Ga naar inhoud

complicatie tepel


PerfectSecret91

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik ben twee weken geleden geopereerd aan een borstreconstructie. Hierna heb ik een bloeduitstorting gehad bij mijn tepel, waardoor de doorbloeding nu niet goed is bij mijn tepel. Er is mij ook gezegd direct aan de bel te trekken zodra ik achteruitgang opmerk.

Nu ben ik sinds 4 dagen erg verkouden geworden, waarbij ik veel moet hoesten en niezen waardoor er erg veel druk komt te staan op mijn wonden. Sindsdien komt er opgedroogd bloed uit mijn tepel door mijn hechtpleister (?) heen. Is dit een teken om aan de bel te trekken?

En zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze complicatie? Ik weet namelijk niet zo goed wat ik ermee aanmoet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat je hier een berichtje post betekent dat je zelf ook twijfelt/bezorgd bent. Daarom adviseer ik je even te bellen. Liever een keer te veel gebeld of onnodig, dan dat je het niet doet en er wel wat aan de hand blijkt te zijn! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjullie! Bellen heeft vanavond helaas geen zin meer en ik zou eerlijk gezegd niet weten waar ik naar toe moet bellen, tenzij het voor een afspraak is. Mijn pc is namelijk met vakantie en ik moet pas na het weekend op controle bij een vervanger. Sorry, ik ben nog vrij jong en heb eigenlijk niet zoveel verstand van dat ziekenhuis-gedoe.

Ook hoop ik dat er nog iemand is, die deze complicatie ook mee heeft gemaakt, aangezien de begeleiding voor mij niet echt duidelijk is en ik ook niet precies weet wat er nu aan de hand is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou kunnen zijn dat dit gewoon oud bloed is wat door het hoesten naar buiten is gekomen. Meestal is oud bloed niet direct een alarmerend teken, wanneer er vers bloed of pussig vocht uitkomt zou ik gelijk aan de bel trekken. Maar goed, ik kan het niet op afstand beoordelen of je hiermee gelijk naar een dokter moet. Wat je kan doen als je het niet vertrouwd is even de huisartenpost bellen en overleggen met de doktersassistente. Als je denkt dat het tot morgen kan wachten kun je contact opnemen met de polikliniek van het ziekenhuis waar je geopereerd bent, dan kun je met hun overleggen. Sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanmiddag langs geweest. Helaas is mijn tepel toch ontstoken en bleek mijn andere tepel ook ontstoken te zijn. Ze hebben een monster genomen en gaan dit op de kweek zetten en ik heb een antibioticakuur voorgeschreven gekregen. Dinsdag stond mijn vaste controle al gepland, dus ben blij daar dan weer naar toe te kunnen, want ik maak me toch zorgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga toch nog even een update doen.

Dinsdag ben ik dus op controle geweest en ben direct opgenomen, mijn tepel bleek afgestorven te zijn en ik bleek een infectie in mijn borst te hebben. Ik ben die nacht nog geopereerd om alles schoon te maken en al het dode weefsel te laten verwijderen. Hoeveel er weg is gehaalt weet ik nog niet, morgen kan ik pas naar de plastischchirurg en krijg ik uitleg (nog niet eens mijn eigen pc), maar ik vind het er niet al te best uitzien en kan toch zien dat het niet mijn gehele borst meer is. Ook ben ik bang dat ik mijn hele tepel verloren ben, ik heb nog niet willen kijken en durven vragen aan de verpleegsters die me verzorgde. Misschien te bang voor de waarheid?

Nog steeds voelt het allemaal onwerkelijk en ontzettend angstig. Wat een teleurstelling! Ik wilde één stap voor uit zetten met deze operatie, vanwege een afwijking aan mijn andere borst, maar nu is mijn goede borst helaas ook niet meer fraai, en heb ik weer 3 stappen achteruit gezet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel dames!

