Ga naar inhoud

Rimpels/Rimpeling, nu second opinion bij Dr. DeMeyere en Dr. Nio


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Zoals een aantal wel weten ben ik 11 maart geopereerd door Frans Straten, cohesief 1 rond mentor high profile, ik ben vandaag precies 6 weken PO. Tot mijn schrik heb ik ontdekt dat ik rimpels heb, ben echt zo verdrietig. Als ik normaal zit dan zie je ze niet, maar als ik buk zie je ze aan de onderkant en heb ze ook aan de binnenkant van me borsten maar daar zie je ze nog niet. Als ik niet buk en je voelt aan mijn borsten dan voel je ze overduidelijk. Ik heb hier tijdens mijn consult nadrukkelijk naar gevraagd en ik hoefde mij niet druk te maken. Sterker nog Diana heeft nog op de papieren voor Frans neergezet dat ik veel sport en vooral aan krachttraining doet. Frans heeft mij verteld dat ik weinig borstweefsel heb en dus voor de spier niet mogelijk was, maar las vandaag op het forum dat hij meiden die slank zijn en weinig borstweefsel hebben adviseerde om voor cohesief 2 te gaan omdat dan de kans op rimpeling wat kleiner is! Ik heb nog naar cohesief 1,2 en 3 gevraagd en hij adviseerde mij cohesief 1 omdat dat natuurlijker zou aanvoelen. Ik snap niet waarom hij mij ook niet heeft gemeld dat ik beter voor cohesief 2 kon gaan! Ik baal enorm, ik heb de praktijk gebeld en kan pas 14 mei terecht helaas. Nu is voelen wel minder erg dan het duidelijk zien, maar nu lees ik ook dat het dus erger kan worden en aangezien ik veel sport val ik natuurlijk ook nog af. Ook voor mijn man is het nou niet echt fijn als hij erin knijpt ofzo, echt een afknapper. Ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten van het gesprek en wat de mogelijkheden zijn.

- Zijn er hier meiden die hier ervaring mee hebben en wat zei jullie chirurg?

- Zijn er meiden die inderdaad een wissel hebben gedaan naar cohesief 2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 125
  • Created
  • Laatste Reactie

Ja ik baal echt enorm, want qua vorm van borsten ben ik zo blij. Ze zien er echt super uit. Ik heb nog nadrukkelijk naar gevraagd over rimpeling, had echt allemaal vragen opgeschreven. Maar er is geen 1x tegen ons gezegd dat ik dan beter voor een hogere cohesief kon gaan. Ik kan er ook echt niet meer van genieten, terwijl ik voorheen echt zo blij was ermee :-(

Pff balen zeg meid :( ik heb hier geen ervaring mee, maar ik hoop dat het goed komt! Wel raar dat ze niks over cohesive 2 hebben gezegd tegen je dan :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, ik wist ook dat je 1,2 en 3 hebt. Ik heb ook gevraagd naar het verschil daarin waarop ik als antwoord kreeg dat 2 en 3 harder is en dat 3 gebruikt wordt bij anatomische prothese. Ik wist wel dat er meerprijs aan vast zat, maar als hij had gezegd dat ik sneller kans hebt op rimpeling omdat mijn huid dunner is en weinig borstweefsel heb en dus beter voor cohesief 2 kon gaan dan was dat prima geweest. Die meerprijs had mij echt niet uitgemaakt. Hij adviseerde mij cohesief 1 want dat was de meest voorkomende prothese en meest natuurlijke. Aangezien ik al eerder gevraagd had naar rimpeling en dergelijke en daar al een antwoord op had gekregen, ga ik er toch vannuit dat zijn advies de juiste is. Ik ben tenslotte geen arts! Ik heb geen mail van Frans, ik heb gebeld naar de praktijk en ik kan pas 14 mei terecht helaas. Maar desondanks ben ik tevreden hoe ze eruit zien en hoe Frans heeft geopereerd. Mijn littekens zijn mooi geworden, vorm is mooi. Het enige min punt zijn die rimpels :-(

Dankjewel voor je reactie xxx

Betty boob,

Vaak adviseren ze de cohesief 2 als je een dunnere huid hebt, dan heb je minder kans op rimpeling!

Maar je hebt zoals je weet bij Mentor en daar werkt Frans mee 3 soorten cohesief 1 en 2 en 3 oke, en 1 is de goedkoopste prothese, neem je twee komt er een meerprijs bij enz.

Het is idd als je jou borstspier aanspant dat je het dan nog duidelijker voelt en misschien zelfs wel ziet, als het zo erg is als je zegt.

