Ga naar inhoud

e-claire : februari 2013 :


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb begin februari een prothesewissel ondergaan omdat ik had last van kapselvorming en ik had de borstvergroting al 10 jaar geleden ondergaan. Ik had eindelijk geld genoeg gespaard en keek er erg naar uit. Deze keer zouden ze onder/achter mijn borstspier worden geplaatst zodat de kans op kapselvorming kleiner zou zijn en deze keer nam ik de druppelvorm, daarvoor had ik een ronde vorm. Ik wilde ze deze keer iets groter en zo dus afgesproken met de dokter. De operatie verliep goed, maar toen ik voor het eerst naar mijn borsten keek, vond ik ze klein, kleiner dan ik ze had voorgesteld, ik schrok ervan. Ik moest een week later terugkomen en toen zei ik tegen de dokter dat ik ze te klein vond. Hij reageerde verontwaardigd en zei dat hij er meer CC had ingedaan dan de vorige keer. Ik werd kwaad en zei: Al stopt u er 100.000 CC in, daar gaat het toch niet om, het gaat toch uiteindelijk om het resultaat? Ze zijn gewoon kleiner dan de 1e keer en nu zijn ze zelfs nog opgezwollen, laat staan als dat over een tijdje weg is.. En ik kan u vertellen, daar hoef ik geen dokter voor te zijn; ze zijn kleiner omdat ze achter de borstspier zijn geplaatst en daarbij ben ik dikker en breder geworden dan 10 jaar geleden met de 1e borstvergroting.

En nu 7 weken later zijn de zwellingen weg en idd daardoor nog kleiner, ik vind ze AFSCHUWELIJK!! Ze lijken op mijn borsten voordat ik de borstvergroting had laten doen, ietsjes groter. Ze zijn ook zo hoog. Die band die ik vanaf na de operatie om kreeg, die draag ik nog af en toe, meestal als ik ga slapen zodat mijn borsten naar beneden worden gedrukt.. Ik ben zooo enorm verdrietig én kwaad! Ik heb al zoveel gehuild... Volgende maand moet ik weer op controle. Ik denk dat ik die dokter helemaal verrot scheld.

En ik weet ook dat ze niet groter worden.

Ik heb hier ook gelezen dat iemand ze ook achter/onder de borstspier heeft geplaatst en dat ze schrok hoe groot ze waren en dat ze hier werd gesteund, dat de zwellingen nog weg zouden gaan, zodat ze kleiner worden en dat ze t.z.t. meer gaan hangen en dat klinkt ook geloofwaardig en positief... maar voor mij, ik weet gewoon dat er niemand bijv. mij zal zeggen: "Oh, wacht nog maar een paar weekjes, dan worden ze echt groter..". Nee, dat zit er voor mij niet in. Ik ben zo ontzettend kwaad op die dokter. Die man denkt alleen maar theoretisch, "Ik heb al zoveel CC meer geplaats dan de 1e keer.. ja lekker belangrijk.. maar uiterlijk zijn ze kleiner en uiteindelijk gaat het toch, om het uiterlijk, wat ik mooi vind? Hij was er wel blij mee. Ja die man heeft ze gewoon gemaakt naar zijn smaak maar ik moet er nog 10 jaar tegen aan kijken. Ik heb zojuist nog naar ze gekeken, gewoon in een t-shirt znder bh, dan zou het toch een mooi gezicht moeten zijn? Mooi niet dus, het lijkt wel alsof ik nog een borstvergroting moet ondergaan, het lijkt wel of ik een A cup heb, ze passen gewoon niet bij de rest van mijn lichaam, ze zijn te klein, echt zo walgelijk!! Ik ben zo verdrietig...

Nou dit wilde ik gewoon even kwijt: IK HAAT MIJN NIEUWE BORSTEN!! VRESELIJK...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Welkom op het forum!

En wat baal jij ontzettend van je nieuwe borsten. Wat natuurlijk volkomen te begrijpen is als ze kleiner lijken dan voor je wissel..... Je bent dan niet goed voorgelicht door je pc, want dan had dit niet mogen gebeuren....

Ben je beide keren bij dezelfde pc geweest? Dus voor je eerste bv en voor je wissel? En mag ik vragen wie je huidige pc is?

Ik had bij mijn eerste bv ook zo een pc die erg ingenomen was met zijn eigen kunnen.... Had ik maar meer info gehad, en geweten had wat ik nu weet, dan was het me niet gebeurd..

Maar daar heb jij op het moment niets aan..

