Ga naar inhoud

Vonni : 16 december 2013 : Dr. Straten : UCCZ Dekkerswald


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,ik ben een vrouw van 31 jaar en heb haast geen borsten.

Mijn borsten zijn onderontwikkeld volgens de dokter sinds mijn puberteit.

Ik wil heel graag een borstvergroting en wou het eerst laten doen met mijn eigen vet.

Heb al bij 3 verschillende klinieken/ziekenhuizen een consult gehad maar ik vind het toch wel onduidelijk.

Ik had eerst gevraagd bij die 3 klinieken/ziekenhuizen om een borstvergroting te laten doen door middel van eigen vet,maar daar willen ze bij alle 3 niet aan beginnen.En dan zou het niet zo mooi worden als met siliconen hadden ze gezegd.

Ik heb onder andere een consult gehad bij een kliniek en daar gebruiken ze de eurosilicone en daar vertellen ze dat deze siliconen nooit meer moet worden vervangen,tenzij dat je klachten krijgt/hebt.

Dus die siliconen zijn voor altijd zonder dat je weer een operatie moet ondergaan?!

Terwijl als ik het aan een andere kliniek of ziekenhuis daarover vraag,zeggen ze dat je bij maakt niet uit welke siliconen je hebt....je over 10 a 15 jaar de siliconen sowiezo moet vervangen.

Ik krijg verschillende antwoorden op dezelfde vraag....En wou graag weten hoe dat nu precies zit?

Moet je na ongeveer 10 a 15 jaar weer een operatie ondergaan om de siliconen te vervangen of heb je siliconen die voor altijd zijn??

Hoop graag op reacties.

Groetjes Vonni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Over de prothesen... Er zit volgens mij 10 jaar fabrieksgarantie op de eurosiliconen, dat is dus als ze zouden gaan lekken/scheuren....

Vaak is het echter zo dat er met de prothesen niks mis blijkt te zijn, maar dat je bijvoorbeeld na een jaar of 15 wat veel kapsel aangemaakt hebt.,.. Dat doet je lichaam vanzelf en daar heb je dus geen invloed op.. Hoe dat tegenwoordig met de nieuwe prothesen zit, daar bestaan ze nog niet lang genoeg voor....

De fabriek kan dus wel zeggen dat ze nooit meer vervangen hoeven te worden, maar ik denk dat veel pc's een slag om de arm houden.... Je lichaam kan er voor zorgen dat ze wel vervangen moeten worden..

In ieder geval is het belangrijk om na een jaar of 10 tot 15 eens te laten controleren hoe het ermee is...

Een borstvergroting met eigen lichaamsvet is wel mogelijk, maar je krijgt idd minder bolling en opvulling dan bij een prothese.... Voorstanders van deze behandeling zijn dr. Stevens en dr. Kappel. Ze zijn te vinden via google :)

Succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo BB,

Bedankt voor het verwelkomen op het forum en de antwoorden op mijn vragen!

Ja,klopt dat een borstvergroting met eigen vetweefsel wel kan... alleen het is minder mooi zeggen ze.

Meer het idee dat je soms ziet bij mannen die beetje borsten hebben.

Daar zit ik ook eigenlijk niet echt op te wachten.

Is er iemand op het forum die zoiets heeft gedaan (borstvergroting met eigen vetweefsel)? Dan kan ik het resultaat toch ervan zien.

En over de prothesen......ze hebben verschillende soorten Eurosilicone,Natrelle en vast wel meer.

Ik zou niet weten welke ik dan moet doen? Vind het zo ontzettend moeilijk.

Welke prothesen worden eigenlijk het meest gebruikt?

Weet ook niet bij welke kliniek en plastisch chirurg ondanks dat ik al 3 consultes heb gehad....moeilijk moeilijk dus.

Help!!