Heb je Frans zelf gebelt?

Wat balen zeg!

Ook zie je het dan als je jezelf optrekt aan de rand van het zwembad (omhoog snap je?) dan komt er kracht op.

Wens je veel sterkte ermee xxxxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je anders een mailadres van frans zelf hebben? Die kan ik je via pb sturen meid, kan je hem die vraag stellen, en eventueel fotos laten zien.

ik weet zo niet wat je bedoeld met rimpeling, zie je het erg goed?

Ik baal dat ik geen crossfit kan doen komende tijd :(

Voor de spier was geen optie zei hij, terwijl ik best borstweefsel had, dus ook erg vaag allemaal.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis, wat balen zeg, vind het heel rot voor je.. :116:

Ik weet er ook niet veel van, wel dat het te maken heeft met hoe veel weefsel je inderdaad hebt, hoe dun je huid is. Vraag me wel af of cohesive 2 zoveel harder/vaster is dat het verschil maakt? Kan ik op internet namelijk niet echt iets over vinden (net gegoogled, ook op Amerikaanse websites). Kan wel lezen dat hoe meer cohesief het is, hoe minder kans er is op rimpeling maar dan hebben ze het vooral over cohesive level 1 tegenover cohesive level 3 (noemen ze daar 'gummy bears').

Rimpeling krijg je vooral doordat je dus zelf weinig borstweefsel hebt, en hoe groter je implantaten, hoe groter de kans op rimpeling omdat er dan meer en meer implantaat is dat niet of nauwelijks wordt bedekt door je spier of ander weefsel (bij dual plane plaatsing). Vraag me dus wel hardop af of een chirurg daar iets aan kan doen en of cohesive 2 dan wel echt verschil maakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haii meis! dankjewel voor je reactie. Als je zijn mailadres wil sturen in PB heel fijn, dankjewel. Met rimpels bedoel ik dat je plooien voel in je borsten. Als ik voorover buk en me borsten hangen dan heb ik aan de onderkant plooien en aan de zijkant, maar daar zie je ze gelukkig nog niet. Als ik gewoon zit en voel aan me borsten of knijp erin dan voel ik ook heel duidelijk plooien/rimpels. Maar aangezien je huid met de jaren dunner wordt, kan je ze ook gaan zien. Met cohesief 2 kan het ook, maar kans is wel kleiner. Ja bij sommige heeft Frans wel geadviseerd om beter cohesief 2 te nemen, heb daar ook foto van gemaakt en dat ga ik meenemen. We zien wel de 14e!

Ik ben alweer beetje aan het sporten, zoieso al vanaf 3 weken PO cardio maar heb een ligfiets dus hoef mijn armen niet te gebruiken. Ik doe ook alweer 2 weken benen trainen. Ga volgende week wat meer proberen, maar bouw langzaam op.

Zie hieronder wat voorbeelden van rimpeling:

Wil je anders een mailadres van frans zelf hebben? Die kan ik je via pb sturen meid, kan je hem die vraag stellen, en eventueel fotos laten zien.

ik weet zo niet wat je bedoeld met rimpeling, zie je het erg goed?

Ik baal dat ik geen crossfit kan doen komende tijd :(

Voor de spier was geen optie zei hij, terwijl ik best borstweefsel had, dus ook erg vaag allemaal.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha nee hoor meis dat ben ik gelukkig niet, maar wil dus ook niet dat het zo wordt. Je ziet ze nog niet, alleen aan de onderkant als ik buk. Maar je voelt ze wel overduidelijk. Ik ga morgen wel even bellen, wil idd geen 2 weken wachten :-(

Xxx

Betty Boob

Dat ben jij toch niet op de foto's wel?

Als dat zo is of het ziet er zo uit, zou ik zeker wel zsm een afspraak maken!

En anders morgen zoals mangata zegt, bel even naar frans zijn kliniek, zeker doen.

Je wacht toch geen 2 weken.

vriendelijke groetjes xxxxxxx succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haii meis,

Bedankt voor je reactie. Ik heb gister gelezen bij andere meiden dat Frans cohesief 2 adviseerde omdat ze slank waren en dunne huid hadden en ze anders meer kans op rimpeling hadden. Ik zeg niet dat het Frans zijn schuld is, maar had graag de keus gehad met de juiste informatie. En al helemaal omdat ik er nog naar gevraagd heb. Ondanks dit ben ik nog steeds zeer tevreden over de vorm van borsten en de manier waarop Frans geopereerd heeft dus daar niks negatiefs over. Ook heb ik gelezen dat er meiden zijn die een wissel hebben gehad vanwege rimpeling, van 1 naar 2 en daar positief over waren. Ik weet dat de kans op rimpeling ook bestaat bij 2, maar wel minder dan bij 1. We wachten het gesprek af en dan zien we wel weer verder

