Ga naar inhoud

sporten en aankomen...


Tanja32

Aanbevolen berichten

dat vind ik heel mooi gezegd...ik was ook van plan om te gaan wandelen...want is goed vr de bloedcirculatie......mr zeker op het gemak x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind wel dat een aantal van jullie te veel willen en doen. Sporten na een operatie is echt niet goed. Wat oefeningen om in beweging te blijven en een beetje strak te blijven kan wel, maar met die oefeningen moet je je bovenlichaam ontzien en jezelf niet vermoeien. Je lichaam heeft echt die energie nodig om te herstellen, je hebt een operatie gehad.

Ik ben nu een maand po en ik heb helemaal nog niet gesport. Wel loop ik als er gelopen moet worden, bijv. in de stad, op mijn werk, en ik ben al een paar keer op de fiets naar de binnenstad geweest...functioneel bewegen noem ik dat maar. Wel doe ik soms wat lichte buikspieroefeningen en wat donkeykicks voor de billen.

En ik voel me prima hoor, eigenlijk heb ik bijna nergens last van gehad, ook vlak na de operatie niet.Ik kon meteen weer van alles doen, maar ik deed slechts wat moest gebeuren: autorijden, boodschappen doen, wat huishoudelijk werk. Ik ben singlemum, dus ik had niet iemand die dat allemaal voor mij kon doen, als dat zo was geweest had ik daar echt wel gebruik van gemaakt!!

Maar ik voelde en voel ook dat het niet gezond is om nu te gaan rennen of wielrennen of fitnessen. Het lijf is bezig te herstellen...

Na mijn explantatie heb ik een week of anderhalf a twee een bolle buik gehad, dat komt heel veel voor na een operatie. Het is heel gewoon, het is vocht en het verdwijnt vanzelf weer. Ik ben niet zwaarder geworden, gewoon hetzelfde gebleven. Er is een kilootje vanaf gegaan, maar bij mij zijn er ook prothesen verwijderd.

Ik wil jullie met klem afraden om al te snel weer te gaan sporten. Als je naar adem moet happen ben je niet goed bezig, ook al ben je alleen maar aan het wandelen. Gewoon bewegen is voorlopig echt het beste!!

Mooi gesproken Francien!!

Klopt als een bus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik ga sinds 3 dagen 1 keer per dag een half uur á een uur wandelen in het bos en dat bevalt me prima. De hele dag stilzitten thuis is niet voor mij weggelegd en wandelen kan ik mooi op mijn eigen tempo doen. Het lijkt me inderdaad niet verstandig te hard te gaan sporten en fitnessen, want zeker bij fitness ontstaan in de spieren die je traint ontstekingen, waardoor de spieren bij herstel gaan groeien. Je lichaam moet echter geen energie gebruiken om die ontstekingen te gaan helen, maar moet zijn energie gebruiken om de borstvergroting te helen. Als je dus echt gaat sporten, zal het herstel van je borstvergroting een stuk langzamer gaan en dan heb ik het nog niet eens gehad over het verhoogde risico op kapselcontractie...

Ik begrijp dat het niet leuk is om niet te mogen sporten, maar als na 6 weken je boobies echt supermooi zijn, is het wachten het wel waard geweest denk ik. Overigens ben ik op dit moment nog niet bijgekomen en probeer ik mijn gewicht onder controle te houden door minder te eten. Dat lukt super, want ik ben al 1 kilo kwijt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben verslaaf aan sporten en heb een echt ZWAAR eetprobleem gehad,

maar ik zou nooit deze BV gaan doen als ik niet het eetprobleem overwonnen had,

want herstel begint met goede voeding, dan met veel rust.....

ben je bang om bij te komen, eet dan gewoon geen koolhydraten, maar veel groenten, fruit (niet te veel) en veel vis, kip kalkoen....maak groene smoothies krijg je A een vol gevoel van en B het helpt tegen honger,

trouwens als je rustig blijft verbruikt je lichaam ook minder dus heb je ook minder honger dan dat je veel sport.....

denk nou niet:

ja lul maar lekker,

ik weet het is doorbijten, maar tja het is een keuze die JIJ zelf maakt ;-))))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga sinds 3 dagen 1 keer per dag een half uur á een uur wandelen in het bos en dat bevalt me prima. De hele dag stilzitten thuis is niet voor mij weggelegd en wandelen kan ik mooi op mijn eigen tempo doen. Het lijkt me inderdaad niet verstandig te hard te gaan sporten en fitnessen, want zeker bij fitness ontstaan in de spieren die je traint ontstekingen, waardoor de spieren bij herstel gaan groeien. Je lichaam moet echter geen energie gebruiken om die ontstekingen te gaan helen, maar moet zijn energie gebruiken om de borstvergroting te helen. Als je dus echt gaat sporten, zal het herstel van je borstvergroting een stuk langzamer gaan en dan heb ik het nog niet eens gehad over het verhoogde risico op kapselcontractie...

