Ga naar inhoud

* (laser-) Peeling *


B-Cupje

Aanbevolen berichten

Naarmate men ouder wordt, neemt de collageen en ook de elasticiteit van de huid af.

Hierdoor ontstaan en rimpels en pigmentvlekjes.

In sommige gevallen kunnen injectables zoals botox, restylane en fillers voldoende resultaat bieden. In andere gevallen zullen deze niet meer voldoende zijn.

Laser Peeling therapie is een methode om rimpels en onregelmatigheden van de huid minder zichtbaar te maken. Ook groefjes rond de mond, kraaienpootjes naast de ogen, groeven in het voorhoofd of de uitgebreide fijne rimpeltjes van het hele gelaat kunnen met lasertherapie worden geëgaliseerd.

De methode is ook geschikt voor het behandelen van littekens, bijvoorbeeld van acne.

De huid bestaat voor het grootste deel uit water en deze laserstraal werkt in dat deel van het lichtspectrum waarbij het licht juist wordt geabsorbeerd door water.

Tijdens die absorptie wordt de energie van de laserstraal omgezet in warmte, waardoor samen met het water de omgevende cel wordt verdampt. Tijdens dit laag voor laag vaporiseren (verdampen) schrompelt het onderliggende bindweefsel (collageen) waardoor de huid strakker wordt.

In de cosmetische chirurgie maakt men gebruik van laserablatie (ablatie betekent loslating). Hierbij wordt in een milliseconde een flinterdun laagje van de huid verdampt met behulp van een in gas opgewekte laserstraal.

De laser peeling therapie is niet in staat het ouder worden definitief te stoppen maar de veroudering van de huid wordt als het ware enkele jaren teruggedraaid. Het effect van een laserbehandeling blijft doorgaans zo´n tien jaar zichtbaar.

Het genezingsproces is afhankelijk van persoon tot persoon. Een voorlopig resultaat is zichtbaar na ongeveer drie tot acht weken. Het definitieve resultaat duurt ongeveer twee tot vier maanden. De huid ziet er jonger en frisser uit en blijft enkele jaren zo. Echter het verouderingsproces gaat natuurlijk door. De duur van het effect van een Laser Peeling therapie is onder meer afhankelijk van de leefwijze van de persoon. Veel roken, veel in de zon zitten of onder de zonnebank liggen zijn factoren waardoor het effect minder lang zichtbaar blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 years later...

Hoi,

Ik heb de huid van mijn gezicht laten laseren en een experimentele behandeling met stamceltherapie laten doen.

Eerst maakt de dokter miniscule gaatjes in je gezicht... dit ruik je.

Nadien haalt hij een kleine hoeveelheid vet uit je buik. Dit vet wordt bewerkt zodanig dat de stamcellen bekomen worden.

Nadien wordt dit samen met een gel op je gezicht gesmeerd en behandeld met laser.

Volgende week ga ik op controle.

Op zich tevreden met het resultaat. Iedereen zegt dat ik er goed uit zie. De vermoeidheid is van mijn gezicht af. Gelukkig.

Maar voor herhaling vatbaar ? Neen !

Mijn gezicht was achteraf zo pijnlijk en rood.

Het voelde aan als een brandwonde...

Dit nooit meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt mij ook geen goedkope behandeling.

Zelf heb ik gekozen voor de Dermapen.

Dit is niet pijnlijk, je moet er wel geduld voor hebben.

1 behandeling gehad en de volgende mag pas na 4 maanden.

Ik ga ervan uit dat ik 4 behandelingen nodig heb, dus meer dan 1 jaar bezig.

Thuis moet je elke dag de bijbehorende producten gebruiken.

Ik laat mijn gehele gelaat en hals behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.