Ga naar inhoud

Borsten gevoelloos


Femme

Aanbevolen berichten

Ik ben nu bijna twee weken geleden geopereerd. Het herstel gaat prima, alhoewel ik had gehoopt dat ik iets verder zou zijn. Het resultaat is heel mooi en overmorgen worden de hechtingen verwijderd. Ik vind alleen m'n borsten nog super strak staan en daardoor ook gevoelloos. Als m'n bh even uitgaat voor een snelle douche voelt het niet prettig. En in de ochtend doet het gewoon best nog zeer. Branderig en het trekt. Moet het met twee weken niet iets soepeler worden? En meer gevoel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees de verkeerde verhalen:-/ ook kom ik vaak tegen dat het voor veel dames erg is meegevallen. Ik vond het verschrikkelijk! Heel ziek geweest en pijn! Maar goed, hetzelfde met bevallingen. Na ruim vier jaar roep ik nog steeds, nooooit meer haha! Wat doen jullie nu zoal met ong twee weken? Ik ben van plan om vlg week te werken( ik zit alleen maar) ik loop af en toe naar school of het winkelcentrum. Ga op visite. Maar dan ben ik ook wel echt kapot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 2 weken kon ik mezelf douchen. Wat je douchen kan noemen, kon op bepaalde plekken maar komen. (de eerste 2 weken deed manlief mij douchen)

Ik kon ook net mezelf aankleden, bepaalde shirtjes nog hulp nodig.

Kon mijn haren zelf doen.. En dat was het.

Bij 3.5-4 weken kon ik ook wel maar, bijv een beetje afwassen, inruimen, beetje afpoetsen

De eerste 2 weken kon ik alleen drinken en eten voor mezelf zetten, tanden poetsen en mezelf afvegen. In de eerste 2 weken ben ik maar 2x naar buiten geweest een blokje om van ong 5 a 10 min en moest dan weer naar huis.

Voor mij is het iig niet meegevallen en heb ik ook in depri momenten gezeten. Maar als ik over een paar jaar groter wil dan ga ik zeker weer onder t mes, en wil ben ik bereid om alles weer op nieuw te beleven. Alles om mij weer zekerder te maken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar!

Ik ben nu bijna 5 mndn po en langzaamaan heb ik weer in heel m'n borst gevoel en reageren m'n tepels ook weer normaal.

Ik merk ook dat ze steeds zachter (eindelijk) en dus ook beweeglijker worden dus het is echt een kwestie van geduld :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 2,5 week PO. Heb hetzelfde hoor.
De ene is ook gevoeliger dan de ander. Heb nu vooral savonds dat branderige gevoel en kan nog veel handelingen niet doen. Het gaat wel vooruit maar met baby stapjes. Afwassen lukt wel, aankleden ook wel redelijk, heb vd week gedweild ( nouja meer de vloer geaaid ) . Kan mn haar wel doen maar zit in de douche op 'n krukje en was mn haar dan op zn kop zegmaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een week thuisgezeten maar kon wel direct voor mezelf zorgen gelukkig, dus douchen, opmaken, boterhammen smeren etc. Na die week ben ik mijn normale leven weer gaan oppakken, boodschappen doen, elke dag naar mijn paarden, hond uitlaten.

Wel niet alleen dus zelf niks hoeven sjouwen enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben hetzelfde geval als Javaantje, nu begin 3e week helemaal zelf gedouched. Soms met truitjes ook nog lastig, maar alles gaat ook niet je van het, me vriend wil veel met me knuffelen maar hier ben ik zelfs erg voorzichtig mee. Het ligt bij mij er denk ik ook wel aan dat ik het spannend vind, ook met de wonden, dat ze eerst goed genezen zijn en ik weer helemaal bewegelijk ben (hopelijk snel want wil weer les geven aaargh).

En soms lees ik dat mem na een week alweer werkt en van alles doet @ jaloers haha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het ook veel af hangt of je het voor de spier of dual plane hebt.

Ben nu 5 weken en 3 dagen en moet ik oppassen dat ik niet teveel met me ellebogen boven mijn schouders kom (nu ik meer kan doen). dus moet nog ffkes wachten voordat k het kan...

Ooww wat zal ik blij zijn wanneer ik weer kan stofzuigen... #bende van ellende in huis :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben pas 6 dagenpo maar vind het lastig. Wat mag wel en wat niet. ?. Heb geen tot weinig pijn waardoor ik denk teveel wil doen.

Ps ik mis mijn stofzuiger oook haha. Iedereen zegt geniet er van dat je niets hoeft maar dat kan ik niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oow dat had ik ook... Je denkt ff een paa dingen halen maar ga je toch weg met wat meer... En dan valt het echt tegen het sjouwen met boodschappen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik ben nu 3 weken postoperatief en kon na 4 dagen zelf douchen en aankleden wandelen( kleine stukjes) en na 5 dagen fietsen, rustig aan kleine stukjes.Dual plane zijn de prothese,s geplaatst.

Ik heb voor de operatie fysio oefeningen gedaan om de borstspier te trainen en mocht na een week omdat de spieren zo soepel waren al met de ellebogen boven de schouders, en na 5 dagen voorzichtig fietsen.

Maar absoluut niet tillen.

Ik heb fysiooefeningen voor na de operatie meegekregen en heb het idee dat ik daardoor sneller aansterk.

Het klinkt allemaal vlot maar de gevoelloosheid en branderige borsten heb ik nog steeds, en s,avonds ben ik goed moe.

En boodschappen vind ik echt lastig dat vemijd ik zo veel mogelijk.

Wat ik lastig vind met een gezin is dat je snel een vaatwasser uitruimt of je zoontje zit aan je fietst die vervolgens omvalt en ja hoe til je die dan op als er niemand is. Stofzuigen doe ik niet, wel wasvouwen.

Het is een heel gedoe allemaal he.

Gr Mandje

Al met al ben je zo 6 weken verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ook iemand net als mijn 1 tepel gevoelloos en de ander wel normaal gevoel? Ik vind dit zo weard he, echt raar, ik raak me tepel aan, en je hoofd weet dat dus je denkt het te voelen maar je voelt niks, hoop dat dit terug komt, vind 5 maanden dan wel lang, het is net of de linker nu niet meer leeft, echt gek haha.

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.