Ik begrijp dat het niet leuk is om niet te mogen sporten, maar als na 6 weken je boobies echt supermooi zijn, is het wachten het wel waard geweest denk ik. Overigens ben ik op dit moment nog niet bijgekomen en probeer ik mijn gewicht onder controle te houden door minder te eten. Dat lukt super, want ik ben al 1 kilo kwijt :-)

Heeeeel goed!!

Deze verklaring klopt tot in de puntjes :) Niet dat ik hem zit te keuren of zo haha, maar las het en dacht: ja prima verwoord :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat 6 weken niet kunnen sporten zie ik nog het meest tegenop van de hele borstvergroting..... Kwamen jullie niet aan van 6 weken niet sporten?

Ik sport relatief veel volgens mij, toch wel zo'n 5-6 uur per week intensief (cardio en kracht) en daarnaast nog 2 uur per dag fietsen. Ik ben ooit iets te zwaar geweest en door het sporten nu een normaal figuur, maar zie daarom toch wel op tegen die 6 weken.. :( angst dat ik compleet uitdij en het er niet meer af ga krijgen. Ik vind mijn gezondheid + mooie boobs natuurlijk wel veel belangrijker dan 6 weken niet sporten :P Maar het valt me toch wel zwaar zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi infinity,

sommige vallen af en sommige komen bij

ik had hier boven al geschreven over groene smoothies en ff weinig koolhydraten...

wat ook vult is veel water drinken of thee,

is ook nog goed vd vocht af te voeren en alle gifstoffen hihi..

magere kwark met musli is ook een aanrader (ook goed vd darmflora) (GEEN CRUSLI DAT ZIJN PUUR SUIKERS),

de lekkerste musli is van het albert heijn merk:

MUSLI GROENE PAK (andere paars en oranje zijn niet echt bepaald lekker)...

ook als je zin hebt in iets lekkers een glaasje vullen met magere kwark en musli, smullen maar

en bevoorbeeld bij alles wat je eet heel lang kauwen zit je al gauwer vol..

hopelijk heb je iets aan deze tips..

gr han

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er iemand fluitend een herstel heeft gehad ben ik het wel. Maar toch heb ik de eerste 4 weken echt niet gesport. Heb wel lekker gewandeld, maar we moeten toch iets over hebben voor die prachtige Boobies. En ook al kom je wat aan, zal heus niet extreem zijn, anders is er iets niet goed. Na die paar weken zijn die kilo's er zo weer af joh! Gewoon even volhouden. Ik ben deze week weer begonnen met fietsen en oefeningen. Met hardlopen wil ik nog even wachten tot de conditie weer wat beter is. Succes meiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi infinity,

sommige vallen af en sommige komen bij

ik had hier boven al geschreven over groene smoothies en ff weinig koolhydraten...

wat ook vult is veel water drinken of thee,

is ook nog goed vd vocht af te voeren en alle gifstoffen hihi..

magere kwark met musli is ook een aanrader (ook goed vd darmflora) (GEEN CRUSLI DAT ZIJN PUUR SUIKERS),

de lekkerste musli is van het albert heijn merk:

MUSLI GROENE PAK (andere paars en oranje zijn niet echt bepaald lekker)...

ook als je zin hebt in iets lekkers een glaasje vullen met magere kwark en musli, smullen maar

en bevoorbeeld bij alles wat je eet heel lang kauwen zit je al gauwer vol..

hopelijk heb je iets aan deze tips..

gr han

Hoihoi :)

Bedankt voor de eettips, ik zal ze onthouden! Was sowieso van plan veel eiwit te eten (geen probleem voor zuivelverslaafde als ik haha).

Als er iemand fluitend een herstel heeft gehad ben ik het wel. Maar toch heb ik de eerste 4 weken echt niet gesport. Heb wel lekker gewandeld, maar we moeten toch iets over hebben voor die prachtige Boobies. En ook al kom je wat aan, zal heus niet extreem zijn, anders is er iets niet goed. Na die paar weken zijn die kilo's er zo weer af joh! Gewoon even volhouden. Ik ben deze week weer begonnen met fietsen en oefeningen. Met hardlopen wil ik nog even wachten tot de conditie weer wat beter is. Succes meiden!

Thanks voor de reactie. Je hebt gelijk, als de kilo's erbij komen is het niet anders. Het is even afzien voor mooie boobs, maar dan heb je ook wat! Althans, dat hoop ik.. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.