Ga naar inhoud

Ik stel mij even voor


nijntje

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb 14 jaar geleden (was toen 17) een borstvergroting laten doen door Dr. Malfeyt. Alles is goed verlopen. Enig minpunt is dat mn linker tepel gevoelloos is gebleven. (van volledig plat naar kleine c)

Ik heb nu 270 cc Mcghan 110 rond. Ik voel aan de onderzijde van mn linker borst de protese zitten en wat bultjes etc, dus ben vorige week naar een PC geweest. Hij zei op voorhand al (telefoon) dat na 14 jaar idd tijd is om te wisselen (tuuuurlijk, hij moet ook zijn centen verdienen). Daargekomen gaf ik aan dat ik vanalles voel aan mn linker borst, maar geen pijnklachten oid heb. Hij zei dat het echt vervangen moet worden. (het zou hem zelfs niets verbazen als hij kapot zou zijn...?!). Ik vind het nog steeds een vreemd verhaal, want ik heb geen pijnklachten of een harde borst oid.

Over 2 dagen ga ik terug naar Dr. Malfeyt om aan te horen wat hij ervan vindt. Ik zit niet te wachten op een wissel, vindt mn borsten prima zo. Tuurlijk kan het mooier, heb 3 kids dus ze mogen nu wel wat groter, maar kan mn centjes nu wel beter gebruiken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Wat vervelend.

Wat ik heb gedaan is een andere situatie maar toen het nog niet bekend was dat het verwijderen van de pip wel of niet werd vergoed door ziekenfonds. Ben ik bij allerlei ziekenhuizen geweest en hoopte dat ze kapot waren (waren ze niet), maar er was een tijdje zo dat een hersteloperatie gratis was en ik alleen de prothese hoefde te betalen.

Als die van jou kapot zijn?

Wordt de operatie vergoed en dan zal je alleen de prothese zelf moeten betalen. Normaal betaal je zo 5000 euro voor een wissel. Maar alleen prothese iets van 800 a 1000 euro, scheelt wel. Dan hoef alleen machtiging van de zorgverzekeraar op te vragen.

Maar ik snap ook wel dat je geen zin hebt in weer een operatie.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi nijntje,

na 14 jaar zou het best kunnen hoor dat er een stuk is.

ik moet ook voor een wissel, omdat ik de PIP heb en die zijn ook stuk.

gelukkig word deze wissel wel vergoed door het ziekenfonds dat was 12 jaar geleden wel anders.

groetjes PIP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook niet hoe dit precies in zijn werk gaat, maar ik denk dat ik via mijn huisarts een doorverwijzing zou vragen voor een scan of een echo van mijn borsten?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nijntje,

Als Malfeyt vermoed dat er een scheur in zit, dan zal hij je sowieso voor een echo doorsturen. Ik weet niet of je in de valkenhorstkliniek gaat? Maar daar zit sowieso iemand die die echo doet, zei Malfeyt tegen mij.

Zou me niet te druk maken en gewoon aanhoren wat je arts ervan zegt.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bobbel onder je oksel zou een deeltje kunnen zijn of had je dit altijd al?

Je hebt pip dus zou ze toch laten verwijderen ;)

Maar ik begrijp het niet goed denk ik, je wilt liever niet wisselen en je kan je centjes beter gebruiken, maar je hebt pip en het word vergoed?

Zou het doen meid kan je weer 15 jaar door zonder onzekerheid :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het inderdaad even afwachten, hij kan je sowieso geen nieuwe implantaten "aansmeren" (om het zo bot maar even te zeggen) door het te gooien op "ze zullen wel kapot zijn"..

Daar zal 'ie indd wel een echo voor laten maken!

Maar, ik ben ook bij hem geweest, en in de eerste gesprekken zei hij tegen mij, dat de levensduur van implantaten niet te voorspellen is, maar dat er altijd slijtage optreedt, en dat ik er toch rekening mee moest houden dat ze na 15 of 20 jaar vervangen moesten worden. Dus het zou indd wel goed kunnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Hoi,

Ik zal mij opnieuw voorstellen. Ben hier n jaar of 2 geleden even geweest, maar ben weer terug.

Ik ben 32 jaar en heb op mijn 17e een bv gedaan van cup aa/niks naar een volle b.

Sinds een jaar of 2 ben ik terug op controle omdat ik veel kapselvorming heb aan de rechter kant en op de echo waren ook plooien te zien. Dr. Meesters (orbis) gaf aan dat het na 15 jaar toch tijd wordt voor een vervanging...

