Ga naar inhoud

Klacht indienen bij Bergman of niet?


Aanbevolen berichten

Goedemorgen dames,

ik zit een beetje met een kut situatie.

Ik ben vorig jaar aug. geopereerd door een arts van Bergman.

Ik kwam binnen met een slappe c cup doormiddel van gewichtsverlies.

Lekker veel vel, weinig vulling, hoogte van tepel laag. :)

Ik kwam daar met de volgende vraag: Ik wil mijn volume aan de bovenkant terug.
Wel graag natuurlijk resultaat. De cupmaat moet bij mijn lichaam passen, maar ik wil wel maximaal resultaat behalen. Met andere woorden: Ik wil dat er alles aan gedaan wordt dat ze zo mooi mogelijk worden.

Ze stelde voor dat ik medium profile nam, dual plane, 275 cc.

Ik ga ervanuit dat deze arts weet wat ze doet, dus ging hierin mee.

Ik heb heel lang getwijfeld. de meeste meiden die hier langer op zitten weten dat maar al te goed.

Ik bleef overal maar lezen bij meiden met dezelfde hang-situation. Lekker opvullen die handenl. Mijn chirurg gaat voor high profile/voor borstspier over de 500 cc.

Kwam ik aan met mijn 275 cc.

Goed,

Op het laatste moment ging ik toch van 275 cc naar 405 cc. Ik had vlak voor de operatie aangegeven dat ik toch groter zou willen dan besproken. Geen probleem, ze zou aangeven uit welke formaten ik kon kiezen.

Op de dag zelf had ze een paar maten doorgegeven en ze stelde voor om 405 cc erin te proppen. Ik vond het helemaal goed. Een heuse cup E is waar ik mee wakker werd. Helemaal blij dat ik was.

Kreeg ergens een opmerking op het forum dat er wel een groot verschil is qua breedte tussen 275 cc en 405 cc.. Maar ze zaten lekker hoog, lekker strak en bovenal op mijn lichaam geplakt, tepels op de juiste hoogte. gelukkig dat ik was, tot nu.

Ze zijn weer gaan hangen/ bolling aan de bovenkant is weer helemaal weg en ik zit nu met een platte bovenkant met enkel heel veel volume aan de onderkant.

Ik zal de huidige situatie van mijn voorgevel zo goed mogelijk proberen te beschrijven en laat vanavond even foto's schieten door mijn partner.

Mijn borsten hangen nu een soort van langs mijn lichaam (je voelt de prothese aan de zijkant heel goed)

de prothese wordt aan de zijkant geduwd waardoor ik aan de boven/binnenkant van mijn borst niks voel zitten, maar aan de buiten/onderkant heel goed met als resultaat; haast geen volume aan de bovenkant, maar wel aan de onderkant. De spatie tussen mijn borsten is verergerd . Mijn borsten hebben altijd wel een beetje uit elkaar gestaan, maar het is nu nog meer uit elkaar gaan staan. Ik vind het persoonlijk geen gezicht.

Ik heb een zwaar vermoeden dat dual plane mijn borsten aan de zijkant duwt en ook de volume aan de bovenkant juist wegneemt omdat de spier op deprothese drukt.

Ik ben nu echt alles behalve tevreden en heb weer een ongezonde spiegel obsessie gecreëerd om elke dag te kijken of het echt zo is.

Opzicht vind ik het formaat van borsten perfect, maar waar is de volume waar ik zo nadrukkelijk om gevraagd heb? en waarom heb ik zoveel spatie tussen mijn borsten?

Had zij niet aan mijn bouw moeten zien dat dual plane de sptatie tussen mijn borsten alleen maar erger zou maken?
Dat de volume aan de bovenkant weg is genomen door dual plane techniek?

Dat ik ondanks de 405 cc die ze gebruikt heeft alleen maar de grote versie van mijn toenmalige situatie is geworden? En als laatste... waarom 275 cc met zoveel mm aan breedte en 405 cc met een totaal andere breedte gebruiken? Is dat normaal!?

Moet daarbij wel vermelden dat ze 375 cc links en 405 cc rechts heeft gebruikt ivm verschil van grootte.

Ik ben bijna in staat om een her aan te vragen bij een andere ziekenhuis/kliniek ipv te gaan klagen bij Bergman.

Wat vinden jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf had een slappe c ook door gewichtsverlies en zwangerschap

Bij mij is een lifting gedaan want met enkel prothesen ging het niet lukken!

