Ga naar inhoud

Oplosbare hechtingen lossen niet op en worden uitgestoten...


Gast Kimmetje

Aanbevolen berichten

Gast Kimmetje

Hallo allemaal,

Nou dit heb ik weer hoor...

Mijn littekens zagen er zo best netjes uit maar vrijwel nadat de hechtingen eruit mochten in mijn rechter litteken een gaatje...

Mijn pc Dr. Verdonck had gezegd dat als er na 4 tot 6 weken gaatjes ontstonden dit de oplosbare hechtingen waren die het lichaam niet zou oplossen dus zou uitstoten, maar omdat ik net 2,5 week po was dacht ik dat het dat niet was...

Ik de Wellness Kliniek gebeld en hun zeiden goed droog houden en betadine met een pleister erop doen en als ik koorts of zwellingen kreeg meteen bellen!

Dit heb ik gedaan maar het bleef open en weer dicht gaan.

Het wondje ging open en weer dicht etc. En tot mijn grote schrik was er na 3 weken po ook links een wondje gekomen.

Ik keek afgelopen woensdag 3,5 week po na de gaatjes en deze werden groter!

Ook bleef er wondvocht uitkomen. Ik heb toen Verdonck gebeld en deze zei dat hij die dag in Antwerpen was maar ik wel al een afspraak kon maken om er die dag nog na laten te kijken door een andere pc, en dan wel vrijdag nog eens naar Verdonck kwam zodat hij nog eens zou kijken... Hij wou dit namelijk zelf ook zien.

Zo gezegd zo gedaan...

Op naar de kliniek waar Dr. Damen erna ging kijken...

Ik vond het al raar dat ik gewoon tot 16:00 zonder afspraak langs kon komen... Ik heb dik 2 uur zitten wachten voordat ik aan de buurt was! ( niet dat ze even zeggen het gaat wel even duren, nee, gaat u maar zitten Dr. Damen komt u zo helpen)

Maar goed ik maakte me zorgen en was al blij dat ik die dag nog terecht kon...

Dr. Damen keek erna en zei ik zie het al.... En ja hoor daar kwam het!

Het zijn de oplosbare draadjes die worden afgestoten... Ole... Hij heeft er met een pincet in liggen wroeten en er zowel rechts als links een paar uitgehaald...

Zijn advies was rechts 14 dagen verzorgen en droog houden en links 3 dagen droog houden...

Het kon zijn dat er nog meer uitkwamen en dan moest ik maar terug komen...

Hij deed er erg nuchter over alsof het niets was...

Vrijdag ben ik toen terug gegaan naar Verdonck die meteen nog meer heeft eruit gehaald... Vrijwel alles van de 2e laag hechtingen...

Gelukkig was alles nog een beetje gevoelloos en was mijn moeders gezicht erger dan wat ik voelde haha... Best raar eigelijk als iemand in je zit te peuteren en aan je zit te duwen en je voelt niks :)...

Maar toen kwam het, de lieve Verdonck kwam met 2 opties... Of hechtpleisters erop en naar huis, maar het werd mooier met optie 2 : er aan iedere kant toch een hechting doorheen halen ( door de gaatjes )

Het kon met plaatselijke verdoving maar daar zou ik meer van voelen dan even het prikken van het hechten!

Ik ben geen fan van naalden dus raakte in een histerisch lachje...

Maar goed ik denk je hebt de bv overleeft, dan moet ik me nu ook niet aanstellen hihi!

Dus liet ik me hechten.

Ik heb nog wat met hem gelachen en met mijn moeder en voor ik het wist was het al gebeurd :)

Was best trots op mezelf haha!

Hij zei dat hij nog 3 dagen antibiotica voorschreef en dat als ik koorts kreeg, er pus uit de hechtingen kwam of zwellingen kreeg, ik meteen moest bellen.

Er zat nog een 3e laag hechtingen, maar dit kwam heeeell zelden nog naar buiten... Maar met mijn geluk, fingers crossed!

Als ik nog vragen had of ik vertrouwde het niet mocht ik hem altijd bellen dat was geen enkel probleem!

In het algemeen ben ik blij dat nu alles eruit is en dat het nu hopelijk fatsoendelijk mag genezen...

Nu nog 10 dagen moet het droog blijven en erna mogen de hechtingen eruit en mag ik weer douchen :D

Ben zeer tevreden over Dr.Verdonck, hij heeft me gerustgesteld en zich ruim de tijd genomen om me te helpen en daarvoor niks in rekening gebracht.

Zo dat was het haha x

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeu ,wat een verhaal weer zeg!!

Nou goed van je dat je het opnieuw hebt laten hechten als je ook optie 1 had kunnen nemen,top van je,en je mag zeker trots zijn hoor!

