Ga naar inhoud

Sporten na 6 weken PO


E1190

Aanbevolen berichten

Hoooi ladies,

Ik had het al in mijn statusupdate geplaatst en gezien ik merkte dat meerderen dezelfde vraag hadden:

Hoe begin je na 6 weken niks doen weer met sporten? Kan ik bijvoorbeeld na die 6 weken beginnen met 10minuten/kwartiertje hardlopen en dat een aantal x in de week? Of moet ik rustiger beginnen? Wat zijn jullie ervaringen? Hoe zijn jullie de hoeveelheid die je sportte voor je BV weer gaan opbouwen? :)

Liefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey,

Dit vraag ik me dus ook af. (ook al duurt het voor mij nog 5 weken ;) )

Ik ben wat dat best voorzichtig en zou niet gelijk gaan hardlopen, maar bijv. snel lopen of op een lopende band snel lopen. Misschien op een cardio? Zodat je boobs kan wennen aan dat #geboingboingboing hahah :P

LIjkt me best raar dat je 6 weken niks hebt gedaan en dan opeens bijv 10min gaat hardlopen.

En dan zo opbouwen naar steeds sneller en langer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

na 6 weken po ging ik naar het strand en wilde in het water wat gaan zwemmen. en ik kan je vertellen: dat voelde raar!!!! mijn spieren voelde ik echt over mijn prothese heen en weer wiebelen, ik heb mijn spieren nog nooit zo voelen wiebelen.

daarna lesje poweryoga en had dan wel iswaar geen last van mijn borstspieren. hoewel ik van het uur zo ongeveer een halfuur in houding 'down dog' heb gestaan :o, geen last avn mijn spieren maar na 6 weken zonder sport was het echt een drama!!

ik train mijn borstspier niet, wel merk ik dat als ik de latt puldown doe mijn borstspieren wiebelen en zo zijn er wel wat meer oefeningen in de sportschool waar ik mijn borstspieren voel. terwijl het niet eens een oefening is voor mijn borstspier:S. deze oefeningen laat ik dan ook achter wegen of doe ik lichter zodat ik mijn spieren niet voel...

Mijn pc zei dat ik wel gewoon alles weer mag doen, maar dat ik in het eerste jaar wel nog wat steken en pijntjes zou kunnen ervaren waar ik voorheen nooit last had...

ik doe gewoon nu wat goed voel, en train gewoon mijn borstpieren niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag ik me echt ook af.. ben morgen pas een week PO, maar vraag me echt af wanneer ik terug zou mogen sporten...

Maandag 30min Fitesso (terug te vinden op youtube voor diegene die 't niet kennen)

Donderdag 1u Sh'Bam...

Iemand die weet in hoeverre dat haalbaar is en in welke tijdspanne? Dinsdag ga ik op consult en ben ook bezig met een vragenlijst op te maken. Wie ideetjes heeft, laat 't me weten ;) maak meteen een topic aan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik zou bij het lopen in ieder geval ( als je die hebt gehad ) de martelband omdoen. Samen met de extreme sportbh van shock aborder heb ik de eerste tijd prima gelopen. En je begint toch wel wat rustiger als ik mij zag gaan tong op de grond en een conditie van nul.

Nu na 4 maanden gaat het gelukkig weer de goede kant op en loop ik zo weer een x aantal km. En dat op en neer gaan van de borsten vind ik reuze meevallen of te wel heb ik geen last van...

Succes met het weer beginnen van het sporten, en luister goed naar je lichaam.

Lfs Nrm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ging he sporten in het begin totaal niet. Geen bodypump, geen zumba, geen cardio. Alles was vervelend en voelde inderdaad bij alles die stomme borstspier. Nu, bijna 8 maanden later, kan ik alles weer. Bij bodypump heb ik wel nog last van mijn borstspier maar ik belast hem gewoon minimaal. Hoop wel dat de volledige kracht ooit nog terugkomt. Rennen heb ik geen last van, er wiebelt niks :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook erg benieuwd! Ik doe 3 of 4 uur Zumba in de week en daarnaast Bodypump of Total Body. Vooral aan Zumba ben ik verslaafd en wordt op hoog niveau gegeven. Ik sta dus echt een uur te springen, met mijn schouders te schudden noem maar op. En met Bodypump en andere lessen, train ik alle spieren. Ik verwacht zelf dat het straks iets lastiger wordt dan nu. Tsja het enige kleine voordeel aan mijn mini boobs nu, is dat ongelimiteerd kan springen, schudden zonder dat er iets van zijn plaats schiet enzo..

