Ga naar inhoud

Mirena Spiraaltje


W89

Aanbevolen berichten

Ik heb geen ervaring met de Mirena, wel met verschillende andere spiraaltjes. Ik heb bewust niet voor de Mirena gekozen ivm de hormonen die vrijkomen bij dit spiraal. Ik reageer persoonlijk heel heftig op hormonen. Ik ken ook verschillende verhalen van vrouwen die dit spiraal hebben gehad die ook erg veel last hadden van bijwerkingen en ook genoeg vrouwen die heel blij zijn met dit spiraal. Echt een advies en persoonlijke ervaring kan ik je dus niet geven. Het is eigenlijk gewoon afwachten hoe je hier op reageert :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier ook over na te denken!

Ben alleen zo bang dat ik vaker dan 1x per maand ongesteld wordt door dat ding.

Mij is verteld dat dit kan gebeuren, in het 1e half jaar, omdat je lichaam er aan moet wennen.

Zie het dus echt niet zitten in niét te kunnen weten wanneer je ongesteld wordt!

En dan van die ellendige doorbraakbloedingen blegh!!

Als ik 90% zekerheid had dat dat niet zou gebeuren, dan ging ik er voor!

Wel super fijn dat je menstruatie op een gegeven moment gewoon helemaal weg blijft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi W89,

ik heb nu bijna 7 jaar de Mirena en ik ben er ook heeeel blij mee. Het fijnste ervan is dat je niet meer ongesteld wordt.

Mocht je voor de Mirena kiezen neem voor dat je het laat plaatsen 2 paracetamol in want het inbrengen moet ik je eerlijk zeggen doet best veel pijn.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mywish, zo denk ik er dus ook over. Ook lees ik over libido vermindering, haaruitval en extra kilo's? Pfff :D om nog maar te zwijgen over onvoorspelbare maandstonden.

Ik weet het niet goed. Ik heb gelukkig nog enkele daagjes bedenktijd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha gelukkig! Het zal waarschijnlijk van persoon tot persoon afhangen.,

Klopt wijfie, niet elk lichaam is het zelfde. Maar ik heb er ook echt alleen maar positieve reacties over gehoord..

Krijg je het voorgoed via het ziekenfonds? Zijn best prijzig naar mijn weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem vorige week maandag laten plaatsen. Vanaf dag 4 na plaatsing nu toe "menstrueer" ik. Dat is eigenlijk het enige wat ik voor last er tot nu van ondervind. Zie op internet dat dit wel tot maanden kan aanhouden..

Grootste hinder voor mij dat ik de eerste weken geen tampons mag gebruiken omdat ik gelijk met plaatsing een operatie heb gehad voor een blaas verzakking.

Verder kan ik je er nog weinig over vertellen uit eigen ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En anders kun je ook een implanon overwegen, die heb ik. Die plaatsen ze in je arm (met verdoving). Deze word om de 3 jaar vervangen!

Ik ook, vond ik een fijner idee dan dat ie daar beneden maar wat zat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook al 2 jaar niet meer ongesteld door het mirena spiraaltje. Vind het een uitkomst!

mijn huisarts zei dat de bijwerkingen minder zijn dan bij de pil, in het algemeen genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyhey

Ik heb vanaf mn 16e 5 jaar mirena gehad 5 jaar niet ongesteld geweest en prima bevallen! Daarna een nieuwe ( na 5 jaar wisselen ) dit ging 1,5 jaar perfect alleen

laatste half jaar last gekregen van buikkrampen was echt niet normaal. Enorme pijn en bloedingen gehad en inwendige echo in het ziekenhuis. Ook bloed en alles onderzocht bleek toch aan mirena te liggen. hij is er nu 3 maanden uit bij mij even normale menstruatie enzo weer beetje op de rit en dan over n half jaartje weer een nieuwe mirena spiraal. Het is me al die tijd prima bevallen alleen t laatste half jaar pech gehad.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.