Ga naar inhoud

sporten en aankomen...


Tanja32

Aanbevolen berichten

Hoi Meiden,

Ik ben een ontzettende sportfreak en wetende dat ik dat straks 6 weken niet mag doen maakt mij compleet gek hahaha!

Hoe hebben jullie dit gedaan? zijn jullie veel aangekomen tijdens die 6 weken?

Zou ik na een week rust niet gewoon rustig kunnen wandelen? of fietsen in de sportschool? je gebruikt dan toch je borstspier niet?

Bedankt alvast voor de reacties... gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

6 weken totaal niet sporten is denk ik ook niet nodig...je kunt best al wel iets gaan doen...wandelen ofzo.

Je voelt zelf aan wat en wanneer.

Ben er alleen wel voorzichtig mee....je wil niet dat twee weken eerder je jaren van ellende bezorgt toch?

Je borstspieren gebruik je veel meer dan je nu waarschijnlijk zult vermoeden.

Ga voor safe !!!

Groetjes Ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jessica.

Ik heb ook zelft problem .... hoe kan zonder sport???????

Mijn datum voor BV ir 16 april. dat beteeken noch twee dagen een dan lekker rust..

wanneer is je BV datum???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 8 mei m'n bv, gelukkig hebben ze bij mij op de sportschool ligfietsen dus ik denk dat ik daar maar gebruik van ga maken, misschien voor jullie een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overbelast dan wel niet, want het gaat er volgens mij ook om, dat je lichaam rustig kan herstellen. Hoe hoger de hartslag hoe minder goed je herstel.. Want alle energie gaat dan op aan het sporten.

Bewegen is goed, dus wandelen of rustig aan fietsen... Maar niet je hartslag te ver opstuwen :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begreep dat je de eerste twee weken echt totale rust moet houden. Daarna kan je heel voorzichtig inderdaad beginnen met wandelen en fietsen bijv in de sportschool.

Ik sport ook graag en veel, vooral hardlopen doe ik graag dus heb het meteen gevraagd aan mijn arts toen ik daar was. Ik heb mijn bv 27 mei en ben nu ook mij aant voorbereiden op geen sport, lastig hoor.

Succes, je bent wel lekker snel aan de beurt. Tegen de tijd dat ik ga, ben jij al weer lekker aan het trainen ;-)

X Juwel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het er idd even bij moeten zetten, de eerste 2 weken houd ik natuurlijk netjes m'n rust en daarna niet als een malle op die fiets gaan trappen maar gewoon op een rustig tempo en weinig weerstand.

Het gaat er meer om dat ik t idee heb dat ik iets van beweging krijg.

Op advies van dr Plovier train ik m'n borstspieren niet meer en doe ik dagelijks rekoefeningen om de spier soepel te maken.

M'n datum komt steeds dichterbij, voelt best wel onwerkelijk haha!

Welke pc heb je?

xx SuuS

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hetzelfde probleem en angst...aankomen, cellulitis die verschijnt op de benen, minder strakke buik :o'(

13 jaar geleden had ik prothese boven de borstspier en mocht NIKS van mijn oc, 6 weken aan een stuk :'o(...zelfs niet wandelen op de loopband of fietsen :o'(, hij zei neem het zeker voor het onzeker...

Achteraf herbeginnen was erg raar, ik had twee dikke sportbeha aan want ik was bang dat ze op en af gingen fladderen ahahhahah, en liggen op de buik voor de stretchoefeningen was zo raar hahahha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

ik ben nu 10 dagen PO en ben sinds donderdag (1 week PO) rustig gaan wandelen (ongeveer 30 min).

Ik wandelde wel traag en moest af en toe eens stoppen.

Nu, enkele dagen later kan ik al +/- 8,5 km gaan wandelen op 1u30 tijd. Je voelt zelf goed aan wat je lichaam aan kan en wat niet hoor!

Mijn grootste probleem is dat ik een grote eter ben, dus moet nu mijn porties wat beperken zodat ik niet teveel bijkom...

Maar zowieso vrees ik dat er toch 2 kilo bijgekomen is :s, maar dat krijg ik er nadien wel gemakkelijk weer af..

