Ga naar inhoud

Hoe lang nog pijn bij opstaan na BV voor de spier?


Aanbevolen berichten

@cinn, geluksvogel!!! Dat had ik ook voor ogen! Gister nog twee vriendinnetjes gesproken die ook echt nergens last van hadden...

@ esmiralda: heb dus precies zo een gevoel....

Ik heb 2 goedlopende praktijken en zit bomvol.....dus voel heel veel verantwoordelijkheid naar de klanten toe en naar mezelf....vandaag afgezegd, morgen ga ik het toch maar proberen...en als het echt miet gaat stop ik, gelukkig alleen makkelijke klanten. Ik weet je herstelt maar een keer.....wat een conflict met jezelf dan he!!! Bij eenbaas werken is dan toch makkelijker

En zo zie je Ad ervaringen dat de een dus bijna nergens last van heeft en de ander het als een tegenvaller ervaart.

Een ding ervan geleerd: stel je op het ergste in dan kan het alleen maar meevallen EN plan minimaal een week herstel in voor jezelf!!! Dan kan het ook alleen maar meevallen.

Maar....het is het nog steeds dubbel en dwars waard!

Zo nu weer even een tukkie doen, ben hele ochtend op geweest en mijn boobs voelen nu gespannen aan en ben moe

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi,

Ik denk dat t gewoon pech hebben is, of ik mazzel.

Ik ben donderdags geopereerd 500cc voor de spier, en ben smaandags gewoon gaan werken en autorijden zoals Nio gezegd, had auto rijden was alleen bij inparkeren (heftige stuuracties) vervelend. Al met al laat ik liever paar nieuwe jopen plaatsen dane ene W ortelkanaalbehandeling :-P

Hoop voor jou dat t snel beter gaat en echt straks ben je helemaal happy :-))

Haha!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm ik neem 1 week vrij maar langer kan echt niet want ik heb eigenlijk geen vakantie meer... ik moet ECHT na 1 week met de auto kunnen rijden, ik geraak op geen enkel andere manier op mijn werk (bureau)

Vandaag De Meyere gemaild en "hij is er zeker van" dat ik maandag weer ga kunnen auto rijden (als ik vrijdag geholpen wordt), ben benieuwd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm ik neem 1 week vrij maar langer kan echt niet want ik heb eigenlijk geen vakantie meer... ik moet ECHT na 1 week met de auto kunnen rijden, ik geraak op geen enkel andere manier op mijn werk (bureau)

Vandaag De Meyere gemaild en "hij is er zeker van" dat ik maandag weer ga kunnen auto rijden (als ik vrijdag geholpen wordt), ben benieuwd.....

ik ga voor je duimen meid!!! Bij veel dames gaat het gewoon voorspoedig hoor!! lees even mijn commentaar bij mijn andere topic: zorg van te voren voor een goede postoperatieve (speciale!!) sportbh, die verkleint de kans op complicaties...en bevordert het herstel!!!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx Linf! Welke raad je aan?

ik ga voor je duimen meid!!! Bij veel dames gaat het gewoon voorspoedig hoor!! lees even mijn commentaar bij mijn andere topic: zorg van te voren voor een goede postoperatieve (speciale!!) sportbh, die verkleint de kans op complicaties...en bevordert het herstel!!!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 4 weken po en heb nog altijd last bij het parkeren en vluchtheuvels nemen. Ik heb mijn boobies de eerste 3 weken effe moeten ondersteunen vooraleer ik uit bed kon stappen. Mijn pc was ook heel positief hoor en vond 1 week thuis voor een kantoorjob voldoende. Niet dus! Ben na 10 dagen weer gaan werken en heb het doorstaan maar elke stap die ik zette deed pijn en mijn boobs stonden precies een hele dag in brand. Naarmate de dag vordert, voel ik ze nog altijd harder worden. Maar mijn vriendin heeft dan weer niks last gehad, dus zo zie je maar dat het ook anders kan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

@cinn, geluksvogel!!! Dat had ik ook voor ogen! Gister nog twee vriendinnetjes gesproken die ook echt nergens last van hadden...

@ esmiralda: heb dus precies zo een gevoel....