Groetjes Vonni!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook implantaten van eurosillicone en mijn chirurg zegt dat er op deze implantaten levenslange garantie op zit. Idd vervangen bij klachten, maar ze zouden niet mogen kunnen scheuren of lekken. De tijd zal het leren hoe hier in de praktijk mee omgegaan wordt als het wel nodig blijkt om ze te laten vervangen, maar eerlijk gezegt maakt dat me geen ene malle moer uit, ik ben er zo blij mee, ze hebben me zoveel goed gedaan dat als ze vervangen zouden moeten worden ik zo weer het bedrag zou neerleggen voor een wissel (misschien een maatje groter dan).

De keuze is echt aan jou, voor mij is het het beste besluit dat ik ooit heb kunnen nemen, wat uiterlijk betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik me niet vergis heeft Francien laten opvullen met eigen lichaamsvet.,....

En sja.. welke prothesen zijn goed.. Mijn ervaringen zijn dat Eurosilicone, Mentor en Natrelle sowieso goede merken zijn. Over Cereform, Monobloc en Sebbin weet ik te weinig om hier echt iets over te kunnen zeggen....

Bij wie ben je op consult geweest? Misschien zit er al wel iemand tussen die een goede reputatie heeft... Dus laat het even hier weten, dan kunnen we mee kijken.. Was er iemand bij bij wie je een goed gevoel overhield?

En in welke regio zoek je naar een pc?

Ik ben zelf bij dr. de Meyere geweest in Gent. Daar ben ik (en velen met mij) zéér tevreden over!! Hij maakt echt prachtige borsten :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sexymama81,bedankt voor je reactie! Precies de keuze ligt aan mij maar het liefst wil ik dat ze het wel direct goed doen.

Hou er niet zo van om er steeds achteraan te gaan.

Hoelang heb jij de implantaten van eurosilicone en bij wie heb je dat gedaan?

Dus je moet ze alleen laten vervangen als je teveel kapselvorming krijgt,andere klachten en natuurlijk als je een grotere maat wil?

Voor de rest kan je er jaren mee doen als ik het zo begrijp zonder dat ze scheuren en/of lekken?

@BB,oke heb hier al wat verder gezocht naar lipofilling maar vind het resultaat niet dat je zegt van,WAUW!!

Dacht dat het een optie voor me was maar als ik dat zo zie,dan kan ik beter voor protheses gaan.

Ik ben bij Bergman Clinics (dr. Van der Lei),ACCZ (dr. van Onselen) en UCEC (dr. Stenekes) geweest voor een consult.

Maar dat ging meer een consult over lipofilling.

Heb toen wel bij ACCZ nog pasprotheses gepast.Nu heb ik binnenkort een 2de consult bij UCEC staan,dan zou ik vast ook pasprotheses gaan passen.

In de regio Noorden/Noordoosten ben ik op zoek naar een pc.

Ohh,Gent is voor mij best ver vanaf hier...zou natuurlijk wel kunnen maar zou het fijner vinden een pc in mijn regio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt door sommigen ook geadviseerd je protheses sowieso elke 10 jaar te laten vervangen, omdat protheses altijd gaan zweten en dit slecht is voor je gezondheid.

Anderen beweren dat dit onzin is ;)

Dus ja... wat ga je geloven he haha. Het belangrijkste?

We hebben TIETUUUUUUUUUUUH :1big_boobs:

Zweten doen siliconen altijd.. maarja.. hoeveel is de vraag...

Tegenstanders beweren dat het slecht is, Voorstanders beweren dat het wel meevalt...

Zo zijn er piloten, die neurologische verschijnselen krijgen van de lucht in de cockpit..... De roosters zouden een bepaalde stof (vraag me niet meer welke) niet filteren, waardoor ze klachten kunnen krijgen van afwezigheid en vergeetachtigheid...

Zo zijn er rokers die hun longen helemaal naar de filistijnen helpen.... Ook daaraan heb ik jaren meegeholpen.... Shit happens haha

Wat ik maar aan wil geven is:

Na laten kijken na x aantal jaren is goed :35: Maar standaard om de 10 jaar wisselen is niet te doen en evengoed ongezond... Elke narcose heeft zijn nadelen he ;)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de prothesen nu bijna een half jaar, nog erg kort dus. Idd, alleen vervangen om de door jou genoemde dingen. Mocht het zo zijn dat de prothese zelf niet meer goed is, dan zit er garantie op. Ik hoop natuurlijk dat ze nooit meer vervangen hoeven te worden, maar als dat wel nodig zou zijn dan heb ik er echt geen moeite mee hoor. Dat heb ik er graag voor over dan. Het herstel valt in het niets als je bekijkt hoe lang je er plezier van hebt.

