Ga naar inhoud

Borsten na afloop van je gewicht verlies


Lynx_

Aanbevolen berichten

Hi iedereen,

De reden waarom ik op dit forum ben gekomen is omdat iedereen hier voor hetzelfde gaat : andere/beter borsten.

Nog een reden is omdat ik er ongelooflijk mee worstel.

Een jaar geleden besloot ik gewicht te verliezen en dat ben ik nu kwijt. Alleen, mijn borsten zien er niet meer zo geweldig uit als dat ze deden. En dat vind ik moelijk. Erg moeilijk. Ik bedacht gelijk: Ok, dat kan ik veranderen met een operatie, een lift ofzo iets dergelijks. Maar naar contact te hebben gezocht met verschillende artsen raden ze mij allemaal aan om te wachten todat ik kinderen heb gehad en ik niet meer zwanger wil worden. Graag wil ik namelijk borstvoeding geven als ik kinderen mag krijgen. En niet te vergeten - als je zwanger wordt veranderen je borsten weer wat ook een effect kan hebben dat je liever niet wilt.

Misschien is er iemand hier met hetzelfde probleem die er overheen gekomen is op een of andere manier? Graag zou ik met je willen praten dan, want op het moment vind ik het allemaal afschuwelijk.

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Het kan idd zo zijn dat tijdens een zwangerschap je borsten weer gaan veranderen... Maar zo veel effect hoeft dat niet te hebben.. Heb hier ook borsten gezien, van een vrouw die 14 jaar geleden een borstvergroting gehad had en daarna 2 kinderen kreeg en die haar borsten waren nog steeds mooi. Maar ze wilde nu een maatje meer..

Borstvoeding is gewoon nog mogelijk met een lift en/of implantaten, dus daar zo je je geen zorgen over hoeven maken..

Mag ik vragen bij welke artsen je op consult geweest bent? Misschien dat we je nog een tip kunnen geven in jouw omgeving voor een goede pc. :)

Over hoe lang wil je eigenlijk kinderen krijgen? Misschien dat dat ook meeweegt voor de pc's waar je bent geweest?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werd dit ook gezegd, toen ik aangaf nog een kinderwens had.

Ik heb echter voor mijn geluk nu gekozen (was zo onzeker vanwege die lege hangende theezakjes die ik nog maar had na afvallen) en me gewoon laten opereren. Wat er met ze gebeurd als ik nog kinderen mag krijgen, dat zie ik dan wel.

Maar ieder mens is natuurlijk anders, dus je moet het denk ik voor jezelf allemaal goed op een rijtje zetten of je ermee zou kunnen leven dat je misschien toch geen borstvoeding meer kan geven als je kinderen krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi, mijn mama heeft 18 jaar geleden ook een borstvergroting onder gaan, paar maanden later was ze al zwanger ( onverwacht) sinds de bv heeft ze nog 2 kinderen gehad, en goed bijgekomen tijdens de zwangerschappen ze is ondertussen ook serieuuus ziek geweest, en dus ook serieus afgevallen en daarna ook goed terug bij gekomen en haar borsten zien er nog altijd goed uit !! Ze zijn wel niet meer zo bol als 18 jaar geleden maar ze hangen ook zeker niet ! Ik zelf heb nu drie kindjes en weet niet of ik nog 1 tje wil of niet, heb dus ook besloten om gewoon de bv te doen, als ik ooit nog een kindje wil zie ik daarna wel hoe mijn borsten zijn , in het ergste geval beginnen ze een beetje te hangen ofzo, maar alles is beter dan geen borsten ! :) ik kon het echt niet opbrengen om nog tien jaar ofzo te wachten, ik wil me nu goed voelen in mijn vel en niet pas als ik oudben ! Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik woon in Muenchen op het moment, maar ik sta open voor artsen in NL, Belgie of UK. Ik ben niet op consultatie geweest, maar heb foto's doorgemaild naar Oelbrandt, Wellness Klinik, Ted Eisenberg (puur voor mening, hij is beroemd in US). Ik weet er nog niet zoveel vanaf eerlijk gezegd sinds ik (klinkt stom misschien) het lastig vind om het door te kijken en dan te denken aan het feit dat ik er zo fout uit zie. Volgend jaar gaan mijn verloofde en ik trouwen en ik krijg maar niet uit mijn hoofd dat hij met een 'halve vrouw' trouwt als ik er zo uit zie.

