Ga naar inhoud

Liekje : 4 december 2013 en herstel 17 september 2014 : Dr. Tytgat : Corpusplus


Liekje

Aanbevolen berichten

Thanx duikbuuf,

In principe werkt dat op de zij "er uit rollen" inderdaad het beste, maar ik durf niet meer op m'n zij te draaien omdat ik woensdag juist daardoor een flinke bloeding heb gekregen..dus ik ben der eerlijk in, ik ben behoorlijk bang bij iedere beweging dat het weer misgaat..

Was ik al maar eens een week verder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik had het gepost, en toen bedacht ik me dat idd. Maar je moet echt je buikspieren rust geven! Het wordt echt met de dag beter! Ff door die dip heen! Ik ben vandaag twee weken thuis en heb gewoon een heel lang middagdutje gedaan. En kan pas een paar nachten op mijn zij liggen. Hou je lekker rustig!

Zet em op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, vandaag op controle geweest, morgen alweer een week geleden..

Hechtingen zijn eruit en alles zag er gelukkig netjes uit, wel behoorlijk wat vocht maar ja, dat heeft schijnbaar tijd nodig.. alleen een klein stukje ( 4 a 5 cm ) van de buikwond was niet helemaal dicht dus dit moet ik nog even goed blijven verzorgen..

Het zal nog weken/maanden duren eer het uiteindelijke resultaat zichtbaar is maar al met al ben ik in ieder geval al héél erg tevreden...aangezien de "voor situatie" echt afschuwelijk was.. :102:

Eindelijk heb ik iets om een behaatje mee te vullen en hoef ik mijn buik niet meer te verstoppen.. :1bouncingboobs:

Is zwaar geweest afgelopen week, en ik weet dat ik er nog lang niet ben, maar het gaat in ieder geval de goede kant op..geduld..maar:

Yep..toch echt wel beetje happy :57:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te lezen Liekje, en je eerste ergste week is voorbij, nu vooruit kijken :-). Jij hebt het extra heftig voor je kiezen gehad met die bloeding en ik snap dat je daar extra bang door bent geworden.

Ik 'vergeet' dit topic steeds omdat je in de mommy make over sectie zit, ga er vanaf nu beter op letten en je meer volgen.

Heel veel beterschap en sterkte, hoop dat je jezelf nog even kunt laten vertroetelen of ben je alweer op jezelf aangewezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wennie,

Gelukkig ben ik niet op mezelf aangewezen en doen mijn vriend en dochter hun uiterste best om me te helpen, de schatjes :33:

Maar ja, soms ben ik dan toch zo eigenwijs en probeer vanalles zelf te doen, zonder dat ze er iets van merken, en kreeg gister tegen de avond daar dus de rekening van gepresenteerd pff :102: : zeer opgezwollen pijnlijke borsten, het gevoel alsof ze konden ontploffen, en vooral de rechtse, die is toch een stuk pijnlijker door die nabloeding :23: geen enkele bh paste meer, alles deed zeer..

Vandaag een poging gedaan om een nieuwe bh te scoren, aantal keren moeten passen, niks gevonden wat lekker zat, wat gaan eten en weer naar huis....... en toen kwam de hamer weer :93: ...wederom zeer pijnlijke borsten en doodmoe..

Ik zal toch wat rustiger aan moeten doen heb ik in de gaten ; hahaha erg he, dat je eerst iets zelf moet ondervinden eer dat je luistert :45:

Buik is ook behoorlijk opgezet en hard, dus ook hier komen de woordjes rust en geduld weer in beeld;

Gelukkig beginnen mijn boobies wel een beetje te veranderen en begin ik ze wel mooi te vinden..

Hoe is het met jou Wennie?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoiiiiii Linny,

Hahahaha maakt toch niks uit joh, ik hou me meestal ook een beetje op de achtergrond :66:

Het gaat gelukkig iedere dag een beetje beter, het enige waar ik nog redelijk veel last van heb is die rechter "complicatieborst"..

doet toch nog wat pijn en merk dat ik daar nog niet veel mee kan doen, zit nog steeds hoger als de linker.. ik hoop dat het een kwestie van tijd en rust is.. Ben wel nog heel erg bang dat het niet goed is met deze borst door die stomme complicatie..