XXX

Hey meis, wat balen zeg, vind het heel rot voor je.. :116:

Ik weet er ook niet veel van, wel dat het te maken heeft met hoe veel weefsel je inderdaad hebt, hoe dun je huid is. Vraag me wel af of cohesive 2 zoveel harder/vaster is dat het verschil maakt? Kan ik op internet namelijk niet echt iets over vinden (net gegoogled, ook op Amerikaanse websites). Kan wel lezen dat hoe meer cohesief het is, hoe minder kans er is op rimpeling maar dan hebben ze het vooral over cohesive level 1 tegenover cohesive level 3 (noemen ze daar 'gummy bears').

Rimpeling krijg je vooral doordat je dus zelf weinig borstweefsel hebt, en hoe groter je implantaten, hoe groter de kans op rimpeling omdat er dan meer en meer implantaat is dat niet of nauwelijks wordt bedekt door je spier of ander weefsel (bij dual plane plaatsing). Vraag me dus wel hardop af of een chirurg daar iets aan kan doen en of cohesive 2 dan wel echt verschil maakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, balen zeg van je rimpels. Ik heb er ook hele veel last van gehad maar had ze op de spier (zie foto's). Ik heb een heroperatie moeten ondergaan. Heb na dual plane geen zichtbare rimpels. Wel als ik buk of op mn zij lig. Dan voel en zie je wat rimpels. Maar waar ik vandaan kom, ben ik echt blij nu. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haii Shinta,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu dual plane, 400cc high profile, cohesief 1. Ik denk dat dual plane cohesief 2 beter was geweest en misschien zelfs wel ultra high profile. Ik kan met deze rimpels echt absoluut niet blij zijn. Zie de foto hieronder, dan snap je wel wat ik bedoel. En dat met 5 weken PO al, dat kan absoluut niet! Ben benieuwd wat er 14 mei uitkomt qua oplossing. Ik ga straks de foto's naar mijn chirurg mailen

Xxx

Hi, balen zeg van je jrimpels. Ik heb er ook hele veel last van gehad maar had ze op de spier (zie foto's). Ik heb een heroperatie moeten ondergaan. Heb na dual plane geen zichtbare rimpels. Wel als ik buk of op mn zij lig. Dan voel en zie je wat rimpels. Maar waar ik vandaan kom, ben ik echt blij nu. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reactie meis,

Voelen is ook heel anders dan zien. Als je ze niet had gezien dan had ik er misschien wel vrede mee gehad. Maar zoals je kan zien ziet het er niet uit. Wie bedoel je met Tanne? Ik heb al gebeld en kreeg toen te horen dat ik niet eerder kon vanwege dat Frans op vakantie is en dat er zoieso eventueel pas wat gedaan kan worden na 3 maanden. Op verzoek van de praktijk Diana Gabriels heb ik een mailtje gestuurd met mijn verhaal en foto's naar Frans, vandaag gedaan. Dus ben benieuwd. Ben gewoon echt in en in verdrietig, wordt er gewoon depri van. Kan er niks anders van maken helaas. Heb er alles aan gedaan om goed te herstellen, zelf mijn toen 6 maanden oude zoontje is 4,5 week uit logeren geweest bij zijn opa en oma (heb hem wel elke dag gezien, maar heb hem 4,5 week niet opgetild), andere mensen hebben heel veel tijd en energie in ons gestoken om te helpen. Dus het is echt vet zuur dat ik me overkomt. Buiten dat het me is overkomen vind ik het nog zuurder door het feit dat ik er nog naar gevraagd heb. Dus dan verwacht je toch wel de goede informatie en een goed advies. Maar goed we wachten nog even af!

xxx

Betty Boob

Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met Garantie over rimpelen, maar dat zou je heel eenvoudig even kunnen vragen aan Tanne!

Begrijp dat dit heel erg vervelend is, en zeker als je het begint te zien!

Ik heb mn protheses nu 11 jaar en als ik super goed voel, dan voel ik ook wel iets (maar goed dat is anders als zien, natuurlijk.

Bel gewoon even, of kijk je papieren na.

Dan zit je in ieder geval niet in onzekerheid tot zoveel Mei.

lieve groetjes, Succes :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik kan morgen al meteen terecht bij Frans maar dan wel in Groesbeek.. Maak me druk dat er iets niet goed is omdat ik wat meer pijntjes heb.. Kon morgen al meteen terecht. Maar bij jou zal dat dan wel zo zijn omdat je het in Barendrecht wil?