Kinderen weten we nog niet zeker, maar hopelijk in 3 misschien 4 jaar? Ik vind het alleen zo lastig om te bedenken dat ik - als ik wacht - de jonge jaren van mijn leven niet eens zelfverzekerd rond kan lopen, maar iedere keer kijk of alles wel goed zit en of er niks raars is. Ik begin nu meer te denken dat ik liever zonder mijn 'onzekere gevoel' trouw en de jaren voor zwangerschap doorga als dat ik er iedere dag aan denk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het is natuurlijk altyd het beste om te wachten tot je geen kindjes meer wilt krijgen,maar soms duurt dat jaren eer je daar klaar mee bent natuurlijk,en dat zou geen reden moeten zijn om het dan maar zo lang uit te stellen.

Uiteindelijk moet je toch ook een wissel na een jaar of 10....en zelfverzekerd rondlopen is toch ook belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastige keuze lijkt me, als je iets wilt dan wil je het ook zo snel mogelijk meestal ;). En ik kan me voorstellen dat je een mooie voorgevel wilt in je trouwjurk!

Ik denk dat je je moet afvragen hoe erg je het zou vinden als je borsten misschien veranderen na een eventuele zwangerschap en of je het erg zou vinden om je dan opnieuw te moeten laten opereren of dat je het dan kan accepteren als ze wat meer hangen.

Borstvoeding geven zou volgens de theorie gewoon mogelijk moeten kunnen zijn, echter heb ik in de praktijk een aantal maal gezien dat de melkproductie niet goed liep na een borstvergroting, dus dit is iets waar je wel rekening mee moet houden, dat het misschien toch niet mogelijk is om borstvoeding te geven, dit is een kwestie van uitproberen.... ( ik heb een aantal jaar vrijwilligerswerk gedaan bij een borstvoedingsoriganisatie, vandaar dat ik dit weet).

Zelf heb ik het na mijn zwangerschappen en borstvoedingen laten doen, maar ik heb dan ook al heel jong kinderen gekregen. Ik heb nu geen kinderwens meer, maar ik denk wel dat als ik die over een paar jaar wel nog zou hebben dan ik me er niet door zou weerhouden om nu een borstvergroting te doen. Je hebt er immers nu vast plezier van! Succes met je keuze! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Piep! :)

Ik ben zeventien en laat op mijn achtiende ook een BV doen.

Ikzelf heb een grote kinderwens (2 misschien zelfs 3 kindjes) , en ook dit hield mij tegen. maar ik ga er toch voor gaan!

Mijn nicht heeft prachtige boobies en is nu ook zwanger, ben wel benieuwd hoe ze er uit zullen zien na zwangerschap.

Maar weet je, als je het echt wil, ga er dan voor! Misschien moet je na enkele zwangerschappen een wissel ondergaan maar is dat een ramp? Iedereen gaat in zijn leven wel eens en vele zelfs meerdere keren voor een wissel, na 10 jaar laat je best toch nieuwe proteses steken en misschien als het allemaal wat evolueert, dat je maar om de 20 jaar een wissel moet laten doen :) ik zou er gewoon voor gaan en aan jezelf denken! Dr Verdonck vertelde mij dat er veel vrouwen zijn die na een zwangerschap geen dikkere tieten krijgen maar dat ze juist krimpen, hij weet van mijn kinderwens (voor binnen tien jaar ofso :P ) en zei dat dit geen probleem is met valse borsten, de meeste kunnen zelfs gewoon de borst geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi iedereen,

Ik hoor een heleboel over Oelbrandt en Verdonck. Ik heb nog geen beslissing gemaakt over welke arts ik zal nemen.

Welke raden jullie aan en van wie hebben jullie de meeste goede reviews gelezen?

Bedankt! Helpt mij in mijn beslissing :-)

Lynx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lynx

Van welke regio ben je?

Alvast proficiat met de stap! Ik heb vorige maandag mijn lift + protheses gekregen :)

Succes met de beslissingen.

LR

Hi,

Voor mij maakt het niet veel uit. Ik ben Nederlands, maar woon in Duitsland nu. Maar wil gewoon erg graag bij een arts die Nederlands spreekt. Liever geen Duits :-)! En daarbij, de artsen die op dit forum worden besproken zijn erg goed volgens reviews.

Als ik mag vragen, bij welke arts ben jij geweest en hoe ging het? Ben je blij met de resultaten? Gefeliciteerd! Moet een geweldig gevoel zijn om 'post operation' te zijn!

Lynx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik ben geopereerd door Dr. Maetens in Oostende (BE)

Mijn operatieverslagje kan je lezen op mijn profiel, foto's voor en na ook. Momenteel nog ingepakt tot volgende week dinsdag. Razend benieuwd naar hoe 't eronder uit ziet! Maar ik voel me goed, de pijn valt erg goed mee..

Je kan mijn verhaal verder volgen op mijn profiel en als je anders nog iets wil weten, mag je 't altijd vragen ;-)

Groetjes
LR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.