Ga naar inhoud

Oplosbare hechtingen lossen niet op en worden uitgestoten...


Gast Kimmetje

Aanbevolen berichten

Gast Kimmetje

Hallo allemaal,

Dankjulliewel, is alweer een beetje een fijner gevoel als er mensen zijn die aan me denken :)

Ja mijn weekend is niet meer fijn, wil het nu ook eigelijk zo snel mogelijk achter de rug hebben.

Aan de andere kant, het is nu eenmaal zo dus ja... Er iets aan doen kan niet meer...

Wel heel erg lief van jullie... Dankjewel :D

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou.. je zou nu wel een hele goede reden om echt te stoppen met roken ;)

Als je ook maar iets van verhoging hebt, terwijl je paracetamol neemt, dan echt zorgen voor antibioticum he... Shit zeg, wat rot!

Hoop dat het goed gaat helpen, het spoelen en terugplaatsen en dat die andere draad (waarschijnlijk een draad die weggehaald moet worden naderhand, misschien pas na een week of drie voor de zekerheid? maar dat beslist de pc) dan wel zorgt dat je wond goed sluit.

Meid, echt, zeker nu: stoppen met roken!!! En haal vitamine C 1000mg, of andere multivitaminen in huis. Eet veel eiwitten en vette vis!! Dat bevordert allemaal je genezing. Eet gevarieerd en veel fruit :35:

Veel water drinken na je operatie morgen, zodat je snel je narcosespul kwijt raakt.

En heel veel sterkte he!! Ik hoop echt dat het nu allemaal goed komt!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetje

Hey bb,

Ik heb het misschien een beetje raar verwoord, maar de implantaten blijven gewoon zitten.

Alleen gaan ze de 3de laag oplosbare hechtingen onder plaatselijke verdoving eruit halen en dan opnieuw hechten... Alleen de buitenhechting zeg maar :)

Dus implantaten blijven gewoon zitten " gelukkig"

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, beter. Ik dacht ook dat je bedoelde dat je echt helemaal weer geopereerd werd. Maar ik snap wel dat het ook niet fijn is wat morgen moet gebeuren.

Veel succes.

XxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetje

Dankjulliewel allemaal,

Ben zelfs stiekem aan het hopen dat het "dicht" is...

Heb namelijk niet meer zo'n pijn ofja geen pijn, en er is niet meer wondvocht in de pleister bijgekomen sinds zaterdag ochtend...

Ook heb ik mijn maandelijkse periode en vandaar waarschijnlijk de steken en de verhoging...

Maar ik bereid me voor op het ergste....

Duimen maar... Heb al bijna mijn duimen eraf geduimd hahaha

Ik laat jullie weten hoe het verlopen is!

Ik moet om 16:00 in de WK zijn.

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetje

Hallo allemaal,

Waar ik al bang voor was toch moeten gebeuren.

Verdonck heeft net onder plaatselijke verdoving beide littekens open gemaakt en alle niet oplgeloste draadjes eruit gehaald!

Mij lichaam had idd nog helemaal niet opgelost :S

En natuulijk weer alles netjes dichtgehecht :)

Viel 100% mee... Heb niks gevoeld :)

Alleen jammer van de 2 weken weer drooghouden maarja...

Verder zag alles er heel netjes uit ook van binnen zei Verdonck :D

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetje

Hallo,

Nee hij zegt dat dat per lichaam verschilt....

Het is niet de eerste keer dat hij het meemaakt..

Nou dat duimen heeft niet echt geholpen hihi...

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou inderdaad vervelend voor je zeg. Ik hoop met je mee dat het nu "opgelost" is ;-)

Gaat nu dan ook weer die 6 weken sportbh/niet tillen in???? Dat zou wel heel *#%piep+^* zijn.

XxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetje

@ Juwel, nee gelukkig niet haha... Na dik 2 weken mag ik gewoon weer alles doen :D

Hoop idd dat het nu eens echt fijn gaat genezen...

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel fijn dat het nu is opgelost. Naja de hechtingen dus niet nee haha flauw!
Liefs Lot


Hahaha je bent net zo flauw als ik was ;-)


Oh gelukkig Kimmetje, dat is fijn dat het maar twee weken is.


XxX
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

hoop Kimmetje dat de ergste miserie nu achter de rug is en je verder vlot herstelt!!

Kan je dergelijk iets eigenlijk voorkomen? Haal je dan beter de draadjes er toch meteen uit of....?
Ik moet donderdag om de knobbeltjes los te knippen en wil gewoon weten of ze ze er dan niet best meteen uithalen?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetje

Hallo Julliette,

Nee dit kan niet voorkomen worden maar komt dan ook niet zo veel voor hoor.

Deze oplosbare hechtingen zitten dieper in de huis en worden er niet zomaar uitgehaald, dus ik denk niet dat ze deze ter verkoming van gaan verwijderen.

