Ga naar inhoud

Andrea : 21 maart 2014 : Dr.Plovier : Beclinic


Aanbevolen berichten

Dank jullie wel. Het is best pittig 2 operaties tegelijk. Ik heb wel minder pijn aan mijn borsten als vorige keren, maar dat kan ook omdat de pijn can buik overheerst ;) het wordt weer bedtijd, maar ik zie wel op tegen het slapen:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, nou daar ben ik dan weer ;) heb natuurlijk wel mee gelezen op de achtergrond, maar nog geen puf gehad om mijn verhaal te tikken. Daar gaat ie dan:

Donderdagavond had ik een heel druk schema met allerlei gesprekken op school voor de kinderen en ik moest laat in de avond mijn tas nog inpakken, douchen, haren wassen, benen scheren je kent het wel ;). Ik ging pas bij 12 u slapen. De wekker stond ingesteld op 04.00 uur.....

Om 4u ging de wekker en uiteindelijk gingen we om kwart voor 5 in de auto richting België. De reis verliep voorspoedig en we arriveerden al om 6.30 bij Beclinic. Gelukkig was er al een lieve verpleegster aanwezig die ons gelijk naar de kamer hielp, ik had nog net even snel de tijd om mijn spullen in de kast te stoppen en mezelf te wassen met hibiscrub en toen stond Plovier al in de kamer. Hij nam uitgebreid de tijd om mijn buik af te tekenen en we bespraken nog even wat er allemaal ging gebeuren. Vlak daarna kwam de anesthesist binnen en die nam nog even wat dingen met me door. Ik kon nog net even snel gedaan zeggen tegen manlief en toen werd ik al meegenomen naar de operatiekamer, het zal rond half 8 geweest zijn. Ik was best bang en kreeg erg het gevoel te moeten huilen. Ik werd gelukkig heel erg op mijn gemak gesteld door de lieve mensen op de operatiekamer en binnen notime was ik in slaap.

Ik heb dit keer niks gemerkt van het terug naar de kamer gaan, ik werd wakker toen ik al weer lekker in mijn bedje lag. Het was bij 12 uur. Wel had ik gelijk heel erg pijn in mijn buik en lag te huilen, waarschijnlijk de spanning die er van tevoren al was. Ik kreeg extra pijnstillers en valium. Ben nog een poosje suf geweest. De pijn in mijn borsten voelde ik dit keer helemaal niet, het was echt de pijn in mijn buik. Ik heb meerdere keren iets tegen de pijn gehad, maar de pijn ging niet weg, het werd wel iets draaglijker. Al gauw wilde ik dat bed uit, ik wist niet meer hoe ik moest liggen. Ik heb een tijdje op de rand van het bed gezeten en ik besloot op eigen houtje naar de toilet te lopen, wel onder begeleiding van manlief. Naar de toilet ging goed, maar op de terugweg viel ik bijna flauw. Gelukkig weet ik als verpleegkundige hoe te handelen, dus gelijk terug in bed, plat liggen en het trok gelukkig weer gauw weg.

De lieve verpleegster kwam steeds kijken en bracht wat drinken. Ook kwam Plovier nog even langs. Hij had dit keer de Natrelle inspira 695cc full projection geplaatst. Ik was wel een tikje teleurgesteld omdat ik dacht dat hij de extra full projection zou plaatsen, maar deze is wat breder en zou goed op zijn plaats moeten blijven, hij heeft alles goed uitgemeten. Nou goed, dan gaan we daar maar voor, het moet nu gewoon goed zijn! En die 2mm minder projectie zie je vast niet. Mijn buik is flink onder handen genomen! Hij heeft 1250 gram vel weggehaald en 600cc vet weggezogen! Daar was ik wel verbaasd over, had niet verwacht dat het zoveel zou zijn!

Al gauw was het 17.00 uur en konden we weer richting huis. De terugweg was niet echt een pretje aangezien we in een dikke file kwamen en we er ruim 3 uur over hebben gedaan om thuis te komen. Ik had nog wel een morfinetablet gekregen voor onderweg, maar hier werd ik in combinatie met het remmen/ optrekken van de file best misselijk van. Ik hoefde niet over te geven, maar voelde me ook niet erg fijn. Op de grens nog even gestopt bij de Mac om even te benen te strekken en daarna waren we gelukkig snel thuis!

Thuis nog 2x bijna flauwgevallen de eerste avond en nacht. Veel pijn gehad en moeilijk mobiliseren. Maar nu gaat het elke dag ietsje beter. Ik heb alleen enorm veel last van rug, ik moet krom lopen en daardoor schiet steeds kramp in mijn rug en dat is echt een rotgevoel! Ik moet alleen de drains nog laten verwijderen, maa lopen nog net iets teveel af helaas, misschien morgen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Leuk om hier ook je uitgebreide verslag te lezen :) Ohhh joh dat je zoveel last van de buik hebt, ik had dat met die combioperatie meer van de borsten, maar bij jou was natuurlijk die borstspier nu al wel opgerekt. Zijn je buikspieren ook gereefd? Dat zou wel een deel van die heftige pijn verklaren. Oh en dat je savonds al weer naar huis mocht, pffttt zou ik echt niet kunnen (ja, je moest wel waarschijnlijk). Heb je bij de borsten geen drains gekregen? Hoeveel lopen ze nu? Minder dan 30 cc/24 uur mogen ze er meestal uit.

Bij mij gaat het eigenlijk super, heb donderdag zooooo'n pijn gehad, had het gevoel of heel mn onderste, en vooral bij de rug in de fik stond, maar gelukkig nu helemaal geen last meer, geen pijn alleen t trekken van de wonde. Ga ook al weer om boodschappen enzo, morgen naar de sportschool, nee niks doen, maar gewoon met mn collega bodypump-instructrice babbelen :)

Kop op meis, hou die strakke bikini-buik maar in gedachten hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ingrid! Wat goed dat je al zo snel herstelt! Ik snap dat liggen erg vervelend is geweest! Verder zijn je wonden nu natuurlijk oppervlakkig, dus zal het herstel hopelijk snel gaan. Mijn buikspieren zijn gereefd, mijn venusheuvel is gelift, mijn flanken hebben liposuctie gehad en dan natuurlijk nog de volledige buikwandcorrectie :). Aardige ingreep alles bij elkaar denk ik. Ik had jou verhaal in gedachte gehouden over meer pijn aan de borsten en omdat ik de vorige 2 keer echt veel pijn aan mijn borsten heb gehad had ik nu ook rekening gehouden dat ik wellicht meer pijn aan de borsten zou hebben dan aan de buik, dus dat viel een beetje tegen eerlijk gezegd. Maar ja, wie wil mooi wil zijn bla bla bla :45:

De drains lopen nu nog ruim 20cc per dag en moeten minder dan 20 cc per dag lopen om eruit te mogen, dus ik heb goede hoop op morgen. Plovier zei wel dat hoe langer ze erin zitten hoe beter het is, dus ik maak me nog geen zorgen nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.