Uiteraard is het zo dat na 7 weken er niet veel meer aan de grootte zal veranderen, dat is alleen maar in het begin zo, bij meiden die weinig borstontwikkeling van zichzelf hadden en nog geen bv hebben gehad... De spier moet dan nog oprekken, maar tevens is het afhankelijk van hoeveel vocht je aanmaakt. Je kunt dat dus niet heel sec met elkaar vergelijken.....

Hoop dat je pc nog tot inzicht komt, maar met schelden zul je er ook niet komen.. Het beste is om een second opinion aan te vragen bij een andere arts en met de informatie die je hebt, naar je eigen pc te gaan.... Schelden is iets waar die pc alleen maar meer in de verdediging van zal schieten en het werkt dus averechts...

Weet je toevallig welke prothese je eerst had (welk merk, profile, aantal cc?) en wat je nu hebt? Dan kunnen we het aan de hand van de catalogus eens vergelijken en weet je al meer of je pc in zijn recht staat of niet... Dat is het enige waar je op dit moment iets aan hebt namelijk. Aan hem laten zien, dat hij zich vergist heeft en niet veel meer projectie toegevoegd heeft.... Dat zegt meer, dan dat je hem de huid vol scheldt ;)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi E-claire,

Jee wat super balen zeg...ik kan me voorstellen dat jij echt iet blij bent.

Het is erg lastig om hier iets zinnigs over te zeggen...eigenlijk onmogelijk.

Bb heeft wel gelijk dat je het met schelden niet op zult losse...en begrijp met niet verkeerd...ik snap je gevoel van de hele wereld verdoemen alleen het helpt je niet.

Probeer er met je pc aan uit te komen....met de informatie die BB je mee kan geven....misschien zelfs een second opinion.

Dan wordt het lastig ontkennen voor hem denk ik.

Heel veel succes,

Groetjes Ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo BB,

Dankjewel voor je ontzettend fijn berichtje terug (...ik begin gewoon te snikken, echt...).

Dit is eigenlijk de 3e keer dat ik een BV heb gehad.. waarvan 2e prothesewissels, noodgedwongen omdat ik 2 keer kapselvorming kreeg.



Nee idd, je hebt gelijk, ik zal deze man niet verrot schelden, dat schiet niet op. Ik kan beter idd kijken hoeveel CC ik had met mijn 1e bv en met mijn 2e. Dat is nu niet blijven hangen omdat het me niets kan schelen omdat het maar cijfers zijn maar nu begrijp ik dat het wel belangrijk is om dat te weten. Ik weet iig wel dat het Natrelle borsten zijn, anatomisch/druppelvorm. Ik moet volgende maand weer op controle bij deze pc en dan zal ik het vragen en dan zal ik je dat doorgeven.

Iig ontzettend bedankt alvast voor je begrip en raad, dat doet me al erg goed en dat je de moeite gaat nemen om in de catalogus te kijken, zodra ik meer weet, echt super!!

Je hoort iig volgende maand weer van me!!

Hartelijke groetjes van Claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel fijn dat je iets aan mn berichtje gehad hebt :)

Dus niet alleen het aantal cc, maar ook dus het merk (oke deze zijn de natrelle style 410) maar ook van de 'oude' EN het profile!!

Je zou eigenlijk steeds een soort paspoortje mee moeten krijgen van het ziekenhuis, waar het merk en het nummer van de prothese op staat, dat hoort eigenlijk zo, zeker sinds de hele pip-affaire :)

Ik hoor het van je en dan kijk ik eens in mijn glazen bol :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel fijn dat je iets aan mn berichtje gehad hebt :)

Dus niet alleen het aantal cc, maar ook dus het merk (oke deze zijn de natrelle style 410) maar ook van de 'oude' EN het profile!!

Je zou eigenlijk steeds een soort paspoortje mee moeten krijgen van het ziekenhuis, waar het merk en het nummer van de prothese op staat, dat hoort eigenlijk zo, zeker sinds de hele pip-affaire :)

Ik hoor het van je en dan kijk ik eens in mijn glazen bol :)

xxx

Hoi BB,

Ik ga erachter aan!! Bedankt nogmaals.

Ik ga mijn vorige reactie een beetje aanpassen en wijzigen, want ik merk dat ik door mijn boosheid dingen neerzet die ik ondanks ik het wel meen het niet hoef te melden.

Groetjes, Claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een naar verhaal is dit,maar wat ik mij zo afvraag .......

hoeveel CC had je en heb je na je wissel gekregen??

Daar ben ik reuze benieuwd naar.

Ja soms is het erg lastig voor een arts om in te schatten wat nou echt precies de wensen zijn van zn patiënten.