Sneu voor je! Ik zou reclameren hoor... Als zij al niet weten wat mag/ kan ent beste is voor je lichaam.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, opzicht moet een optische lift indien je niet al te veel hang heb kunnen.

Ik had ook niet echt hang/hang.. maar het was gewoon erg leeg aan de bovenkant.

Het is hier in ieder geval veel meiden gelukt...

Lift was voor mij gewoon geen optie. Ik heb nog geen kinderen en wil heel graag borstvoeding geven en zij verzekerde mij ervan dat het ook niet nodig was.

Ik zie net op de website van Bergman dat je een klacht in kan dienen zonder in contact te komen met de arts. Wil gewoon echt NIET met haar in discussie gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid!

Je geeft aan dat het eigenlijk een uitvergroting is van je voor situatie. In principe klopt dat ook, als je voor een borstvergroting gaat zonder extra ingrepen zoals een lift of huid/ tepel correctie oid.

De vorm en stand van je borsten verandert dan niet.

Ik ben geen arts en weet niet of een lift in jouw geval wenselijk was geweest of niet. Is dit wel besproken? Heeft de arts toen aangegeven dat dat niet nodig was dan kan je denk ik aan de hand van het resultaat wel verdere stappen ondernemen en flink je beklag doen. Mocht jij aangegeven hebben dat je geen lift wilde (kan ik niet helemaal uit je verhaal opmaken) dan is het wellicht een ander verhaal.

Feit blijft dat je niet tevreden bent en dat het resultaat kort po (wat ik begrijp net iets meer als een half jaar) te wensen over laat.

Ik zou dus sowieso zo snel mogelijk bij Bergman aan de bel trekken. Je kan dan altijd nog een second opinion doen maar als je die nu doet zal een arts altijd zegen heb je dit al met betreffende arts besproken en hem de kans gegeven een oplossing te bieden.....

succes! xxx saartje


o ik zie nu dat je al had gereageerd over een lift maar toen was ik aan t tikken;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat een high of extra high profile ook al veel had kunnen schelen...ik zie nl dat je een medium hebt gekregen!?

Mijn pc adviseerde om die redn high, ik had ook een lege borst met alleen nog wat volume aan de onderkant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Saartje,

Ik ben ook van mening dat dit veel mooier had gekund.

High profile, voor spier (zodat ze niet nog meer naar buiten zouden komen te staan).

Ik heb ze net ook een mail gestuurd. Naar de clinic manager. Ik ga liever niet met haar in discussie want dan praat ze het mij weer uit mijn hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ellende zeg, daar laat je zeker geen bv voor doen. Voor de spier moet natuurlijk wel kunnen, als je heel veel vel hebt en bijv ook nog weinig weefsel dan word het effect erna niet mooi, omdat je dan de randen van de protheses gaat zien, of je moet kiezen voor anatonomische ( die hebben een dunnere rand, met minder kans om de randen te gaan zien. Ik heb zelf wel een lift laten doen, omdat het met enkel en alleen vulling niet mooi zou worden, ik heb ook dual plane, en ook mijn borsten staan vreselijk veel uit elkaar, is idd absoluut niet mooi !! ( ik moet binnenkort voor her door complicaties)

Ik zou het zeker aankaarten bij de kliniek, kijken wat ze zeggen, en eventueel een second opinion aanvragen bij een arts die niet werkzaam is daar, zo krijg je in ieder geval een aantal meningen die je dan kan vergelijken

heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid wat erg dat je niet tevreden bent, ik zou het ook zeker aankaarten bij de kliniek en ook bij andere pc je verhaal vertellen, wie weet wat ze nog voor je kunnen doen.

Heel veel succes!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meis ik snap wat je bedoelt. Ze zijn inderdaad flink gezakt en ze lijken ook echt te veel naar buiten te gaan.

Je boobs zagen er de eerste maanden echt helemaal prachtig uit (heb je andere foto's nog even bekeken).

Daarmee vergeleken kan ik me heel goed voorstellen dat het eindresultaat nu onacceptabel voor je is.

Je had zeker voor de spier kunnen krijgen want je hebt zo te zien voldoende weefsel. Waarom er voor jou toch voor duel plane is gekozen weet ik niet. Maar daar zal de arts vast een goede reden voor hebben gehad?

Met voor de spier had je misschien ook wel wat hang gekregen maar dan zouden ze in ieder geval niet zo naar de zijkant worden gedrukt denk ik.