Iedereen wil dat het gelijk goed gedaan wordt, meestal is dat ook zo. Een enkele keer gaat er iets mis. Zoeken naar een chirurg die een erg goede naam heeft scheelt enorm. Bij sommige artsen heb je meer risico op complicaties dan bij anderen. Ook je eigen gedrag heeft er invloed op. Hou je je netjes aan de regels, of lap je die aan je laars? Zeker de eerste 6 weken zijn ZO belangrijk!

Ik ben door dr. Nio geopereerd, erg tevreden over hem, hij heeft super werk geleverd, maar de implantaten is natuurlijk ook maar 'iets' dat in mijn lijf zit. Hoe die toekomst is, is afwachten.

Tegenwoordig met cohesieve middelen is lekken niet meer aan de orde, tenzij je vloeibare vullingen hebt. Scheuren zou ook niet zomaar moeten kunnen, ze worden echt goed getest hoor. Daar mag je op vertrouwen.

Ook ik zal wel eens in de zoveel tijd op controle gaan om te kijken of de implantaten zelf nog goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg ook idd niet dat het de waarheid is, we zullen er allemaal vanzelf achter komen. Maar levenslang de protheses hebben is gewoon geen realistisch beeld, dus wil graag even alle kanten belicht hebben ;)

Uiteraard geen probleem, was ook geen aanval op jou..

Alleen als ik dan zoiets lees, dan kan ik het ook niet laten ook even mijn mening mee te delen haha... Foutje van de natuur ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Undercover89,ja dat is ook zo dat implantaten gaan zweten....maar zoals best_boobie al zei,er zijn wel meerdere dingen niet goed voor de gezondheid ;)

Maar goed de 1 zal eerder een vervanging moeten doen dan een ander,dat is altijd weer afwachten.

Sexymama81,je had het vast al gemerkt maar ik heb je even toegevoegd.Bedankt voor je acceptatie! :)

Dat is idd nog kort een half jaartje....maar voel je de protheses ook zitten in je lichaam? Of valt dal wel mee?

Dus je moet echt 6 weken rust houden? Weet niet als mijn werkgever daar blij mee is.

Ik zit alleen erg tegen die narcose en operatie op...weet totaal niet wat ik ervan moet verwachten.

Heb nog nooit een narcose en een operatie gedaan en weet dus niet hoe mijn lichaam op een narcose reageert.

Want je hoort weleens verhalen dat ze voor de narcose gezond zijn en na een narcose voelen ze zich een stuk minder fit enz. en dat blijft dan ook een lange tijd zo.Dat maakt mij toch wel weer aan het denken.

Om de hoeveel jaar moet je dan voor controle? En die controle zijn dan ook kosten aan verbonden of dat niet?

Ik heb volgende week vrijdag een consult,had al eerder daar een consult gehad maar toen had ik allemaal vragen over lipofilling.

Volgende week krijg ik meer informatie over protheses....hopelijk kan ik dan eens doorzetten en de knoop doorhakken na zoveel jaren.

Weet iemand als de implantaten van mcGhan veranderd is in de naam Natrelle?

Heb volgende week een consult maar zie op hun site dat is mcGhan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je voelt de prothesen niet zitten in mijn lijf, dan moet je wel heel goed voelen. Ze voelen gewoon lekker zacht.

Inmiddels ben ik al wel een aantal keer onder narcose geweest en dat vind ik 1 van de meest prettige dingen: lekker slapen, het gaat zo snel. Achteraf heb ik nog nooit problemen gehad. Natuurlijk de narcose moet even uit je lijf, maar het is voor mij altijd erg geod te doen.

