel 2 weken kan duren voor het weg is had het in de chat gevraagd hier.

Ik hoor wel hoe ze alles vonden in de boerhave!!!

Succes voor zo ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mommy2,

Ik zou ze idd laten zitten ik moet ze ook laten zitten tot de 1e controle mocht ze absoluut niet zelf verwijderen werd er gezegt.

Het is na de bv gelijk gezegt tegen me dat ik ze moet laten zitten en in mn papieren staat het ook dat de pleisters moeten blijven zitten tot de 1e controle en dat ze dan verwijderd worden.

Groetjes Mariette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag meiden,

Ik ben donderdag 28 aug geopereerd 375 cc ronde siliconen op de spier.

Ik heb geen instructies gekregen van niet je armen boven je hoofd etc.

Behalve niet zwaar tillen en je borstspier intensief gebruiken.

Na 6 dagen dus gewoon ZELF mijn haar gewassen en keuken kastje open en dicht.

Ik til niet mijn kinderen verder doe ik alles wel voorzichtig.

Maar ik word nu een beetje bang. Ik lees overal prothese omgedraaid door te veel te doen en weet ik veel wat allemaal. Nu denk ik wat te doen. 6 weken niet mijn armen optillen enz is onmogelijk met 2 kleintjes.

Hoe deden jullie dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Vreemd dat je helemaal geen instructies hebt gekregen.

Wat je kan dat kan je, maar liever niet met je elenboog boven je schouder uit strekken.

Ik pak ook wel eens iets hoger maar zorg dan dat mijn lijf mee omhoog gaat en bv op mijn tenen ga staan.

Kastje openmaken kan best, maar bij mij zit bv klittenband op zodat de kleine het minder makkelijk open krijgt, ik moet daar dan ook meer kracht voor zetten doe de lage dan met mijn voet;)

Ik til de kleine echt niet, kan zelf de trap af als ik erbij ben, en an maar even niet in de kinderstoel eten ed.

Ronde protese maakt niet zo veel uit als hij draait geloof ik, alle kanten zijn hetZelfde maar te veel belasten is gewoon niet goed voor je herstel.

En je kan maar 1x herstellen.

Mijn haar is Zo lang ( bijna op mijn kont) dat lan ik gewoon echt niet fatsoenlijk Zelf wassen mede omdat ik nog ingetapet Zit en dus ook nietbhelemaal in de douche kan.

Maar voor iedereen is t weer verschillend. Luister naar je lijf.

Suc6 met je herstel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb exact dezelfde cc's en ook ronde op de spier. (ben 2 september geopereerd) Ik ben soms ook best bang dat ik "teveel" doe zegmaar, gisteren auto gereden en dat ging best prima alleen ben dan bang dat ik iets doe en daardoor straks kapselvorming krijg ofzo. Is best spannend allemaal. En gister viel een vriend met z'n dronken kop tegen mij aan, dikke kopstoot in mijn borst.. Nou ik had het niet meer, het deed niet eens pijn maar ik denk dan meteen dat alles kapot is vanbinnen :P Kan mezelf best gek maken met zo'n dingen..

Maar ik lees hier vaker dat mensen wel lichte dingen doen in het huis, en bij hun is het ook allemaal goed gegaan, als ik die dingen lees stelt me dat wel een beetje gerust. Er zijn ook mensen die al na 1 week ofzo gingen werken of die idd kinderen hebben en stiekem toch veel in het huis moeten doen enzo en die genezen ook prima..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de prothesen op de spier hebt, en ze zijn rond, dan zijn de instructies eigenlijk vrij simpel :)

Je ellebogen niet hoger dan je schouders en geen zwaar huishoudelijk werk waarbij ook repeterende bewegingen voorkomen (zoals dweilen, stofzuigen, ramen lappen enzo)

Haren wassen kan ook met je hoofd scheef. Dan hoef je je ellebogen niet te veel te heffen ;)

Tillen mag normaal gesproken bij VOOR de spier wél. Autorijden in de eerste weken ook, tenzij je er niet toe in staat bent, want dan komt het verzekeringstechnische om de hoek kijken (stel je hebt een ongeluk met de auto en je kon niet goed uitwijken e.d)

Niet sporten, maar voor de rest kun je alles, mits met beleid, gewoon doen.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 5 dagen p.o. en ik kan best veel zelf. Zwaardere dingen til ik niet, gewoon voor het herstel, maar ik kan mezelf aankleden, wassen (behalve m'n haar) en zelf drinken pakken, iets makkelijks bereiden. Gisteravond heb ik gekookt, geen zware pannen getild, maar wel alles bereid. Heerlijk vind ik 't :) Maar ik luister wel naar m'n lichaam. Pak m'n rustmomenten tussendoor. Doe alles in slowmotion met m'n armen vooral langs m'n zij, I look like a monster haha :) Het is heel verschillend hoor ik ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Als ik dit lees maak ik me ook ineens zorgen. Ik heb ook niet echt harde instructies meegekregen..... rustig aan doen was t advies.

Ik heb mijn eigen haar al op de 3e dag gewassen, dat ging ook gewoon. Ook autorijden heb ik op de 5e dag al gedaan. Ik heb wel voor de borstspier; zou dat veel uitmaken?

Ik ben nu 9dgn p.o en begin maandag weer met werken.

Ik denk dat je vooral naar je eigen lichaam moet luisteren en idd gewoon rustig aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kunnen jullie al veel haha.Ik ben 7 oktober geopereerd en ik zit en lig alleen maar.Douche gaat met moeite en mijn haar durf ik nog echt niet zelf te wassen.lk heb ook een kindje maar die slaapt al 5 dagen bij mijn ouders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ruim 3,5 wk po en probeer me el aan de instructies te houden, maar soms pak ik iets beet en denk ik oh was dat niet te zwaar! of duw iets en denk oh, dat was niet slim. komt ook steeds vaker voor dat mijn ellenbogen iets boven mijn schouders gaan en ik dan opeens denk oh nee! dat mag niet! Vind t moeilijk, maar probeer me er echt aan te houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hoi, wil verkleining laten doen door dr korteweg. Heb jij al operatie gehad en hoe is jouw ervaring met deze chirurg qua nazorg? Kom zijn naam bijna nergens tegen, wel die van zijn collega van de weij en die schiet niet zo aardig te zijn...Groetjes da1isa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum.

Hier ook een vergroting zonder lift gelukkig na een kindje en veel gewichtsverlies :)

gewoon die telefoon pakken bellen!

je hoeft jezelf echt niet schuldig te voelen hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.