Ga naar inhoud

Spijt?


Marietta

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Ik heb 11 dagen geleden een BV laten doen, de operatie is prima gegaan, weinig pijn, het herstel gaat voorspoedig.

Maarrrrrr, ik ben toch wel zo geschrokken van de grootte, ik vind ze absoluut niet passen bij mijn lichaam. Ik ben 45 jaar, vrij tenger, mijn borsten waren wat gaan hangen en kleiner geworden omdat ik aardig wat ben afgevallen de laatste jaren.

Uiteraard heb ik me goed laten voorlichten, heb verschillende maten gepast, maar met een pas bh ziet het er toch heel anders uit dan in de werkelijkheid. Heb ik me dan zo vergist?

Ik heb pas een week na de operatie de BH voor het eerst uitgedaan, ik durfde nauwelijks te kijken. Het ziet er in mijn ogen zo onwerkelijk uit, ze voelen als twee 'vreemde' objecten. Nou weet ik wel dat het sowieso een aantal maanden duurt voor alles zijn juiste vorm krijgt, ze moeten nog wat zakken en zachter worden natuurlijk. Daar heb ik ook alle vertrouwen in, maar ik vind ze gewoon te groot! Ik denk nu dat ik met een pasmaat kleiner wel gelukkig zou zijn geweest.

Vaak wordt ik 's nachts wakker met een beklemmend en ongelukkig gevoel en ik weet niet wat ik eraan kan doen. Vanochtend heb ik een gigantische dip en huilbui gehad. Ik probeer iedere dag naar mijn naakte lichaam en borsten te kijken, maak ook foto's maar het gevoel is niet goed. Ik weet dat het krijgen van grotere borsten ook een psychisch proces is, alleen ik had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn.

Zijn er mensen die zich in mijn verhaal herkennen, of is er misschien iemand die een tweede operatie, voor een maatje kleiner, heeft laten doen of overwogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!!

Vervelend dat je je nu zo voelt. Het is even wennen ook. Je heb je lichaam al jaren met iets anders gezien en dat moet nog even goed geregistreerd worden door je hersenen ofzo. Ik keek de eerste dagen ook mijn ogen uit. Ik had er wel geen vervelend gevoel bij. Als ik nu mijn borsten zie vind ik ze helemaal niet zo groot. Ze zijn nu ook goed gevormd en weer zachter geworden. Ze horen nu echt bij mij.

Het is dus denk ik echt een kwestie van geduld hebben. Er zijn meerdere meiden die het emotioneel moeten verwerken hoor dus je tranen zijn wat dat betreft wel normaal. Geef het even nog wat tijd ;)

Heel veel leesplezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi marietta,

Welkom hier. Wat jammer dat je niet tevreden bent, ik weet helaas hoe het is, maar dan precies het tegenovergestelde, ik vind ze te klein.

Het is gewoon balen dat je zo lang droomt van iets en als je dan eindelijk de stap zet (welke bij de meeste ook nog niet 1,2,3, gezet is) dan wil je dat je daarna eindelijk gelukkig ermee bent.

Bij mij zit de kans er nog in dat ze groeien, maar bij jou dus ook....Ik hoop voor je dat het een kwestie is van wennen. Je hoort vaak dat ze snel eraan wennen aan de grootte enzo. En zo niet, dan moet je met je pc gaan bespreken wat de mogelijkheden zijn.

Je hebt nog geen foto's dus ik kan niets beoordelen, maar het gaat erom hoe JIJ je erbij voelt. Dan kunnen nog 10 man zeggen dat ze mooi zijn, als jij niet gelukkig bent, dan is dat zo.

Mag ik vragen waar je bent geweest, wat je uitgangspositie was en wat je wilde,maar nu hebt?

Net als ik zul ook jij nog even geduld moeten proberen te hebben, maar bespreek het ook met mensen en zeker je PC. Ik heb de mijne vandaag gemaild dat ik niet tevreden ben.....heel lastig om te doen, maar het gaat om mijn lichaam.

Mijn hele familie zal me voor gek verklaren en denk dat ik voor hulp bij niemand meer hoef aan te kloppen als ik een wissel wil. maar dat is dan maar zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat jullie zo snel reageren!