Ik ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren. Bergman is niet de minste kliniek. Ze zullen dit vast goed gaan oplossen.

k ga je volgen en wens je heel veel succes!!!! xxx saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wat je bedoeld als je zegt dat dit een vergrote versie is van je voor situatie, er zit idd weinig of geen vulling/bolling bovenin, en precies ja ze worden naar de buitenkant gedrukt.Dit is 1 van de nadelen van dual plane, en de ene persoon heeft dit meer dan de andere.

Ik hoop echt voor je dat ze dit op gaan lossen, want kan me goed voorstellen dat jij hier niet tevreden mee bent, hoop dat je snel een reactie gaat krijgen van de clinic manager

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super lieve reactie Saartje.

Die bevestiging dat niet alleen ik het zie had ik echt even nodig.

mijn vriend zegt enkel.

Het is toch mooi? wat zeur je nou.

Helaas hebben ze mijn mail direct naar de chirurg gestuurd.. Daar was ik al heel erg bang voor.

Ik voel me heel erg bezwaard want wil haar totaal niet bekritiseren o.i.d.

Ik hoop dat iemand voor mij kan uitzoeken wat het verschil is van 275 cc Natrelle en 375 cc Natrelle medium profile qua breedte..

Want BB heeft ooit gezegd dat het verschil best groot was.

Misschien dat ik dat dan ook kan aankaarten tijdens het gesprek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een k*t situatie, snap je verdriet!!

Ohhh ja en daar ben ik ook zo bang voor, dat als mijn operatie niet wordt wat het moet zijn dat mijn man dan ook zoiets heeft van neeeee wat zeur je nou, is het weer niet goed.

Ga er toch maar achter aan hoor. Jammer dan dat de arts weet hoe of wat. Ik vind dat ze het moeten herstellen voor je (kosteloos!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er helemaal aan hoe breed je eigen borst is, en je kan dan een prothese hebben die ong 0.5 breder is

ga je kijken bij de full profile daar zijn de protheses minder breed, maar wel meer projectie en cc

en las dat je 375 en 405 hebt, de 405 is zelfs 13.25 breed

Maar het is idd een behoorlijk verschil om van de 275 breedte naar 375 te gaan.

Ik zou eerst eens kijken wat deze arts er zelf op te zeggen heeft, en anders voor een second opinion in ander ziekenhuis of kliniek

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is wat he met die mannen! de mijne staat ook niet helemaal achter mijn heroperetie,.

die zegt je moet maar eens tevreden leren zijn, t is nooit goed genoeg bij jou!

en dan denk ik je betaald er toch een heel bedrag voor dus je mag best wel eisen stellen en tevreden zijn!

dat ze voor dual plane hebben gekozen komt waarschijnlijk omdat ze bij voor de spier eerder gaan hangen,.

ik zou het hier niet bij laten zitten! zeker even een gesprek met je pc aanvragen!

succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, belachelijk om er hier dus achter te komen dat ze 1,75 mm meer in de breedte is gegaan.

Misschien is dat de reden waarom ik ze heel erg aan de zijkant voel zitten.

eerst ging ik nog met enige twijfel mijn klacht indienen, maar nu ben ik best zeker van mijn zaak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ze idd heel erg aan de zijkant voelt zitten kan het idd met de breedte te maken hebben.

Ik zou het er idd niet bij laten zitten en gewoon bellen naar Bergman dat je consult wilt op hele korte termijn en dan maar eens kijken wat je behandelend arts zegt, voor hetzelfde geld word de fout erkend en gaan ze met een kosteloze oplossing komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas hebben ze mijn mail direct naar de chirurg gestuurd.. Daar was ik al heel erg bang voor.


Ik voel me heel erg bezwaard want wil haar totaal niet bekritiseren o.i.d.



Je moet je absoluut niet bezwaard voelen, ik snap dat het moeilijk is, maar ik zou gewoon een gesprek aangaan. ( ik heb namelijk zelf zoiets aan de hand gehad) maar het gaat er hier om wat jij voelt, wat jij vind en of jij er gelukkig mee bent of niet


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik zou zeker terug gaan, het is goed dat je een mail hebt gestuurd! Ik begrijp dat je niet tevreden bent. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de keuze van je pc niet helemaal begrijp. Met opmeten kwam ze blijkbaar op die 11,5cm breedte uit, maar jij wil graag bolling aan de bovenkant, ze had naar mijn mening beter een high of extra high profiel kunnen nemen, maar goed, zij zal het wel weten denk je dan ;) Een lift lijkt mij niet nodig omdat je tepels op een prima hoogte zitten! Wel zouden ze misschien wat meer ruimte aan de binnenkant kunnen maken zodat je protheses wat verder naar binnen komen ipv naar buiten.

