Ga naar inhoud

Dirkje2163 : 30 augustus 2013 : Dr. van Engeland : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik heet Dith en ben 63 jaar en inmiddels gedeeltelijk met pensioen.

42 jaar geleden heb ik een borstvergroting gekregen en na 42 jaar mijn eerste (!) prothesewissel.

Altijd blij geweest met het resultaat. De laatste jaren is het kapselweefsel hard geworden en leken mijn borsten erg onecht.

Ik wilde graag weer zachte borsten.

17 dagen geleden heeft een PC van de Bergman Kliniek mij geopereerd.

Ze is een uur langer bezig geweest dan gepland om het kapselweefsel weg te halen.

Ik heb in beide borsten een prothese w Natrelle 410 MF met 255 cc, een druppelvorm. De prothese is achter de spier geplaatst.

De PC ging aanvankelijk uit van 220 cc maar ik ben blij dat het wat meer is geworden.

Ze gaf aan tijdens de operatie te kijken welke prothese het best zou passen en hoeveel cc.

Ik heb voorafgaand aan de operatie dit forum niet gezien. Ik ben nu blij met de vele ervaringen die jullie beschrijven.

Ik heb daardoor meer vragen over het herstel voor de PC waar ik a.s. dinsdag een gesprek mee heb.

Mijn borsten zijn na 17 dagen nog hyper gevoelig, ik denk dat dit komt door het wegsnijden van het hard geworden kapsel.

Ik heb nu een 'gevulde' B-cub zoals ik graag wil. 't Zal hoop ik nog wat gaan zakken: zie de foto's.

Ik ben benieuwd of op het forum andere vrouwen zijn die op latere leeftijd een prothesewissel hebben laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dirkje!!

Welkom op het forum!

En nou, mag ik eerst even iets zeggen over je borsten (hoop dat je het niet erg vindt dat ik tutoyeer)

PRACHTIG!! Echt waar!! Als ik op mijn 63ste nog zo een borsten heb, daar teken ik voor!! :)

Zo! En na 42 jaar je eerste wissel haha. Echt geweldig! Volgens mij ben je hier op het forum diegene die het langste met zijn eerste prothesen gedaan heeft! Dit is het bewijs dat je dus zeker langer kunt doen met je prothesen dan de 15 tot 20 jaar die pc's soms aangeven.

Oh, ik vergeet bijna het belangrijkste!! Gefeliciteerd met je 'nieuwe' borsten!!

Het gevoelige dat je ervaart heeft inderdaad waarschijnlijk te maken met het verwijderen van het kapsel. Daar zal een hoop van in je borsten gezeten hebben na zo een lange tijd. Maar er zijn weinig blauwe plekken te zien, dus het is echt heel netjes gedaan!!

Mag ik vragen welke pc je geholpen heeft in de Bergmankliniek? Dan zet ik dat in je titel erbij. :)

Gevoeligheid in de trant van branderigheid, en overgevoeligheid aan tepels en huid zul je de komende tijd ook nog gaan krijgen, maar dat heeft te maken met de zenuwen die weer gevoel gaan doorgeven. Dus geen reden om je zorgen over te maken. Alleen bij koorts en algehele malaisegevoel even aan de bel trekken bij je pc :)

Een goed herstel verder!!

Groetjes, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dirkje2163

Dank je wel voor jullie complimenten, ik ben daar erg blij mee! En ook bedankt Administrators voor jullie geruststellende woorden over de gevoeligheid.

De prothese kwam er na 42 jaar helemaal intact uit. Het kapselweefsel was de boosdoener van het verharden van mijn borsten.

Het materiaal van de protheses is natuurlijk wel verbeterd in de afgelopen jaren. Het voelt goed en zacht aan en dat is voor mij het belangrijkste.

Wat ook fijn is: mijn borsten voelen weer warm aan en niet koel zoals voorheen.

't Is inderdaad een cadeau op mijn leeftijd!

De PC van de Bergmankliniek in Bilthoven is dokter Van Engeland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook bedankt Administrators voor jullie geruststellende woorden over de gevoeligheid.

Mijn naam is BB (ofwel best_boobie ) hihi.

Administrator, of donateur, of newbie staat onder de profielfoto en geeft aan wat je bent. In mijn geval administrator ;) Maar dat maakt niet uit uiteraard! Alleen even ter info! :)

Ik zal dr. van Engeland toevoegen in je titel, maar laat wel staan dat je na 42 jaar een wissel gehad hebt. Normaal veranderen we de hele titel, maar vind dit toch wel handig om te laten staan voor anderen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw wat moedig dat U 42 jaar geleden al een bv heeft gehad.. Tegenwoordig is het niet meer zo'n taboe, maar 42 jaar geleden was het toch wel iets bijzonders!

Gefeliciteerd en een goed herstel gewenst.

Groetjes Lyzzy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lizzy,

42 jaar geleden was het echt heel anders; er zijn nu zoveel meer vrouwen die kiezen voor een bv. Ik moest indertijd naar een psychiater voor een gesprek over mijn drijfveren. Wel werd een bv, na het fiat van de psychiater, vergoed door het ziekenfonds. Dat is nu niet meer aan de orde. Maar ik zie op het forum dat veel vrouwen een bv nog steeds een grote stap vinden. Dat verandert niet, ook niet als het gaat om een prothesewissel. Grappig en fijn dat ik nu support krijg van mijn kinderen!

Dank je wel Esmiralda voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh wat stoer!!

En wat zijn ze prachtig!

Kijk dat wil ik straks ook, gewoon weer een wissel:)

En meen je naar de psyg? Gut dat wist ik niet,

gelukkig is dat tegenwoordig van de baan,

alleen nadeel dat we ze nu zelf moeten betalen:)

Maar waarom weet ik niet maar ik zing het bijna uit als ik lees dat de protheses heel eruit komen na 42 jaar!! Wat fijn om te lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.