Wens je maar weer een goed herstel,rustig aan doen ,en zou wel even uitkijken met douchen hoor,al al mag je dat gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vervelend allemaal zeg. Fijn dat het inmiddels verholpen is. Is het normaal dat die draadjes niet oplossen maar afgestoten worden? Oplosbaar zou moet moeten betekenen dat ze oplossen..... Of is dat een hele blonde opmerking van me ;-)

XxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vervelend allemaal zeg. Fijn dat het inmiddels verholpen is. Is het normaal dat die draadjes niet oplossen maar afgestoten worden? Oplosbaar zou moet moeten betekenen dat ze oplossen..... Of is dat een hele blonde opmerking van me ;-)

XxX

haha juwel, je hebt helemaal gelijk hoor! Oplosbare draad betekent dat het normaal gesproken zou moeten oplossen. Echter.. sommige lichamen vinden die draden maar niks en gaan ze afstoten.... Dat kan dus al heel vroeg gebeuren zoals bij Kimmetje, maar ook nog na een maand of 3.....

Maar over het algemeen is het een kwestie van het draadje eruit trekken en klaar ;) Maar het kan wel eens een aardig stuk draad zijn haha

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje kan het dan zo lang duren voor ze echt opgelost zijn. Wat een gek idee. Ik dacht dat die na een week of 2 a 3 wel opgelost zouden zijn. Eng idee dat je er in ene hele draden uit kan halen zeg.

XxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetje

Haha ja het klinkt idd een beetje griezelig, maar het klinkt erger dan dat het voelt ;)

Ik ben gewoon een van de ongelukkige... Hihi

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetje

Verder gaat alles goed!

Alleen maak ik me een beetje zorgen omdat nu op een andere plaats in de pleister die erop zit rechts, weer een puntje wondvocht zit :(

Het zou toch niet he.... Pffff

Maar dat zien we wel weer

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi kimmetje

Ik kreeg je topic van juwel opgestuurd omdat ik een oproepje heb geplaatst over mijn gaatje.

Ik ben precies zes weken po vandaag en ik zag dat ik witte korreltjes in mijn bh had. Dus gelijk een spiegel gepakt en ja hoor op het drielanden punt een gat van ongeveer twee lucifer kopjes. De lijkt een wit pluisje te zitten maar krijg hem er niet uit, zit muurvast! Het lijkt ahw ingegroeid.

Ik baal ervan en weet niet goed wat te doen en hoe ik het moet behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetje

Hallo dames,

Helaas moet ik vandaag weer terug :(

Rechts blijft open en er blijft wondvocht en troep uitkomen... Ken wel janken...

morgen 5 weken po aan nog de littekens niet dicht!!

Pffff

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vervelend allemaal zeg. Fijn dat het inmiddels verholpen is. Is het normaal dat die draadjes niet oplossen maar afgestoten worden? Oplosbaar zou moet moeten betekenen dat ze oplossen..... Of is dat een hele blonde opmerking van me ;-)

XxX

haha,nee hoor dat is geen blonde opmerking !

Klopt helemaal ,ze zouden gewoon op moeten lossen,maar soms zijn ze toch wat dik en willen ze niet snel genoeg oplossen ,dan stoot het lichaam ze blijkbaar zelf maar uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetje

Ik ben terug geweest en had een reactie op die nieuwe draadjes...

Het zag er verder heel rustig uit.

Hij heeft de hechtingen eruit gehaald en hechtpleisters erop gedaan, als er dit weekend nog wondvocht uit blijft komen.... Moet ik maandag terug en gaat hij lokaal verdoven en opnieuw open maken, alle draadjes eruit halen( oplosbare ) en dan met andere hechtdraad opnieuw dicht hechten....

Fingers crossed dus...

Ja ik rook idd ( schaam, schaam ) maar was al van plan om te gaan stoppen.

Maar nu heb ik een echte reden en ga dan ook vanaf nu niet meer roken ( also fingers crossed )

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel sucses kim ! Hoop zo hard mee dat je wonden dit weekend drogen ! En dat roken,,,, als je iets echt wil, dan kan je het ! Hoe moielijk het ook is !! Xxxx nicky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetje

Snik, snik...

Rechts blijft lopen, maar heb ook wel wat pijn aan rechts en was vanochtend een beetje koortsachtig...

Nu moest ik Verdonck meteen bellen als ik pijn en koorts had maar net nu pakt hij de telefoon niet op :(

Ik heb op de voicemail ingesproken dus hoop dat hij snel terug belt....

Heb toch wel een beetje angst nu.... :S

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetje

Oké net terug gebeld geworden,

Paracetamol tegen de pijn, als ik nog koorts krijg antibiotica gaan halen

ÉN maandag openmaken alles eruit halen en opnieuw hechten met een speciale draad....

Hoop dat het dan echt voorbij is want kan er gewoon echt niet meer tegen nu!!

pffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.