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, mijn chirurg zei dat ik al snel mocht wandelen. Dit deed ik dan ook al weer na 2-3 dagen. Het punt is dat je je armen langs je lichaam moet houden. En niet zoals je normaal doet met lopen, ze op en neer beweegt. Dit is mij toen verteld. Dus ik heb heel veel gewandeld.. met mn handen in mn zakken. ;-) Een goede manier om toch in beweging te blijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor alle reacties! ik denk dat ik dan gewoon maar ga wandelen, zolang het goed voelt....

Mijn pc is F. Straten, ik ga as woensdag op consult.... Hopen dat het allemaal door kan gaan op 7 mei.... (waarschijnlijk heb ik kapsel of een lekkende prothese) het voelt niet zo goed..... kijken wat hij zegt en hopen dat ik het aandurf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon wandelen kan geen kwaad hoor, zolang je hartslag maar niet te veel omhoog gaat zoals sommige hier al zeggen, ik ben gelijk na me operatie al gaan wandelen dat moest ook wel want ik moest naar de tram toe lopen en daarna naar de trein en vervolgens ook nog een stukje naar mijn huis

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd lijkt mij goed wandelen met je handen in je zak :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn buik werd na de operatie wel dikker, kon de eerste 2 weken na de operatie erg moeilijk p*epen en heb stukken minder bewogen dan ik anders doe. Maar dat is er nu wel allemaal weer vanaf zonder er extra moeite voor gedaan te hebben. Ben ik veel dikker geworden toen? Nee, maar voor mezelf is iedere mm spek die ik op mijn buik erbij kreeg 1mm te veel. Heb nu ook geen strak buikje hoor, maar wil niet 'te' veel spek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest van mijn vriend 3 dagen na mijn operatie mee gaan wandelen. Niet echt een fraai zicht kan ik je vertellen. Ik liep daar zoals een bodybuilder langs mijn vriend... Na nog een paar dagen extra recuperatie ging het wandelen al goed en begon ik steeds normaler te lopen. Echt sport ben ik pas beginnen doen toen mijn wonde dicht was (na 3 maanden) en dankzij al dat lekkers tijdens de feestdagen ben ik toen 5 kg aangekomen. Nu ben ik terug intensief begonnen en is er al 3 kg af. Nog even doorbijten en dan kan ik eindelijk in bikini verschijnen zoals ik het al altijd heb gewild!

Wat een vooruitzicht!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, ik ben Han en ben 1.68 en weeg ca 52 kg.....

29 mei krijg ik mijn BV :125: geweldig, kan niet wachten.....

ik ben small en heb geen heupen dus als ik bijkom dan is dat meteen op mijn buik :102: dus ik sport 2x in de week spinnen en 2x in de week bodypumpen en eet als een gezondheidsfreak, ik ben sinds 5 weken begonnen met groene smooties en dat is een uitkomst als je honger hebt en niet wilt eten, want dit is dus SUPER GEZOND en je komt er niet van bij, maar hebt wel een vol gevoel..

ik heb een slappe 75B en wil een vole C tegen de D aan, want hoe meer boven hoe smaller mijn buik lijkt hihi...

ik droom er al van vanaf mijn 16e, maar moest eerst anorexia overwinnen en een gezond lichaam hebben...gelukkig ben ik geestelijk een zeer sterk persoon en he ik na 26 jaar opeens de knop omgezet en ben gezond gaan eten, laatst check up gedaan bij de arts (bloed laten prikken) en ik ben zo gezond als wat, maar het sport wat dadelijk de eerste tijd niet mag zal een hel voor me zijn, maar ik weet waar ik het voor doe...iemand ervaring met bodypump en of spinnen na hoeveel weken dit mag/kan? ......, ook qua vocht vasthouden wat kan je daar tegen doen? :55:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden,

Ik heb besloten om me te laten opereren bij dr Selms in het Lucas andreas aanstaande vrijdag al....! 26 april.... spannend!!!!

Nu heb ik hem gevraagd wanneer ik weer mocht sporten, hij vertelde dat ik na een week gewoon weer rustig aan mocht opbouwen, als ik maar naar

mijn lichaam luister. Ik mocht nog niet heel zwaar fitnissen (helaas, want dit is eigenlijk het enige wat ik doe) dus ik ben de komende tijd op de fiets of loopband te vinden.... gewoon lekker rustig aan! gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Han super dat je de stornis overwonnen hebt

ik heb ook een verleden xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden,

Ik heb besloten om me te laten opereren bij dr Selms in het Lucas andreas aanstaande vrijdag al....! 26 april.... spannend!!!!