Nu krijg ik steeds meer pijn aan mijn re. borst en heb woensdag een afspraak bij dr. Meesters en vrees dat ik er toch aan moet gaan geloven. Op zich is een maatje groter meer dan welkom na 3 zwangerschappen, maar ik zie enorm op tegen de OK en de pijn erna. Maar goed, ik ben nu wel wat meer gewend dan toen ik 17 was natuurlijk ;-)

Ik heb ze nu achter de spier (al geloofde Meesters dat niet toen ze het voelde ;-) ), dus dat zal weer gaan gebeuren. Ben benieuwd hoeveel cc ze me gaat adviseren.

Ik heb nu Mcghan style 270 cc, 12,3. projectie 3 (geen idee waar dit allemaal voor staat.)

Dat was het voor nu.

Gr,

Nijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom! En ik vond het eigenlijk allemaal wel mee vallen, je hebt al wat zwangerschappen achter de rug dus ik denk dat het allemaal wel te doen is :) Het rustig aan doen is vaak voor heel veel mensen alleen zo lastig, zeker als je kinderen hebt. Dat is wel iets wat je beter goed uit kan plannen, omdat het tillen e.d. dan niet kan.

Veel plezier hier op het forum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom terug dan maar ;)

Ik denk inderdaad dat je het nu je ouder bent het anders zal ervaren de pijn. Even de eerste dagen door en dan gaat het al een stuk beter. Ja met een gezin en huishouden is dat wel moeilijk. Dat ervaar ik zelf ook en moet dus streng zijn voor mezelf hihi. Ik weet niet hoe oud je kids zijn? Als ze wat groter zijn is dat met verzorging wat makkelijker natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom, ben nu zelf 2dagen po en vind het nu al lastig om niets te doen, de pijn valt wel mee hoor, enkel het slapen is een beetje minder :) Wilje nu naar een c cup of wil je echt ietsjes groter gaan?

Wanneer heb je jou consult?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom, ben nu zelf 2dagen po en vind het nu al lastig om niets te doen, de pijn valt wel mee hoor, enkel het slapen is een beetje minder :) Wilje nu naar een c cup of wil je echt ietsjes groter gaan?

Wanneer heb je jou consult?

Groetjes[/quot

Hoi,

Ik heb nu c al ziet t uit als b(zie foto). Morgenavond heb ik mijn afspraak, spannend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nijntje,

Welcome back! ;)

12,3 is de breedte van de prothese en 3 is de projectie naar voren. Ga je voor dezelfde prothese of wil je voor meer cc's gaan?

Succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil voor meer gaan. In de loop der jaren is het volume behoorlijk minder geworden. De projectie moet meer worden.

Vlgs de kliniek is de wachttijd ong 4 wkn. Met kerst ga ik met de kids naar centerparcs (zwemmen/sauna). Ben bang dat dat te kort na ok gaat zijn en dat ik moet wachten tot na de kerst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!!! Ik ben gisteren geopereerd en vind het allemaal (nog) meevallen, maar maak wel goed gebruik van mijn pijnstillers..

Ik denk dat je zeker na je bevallingen, meer pijn gewend bent. Mijn bevallingen deden echt veel meer pijn.. Maar zenuwen voor de pijn houdt je altijd natuurlijk.

Ik heb met protheses met een diameter van 12 en een projectie van 5 cm (hoe ver ze naar voren staan). En eindig daarmee hopelijk op een D (heb nu nog wel een c) , ik kom van een 75 a.

Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben idd 6 weken... Zwemmen (in kinderbadje) mag (mijn littekens zijn dan ook dicht). In de sauna mag het pas wanneer je littekens dicht zijn en geen korstjes meer zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een gok hè. Je weet niet zeker of je wondjes dicht zijn na 6 weken, stel dat je te maken krijgt met een complicatie dan zal je wellicht niet kunnen zwemmen, misschien dat je daar even goed over na moet denken of je het dan echt voor je vakantie wilt laten doen;) is maar een tipje hoor, niet gezegd dat je complicaties krijgt, ik hoop het niet voor je! :)

Ik had gisteren al op je andere topic gereageerd over de grootte van de protheses, weet niet of je dat nog gezien hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update; ben net bij PC geweest. Ze raadde me aan niet te wisselen tenzij ik er heel erge last van heb.

Gezien mijn bouw is het niet mogelijk om (veel) groter te gaan en een wissel zou meer risico's met zich meebrengen dan de last/pijntjes die ik nu heb.

Ik vroeg nog of het meer naar het midden toe kan, maar dat gaat niet ivm mn brede middenrif.

Volgend jaar opnieuw op controle!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je heb ze toch al bijna 15 jaar ? En je hebt er last van toch ? Of valt dat toch mee ? Lijkt me sterk dat je niet voor groter kan gaan als je dat echt wil (in de toekomst) zou ik zeker nog bij andere pc's op consult gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.