Om straks echt even niets te doen, zal zwaar vallen..

Ik stond na mijn 2e zwangerschap alweer 2 weken na de bevalling te springen bij Zumba, zo erg is het hihihihi....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben na zes weken gewoon weer langzaam begonnen. De eerste paar keer BodyCombat en Zumba was heel raar en ik hield ze elke keer vast. Nu ruim acht weken later loop ik alweer hard (wel met goede sportbeha) en BodyPump is ook geen probleem meer. Gewoon niet zoveel gewicht bij de borstspieroefening.

Grappig dat iemand dat zwemmen noemt. Ik wilde op vakantie wat baantjes zwemmen, maar dat voelde zo vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik even ertussen mag springen... :)

Wat je ook voor sport doet, draag altijd een hele goede stevige sportbh!! Dan heb je het minste last en zorg je het beste voor je nieuwe borsten :)

Verder voel je zelf na die 6 weken best wel wat niet en wat wel kan, en waarbij je weer moet opbouwen hihi.. Klinkt heel lullig, maar ik denk dat als je opeens weer een les zumba gaat volgen, dat je na een half uur denkt: pfffff waarom in hemelsnaam dacht ik dat dit weer kon? ;)

Doe waar je je goed bij voelt, en anders doe je wat oefeningen niet mee, die nog niet goed voelen :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoooi,

Ik was dus gister 5 weken PO en gister en vandaag naar de sportschool geweest om wat oefeningen voor mijn benen te doen. Ik dacht nl, als ik volgende week 'opeens' begin, dat zou echt heel apart zijn en ook niet bepaald gezond?

Ik heb dus een stuk gefietst, op zo'n fietsapparaat waarbij je recht op zit en een rugsteun hebt. Dacht dat is een top apparaat gezien je daar niks met je armen/bovenlijf doet. En ik heb nog een paar minuten op een soort stapapparaat gestaan, maar daar had ik het idee van hmm... misschien wiebelen mijn boobs dan te veel, ondanks dat ik het niet merkte gezien ik mijn heavy sport BH aanhad.

Maargoed ik heb dus nu het idee dat ik iets met mijn boobs heb gedaan, want ik voel ze? Geen pijn ofzo, maar meer soort spierpijn of drukkend gevoel. Toch maar even wachten met uberhaupt iets doen aan calorie verbranding tot ik 6 weken PO ben? Of zie ik spoken?

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik ben zelf geopereerd 11 juli en sinds 2 weken terug aan het sporten.

Toestellen zoals de chest press moeten toch met wat minder gewicht hoor...

Voor de rest doe ik cardio, been oefeningen, squats, buikspieroefeningen, en oefeningen met losse gewichtjes, maar dan 2 kg voor de borstspier en 3kg voor de armen....

Ik voel het toch wel hoor....en ik voel ook dat alles wat stram is ;-)

Stilletjes aan denk ik....

Echt bodycombat en oefeningen met gewichten boven mijn hoofd zie ik nog niet zitten....

Op de loopband stap ik stevig door en zet hem op een helling van 6%, lopen zie ik nog niet zitten.....

Komt allemaal wel weer zeker :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben na 7 week weer gaan hardlopen,

viel idd vies tegen!

Conditie nagenoeg weg!

sjooooo leek wel een oud wijf te kreunen en te steunen, (ben ik klein beetje ook...)

heb heel wat af lopen mopperen.

ben chagrijnig thuis gekomen en heb uit wanhoop glas port op gezopen(en nog1 en nog 1....)

Maaar nu ga ik elke dag weer op de crosstrainer en dat gaat prima!

zit alweer op een half uur, uiteraard tong op de schoenen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoooi ladies,

Bedankt voor jullie reacties en ervaringen!!

Nou ik ben weer begonnen. Haha echt heerlijk!

Maandag meteen even op de hardloopband gestaan, gewoon even 2 min. hardlopen, 1 minuut rustig lopen en dat 4x volgehouden. Daarna dacht ik: mooi geweest. Wat voelt dat raar op het begin! Echt zo apart! Mijn borstspier leek telkens uit zichzelf samen te trekken o.i.d. Weet bijna niet hoe ik het kan omschrijven. Vandaag weer op de hardloopband gestaan en het ging al een stuk beter! :D

Heb trouwens helemaal geen spierpijn of wat dan ook?

Morgen ga ik een hockeytraining bijwonen. Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel wat pittiger gaat zijn....

Hahha @ Moeder, geweldig! Of althans, die alcohol eigenlijk niet xD, maar goed om te horen dat het al steeds beter gaat! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.