Je moet na ongeveer 1.5 week en 3 maanden op controle, daarna mag je elk jaar op controle, maar dat hoeft niet. Als alles goed is, dan kan je ook gewoon komen mochten er na verloop van tijd toch klachten zijn of als je het om de paar jaar gewoon voor de zekerheid wil laten controleren. Ik ga na 5 jaar denk ik voor het eerst en dan om de paar jaar. Daar zijn verder geen kosten aan, is all-inclusive om het zo te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik me niet vergis heeft Francien laten opvullen met eigen lichaamsvet.,....

En sja.. welke prothesen zijn goed.. Mijn ervaringen zijn dat Eurosilicone, Mentor en Natrelle sowieso goede merken zijn. Over Cereform, Monobloc en Sebbin weet ik te weinig om hier echt iets over te kunnen zeggen....

Bij wie ben je op consult geweest? Misschien zit er al wel iemand tussen die een goede reputatie heeft... Dus laat het even hier weten, dan kunnen we mee kijken.. Was er iemand bij bij wie je een goed gevoel overhield?

En in welke regio zoek je naar een pc?

Ik ben zelf bij dr. de Meyere geweest in Gent. Daar ben ik (en velen met mij) zéér tevreden over!! Hij maakt echt prachtige borsten :)

xx BB

Hoihoi, ik las het net, ik ben altijd geinteresseerd in deze methode. Ikzelf heb het niet (kunnen) laten doen, ik heb simpelweg te weinig vet, maar een kennisje van mij heeft het laten doen en dat is heel mooi geworden. Het is inderdaad zo dat je geen enorme vergroting kunt creeeren, tenminste niet in een sessie. Het is ook behoorlijk prijzig, ik weet niet wat zij er voor heeft betaald, maar ik las hier op de site te prijzen van dokter Stevens, en dat is duur hoor! Ik denk wel dat mevrouw Kappel iets minder duur is, maar ik zou daar even naar informeren.

In het draadje van dr. Stevens las ik ook dat het in Belgie een heel stuk goedkoper is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand als de implantaten van mcGhan veranderd is in de naam Natrelle?

Heb volgende week een consult maar zie op hun site dat is mcGhan gebruiken.

Yep, McGhan is tegenwoordig Natrelle :)

Hoihoi, ik las het net, ik ben altijd geinteresseerd in deze methode. Ikzelf heb het niet (kunnen) laten doen, ik heb simpelweg te weinig vet, maar een kennisje van mij heeft het laten doen en dat is heel mooi geworden. Het is inderdaad zo dat je geen enorme vergroting kunt creeeren, tenminste niet in een sessie. Het is ook behoorlijk prijzig, ik weet niet wat zij er voor heeft betaald, maar ik las hier op de site te prijzen van dokter Stevens, en dat is duur hoor! Ik denk wel dat mevrouw Kappel iets minder duur is, maar ik zou daar even naar informeren.

In het draadje van dr. Stevens las ik ook dat het in Belgie een heel stuk goedkoper is...

Oops misunderstood :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze nu alweer 3 en half jaar,en merk nog niets ......ben niet ziek of wat,alleen word er wel gezegd vervangen die boel tussen de 10 en 15 jaar.

Ja als je het geld hebt is dat makkelijk gezegd en als ik eerlijk ben,wil ik tegen die tyd ook wel weer een wisseltje hoor,hihi,al is t maar voor de mooi! :101:

Gewoon genieten ervan en ja,vervangen of niet vervangen,er loopt hier iemand rond die ze al iets van 30 jaar erin had zitten zonder problemen! :97: :97: :97:

Dus t kan......

Eruit laten kan ook,is allemaal lkkr je eigen keuze! :105:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi hoi!

Vorige week vrijdag had ik een 2de consult in het UMCG,heb toen weer meer informatie gekregen en natuurlijk pasprotheses gepast.

Het voel daar gewoon goed en heb vertrouwen in de chirurg....een goed teken dacht ik zo.

Had eerder al bij andere verschillende klinieken een consult gehad maar daar voelde ik me niet zo op mijn gemak.