Ik ben benieuwd of ze hun best gaan doen om je te helpen, ik hoop het van harte voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi 75C

Ik zag je pb en ben daarom even in je topic gedoken.. Heb niet alle reacties gelezen, dus kan best zijn dat ik iets dubbel schrijf met iemand anders...

Je wilt graag mijn mening horen he...

komt ie ;)

De prothese die gebruikt is, lijkt ten eerste te plat, qua bolling. Dus inderdaad was het beter geweest om een high profile of een extra high profile te plaatsen (zeker omdat je aangaf dat je meer volume aan de bovenzijde wilde)

Verder had je ruimte genoeg gehad om een high profile of misschien zelfs extra high profile te krijgen. De prothesen die je nu gekregen hebt, zijn idd erg breed.. Waarschijnlijk zelfs breder dan je eigen borstbreedte, waardoor je de 'schotelvorm' krijgt, die je nu min of meer hebt...

Je prothesen zijn gezakt naar de plek waar ze sowieso naartoe zakken na een bv... Echter, als je dus die high of extra high gehad had, dan was de bolling aan de bovenkant tenminste nog beter gebleven. Of je daardoor ook de 'spatie' tussen je borsten minder groot gekregen had, weet ik niet zeker.... Wel zou er meer volume geweest zijn, waardoor deze 'spatie' waarschijnlijk wat minder groot geleken zou hebben...

Of je in aanmerking gekomen zou zijn voor plaatsing vóór de spier, kan ik zo op het blote oog niet zeggen. Helaas zijn er echter veel pc's die daar ook niet eens naar kijken, maar gewoon een bepaalde techniek toepassen, omdat ze dat altijd doen.. (vaak is dat dan dual plane...)

Heel jammer is dit, want dit veroorzaakt toch vaak minder mooie resultaten dan gewenst. Ik zeg daarmee niet dat dual plane minder mooi is, maar ik geef aan dat dual plane in bepaalde situaties minder mooi kan zijn... Dat een chirurg meer moet kijken naar iedere 'situatie' apart en daarop zijn handelen moet afstemmen....

Ik zou zelf wel een klacht indienen, maar eerlijk gezegd niet voor je een goede second opinion op papier hebt staan van een plastisch chirurg die goed bekend staat... Ik geef zelf voor dit soort second opinions absoluut de voorkeur aan dr. Nio of dr. Demeyere. Hun inschattingsvermogen is in mijn ogen het beste (gerelateerd aan de twee jaar die ik ondertussen op het forum zwerf....)

Dr., Nio zet dit ook allemaal voor je op papier, en dan heb je iets in handen, zwart op wit, waarmee je je klacht gegrond kunt verklaren.

Mocht je nog ergens hulp nodig hebben, stuur me ff een pb.. Ik ben hier niet meer zo vaak, door gebrek aan internet, maar in dit soort gevallen, en zeker bij iemand die ik nog ken, wil ik graag kijken of ik ergens kan helpen....

Misschien is het ook handig om je medisch dossier op te vragen bij de kliniek. In principe moet jouw chirurg namelijk je borstbreedte gemeten hebben voor je operatie, en aan de hand daarvan de breedte van de prothese gekozen hebben.. Mocht die prothese een stuk breder zijn dat je eigen borstbreedte, heb je alweer een tweede poot om op te staan (naast de second opinion)

Zoek het je allemaal goed uit, dan maak je de meeste kans op succes!!

Ik hoor van je :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ja ja! Dit is nou de reden waarom ik jouw mening nodig had.

Wat een strategieplan!

Nio net gemaild voor een second opinion.

Huisarts gebeld voor een verwijsbrief want dat moet tegenwoordig volgens de assistente van dr. Nio.

En nu afwachten wat Bergman stuurt.

Gelukkig heb ik voor mijn borstvergroting gemaild met de arts waar ik bang voor was en wat nu ook gebeurd is. Zij verzekerde mij dat dit niet zou gebeuren.

Ook was mijn eerste consult bij dr. van der Weij.. die zei dat voor de spier toen mogelijk was. Dus dat had wel gekund.

Los van het feit dat mijn borsten weer zijn gaan hangen/ schotel effect e.d. is het toch zo dat de prothese VEEELSTE groot is en zij sowieso een her moet uitvoeren?

Denk dat dr. van der Weij mijn afmetingen trouwens ook nog wel heeft.

In ieder geval SUUUUUUUUUUUUUUUPER bedankt. Ik ga hier werk van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.