Pc zegt dat het komt door 2 x opereren en bloeduitstortingen en vocht, en dat ik geduld moet hebben....

Vrijdagmorgen bij huisarts geweest i.v.m vocht en paar hechtingen die niet los wilde gaan, en deze bevestigde inderdaad dat ik heel veel vocht bleef vasthouden;

Trouwens, weet je dat ik op die 2 weken 6,5 kilo zwaarder was dan op de dag van operatie... was hier ook heel erg depri door, want tja is echt niet leuk om te zien dat het gewenste effect teniet wordt gedaan door allemaal vocht pff..

Maar goed, huisarts heeft nog 3 hechtingen eruit moeten trekken :118: bij m'n boobies, maar het zag er verder wel allemaal netjes uit zei hij; het schijnt dat het lichaam zelf "gaat opruimen"als het ware, en hechtingen e.d die er niet horen dus vanzelf naar buiten komen...

Nu vandaag heb ik weer een stukje hechting in linker litteken ontdekt en nog 3 kleine stukjes in litteken buik; vrijdag maar weer ff terug naar huisarts om te laten verwijderen!

Ook had ik plastabletjes gekregen want hij vond 6,5 kilo op 2 weken wel heel erg veel, kon alleen maar vocht zijn aangezien ik echt niet de hele dag met chips zit, sterker nog, ben veel te veel aan het opletten met eten waardoor het herstel langzamer kan gaan volgens huisarts :107:

Thuis gekomen en meteen zo'n pilleke gepakt, en ja hoor, na half uur begon het te werken, plassen plassen plassen.... nu 2 dagen later: effect: 4.2 kilo minder !!!!! Heel erg blij dus dat al wat vocht aan het verdwijnen is :5:

Heb inmiddels al wat beugelbh's gaan passen ( kon het niet laten hihi) en kom op 'n 90 E / 90 F uit.... niet slecht hé :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je van het meeste vocht af bent, kan me voorstellen dat je dat heeft gefrustreerd. Konden we soms maar even in de toekomst kijken hè? Dan wisten we of we ons terecht zorgen maken. Jouw 'complicatie' borst is je zorgenkindje. Ik kan wel zeggen dat je geduld moet hebben maar ik heb het zelf ook niet :-) dus enige is je een dikke knuf geven en hopen dat het goed gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Dames,

Ik kan het toch niet laten, maar ben me toch nog steeds wat zorgen aan het maken...ben nu 24 dgn PO

Zoals jullie wellicht weten heb ik een paar uurtjes na mijn borstvergroting een flinke bloeding gekregen waardoor mijn rechterborst dus opnieuw opengemaakt moest worden, bloeding moest stoppen en alles werd opnieuw gespoeld e.d

Deze borst blijft ook van het begin af aan "achter" en zit nog steeds een beetje hoger dan de ander.. er is wel verbetering maar de linkse is voor mijn gevoel al bijna "klaar" ; is best al wel soepel en ziet er steeds natuurlijker uit, doet ook eigenlijk niet meer echt pijn, alleen wat gevoelig zeg maar.

Maar die rechterborst blijft wel pijn doen, met name als ik wat meer ga bewegen ( nee ik doe absoluut geen zware dingen ) en wel rechtsboven richting mijn schouder zeg maar, de pijn lijkt ook mijn schouder in te trekken ( zie dikke zwarte pijl op de foto)

En dan komt het, ook lijkt het alsof er één grote luchtbel in mijn borst zit die van links naar rechts onder zweeft bij bepaalde bewegingen ( zie kleine pijltjes)

Pc zei laatste x al dat deze borst toch véél meer te verduren heeft gekregen door die bloeding en 2 x opereren natuurlijk;

Maar ik blijf het vreemd vinden.....en aangezien ik me toch al heel erg snel druk maak........ hihi hellupppp

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of raad misschien??????