Ik had vorige week vrijdag voor over 3 weken een belafspraak gemaakt omdat ik er nog niet helemaal uit was,maar heb begin van de week zelf maar opgebeld dat ik er al over uit ben.

De chirurg zou voor mij proberen een vergoeding te gaan regelen en daar is dus het wachten op (duurt zo'n 3 week).

Toen ik dus vorige week vrijdag die consult had zei de chirurg zelfs nog,als je een cup AA hebt moeten ze het eigenlijk altijd gaan vergoeden alleen vertikken ze het meestal....dus ik ben benieuwd.

Ik krijg waarschijnlijk Allergan,dat is volgens mij hetzelfde als Natrelle en dan dual plane.

Bij mij kan er maximaal 300cc in....wat is dan de cupmaat?

Had toen nummer 6 als pasprothese gepast en zou graag willen weten op wat voor cupmaat je dan ongeveer op uit komt?

En nummer 5 lijkt ook wel maar nummer 6 is toch weer wat voller.Iemand een idee op voor je cupmaat je dan uit komt als ik nummer 5 zou doen? Daar zit ik eigenlijk nog over te twijfelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

even een paar vraagjes... rond of anatomisch implantaat?

en weet je toevallig welk profile? Alleen dan kan ik even voor je kijken in de catalogus wat je cupmaat ongeveer kan worden :)

Wel fijn dat je een goed gevoel bij de pc hebt :) En spannend wat de verzekering gaat zeggen!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo best_boobie,

Dan krijg ik een anatomisch implantaat.

De profile weet ik eigenlijk niet volgens mij de meest gebruikte dus de medium denk ik zo.

Idd,dat vind ik ook wel belangrijk dat je bij zoiets een goed gevoel moet hebben bij de pc.

Erg spannend allemaal...kan nu weinig doen alleen maar wachten dat ik daar een antwoord op krijg.

Ik hoop dat ze het goedkeuren voor de vergoeding,zit er eigenlijk al jaren mee en wil nu eens de knoop doorhakken.

Vind het erg vervelend als het mooi weer is en dan zo plat bent...dan wil ik het liefst ook van die mooie shirtjes aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het anatomische implantaat van Natrelle bestaat er alleen een 300 cc bij de low height, low projection. Dat is dus een low profile prothese...

Deze geeft 4,0 cm projectie bij een breedte van 13,5 cm...

Weet je zeker dat hij zei dat het de 300 cc zou worden? anatomisch??

Medium profile is echter niet persé de meest voorkomende profile :) High wordt ook heel veel geplaatst en denk dat die misschien nog wel vaker geplaatst wordt dan de medium....

Vanuit een cup-helemaal-niks, krijg je met deze prothese een cup C. Is dat ook wat je wilt? (in bh zou het kunnen dat je iets groter uitkomt.. kleine D, maar het oogt dan als een C)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi hoi!!

Tijdje niet online geweest want ik had even 2 week vakantie.

Bedankt voor je antwoord best_boobie!

Inmiddels ook bericht gekregen over de vergoeding en het wordt niet vergoed....kloteverzekering.Zit nu flink te balen.....

Mijn verzekering wil het niet vergoeden ook niet met hulp van een plastisch chirurg.Dit is al een 3e poging geweest bij mijn verzekeraar dus mijn hoop raakt nu op bij hun.

De borstvergroting stel ik voor de zoveelste keer maar weer uit.Vind het toch een hoop geld om uit eigen zak te moeten betalen.

Volgens mij zei hij rond de 300 cc dus 280 cc anatomisch van Natrelle,zou dat kunnen?

Het liefst zou ik idd een cup c willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...

Hi all,

Nog even en dan ben ik 6 maand PO alleen waar ik nu regelmatig last van heb,is van die steken in mijn borsten.

Het is niet de hele dag door maar het komt wel een paar keer per dag voor.

Ik had dit in het begin niet zo last van maar nu heb ik er regelmatig last van.

Wie herkent dit en hoort dit zo?

Vonni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.