In de meeste gevallen gaat het goed,je zegt wat voor een cup je wilt en na een GOED gesprek word de beslissing vaak samen genomen met wat hij zal gaan plaatsen en wat KAN,dus wat de mogelijkheden zijn.

Waarschijnlijk is er bij jullie een grote communicatie fout geweest,en is daardoor te weinig geplaatst geweest bij je wissel.

Ook kan het natuurlijk zijn dat er gewoon niet meer in kon of dat je er zelf meer van verwachte dan je hoopte.

Het lijkt mij ook echt vreselijk als je eindelijk voor een wissel gaat en er een berg geld voor gespaard hebt en het dan weer niet is geworden wat je in gedachten had.

Ik hoop dat er nog iets voor je gedaan kan worden,maar ja dan nog : je lichaam moet dan weer opnieuw alles doormaken en dat is ook geen pretje natuurlijk.

Het blijft flink balen,en wens je iig veel sterkte ,want ik snap dat je je ontzettend rot voelt.

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je niet helpen maar vind het wel echt onwijs klote voor je!

Ik hoop dat het goed komt want dit wilt niemand.

Knuff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeee net jou verhaal gelezen. Echt heel erg balen voor je. Je laat je juist opereren omdat je je mooier wilt voelen en niet om je zo klote te voelen.

Heel veel sterkte en hopelijk kom je misschien toch nog tot een oplossing met je chirurg.! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat afschuwelijk voor je, zoveel tijd, geld, bloed, zweet en tranen en nu dit!

Het enige dat je kan helpen is dat je pc inziet dat dit niet geworden is wat jullie hadden afgesproken. Hoe het dan verder gaat weet ik ook niet..of hij dan de plicht heeft zijn fouten kosteloos te herstellen. Want het is zo'n risico he, als het tegenvalt, wat moet je dan?

Ik weet wat het is, en ik kan je alleen maar zeggen dat ik met je meevoel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Claire,

Ik schrik van je verhaal en ben er sprakeloos door geworden.. Dit is juist hetgeen niemand mee wilt maken..

Ik hoop ten harte voor jou dat jullie tot een goede oplossing kunnen komen en dat je uiteindelijk alsnog het resultaat krijgt wat je wilt! Ik duim in ieder geval voor je.

Sterkte! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Dankjewel voor al jullie lieve en meelevende reacties, echt super, dat doet me echt goed!

Vilnder, dat is wel een hele goede opmerking van je: Dat het zo belangrijk was dat ik een GOED gesprek had moeten hebben met de pc. Mss heb ik me van tevoren al wat laten afschepen omdat hij al vond dat ik me aanstelde wat betreft de lelijkheid van de raar gevormde borsten door de kapselvorming. Dat ik het gevoel kreeg dat ik aan het zeuren was en dat ik voorzichtig duidelijk heb gemaakt wat ik wilde. Ik heb wilde grotere borsten dan de eerste keer en een druppelvorm en dat heeft hij zelf ook nog pal voor de operatie herhaald.

Nu vraag ik me het volgende toch af:

Omdat ik deze keer om een druppelvorm heb gevraagd en de pc ze deze keer achter mijn borstspier zou plaatsen om de kans op kapselvorming te verkleinen, dan zou de pc vantevoren toch al hebben moeten weten hoeveel cc er precies in moest om mijn borsten groter te maken dan de eerste keer, wat de afspraak was? Want ik besef eigenlijk dat borstvergroting achter de borstspier de borst kleiner maakt plus dat een druppelvorm langer is maar ook kleiner is aan de onderkant. Ik heb een tekening gezien van een ronde vorm en een druppelvorm en je ziet echt het verschil aan de onderkant. Van de ronde vorm is de onderkant een stuk voller dan de druppelvorm. Toen ik tijdens de eerste controle de pc dus zeri dat mijn borsten niet groter maar kleiner waren dan de eerste keer zei hij: Ja zeg, ik heb er al ... extra cc ingestopt (ik ga maandag bellen met het zkh om informatie telefonisch op te vragen, betreft hoeveel cc voor en na mijn prothesewissel, dat mag toch?) waarop ik zei dat het toch niet uitmaakt, al stopt hij er 100.000 cc minder of meer in, het gaat uiteindelijk toch om het resultaat, dat mijn borsten groter zouden moeten zijn dan de eerste keer, zoals we hadden afgesproken? De pc zou dit toch moeten weten? Ik heb het gevoel dat hij tijdens de operatie de implantaten er in heeft gedaan, me bekeken heeft en mss wist dat ze kleiner uitvielen maar dat hij het mss gewoon zo heeft gelaten. Hij moet hier toch genoeg ervaring mee hebben? Ik weet dat deze pc al lang werkt in dat zkh, iig lang genoeg om dit te kunnen weten. Hij zei wel tijdens ons eerste gesprek kort na de operatie dat hij erg veel werk heeft gehad met de kapselvorming en het schoonmaken. M.a.w. dat kostte al veel geld, want jullie weten ook vast wel dat een prothesewissel een stuk minder kost dan een hele nieuwe borstvergroting. Hij gaf me een beetje het gevoel, zo van, ja het gedoe met de kapselvorming kostte al veel geld en dan nog die nieuwe implantaten erin. Dat ik blij mag zijn met deze borstvergroting. Hij zei ook dat alles beter is dan die lelijke borsten met de kapselvorming.. En dat is natuurlijk ook zo maar goed, het gaat er nog steeds om dat hij onze afspraak niet is nagekomen. Dat mijn borsten groter zouden zijn dan de eerste keer. Nee, ze zijn juist kleiner dan de eerste keer. Ze zouden eigenlijk een C cup moeten zijn, maar ze zijn eerder een kleine B cup.