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Betty boop, wat erg voor je. Ik hoop voor je ze een passende oplossing voor je hebben. En dan helaas wel weer onder het mes, maar dan wel op hun kosten.

Ik ga voor je duimen meis.

X yara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haii meis,

Ja voor mij is groesbeek 1,5 uur rijden dus helaas niet echt handig. Maar zoieso kreeg ik ook geen keus of dat ik eventueel daarheen wilde. Hoop dat het allemaal meevalt bij jou. Houd me even op de hoogte morgen. Succes en sterkte

XXX

Hey,

Ik kan morgen al meteen terecht bij Frans maar dan wel in Groesbeek.. Maak me druk dat er iets niet goed is omdat ik wat meer pijntjes heb.. Kon morgen al meteen terecht. Maar bij jou zal dat dan wel zo zijn omdat je het in Barendrecht wil?

Liefs!

Lief wijfie dankjewel, heb Frans een mail gestuurd maar nog geen reactie

Jeetje Betty boop, wat erg voor je. Ik hoop voor je ze een passende oplossing voor je hebben. En dan helaas wel weer onder het mes, maar dan wel op hun kosten.

Ik ga voor je duimen meis.

X yara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies hetzelfde als jij.

Alleen bij voorover bukken.

Voelt vreselijk en ziet er ook niet uit.

Ik was 2 wkn geleden op mn controle met 9 wkn po en mijn chururg zei,

Je moet ook niet voorover bukken dat is niet goed met prothesen.

En dat dat gewoon hoort. Een borst houd wat ruimte en dan krijg je dat.

Waren zijn woorden.

Maar voel me eigenlijk een beetje afgescheept..

Dit hoort toch niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai meis,

Ja heb gebeld naar de praktijk idd. Maar heb vandaag mijn verhaal en foto's gemaild naar Frans zijn persoonlijke mail dus geen mail van Diana Gabriels. Dus even afwachten of hij antwoord. Ik heb nog even in mijn papieren gekeken maar nergens staat iets over garantie!

Dankjewel xxx

Hoi Betty boob,

Jij hebt zeker naar Diana gebelt? ja die probeert vaak de mensen af te schepen (sorry! ik ben idd geen Diana fan, hoewel er ook goede ervaringen zijn).

Ik heb begrepen dat Frans vandaag op Congres is.

Je kan rechtreeks bellen naar Frans van straten kliniek Heyendaal 024-8450506, voordat Diana jou foto's heeft doorgestuurd?

Wens je heel veel sterkte en op naar een passende oplosiing.

Lieve groetjes :71: :71: :71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twijfel ik ben wel benieuwd hoe jij altijd zoveel info over de artsen vind? Je hebt tel.nummers, mail adressen en nu weet je wat ze doen op een dag? Vind het wel grappig dat je zo nauw betrokken bent met iedereen ;)

Hoe ontstaan rimpels eigenlijks? Is het de prothese die in elkaar zakt? Of door te weinig vet/weefsel er over heen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus door teveel cc's krijg je rimpels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hè dat vind ik ook, blij hoor dat zij zoveel weet hahaha

Ik heb me laten vertellen dat rimpeling te maken heeft met zwaartekracht en dat als je weinig weefsel hebt en dunne huid dat ze dan zichtbaar kunnen worden. Hoe vaster de gel en hoe meer de prothese gevuld is hoe minder kans je hebt op rimpels

Twijfel ik ben wel benieuwd hoe jij altijd zoveel info over de artsen vind? Je hebt tel.nummers, mail adressen en nu weet je wat ze doen op een dag? Vind het wel grappig dat je zo nauw betrokken bent met iedereen ;)

Hoe ontstaan rimpels eigenlijks? Is het de prothese die in elkaar zakt? Of door te weinig vet/weefsel er over heen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het ook, pfff vreet echt aan je. Maar we wachten af meer kunnen we niet doen. Komt uiteindelijk wel goed ongeacht hoe, alleen vervelend dat ik straks weer onder het mes moet.

Hoeft niet aan de grootte te liggen hoor heb ook een aantal verhalen gelezen van meiden die zelfs meer cc kregen tijdens een her maar dan met cohesief 2 of 3 en daarna geen rimpels meer hadden.

xxx

Jeetje meis, wat erg die rimpeling, daar moet idd wat aan gedaan worden, denk dat aantal ccs te groot is? Hoop dat alles goed komt!

Frans is niet snel met reageren :( maar hoop dat je morgen al wat hoort!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.