Ga naar inhoud

regels voor de operatie???


wesje

Aanbevolen berichten

Hallo dames, ik word binnenkort geopereerd, dus ik vraag me af wat ik allemaal moet weten of doen voor mijn operatie.Dames die er ervaring mee hebben, kunnen jullie mij helpen? bv: als ik die dag ongesteld ben mag ik dan geopereerd worden? moet je helemaal naakt zijn voor je operatie? moet ik met andere dingen nog rekening houden van te voren of op de dag van de operatie????

ik zou blij zijn als ik jullie ervaringen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hallo Wesje,

Van dat ongesteld zijn heb ik nog niets gehoord dus denk niet dat dat een probleem is ;)

Ik mocht mijn onderbroekje aanhouden voor de rest lag ik naakt op de operatietafel.

Je mag geen piercings of oorbellen aanhouden.

Geen nagellak op zowel je tenen als vingers, geen make-up, geen body lotion gesmeerd hebben en goed gewassen zijn ;)

Ook belangrijk dat je hulp in huis hebt en desnoods als het kan 3 weken vrijaf nemen.

Sommige en ik ook hebben arnica geslikt, da's een homeopatisch middel tegen blauwe plekken, ik geloof 1 of 2 weken op voorhand en ik had idd zo goed als geen blauw plekken! Een heel kleintje maar..

Heel belangrijk is om voorfoto's te maken! Ik kan mijn ogen amper geloven als ik mijn foto's terug zie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is leuk om te horen johanna dat je je ogen niet kunt geloven. Ja dat van arnica heb ik eerder gehoord maar de een zei zalf de ander zei druppels en jij bedoelt pilletjes geloof ik. mag je ook geen nagellak oke goed dat ik dat weet. en over piercings had ik gelezen dat het niet mocht. mag ik je fotos ook zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

menstruatie lijkt me geen probleem tijdens de dag.

en je mag ondergoed aanhouden hoor,ze hoefen tenslotte niet van benee te zijn :blush:

ik had gewoon een boxer aan, en verders krijg je een brief met wat wel en niet kan/mag.

je moet zoiezo nuchter zijn en geen make-up parfum en sieraden idd

voor vragen mag je zoiezo altijd berichten hoor

greetz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

menstruatie lijkt me geen probleem tijdens de dag.

en je mag ondergoed aanhouden hoor,ze hoefen tenslotte niet van benee te zijn :blush:

ik had gewoon een boxer aan, en verders krijg je een brief met wat wel en niet kan/mag.

je moet zoiezo nuchter zijn en geen make-up parfum en sieraden idd

voor vragen mag je zoiezo altijd berichten hoor

greetz moontje

hoi moontje, ik dacht mischien moet ik naakt zijn :blink: en make up en sieraden dat spreekt wel voor zich.

mischien krijg ik nog wel een brief inderdaad met wat wel of niet mag.bedankt voor je reactie

liefs wesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik ook wel benieuwd naar... was in ieder geval me eigen grondig voordat ik ga hahaha :152: Zorg dat mijn huis opgeruimd is, en ik genoeg boodschappen heb gedaan, vriendlief is in het weekend vrij, en mams komt de maandag als hij weer gaat werken, die gaat dan voor ons koken een aantal dagen, ben zelf bijna 3 weken vrij, dus moet goed komen..

Maar nog meer tips, bv vitamine tabletjes of dergelijke slikken? Arnica ga k een dezer dagen kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik ook wel benieuwd naar... was in ieder geval me eigen grondig voordat ik ga hahaha :152: Zorg dat mijn huis opgeruimd is, en ik genoeg boodschappen heb gedaan, vriendlief is in het weekend vrij, en mams komt de maandag als hij weer gaat werken, die gaat dan voor ons koken een aantal dagen, ben zelf bijna 3 weken vrij, dus moet goed komen..