Nu heb ik hem gevraagd wanneer ik weer mocht sporten, hij vertelde dat ik na een week gewoon weer rustig aan mocht opbouwen, als ik maar naar

mijn lichaam luister. Ik mocht nog niet heel zwaar fitnissen (helaas, want dit is eigenlijk het enige wat ik doe) dus ik ben de komende tijd op de fiets of loopband te vinden.... gewoon lekker rustig aan! gr

waaaw 26 april geweldig, nu dan nog maar ff lekker sporten en erna idd naar je lichaam luisteren, ik doe 2x in de week bodypumpen en 2x in de week spinnen....spinnen zal ik wel al na 6 weken kunnen maar bodypumpen durf ik de 1e 3 mnd echt niet, heeel veel succes en gelukkig weten we waar we het sporten voor laten ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zou ik voorzichtig zijn met dat sporten in de eerste 4-6 weken...

De meeste pc's zeggen dat je toch echt die weken niet moet sporten. Niet alleen om je kapsel niet te overbelasten waardoor dat niet mooi genezen kan, maar ook om je lichaam alle energie voor je herstel te gunnen! Als je lichaam zijn energie verknalt met sporten, blijft er minder over om te genezen!

De eerste 4 weken zijn de belangrijkste. Stel je verprutst het dan, dan zit je later met de gebakken peren.. Waarom dat risico nemen? Wat zijn nou 4-6 weken op een heel mensenleven?

En ja, je gaat wat bijkomen na een bv, en ja, dat kun je na die 6 weken er zo weer aftrainen. ;)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha en vergeet niet het extra gewicht van de boobies :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ondertussen 17 dagen PO en kan zeggen dat ik gisteren voor het eerst een uurtje heb kunnen crosstrainen (zonder armen te gebruiken).

Daarna ben ik anderhalf uur aan stevig tempo gaan wandelen.

Meer dan dat kan ik zeker niet aan :)

Vandaag ga ik voor het eerst met mijn vriend terug beginnen fietsen... we gaan deze zomer naar Noord-Thailand en daar moet ik toch wat op voorbereid zijn.

Daar moeten we elke dag +/- 80 km fietsen

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind wel dat een aantal van jullie te veel willen en doen. Sporten na een operatie is echt niet goed. Wat oefeningen om in beweging te blijven en een beetje strak te blijven kan wel, maar met die oefeningen moet je je bovenlichaam ontzien en jezelf niet vermoeien. Je lichaam heeft echt die energie nodig om te herstellen, je hebt een operatie gehad.

Ik ben nu een maand po en ik heb helemaal nog niet gesport. Wel loop ik als er gelopen moet worden, bijv. in de stad, op mijn werk, en ik ben al een paar keer op de fiets naar de binnenstad geweest...functioneel bewegen noem ik dat maar. Wel doe ik soms wat lichte buikspieroefeningen en wat donkeykicks voor de billen.

En ik voel me prima hoor, eigenlijk heb ik bijna nergens last van gehad, ook vlak na de operatie niet.Ik kon meteen weer van alles doen, maar ik deed slechts wat moest gebeuren: autorijden, boodschappen doen, wat huishoudelijk werk. Ik ben singlemum, dus ik had niet iemand die dat allemaal voor mij kon doen, als dat zo was geweest had ik daar echt wel gebruik van gemaakt!!

Maar ik voelde en voel ook dat het niet gezond is om nu te gaan rennen of wielrennen of fitnessen. Het lijf is bezig te herstellen...

Na mijn explantatie heb ik een week of anderhalf a twee een bolle buik gehad, dat komt heel veel voor na een operatie. Het is heel gewoon, het is vocht en het verdwijnt vanzelf weer. Ik ben niet zwaarder geworden, gewoon hetzelfde gebleven. Er is een kilootje vanaf gegaan, maar bij mij zijn er ook prothesen verwijderd.

Ik wil jullie met klem afraden om al te snel weer te gaan sporten. Als je naar adem moet happen ben je niet goed bezig, ook al ben je alleen maar aan het wandelen. Gewoon bewegen is voorlopig echt het beste!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.