De controle heb ik in mei i.p.v. april wat ik eerder zei. Ik zit te denken om eigenlijk nu al z.s.m. een afspraak met de pc te maken om te zeggen dat ik zo ontzettend teleurgesteld ben en verdietig en natuurlijk ook boos. Dat mijn borsten nu na 7 weken niet meer opgezwollen zijn dan na de operatie en nu al kan zien dat ze te klein zijn.

Is het mss ook raadzaam om nu, nadat ik a.s. maandag hopelijk telefonisch de nodige informatie krijg van het zkh, betreft het aantal cc, etc., een second opinion aan te vragen bij een andere pc, om te kijken hoe hij erover denkt en ervan vindt?

Enorm bedankt weer mochten jullie weer reageren!! Jullie berichtjes doen me echt, echt goed!!

Groetjes van Claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat afschuwelijk voor je, zoveel tijd, geld, bloed, zweet en tranen en nu dit!

Het enige dat je kan helpen is dat je pc inziet dat dit niet geworden is wat jullie hadden afgesproken. Hoe het dan verder gaat weet ik ook niet..of hij dan de plicht heeft zijn fouten kosteloos te herstellen. Want het is zo'n risico he, als het tegenvalt, wat moet je dan?

Ik weet wat het is, en ik kan je alleen maar zeggen dat ik met je meevoel!

Hallo Francien,

Dankjewel voor je lieve reactie!!

Ik lees je laatste regel: Ik weet wat het is, en ik kan je alleen maar zeggen dat ik met je meevoel!". Heb jij dan ook zoiets meegemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhmmmmmm over die second opinion.. Ik weet dat ik dat zelf gezegd heb.. maar voorlopig denk ik toch dat je daar niet veel aan zult hebben.... Een andere pc kan natuurlijk niet zien wat er eerst in zat en of deze prothese een groter resultaat tot gevolg had moeten hebben..
DUS echt achter je aantal cc, merk en profile zien te komen van deze en je vorige prothesen :) Dan gaan we het vergelijken! :35:

En je pc zegt, dat hij er al meer cc in gestopt heeft dan je had.... Dat hoeft dus niets te zeggen he.. maar daar komen we achter als je alle info hebt. Dat is op dit moment, topprioriteit ;)

Daarna kijken we verder :)

En stel dat je je info niet krijgt aan de telefoon, dan kun je idd een afspraak met je pc maken, eerder dan gepland.. Dan moet hij je de informatie wel geven, want die moet in je dossier zitten.. Niks laten opsturen dan, maar gewoon ter plekke te voorschijn toveren. Dat moet gewoon beschikbaar zijn op dat moment :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat naar dat het resultaat zo tegenvalt... hopelijk ziet inderdaad de chirurg zijn fout in en wil hij ze vervangen. Eigenlijk zou dat wel moeten, aangezien het afgesproken resultaat niet behaald is. Ben wel benieuwd naar hoeveel cc je uiteindelijk dan hebt gekregen. Succes in ieder geval! Hoop dat het goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Francien,

Dankjewel voor je lieve reactie!!

Ik lees je laatste regel: Ik weet wat het is, en ik kan je alleen maar zeggen dat ik met je meevoel!". Heb jij dan ook zoiets meegemaakt?

Nou, dat mag je wel zeggen ja! Op een andere manier dan jij, maar bij mij waren de prothesen verkeerd geplaatst, met alle gevolgen van dien.