Maar nog meer tips, bv vitamine tabletjes of dergelijke slikken? Arnica ga k een dezer dagen kopen.

tja,ik ben ruim 2 weken van te voren begonnen met vit C en met een vitamine pil (ben ik nu weer mee gestopt haha,moet dus maar weer beginnen),ook arnica maar dat heb je al.

verder moet je alles op aanrechtblad-hoogte zetten wat hoog staat. en dan merk je straks pas wat je allemaal doet met je armen! tenminste,zodra/voor je alleen bent. heeft mijn man ook pas gedaan toen hij weer ging werken. en koken zal de eerste dagen ook niet gaan nee. ik kook nu nog niet iig. ga bij mams eten haha.

tja iemand anders nog wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand of ik wel gewoon m'n extensions in mag houden?? Hoop het wel.. Waarom is dat eigenlijk dat je geen make-up en nagelak enzo op mag?? Gevaar voor infectie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je je extensions in mag houden, maar zou ook niet weten waarom ze er wel uit zouden moeten.

Je moet je make up eraf en je nagels naturel hebben zodat de anesthetist de kleur van je huid/nagels in de gaten kan houden tijdens de operatie.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi moontje, ja dan doe ik gewoon een boxershort aan. en mijn nagels maak ik wel schoon, alle piercings haal ik er wel uit. het is inderdaad spannend ik verheug me er echt op!

hoi popy en patries, mijn man neemt gelukkig ook 1 weekje vrij om mij te helpen dus ik hoef niks te doen, hij doet dan alles voor me dat is wel een opluchting. en over dat boodschappen is een goede aanrader ik zal 1 dag van te voren boodschappen halen met hem want hij weet nooit wat hij moet kopen. koken kan ik dan niet maar we zullen wel makkelijke dingen eten en mijn moeder komt ook koken voor me.

hoi coco je mag je extensions wel inhouden ik had dat ook met mijn neusoperatie. maar mijn nagellak moest er toen wel af. over mijn piercing werd toen niks gezegd. maar oorbellen moesten wel weg.

even voor de duidelijkheid, dus het maakt niet uit welke vitaminepreparaat ik koop. Is dat vitamine a tot z of iets anders, en arnica sommige hebben het over een druppel, en anderen over een zalf of tablet welke heb ik nodig?

moet ik arnica ook 2 wkn van te voren gebruiken net als de vitamine preparaat?

groetjes wes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje: moeten echt AL je piercings eruit? Ik heb namelijk 9 oorbellen en 1 tongpiercing, die ik er echt nooit uithaal... :21: En weet iemand waarom dat eigenlijk is? Ze hebben er toch geen last van ofzo? Als ik heel erlijk ben heb ik weinig zin om alles te verwijderen haha.

Hoi Wesje:

je kan arnica in druppels/pilletjes/korrels en zalf krijgen. Het ondersteunt elkaars werking, dus als je in- en uitwendig gebruikt heb je wat extra's. Ik heb t gevraagd in een goede winkel: ze raadde me aan 2 weken vooraf met de pilletjes te beginnen, met de dosis die erop staat, en nog 1 week achteraf. Net als vitamine C 1000mg. Evt. kan je 2-3 dagen rondom de OP nog de dosis verhogen. De zalf / creme is gewoon om er daarna op te smeren. Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ wesje;

nee maakt niet uit welke je gebruikt. ik heb ook zo'n totaal van a tot z genomen ja. en van arnica kun je nemen wat jij zelf het fijnste vind. ik vind druppeltjes handig.

@ becky;

ja alles moet ws uit. je kunt het navragen maar in principe moeten elke soort van piercing uit bij een operatie. ik heb ook 7 oorbellen,een tongpiercing en navelpiercing en heb alles netjes uitgedaan.

hoorde van Beertje dat je tongpiercing te maken heeft met event beademing? maar ook met andere operaties moeten sieraden altijd uit... dusja..

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.