Ik ben net terug van controle. Zoals verwacht, is er een stuk weefsel weggehaald net zoals mijn tepel. :( Wel ziet mijn huid en de wond er nu rustig uit. Ik heb zelf niet gekeken, want dit durf ik nog niet.

Er is wel verteld dat ze het kunnen oplossen en dat er bepaalde truukjes voor zijn om het weer goed te maken, maar dat ik eerst rustig en volledig moet genezen. Ik voel me soms net een pop waar aan geprutst word waarbij ze vergeten dat er ook nog een mens achter zit. Gelukkig wel een hele lieve verpleegster die mijn situatie helemaal begrijpt en me erin steunt!

Alhoewel ik niemand hier verantwoordelijk voor neem, want zulke dingen kunnen nou eenmaal gebeuren, heb ik eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in een hersteloperatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi, Ik wilde nog even reageren, nu ik weer wat rustiger ben.

Het is een heftige tijd geweest maar ik moet zeggen dat ik de nazorg helemaal top vind! Intussen mijn eigen PC weer gezien en deze heeft me op mijn hart gedrukt mij niet te laten gaan voor dat het helemaal weer goed is, wat erg gerust stellend is!

Ik kan niet zeggen dat ik helemaal mijn leven weer opgepakt hebt, dit vind ik heel erg moeilijk, maar het begin is er al.

Ik besef nu dat mijn verhaal een beetje onduidelijk is, dus ik breng graag een beetje duidelijkheid. Ik ben met 1 borst geboren, vanwege ontbreeking van mijn rechterborstspier. Hier ben ik op vroege leeftijd al aan geopereerd, De eerste operatie heb ik een ballonnetje gekregen om de huid op te rekken, kan even niet op de naam komen. De twee operatie hebben ze de borstprothese geplaatst. Nu was het de bedoeling dat dit mijn laatste operatie zou zijn. Ze hebben met eigen lichaamsvet de overige deuken opgevuld en mijn tepel verplaatst. Mijn goede borst hebben ze gelift, omdat mijn prothese borst nooit zo zou hangen als mijn goede borst en vandaar ook een tepel verplaatsing. Dit is helaas dus aan mijn goede borst mis gegaan.

Nu willen ze mijn 'goede' borst weer reconstrueren, door hier ook een siliconenborsten te plaatsen en later een tepel na te maken. Dit kan al over twee maanden, dus hier hoop ik erg op. Alleen nog hopen dat mijn zorgverzekering meewerkt.

Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

Hallo dames,

Ik ben nu 5 dagen PO, maar ik blijf maar een misselijk gevoel behouden. Ik heb al gebeld, waar gezegd werd dat dit als bijwerking door de narcose kon komen of door de pijnstillers die ik had meegekregen. Ik ben toen gelijk met de pijnstillers gestopt en slik nu alleen nog maar paracetamol,maar ik blijf maar misselijk.Ook heb ik een zuur gevoel in mijn arm. Hebben meer hier last van gehad?

Ik heb al een keer eerder een ontsteking gehad na operatie en dit is toen niet zo goed afgelopen, waardoor ik niet echt meer vertrouwen in mijn lichaam heb. Ik ben nog helemaal ingepakt dus ik kan ook niet echt voelen of het warm aanvoelt.

Misschien stres ik me wel gewoon te veel. Ik heb maandag wel een controleafspraak, maar eigenlijk duurt dit me te lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Ik ben ook onwijs lang misselijk geweest van mn narcose kben gestopt met de paracetamollen en ff suikers gemeden en toen knapte uk wel op! Had alleen als ik heel moe was ik nog last kreeg van mn maag.

Over je arm kan ik je niks vertellen

Succes ermee.meis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd even je temperatuur bij dmv thermometer. Indien je koorts hebt zou ik aan de bel trekken.. Ik blijf zelf ook altijd erg lang misselijk van narcose.. :( blegh! Beterschap meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.