Dus ik kan me jouw gevoel heel goed voorstellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit niets anders op dan je voor je controle vreselijk goed voor te bereiden,desnoods met een brief,zodat je je goed verwoorden kan,met wat je hoopte,wilde,en idd zeggen dat je echt verdrietig bent met het resultaat,ik vrees echt dat hij zich sterk gaat verweren dus wees voorbereid!

Neem iemand mee die je kan helpen ,je bij staat!

Heel misschien kan hij nog iets voor je betekenen ,maar dikke kans dat je weer een stapel geld mag neerleggen op zn bureau..........zucht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

daar ben ik weer...

Bedankt weer voor al jullie lieve reacties!!

Ik heb weer zitten nadenken en zit met een vraag, ik hoop dat er iemand mij kan helpen...

Ik heb dit verhaal al eerder verteld, zie hierboven, maar ik zou zo graag duidelijkheid/hulp van jullie willen hebben:

Voordat ik deze prothesewissel kreeg, had ik ronde protheses die op/boven mijn borstspier waren geplaatst en had last van kapselvorming. Daardoor raadde de pc mij aan om de nieuwe protheses achter/onder mijn borstspier te plaatsen. Ik wilde deze keer een druppelvorm. De pc zei dat hij mijn borsten deze keer groter zou maken dan de eerste keer maar wel zo natuurlijk mogelijk. Nu vind ik dus dat een prothese in druppelvorm smaller is aan de onderkant dan de ronde vorm. (Wie vindt dit ook?) Ook blijkt dus als de prothese achter de spier geplaatst wordt, de borst er kleiner uit komt te zien, zie mijn nieuwe borsten, als bewijs, ook al heeft der pc er zoveel meer cc ingestopt dan de vorige prothese,

En nu komt het volgende: Had de pc hiervan op de hoogte moeten zijn dat ze er kleiner uit zouden komen te zien, ongeacht hoeveel cc hij meer heeft gebruikt? Wie kan mij hiermee helpen? Ik vind dat nl. zo belangrijk, want wie weet sta ik dan sterker in mijn recht!

Excuses dat ik -tig keer het verhaal weer vertel maar ik hoop dat jullie begrijpen waarom...

Bedankt!!

Groetjes Claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het nu met je Claire?

Ik vind dit zo rot voor je! Als je na een prothesewissel met ook als doel grotere borsten uitkomt op een kleine B dan is er echt iets niet goed gegaan!

Ik heb een kleine B na het verwijderen van de prothesen....

Hoi Francien,

Wat verschrikkelijk zeg dat de prothesen verkeerd bij je waren geplaatst!!

Wilde jij ook een kleine B na het verwijderen van je protheses?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf van mening dat er niet veel in projectie wegvalt bij plaatsing achter de spier.. Meestal komen zowel mensen met voor de spier, als met achter de spier op dezelfde cupmaat uit, met een bepaalde projectie...

En ik kan je alleen verder helpen als ik de prothesemerken en maten heb van beide operaties.. Alleen dan is het goed te vergelijken en kunnen we kijken of hij ervan op de hoogte had moeten zijn dat deze prothesen niet het gewenste resultaat zouden kunnen geven.. (zoals ik al eerder schreef :) )

Ik begrijp je wel hoor.. dat je het graag wilt weten voordat je op controle moet.. Weet niet of ik het al gevraagd had, maar kun je er niet voor bellen? Het moet gewoon in je medisch dossier staan, dus in hun computer.. De secretaresse zou het je zo moeten kunnen vertellen: merk, profile en aantal cc!

Ik zou even bellen of mailen, dan heb je je info voor je op controle moet...

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Francien,

Wat verschrikkelijk zeg dat de prothesen verkeerd bij je waren geplaatst!!

Wilde jij ook een kleine B na het verwijderen van je protheses?

Nou...ik ben heel dankbaar dat ik een kleine B heb overgehouden na de explantatie. Ik heb nog gewoon borsten, en daar ben ik ontzettend blij mee!!

Jij schrijft dat bij druppelvormige prothesen de ONDERKANT smaller zou zijn dan bij ronde.

In mijn optiek (maar ik ben een leek, dus ik hoop op verheldering van BB!) moet toch de bovenkant wat smaller en platter zijn, want die "druppel" hoort toch aan de onderkant, net zoals bij de meeste natuurlijke borsten?

Ik ben wel benieuwd naar voor-en na-foto's van jou.

Dat het niet goed zit is wel duidelijk, want een kleine B na een BV terwijl jou beloofd is dat ze groter zouden worden is wel een enorme domper...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.