Alvast bedankt meiden xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zou inderdaad ook kunnen.. ik heb aan deze kant ook behoorlijke bloeduitstortingen gehad en inderdaad vrij veel vocht, in het begin zelfs klotsende geluiden; dat was echter na een paar dagen weg..

Maar het lijkt echt of het een grote holte is die op en neer beweegt, weet je als je folie op een raam plakt en zo'n luchtbel er in zit die je weg kunt duwen, zoiets lijkt het wel haha wat een vergelijking maak ik weer...

Pc zei ook dat het zeker 4 weken duurt eer dat.die bloeduitstortingen en het vocht weg trekken..en het feit dat ik ook nog eens een buikwandcorrectie heb gehad maakt dat het herstel dubbel zo zwaar is..aldus mijn pc

Maar aangezien ik aan deze kant ook nog wat pijn heb ( niet zo erg dat ik pijnstillers moet nemen) blijf ik me toch ongerust maken..

Mijn eigen pc is op vakantie tot 8 januari, en 11 jan heb ik weer controleafspraak.. nog ff geduld ..

Daarom hier een hulpkreet, misschien zijn er dames die het herkennen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ik herken het niet, wel zoals je noemt in het begin het vocht wat je voelt borrelen bij bepaalde bewegingen..

Als je je nou echt veel zorgen maakt bel je toch gewoon de kliniek of het ziekenhuis waar je geholpen bent.. Ze zullen echt wel een vervanger hebben voor je pc!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Als jij ongerust bent omdat je het idee hebt dat het niet goed aanvoelt dan is het spoed!! dat hoort bij de nazorg en je ongerustheid is natuurlijk niet voor niks.. Je hebt een bloeding gehad de vorige keer!! Je kan beter 1 keer te veel bellen dan 1 keer te weinig... Die chirurg is toch aan het werk, kan je hem of haar net zo goed iets te doen geven :P :P

Stress is ook niet goed voor je herstel ;) Dus als jij denkt dat het niet goed is kan je toch bellen.. niks geks aan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je hebt gelijk Cindytje, 2 weken wachten tot controle is misschien niet verstandig :84:

En mede door die bloeding maak ik me ontzettend ongerust, want is alleen maar die borst.. Ik ben ook nog rechts dus echt veel ontzien kan ik ze niet, maar in feite na dik 3 weken zou ik toch al wat meer mogen, toch...

Ik ga die meneer maandag maar eens bellen of mailen, is wellicht toch beter hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aah Liekje,

Ik kan me voorstellen dat e je daar zorgen om maakt. Ook al zou het erbij horen omdat ie rechterborst toch meer te verduren heeft gehad.. Maar idd, als de arts er even naar kijkt, voelt en de punten die je opnoemt herkend en je kan vertellen dat 'het' erbij hoort dan ben jij tenminste weer opgelucht!!!

Bellen hoor. Mailen duurt misschien wt langer?

Sterkte!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik lees je ongerustheid en dat is logisch. IK heb dat zelf ook gehad. Ik kreeg na ong 3 weken pijn en koorts. Vermoedelijk een borstontsteking. Is niet exact gevoeld door pc maar na de antibiotica toch weg gegaan.de pijnlijke borst bleef hierdoor ook steeds achter. Ik maakte me ook continu zorgen. Nu na 8 weken zie ik bijna geen verschil meer in de borsten. Soms moet je het gewoon even de tijd geven. Ik had er zelf ook continu twijfels over maar uiteindelijk is het toch goedgekome . Blijven toch'2' operaties . Als je echt teveel twijfelt ,gewoon kliniek bellen. Suc6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahhhhh Liekje wat naar zeg. Zo eng als je je zorgen maakt, ik herken het helaas :-(. Ik zou bellen hoor, liever 1x teveel dan te weinig. Helemaal pijnloos ben ik ook nog niet, zoals je aangeeft kan het zonder pijnstillers maar er wordt gewerkt daarbinnen, dat is voelbaar.

Voelt je borst warmer of 'hol' als je zelf vergelijkt?