Ik heb 2 goedlopende praktijken en zit bomvol.....dus voel heel veel verantwoordelijkheid naar de klanten toe en naar mezelf....vandaag afgezegd, morgen ga ik het toch maar proberen...en als het echt miet gaat stop ik, gelukkig alleen makkelijke klanten. Ik weet je herstelt maar een keer.....wat een conflict met jezelf dan he!!! Bij eenbaas werken is dan toch makkelijker

En zo zie je Ad ervaringen dat de een dus bijna nergens last van heeft en de ander het als een tegenvaller ervaart.

Een ding ervan geleerd: stel je op het ergste in dan kan het alleen maar meevallen EN plan minimaal een week herstel in voor jezelf!!! Dan kan het ook alleen maar meevallen.

Maar....het is het nog steeds dubbel en dwars waard!

Zo nu weer even een tukkie doen, ben hele ochtend op geweest en mijn boobs voelen nu gespannen aan en ben moe

Xx

Ik moet ook zeggen dat ik ook nog niet zoveel doe he... Voornamelijk waggel ik wat door het huis, ruim een beetje op, maar voor de rest niks.. beetje op de bank hangen en bezoek krijgen van vriendinnen..

Vanavond voor het eerst alleen de hond uitgelaten (heb een jack russell), maar dat viel toch echt wel ff tegen hoor... Heel snel moe, buiten adem en voel dan wel enorme druk op mijn borsten.. dus nu maar weer lekker op de bank gesetteld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx Linf! Welke raad je aan?

Dit was het antwoord wat ik kreeg , doe er zeker je voordeel mee ;-) voor mij was het een welkome BH geweest meteen na de operatie. De Anna komt zo met de post binnen....joehoeee

1. Tri-Action is een sport bh merk en niet specifiek voor na een borstoperatie.

2. Carefix beha’s zijn geschikt voor bij kleine borstoperaties, zowel de Anna als Bella.

3. Omdat een medische bh elastisch is, vormt hij zich mooi sluitend om het lichaam. Dus de hele beha moet ondersteunen zowel de onderband, rugpand, schouderbanden etc. Daardoor zit hij niet alleen prettig, hij helpt bovendien zwellingen en de vorming van oedeem tegen te gaan. Verder heeft hij geen harde onderdelen, naden of randjes die prikken of snijden in het aangedane gebied. Medische bh's met voorsluiting zorgen bovendien dat je comfortabel kunt rusten en slapen.

4. Uitgebreide informatie over het effect van een medische bh, zie webpagina http://www.kiesdejuistesportbh.nl/medische-bh-s/eigenschappen-medische-bh.html

5. De beste keuze zou de B01 of B11 zijn, beiden zijn even goed – alleen verschil in rugpand en schouderbandjes. Zie webpagina http://www.kiesdejuistesportbh.nl/medische-bh-s/overzicht-medische-bh-s/postoperatieve-bh-s.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik zit zelf ook met idd de vraag hoelang hou je nog zo'n last van je borsten na bv. Ik ben nu 2,5 week po en heb nog steeds last van mijn boobs. Word wel iets minder per dag, maar had stiekem gehoopt dat het minder lang zou zijn. Ik heb ook voor de spier. Gisteren heb ik voor het eerst een halve dag gewerkt en daar was ik al helemaal gaar van. Ik was moe en had echt harde pijnlijke boobs. Had ik van te voren echt niet gedacht. En dit zelfs met een kantoorbaan. Als ik berichten lees over de meiden die bijna nergens last van hebben dan denk ik , ben ik nou zo'n aansteller dan? Ze voelen aan het einde van de dag zwaar en geïrriteerd aan. Hopelijk gaat dat gevoel snel weg want wil er echt van gaan genieten! Oh ja en die sportbh is ook echt irritant. De ene dag heb ik daar meer last van dan de andere dag. Kijk uit naar de dag dat alles een beetje normaal wordt haha. Ben er overigens wel nog steeds blij mee hoor! Soms moet je gewoon even klagen. Hier is dat makkelijker dan thuis want dat wordt sowieso niet echt begrepen! Waar zo'n forum al niet goed voor is hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HI meiden

Ik ben nu 7 dagen PO en heb sinds 2 nachten echt helse zenuwpijnen als ik plat ga liggen. Alsof iemand zout continu in je wond strooit, alsof je zenuw in je kies blootligt.

Non- stop en verdwijnt alleen als ik weer rechtop ga zitten, en is alleen id nacht.