Geduld is zeker heel belangrijk daar heb je zeker gelijk in Esmiralda, maar ik ben voornamelijk geschrokken van mijn eigen reactie.... Het is zeker niet zo dat ik mijn hele leven al droomde van grotere borsten, maar door borstvoeding, het ouder worden en afvallen waren mijn borsten niet meer wat ze vroeger waren. Daarom heb ik mezelf getrakteerd op een mooi cadeau voor mezelf. Mijn uitgangspunt: mijn borsten zijn niet verkeerd, maar heel slap en mogen best wat voller en groter.

Ik heb twee gesprekken gehad, en uiteindelijk is er 410 cc voor de borstspier geplaatst. Dit is gebeurd bij ACCZ klinieken in Bocholt.

Mijn vriend vind mijn borsten niet te groot (haha) maar de vriendin die mij al heeft gezien en mijn ouders hebben NIETS over het resultaat gezegd. Alleen gevraagd hoe het gaat, hoe de operatie was etc. Dus dat zegt wel iets....

Maar ik weet dat ik me hier niets van moet aantrekken.

Jammer dat bij jou precies het tegenovergestelde het geval is, gek hè? En ik denk dat het heel lastig is dit uit te leggen aan je familie. Heb je ook meerdere maten gepast en heb je toen ook getwijfeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi nee ik heb geen meerdere maten gepast. Ik had voorbeeldfoto's en adhv die foto's is besloten hoeveel cc, maar als ik eerlijk ben denk ik dat dit bij mij ook echt de max was, dus dan zou ik sowieso twee keer onder t mes moeten. Dit is iets zo persoonlijks dat je het niet uit kunt leggen.......en mensen oordelen al snel. Als je ouders en vriendin niet reageren, vind ik sneu voor jou, maar probeer het naast je neer te leggen, dit gaat om jou en alleen maar jou.

Heb je foto's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Hoi marietta

Wat vervelend dat je je zo naar voelt.. je verwacht van te voren dat je ontzettend happy bent met je nieuwe boobs!! Ik moet wel zeggen dat het bij mij toch ook wel een week 4/5 duurde voordat ik in de spiegel kon kijken en het ook echt van mij was en dat ik het ook bij mij vond passen.. dat het geen vreemde objecten meer waren zeg maar..

In het begin als ik in de spiegel keek vond ik het op zich wel mooi, maar vooral heel raar, alsof ik niet naar mezelf keek..

Ik was blij, begrijp me niet verkeerd... ik was echt superblij want ik had eindelijk boobs.. maar ik wist ook dat ik mezelf de tijd moest geven om te wennen..

Nu ruim 3 maanden later ben ik er helemaal aan gewend!! ik had ze ook absoluut niet groter willen hebben, maar ook zeker niet kleiner..

Probeer het nog even de tijd te geven, de maat gaat nog wel wennen.. je bent nog heel kort po... hoe vindt je het eigenlijk staan met kleding aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben pas 22 en heb altijd al hangborsten gehad.

Ik ben alleen ook super slank en heb nu een cup F. In het begin was ik allang blij dat ze niet meer hingen maar ik vind het super onnatuurlijk.

Nu ben ik 2 jaar PO en ga ik voor een kleinere prothese. Mijn borsten zijn super mooi maar zo groot is niet wat ik wil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dapper dat je na twee jaar een nieuwe operatie gaat doen.... Enig idee wanneer je op zijn vroegst een wissel zou kunnen doen? Daar moet zeker wel een behoorlijke tijd tussen zitten?..... Die tijd is ook nodig om weer te kunnen sparen hahaha...

Je zegt super onnatuurlijk, maar heb je ook last gehad dat ze zo groot zijn? Ik heb nu al het idee dat ik mijn armen niet normaal naar voren kan zwaaien, mijn borsten zitten gewoon in de weg. Ze zijn veel breder geworden......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Wat dapper dat je na twee jaar een nieuwe operatie gaat doen.... Enig idee wanneer je op zijn vroegst een wissel zou kunnen doen? Daar moet zeker wel een behoorlijke tijd tussen zitten?..... Die tijd is ook nodig om weer te kunnen sparen hahaha...

Je zegt super onnatuurlijk, maar heb je ook last gehad dat ze zo groot zijn? Ik heb nu al het idee dat ik mijn armen niet normaal naar voren kan zwaaien, mijn borsten zitten gewoon in de weg. Ze zijn veel breder geworden......