Ook zou ik er niet voor kiezen, als je lichaam het zelf oplost is altijd beter!

En ik heb nu weer 2 weken drooghouden enz.

Echt een fijn gevoel was het ook niet...

Dus ik zou zeggen kijk eerst even of je lichaam dit zelf oplost, want bij de meeste gevallen is dat namelijk wel zo :)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetje

Hihi ja kon niet slapen, trekkende hechtingen echt fijn :(

Vooral nu ik net weer gewend was op mijn zij te slapen!

Hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kimmetje

Balen dat je littekens opnieuw open moesten zeg (lees het nu pas....)

Wel fijn dat Verdonck dat meteen gedaan heeft en dat je er niet nog een keer voor terug moest komen!! :35:

Het is rot dat je nu weer twee weken opnieuw alles droog moet houden, maar het is wel voor een goed doel :)

Haalt Verdonck deze hechtingen er zelf uit over 2 weken?

Een goed herstel weer!!

En veel eiwitten eten, zoals vette vis, komt het geneziingsproces ten goede!! (of had ik dat al gezegd?)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetje

Hihi nee ben al begonnen met vitaminen A tot Z, vitamine C en een stuk minder roken.....

Want helemaal stoppen lukte echt niet, vooral niet zo na het eten :(

Maar goed eiwitten wist ik nog niet :) dankje voor de tip :D

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Jeetje wat een verhaal... Ik heb zelf ook iets geks gehad, en heb nu eindelijk een soortgelijk verhaal gevonden met iemand die hetzelfde had als ik! Dus maar even een account aangemaakt om te reageren, want ik ben heel benieuwd of ik me nog zorgen moet maken.

 

Ik ben toevallig ook door Dr. Verdonck geopereerd en ben super blij met het resultaat. Ook ik was helaas de pechvogel waarbij de inwendige hechting(en) niet vanzelf zijn opgelost in mijn rechter borst. Ik had na 2 weken dus ook al een gek blaasje, echt midden in m'n litteken, maarja ik had er geen last van en deed geen pijn, dus dacht gaat vanzelf wel weg.

 

Tot mijn grote verbazing was het 3 weken later gaan verkleuren en begon lichtjes pijn te doen. Dus ik voor de zekerheid Dr. Verdonck een foto gestuurd en hij zei ik wil er graag even naar kijken of ga naar een huisarts als dat makkelijker is voor je. Aldus bij de huisarts, die had het blaasje "lek geprikt" en er kwam super veel vocht en etter uit. Wel degelijk iets van een ontsteking dus. Ook ontdekte zij net als jij, een gaatje in de wond. Ze heeft om infectie te voorkomen een zware antibiotica voorgeschreven voor 1 week 3 maal daags.

 

Ik heb foto's doorgestuurd naar Dr. Verdonck die bij de huisarts waren gemaakt, en hij raadde me aan om voor de zekerheid langs te komen in Brussel. Gelukkig kon ik de volgende dag gelijk terecht, want de steriele pleister die de huisarts op de wond had gedaan, zat alweer vol met vocht... Hij vermoedde dat de inwendige hechting er bij de eerste keer vochtverlies al mee uitgegaan is. Dus hij heeft de wond van binnenuit nog een keer goed gereindigd en gedesinfecteerd, het dode littekenweefsel weggehaald en daarna 1 hechtinkje door m'n open litteken gehaald (de wond waar het vocht uit kwam). Oja, het scheen een hypertrofisch litteken te zijn, dus dubbel pech... Dat is dat je lichaam te snel littekenweefsel aanmaakt, vandaar dat er een blaasje ontstond wat er voor zorgde dat het litteken niet meer dichtgroeide.

 

Ik ben nu bijna 2 weken verder en mijn hechting mag er vrijdag uit. Het litteken ziet er nog even klein uit als voorheen gelukkig en is dicht. In tegenstelling tot jou... Toch maak ik me ook nog zorgen aangezien ik alsnog dus 8 weken opnieuw moet herstellen en niet mag sporten etc (super balen, want ik sportte heel veel!) In deze 8 weken kan dus nog genoeg gebeuren.

 

Nu vroeg ik me af of jij ook pijn had en merkte dat je nog inwendige hechtingen in je borst had. Of was het bij jou al duidelijk aangezien je steeds gaatjes in je wond kreeg? Er komt namelijk helemaal geen vocht meer uit m'n wond, al voelen m'n borsten wel ietsje opgezet, maar dat is logisch omdat het proces weer bij voor af aan begon door de antibiotica denk ik...

 

Sorry voor het hele verhaal, maar ik hoop dat iemand dit ook heeft gehad of dat jij me maybe tips kuntn geven wat ik eventueel in de gaten moet houden!

 

Liefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.