Wie herkent dit?. Ik ben onderhand wel een beetje klaar met dit gedoe allemaal.......herstel is verre van peace of cake......

Zo de vervangend arts maar weer proberen te bellen, want nio reageerde niet op zijn mail. Blijkt dat hij een week in buitenland zit.....zou heel fijn zijn geweest als je een out of office reply krijgt en info over wie dan te bereiken....

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,dat herken ik ZEKER!

heb ik ook gehad,moet je helaas gewoon doorheen,ik had precies hetzelfde,als ik overeind geduwd werd(alleeen lukte dat niet) sprongen de tranen in mn ogen,zon pijn deed het.

En moest dan weer bijkome om vervolgens nog op te staan,echt een hel.....

Het enige wat je kan helpen is een fijn medicijn,ik had er iig geen baat bij,niets hielp....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,dat herken ik ZEKER!

heb ik ook gehad,moet je helaas gewoon doorheen,ik had precies hetzelfde,als ik overeind geduwd werd(alleeen lukte dat niet) sprongen de tranen in mn ogen,zon pijn deed het.

En moest dan weer bijkome om vervolgens nog op te staan,echt een hel.....

Het enige wat je kan helpen is een fijn medicijn,ik had er iig geen baat bij,niets hielp....

Maar had je dit ook als je ging liggen in je bed tegen de avond?? De eerste minuten voelen ze redelijk en dan begint de zenuwpijn op te komen...eerst kleine speldenprikken achter elkaar en dan continu aan een stuk door alsof je onder stroom staat. Dat verandert pas als ik weer rechtop ga zitten...

Medicatie helpt niet...

Jeetje meid wat irritant zeg.

Hoop dat je snel van je pijn af bent!!!!!

Dank wel hoor, lief!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linf,

Ik ben zelf nu 11 dgn po(dual plane 500 cc by Nio ),en en heb hier ook de eerste wk wel last van gehad,met name bij plat liggen&iid niet prettig;-(

Volgens mij moeten die zenuwtjes allemaal weer hun weg vinden daarbinnen.

Daarom de nachten zo mogelijk rechtop/schuin geslapen.

Het gaat echter met de dag beter.

Ik slik trouwens op advies van mn vriendin v/d reform Arnica tabletjes van VSM,die schijnen nl van binnenuit hun werk te doen..ook voor je bloeduitstorting misschien n tip!

Ik hoop dat t snel weer wat beter gaat..

Grtjes G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linf,

Herken dit zo... Zit in hetzelfde schuitje. Gister was drama dag. Beroerd, niks gegeten, pijn bij liggen....

Zag het niet meer zitten....Leek wel dood vogeltje. Kon alleen nog maar knikken ja en nee kwam er al niet meer uit.

Manlief maakte zich ook al zorgen.

PC gebeld. Net voor hij mij gi av 20.30u terugbelde kwam alles er weer uit. Oh, wat luchte dat op. Moet nu tramadol gaan gebruiken ipv diclo.

Hij wist ook niet waar die misselijkheid vandaan kwam, maar de pijn kon wel kloppen. Kwam wel vaker voor na 3 a 4 dg.

Vannacht wel redelijk doorgekomen, niet meer misselijk.

Leef nu op tramadol en pcm......

Vannacht bh losser gezet en ik moet zeggen dat dat ook aangenaam aanvoelde. Had kliniekbh nog aan. Nu nieuwe fila aangedaan, zit ook fijn.

Mijn tip; als je gaat slapen leg een coolpack (uit de diepvries) bovenop je borsten echt het voelt heerlijk aan.

Gister hebben ze nog een coolpack erbij gekocht, nu kan ik wisselen.

Succes meid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linf,

Herken dit zo... Zit in hetzelfde schuitje. Gister was drama dag. Beroerd, niks gegeten, pijn bij liggen....

Zag het niet meer zitten....Leek wel dood vogeltje. Kon alleen nog maar knikken ja en nee kwam er al niet meer uit.

Manlief maakte zich ook al zorgen.

PC gebeld. Net voor hij mij gi av 20.30u terugbelde kwam alles er weer uit. Oh, wat luchte dat op. Moet nu tramadol gaan gebruiken ipv diclo.

Hij wist ook niet waar die misselijkheid vandaan kwam, maar de pijn kon wel kloppen. Kwam wel vaker voor na 3 a 4 dg.