Het gevoel dat ze in de weg zitten als je met je armen beweegt gaat nog weg, dat heb ik ook gehad de eerste weken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Cindytje zegt herken ik ook. Ik had dat ook in het begin, maar wanneer alles beter op zijn plek zakt verdwijnt dat gevoel. Wel vervelend voor je dat er geen goed gevoel bij hebt! Ik hoop dat je gauw kan wennen aan je nieuwe situatie, zou zonde zijn als je weer onder het mes zou moeten. En idd niks aantrekken van je omgeving hoor, jij moet ermee leven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik net uit de narcose kwam en m´n borsten in die bh zag zei ik, wat klein!

Maar hoe langer ik ze heb hoe meer ik ze te groot vind.

Overweeg nu kleinere protheses.

Ben na de operatie 5 kilo aangekomen en nu passen ze wel meer bij mijn lichaam (eerst vond ik het uit verhouding) maar dus ook mijn eigen borstweefsel is toegenomen en zijn ze dus nog groter... vind ik nog erger..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch heb ik dit al veel vaker gehoord hoor, maar na een paar maanden vonden ze ze toch prachtig. Echt, het went. Probeer eerst nog wat geduld te hebben, na een paar maanden voelen ze meer als jezelf. Ik ben zelf ook 42 en ging met dezelfde gedachten als jij. Ik heb nu 350cc voor de spier gekregen en vind ze nu zelfs wat aan de kleine kan. Begrijp me niet verkeerd, ik ben nu super blij hoor, maar als ik het over mocht doen had ik voor 410cc gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ziet het er sowieso nog gek uit omdat ze veeeel te hoog zitten en 1 das niet natuurlijk en 2 dat ben je totaal niet gewend, dus logisch dat je even geschrokken bent.

Als ze dadelijk gaan zakken, ze zwelling en het vocht van de operatie verdwenen is en jij ook psychisch wat verder bent denk ik dat je wel tevreden gaat zijn hoor. Dan zullen ze nl iets kleiner lijken en goed op hun plek zitten. Geef het even de tijd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaa, bedankt voor jullie geruststellende berichtjes.... Het gaat dan ook al beter gelukkig... Was voornamelijk verbaasd dat ik niet in zo'n jubelstemming was zoals de meeste meiden. Had me heel goed voorbereid op de operatie maar heb het 'emotionele' gedeelte onderschat.

Dat ze gaan zakken geloof ik graag, wel hoop ik dat de randen aan de bovenkant minder zichtbaar zullen worden. Maar, na een extra controle vandaag, was weer het toverwoord GEDULD, dus dat is nu wel duidelijk hahaha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Jaaaa, bedankt voor jullie geruststellende berichtjes.... Het gaat dan ook al beter gelukkig... Was voornamelijk verbaasd dat ik niet in zo'n jubelstemming was zoals de meeste meiden. Had me heel goed voorbereid op de operatie maar heb het 'emotionele' gedeelte onderschat.

Dat ze gaan zakken geloof ik graag, wel hoop ik dat de randen aan de bovenkant minder zichtbaar zullen worden. Maar, na een extra controle vandaag, was weer het toverwoord GEDULD, dus dat is nu wel duidelijk hahaha...

Ja dat rottige woord hahaha... Iedereen heeft er last van hier hoor.. En ik denk dat die jubelstemming waar je het over hebt dat dat met vlagen komt bij de meiden hier.. En die zelfde meiden staan dan ook voor de spiegel met het idee; was dat nou wat ik wilde....

Het is een emotionele achtbaan die je ff uit moet rijden, maar ook dat komt met geduld wel goed!!

In ieder geval een positief berichtje van jou, goed om te horen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

En de randen die je nu nog ziet trekken ook nog helemaal weg.. die heb ik ook een paar weken gehad... maar is nu helemaal weg gelukkig!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mariettta, ik vind ze prachtig bij je passen hoor, en ja lege huid moet nu eenmaal opgevuld worden, ik heb hetzelfde probleen gehad, niet genoeg opgevuld, en dan loop je met een bolling bovenaan, en de enveloppe onder leeg. Ik heb nu 800 cc moeten plaatsen, ze zijn groot, maar vindt het altijd mooier dan afhangende lege borsten.

Je gaat er wel aan wennen hoor, ik vindt het prachtig bij je staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi!!

jammer dat je je zo voelt,

maaaar uit ervaring vind ik wel dat ze een klein beetj 'krimpen' met tijd, omdat ze nu nog niet helemaal op hun plaats zittn

en dat eigen voelen, dat komt wel, het is heel normaal dat je nu ziet als 'twee niet van jou' maar dat komt

en je zal er echt wel aan gaan wennen!!

succes met je herstel!!!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.