Ga naar inhoud

Mirena Spiraaltje


W89

Aanbevolen berichten

Ik heb geen ervaring met de Mirena, wel met verschillende andere spiraaltjes. Ik heb bewust niet voor de Mirena gekozen ivm de hormonen die vrijkomen bij dit spiraal. Ik reageer persoonlijk heel heftig op hormonen. Ik ken ook verschillende verhalen van vrouwen die dit spiraal hebben gehad die ook erg veel last hadden van bijwerkingen en ook genoeg vrouwen die heel blij zijn met dit spiraal. Echt een advies en persoonlijke ervaring kan ik je dus niet geven. Het is eigenlijk gewoon afwachten hoe je hier op reageert :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier ook over na te denken!

Ben alleen zo bang dat ik vaker dan 1x per maand ongesteld wordt door dat ding.

Mij is verteld dat dit kan gebeuren, in het 1e half jaar, omdat je lichaam er aan moet wennen.

Zie het dus echt niet zitten in niét te kunnen weten wanneer je ongesteld wordt!

En dan van die ellendige doorbraakbloedingen blegh!!

Als ik 90% zekerheid had dat dat niet zou gebeuren, dan ging ik er voor!

Wel super fijn dat je menstruatie op een gegeven moment gewoon helemaal weg blijft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi W89,

ik heb nu bijna 7 jaar de Mirena en ik ben er ook heeeel blij mee. Het fijnste ervan is dat je niet meer ongesteld wordt.

Mocht je voor de Mirena kiezen neem voor dat je het laat plaatsen 2 paracetamol in want het inbrengen moet ik je eerlijk zeggen doet best veel pijn.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mywish, zo denk ik er dus ook over. Ook lees ik over libido vermindering, haaruitval en extra kilo's? Pfff :D om nog maar te zwijgen over onvoorspelbare maandstonden.

Ik weet het niet goed. Ik heb gelukkig nog enkele daagjes bedenktijd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha gelukkig! Het zal waarschijnlijk van persoon tot persoon afhangen.,

Klopt wijfie, niet elk lichaam is het zelfde. Maar ik heb er ook echt alleen maar positieve reacties over gehoord..