Vannacht wel redelijk doorgekomen, niet meer misselijk.

Leef nu op tramadol en pcm......

Vannacht bh losser gezet en ik moet zeggen dat dat ook aangenaam aanvoelde. Had kliniekbh nog aan. Nu nieuwe fila aangedaan, zit ook fijn.

Mijn tip; als je gaat slapen leg een coolpack (uit de diepvries) bovenop je borsten echt het voelt heerlijk aan.

Gister hebben ze nog een coolpack erbij gekocht, nu kan ik wisselen.

Succes meid.

Lijkt wel of we dual plane hebben,,,

Maar o zo fijn dat meer dit herkennen, stelt altijd weer gerust. Heb net vervangend arts gesproken en die geeft aan dat het allemaal heel normaal is en ik gewoon bij degene hoor die wat minder voorspoedig herstelt. Ik denk zelf dat ik ok wel teveel al doe al met al wel in acht neming dat je ellebogen niet boven de schouders uitkomen. Maar denk maar eens als je over tafel reikt als je staat in een gebogen houding......toch ga ik denk ik daar over de schreef.....je denkt er dan niet bij na want je reikt niet naar boven toe.

Ik heb diclofenac en tramadol nu voorgeschreven gekregen.

Jij ookmsterkte meid!! Ik snap heel goed hoe je je voelt!!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linf,

Ik ben zelf nu 11 dgn po(dual plane 500 cc by Nio ),en en heb hier ook de eerste wk wel last van gehad,met name bij plat liggen&iid niet prettig;-(

Volgens mij moeten die zenuwtjes allemaal weer hun weg vinden daarbinnen.

Daarom de nachten zo mogelijk rechtop/schuin geslapen.

Het gaat echter met de dag beter.

Ik slik trouwens op advies van mn vriendin v/d reform Arnica tabletjes van VSM,die schijnen nl van binnenuit hun werk te doen..ook voor je bloeduitstorting misschien n tip!

Ik hoop dat t snel weer wat beter gaat..

Grtjes G

Ohh dual plane is nog veel heftiger,,,,,,schuin of rechtop slapen heb ik nu ook gedaan, maar oh wat een last van je rug en ne krijg je weer....

Ikmga die arnica ook eens nemen, smeer nu wel al van buitenaf ermee, hoop,dat het nog helpt. Thanx!,

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Jeetje lin het zit je echt niet mee!! Ik hoop dat de medicatie gaat helpen!!

Heb je ook een maagbeschermer voorgeschreven gekregen want door de tramadol kan je erg misselijk worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt jammer genoeg erg bekend! maar ik had het de hele dag door, vooral tussen mijn borsten in, op mijn borstbeen zeg maar en het doet zeker geen deugd! het heeft bij mij zo een kleine 3 weken aangehouden, sinds kort ben ik van die pijn af dus ik vrees dat je er inderdaad doorheen moet :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is bij iedereen zoo herkenbaar... Beetje schuinliggen en kussens onder je knieen en tja is toch wel doorbijten. Zowel bij het omhoog duwen en in het in bed leggen was een helse pijn...

Zenuwpijn heb ik tot de 6e week gehad en heb Gabapentine voorgeschreven gekregen

Hoop dat tramadol helpt meis en sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poehh he!!! Meiden wat een verhalen!!!

Deze had ik niet gelezen voor mijn operatie ...maar goed ik had het nog steeds gedaan hoor!!

Manlief is erg bezorgd dat er iets mis is en wilde me een paar keer naar het ziekenhuis sleuren....maar goed ik weet dat ze niks kunnen doen als je geen omtstekingsverschijnselen hebt of een nabloeding....

Mijn temp is wel licht verhoogd, 37,5, normaal 36,9 maar goed dat kan ook altijd verschillen zolang het maar njet boven de 38 uitkomt.

Xx

Is bij iedereen zoo herkenbaar... Beetje schuinliggen en kussens onder je knieen en tja is toch wel doorbijten. Zowel bij het omhoog duwen en in het in bed leggen was een helse pijn...

Zenuwpijn heb ik tot de 6e week gehad en heb Gabapentine voorgeschreven gekregen

Hoop dat tramadol helpt meis en sterkte!

Die ga ik onthouden als de andere medicatie niet werkt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.