Dikke knuf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk als ik wat meer beweeg de klachten wat erger worden; heb nu niet veel gedaan en ook vrijwel geen pijn... ook die "luchtbel"

is nu minder merkbaar...misschien dan toch nog vocht?? Voelt absoluut niet warmer ofzo en ook niet echt hol, maar echt het gevoel dat er iets langs de prothese glijdt... kan het ook niet echt exact uitleggen :39:

Maandag maar eens bellen;

Vanmorgen nog een ieniemienie stukje hechting in linkerborst ontdekt, ook deze zit hartstikke vast, dus maandag sowieso weer naar huisarts :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh gelukkig ben ik dan niet de enige die na "zoveel" weken nog klachten heeft hihi.

Ik heb vanmiddag toch de vervanger van mijn eigen pc een mail gestuurd, dr Clement Coenen ook uit Antwerpen, en deze mailde na 15 minuten al terug, super hoor!!

Ben nu toch wat gerustgesteld.....

Dit was zijn antwoord :

Geachte mevrouw,

Indien u geen koorts en/of warme gloed over de borst heeft, is er geen hoogdringendheid en lijkt het mij aangewezen om af te wachten. Nabloeding is altijd vervelend en kan de prothese doen verschuiven, of al hetgeen u beschrijft, wat zich nog altijd kan corrigeren als de weefsels ontzwellen.., zelfs na vele weken.

Indien u dit toch niet gerust kan stellen, belt u maandag met mijn verpleegster zodat ik u nog kan zien. Ik ben dan pas terug op de praktijk.

Vriendelijke groeten.

drcc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor jullie lieve berichtjes Wennie en Linny :54:

En ja inderdaad Wennie, deze complicatieboobie is echt mijn zorgenkindje.. ik denk dat ik er soms ook teveel mee bezig ben; had nog gemaild met vervanger pc en die melde dat de klachten die ik heb toch waarschijnlijk door die bloeding komen... en ja door komt dat *piep* woordje weer: GEDULD.....

En Linny ja dat was ook niet normaal hoor, voelde mer er helemaal niet prettig bij zo opgeblazen bah.. meeste vocht is nu weg, maar het operatiegedeelte van mijn buik blijft nog hard en verdikt... dit zou een half jaar tot een jaar duren eer dat dit weer normaal is..

Rechterboobie is nog steeds niet "normaal" .. had al een topic erover gestart: alsof ik een luchtbel in mijn borst voel bewegen haha

Schijnt ook door de nabloeding te zijn gekomen en heeft tijd nodig om te ontzwellen...aldus de pc..

Ik moet 11 januari weer op controle en wacht vooralsnog maar weer even af.

Morgen wel weer even naar huisarts want heb in linkerborst weer een stukje hechting ontdekt wat niet losgaat en pijn begint te doen..

Maar waar ik wel al heel blij mee ben is mijn maat hihi nog steeds 90 F

Heb vanmiddag van ellende en pijn een beugelbh aangedaan en die zit wonderbaarlijk goed en heb bijna geen pijn nu...

Hoop alleen niet dat het veel kwaad kan, nu al een beugelbh :84: ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Wennie,

Ja rustig aan begonnen he hihi, ik word namelijk nog al eens terug gefloten door mijn eigen lichaam..

Ben vandaag precies 4 weken PO en helaas wil die rechterborst nog steeds niet meewerken, nog steeds bewegend vocht en ook nog niet op z'n plaats dus.. doet ook nog wat pijn maar meer wat zeurend en irriterend..

Sinds een paar dagen een stukje van het litteken van m'n buik open en ontstoken, doet ook behoorlijk pijn als er druk op komt. Huisarts laten zien en moet het met betadinezalf blijven bedekken en even afwachten..

Helaas kan ik hierdoor de buikband niet aan ( die drukt daar behoorlijk op en krijg het idee dat deze juist alles aanwakkert) waardoor ik dus weer een zwangerschapsbuikje heb, dus vet balen .... maar voor de rest, ja hoor alles goed, positief blijven he hihii

Bij jou gaat het goed las ik net; super, ben blij voor je!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.