Ga naar inhoud

Mirena Spiraaltje


W89

Aanbevolen berichten

Ik ook, vond ik een fijner idee dan dat ie daar beneden maar wat zat :)

Ja twee vriendinnen van mij hebben zo'n spiraaltje eentje is flauwgevallen van de pijn (en geloof me ze is best een harde!) en de ander is nu al 4 maanden ongesteld. Ik ga bijna voor mijn wissel (van het implanon dan hè, hahaha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha oke! Dat klinkt pijnlijk :D pff misschien toch maar een andere oplossing zoeken. Ik wil gewoon af van de pil, zitten zoveel hormonen in, de week voor mijn regels ben ik vervelend, lastig, een zeur, vreetbuien, niet om aan te spreken en depressief :) terwijl il absoluut zo niet ben als ik de pil niet nam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem een jaar gehad en was blij dat ie er uit was.. was bijna elke 2 weken ongesteld en dat anderhalve week lang. Ook had ik elke keer erge buikpijn na gemeenschap. Voor mij nooit weer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ik ben 23 en omdat ik wegens een bloedafwijking geen anticonceptiepil mag nemen ben ik al lang met het spiraal vertrouwd. toen ik 17 was voor het eerst laten plaatsen, wel onder een roesje (gelukkig). Het eerste jaar krijg je je maandstonden nog maar die worden steeds minder. Soms een beetje onregelmatig maar dat vind ik helemaal niet erg omdat als je je eigen lichaam kent toch voelt wanneer ze dr aankomen.

Na het eerste jaar zijn mijn maandstonden ook gewoon gestopt. Na 5 jaar begonnen mijn maandstonden weer en toen heb ik hem laten vervangen. Dat was in januari, en hoewel ik nu nog mijn maandstonden heb heb ik het gevoel dat dat niet lang meer zal duren. Ben altijd seksueel actief geweest in die tijd en nooit ongewenst zwanger geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waardeloos, ik werd er depri van, kreeg last van migraine, kwam een aantal kilo's aan, kreeg paniek aanvallen. Ik leek wel een compleet ander mens. Weer laten verwijderen en de volgende dag waren al mijn klachten weer verdwenen. Geen hormonen voor mij, ik reageer er te heftig op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ook ik heb een Mirena spiraal.. Dit jaar moet ik m vervangen en heb m dus al 5 jaar.. ik vindt het ideaal en laat er ook zeker 1 terug plaatsen.. Ik wordt al 5 jaar niet meer ongesteld. Libido verlies en extra kilo's, helemaal niets van gemerkt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ik heb ff geïnformeerd, en krijg 'm dus wel vergoed!

Dat maakt het wel weer wat aantrekkelijker om het toch maar eens te proberen.

Als het niks is, dan er maar weer uit!

ja ik zou het zeker doen!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een die een Mirena spiraal heeft (moet het inmiddels wel weer vervangen) en had de eerste half jaar veel bloedingen. Daarna geen menstruaties meer.

Vermindering van libido, haaruitval en extra kilo's heb ik totaal geen last van gehad!

kosten zijn idd 160 euro, en is geloof ik een eigen bijdrage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier ook over na te denken!

Ben alleen zo bang dat ik vaker dan 1x per maand ongesteld wordt door dat ding.

Mij is verteld dat dit kan gebeuren, in het 1e half jaar, omdat je lichaam er aan moet wennen.

Zie het dus echt niet zitten in niét te kunnen weten wanneer je ongesteld wordt!

En dan van die ellendige doorbraakbloedingen blegh!!

Als ik 90% zekerheid had dat dat niet zou gebeuren, dan ging ik er voor!

Wel super fijn dat je menstruatie op een gegeven moment gewoon helemaal weg blijft!

1 op de 1000(of zo iets) hier last van en helaas was ik van die! Ik was 3 wkn ongesteld en 1 week nie dus na 3 kwart jaar was ik dit zat en heb m late verwijdere.... en met sex deed ie ook een beetje pijn

maar zoals hier al gezegt iedereen ervaart het anders want heb hier in de omgeving ook veel goede verhale gehoord!!

Helaas ben ik dus weer aan de pil (waar ik zoooon hekel aan heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nu vanaf oktober vorige jaar! Helemaal super! Niet meer ongesteld, geen pijn, kortom heerlijk!! Inbrengen is best even pijnlijk, maar dit is maar heel even! Verder paar uurtje wat krampen gehad, ben even naar bed geweest, dutje gedaan en daarna geen pijn meer gehad. Wel inderdaad twee paracetamol innemen half uurtje voor het inbrengen, dat scheelt. Ik heb het er allemaal voor over gehad. Nooit meer denken aan die pil en ik had veel last van hoofdpijn tijdens menstruatie. Nu niet meer gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier alleen maar positief! 8 jaar terug een mirena laten plaatsen en toen was mijn jongste 6 maanden oud. Ik ben na het plaatsen ongeveer 9 maanden ongesteld geweest...en echt heftig ongesteld! Vreselijk! Juist toen we op het punt stonden om dat ding eruit te trekken (bij wijze van spreken) stopte het vloeien en ben ik 4 jaar niet ongesteld geweest, nu 2 jaar terug een wissel gehad en alleen de eerste dagen een vervelend gevoel en een beetje vloeien, maar na 1 week was dat over en tot op de dag van vandaag nog steeds nergens last van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik heb de mirenaspiraal nu ook al DIK een jaar, het zetten doet geen pijn alleen de paar dagen daarna, dat is even door een hel gaan.

Maar ik ben er echt zo blij mee.. geen pil meer waar je aan hoeft te denken of iets dergelijks.

Ongesteld word je eigenlijk niet meer, HEEL soms verlies ik wel een x wat bloed, maar dat is echt zelden en totaal niet veel..

Ik zou het idd gewoon proberen, gaat 't niet dan laat je m weer verwijderen.......

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook altijd mirena's gehad,

intotaal 3x.

Heb mij na laatste kindje laten steriliseren.

Maar ik vond het wel een toppertje.

Ook inbrengen niet pijnlijk,

geen gewichtstoename, geen enge hormonen.

Enige nadeel wat ik wel vond,

of beter gezegt wat ik had..

Was echt mega lang menstrueren-doorbraakbloedingen.

Pas na 2,5 maand stopte het bloeden en deed dat kreng zijn werk...

Maar ik kan hem wel aanbevelen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel praktisch, je moet nergens aan denken en bent gedurende 5 jaar beschermd... Maar ik wil nooit meer een spiraal.

Bij mij niets dan last:

- veel witverlies : meestal zéér plots en ongepast, precies of ik had in mn broek gedaan...

- bloedingen na het vrijen, soms stromend

- en pijn bij het vrijen en mn man voelde het zitten...

Ondertussen reeds 17maand eruit omdat we voor een 3de wilden gaan, na veel proberen werd er vastgesteld dat ik minder vruchtbaar ben, volgens gyneacoloog komt dit door het spiraal... Heeft blijkbaar wat schade aangericht bij mij :(

Het enige voordeel is dat ik nu niets moet nemen, de kans op zwangerschap zonder extra hormonen is nihil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.