Ga naar inhoud

Anne : 25 februari 2013 : Dr. van Onselen : ACCZ


Aanbevolen berichten

Hoi!

Morgen word ik geopereerd in Bocholt. Het leek me handig om nu al vast een topic te openen zodat ik na de operatie een verslag kan plaatsen hier. Het is een heel vreemd idee dat ik over 24 uur ( als alles goed gaat natuurlijk) borsten heb! Afgelopen nacht erg slecht geslapen, ben een aantal keer wakker geschrokken en het eerste wat ik dacht was aan de operatie en de daarbij komende narigheden. Vandaag ben ik van alles aan het regelen, zo heb ik vast twee tassen ingepakt, eentje om mee naar binnen te nemen in de kliniek, en eentje voor in de auto omdat de terugreis zo'n 2,5 uur gaat duren. Daarin heb ik een kussen, een dekentje en flessen water. Ook heb ik net mijn oksels geëpileerd ( pijnlijk! :93: ), omdat het me wel fijn lijkt dat dat dan de komende drie weken sowieso niet hoeft, omdat als je het wilt scheren je armen hoog moet liften en dat lijkt me niet heel prettig na de operatie :).

Momenteel wisselt mijn emotie tussen blijdschap en tussen angst. Ik moet zeggen dat de angst wel steeds meer gaat overheersen. Ik denk veel na over de narcose, en over de plaatsing van het infuus. Ik ben eerder geopereerd, dat was aan mijn neus onder slaapverdoving, en heb toen tijdens de operatie ook geen pijn gehad..morgen krijg ik een algehele narcose dus eigenlijk moet ik niet bang zijn omdat ik nu verder "weg" zal zijn dan tijdens mijn vorige operatie, en die was nota bene in mijn gezicht!

De laatste tijd ben ik me wat bewuster van mijn lichaam, klinkt nu een beetje vreemd, maar ik denk nu bijvoorbeeld veel na over wanneer ik mijn borstspier gebruik en wanneer niet. Wat vervelend is, is dat ik sinds een paar dagen last heb van mijn rug, iets waar ik normaal bijna nooit last van heb. Zal te maken hebben met de spanning, ik voel me namelijk erg gespannen. Ik word ook om het minste of geringste boos.

Dan is er nog iets waar ik me een beetje druk om maak. Momenteel heb ik een kleine A-cup, en zou graag naar een D-cup toewillen. Dr. van Onselen heeft naar aanleiding van foto's geadviseerd om bij mij 380cc te gaan plaatsen. Dit komt overeen met pasprothese 5 in de ACCZ kliniek. Mijn eigen voorkeur ging uit naar pasprothese 6, die geloof ik overeen kwam met 430 cc. Als ik hem morgen spreek voor de operatie ( ik ontmoet hem dan ook voor het eerst ), wil ik het er nog even over hebben dat ik toch graag een maat groter wil. Ik wilde eerst nog graag bespreken dat ik de protheses voor de spier geplaatst wil hebben, maar na me nog meer verdiept te hebben in dual- plane, lijkt me dit toch de juiste keuze voor mij. Hoewel de protheses anatomisch gevormd zijn, bestaat er toch het risico dat de randen zichtbaar gaan zijn, en dat risico vind ik het niet waard.

Tot zo ver mijn pre- operatie verslagje, binnenkort mijn operatieverslag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi,

wat spannend zeg dat je morgen al mag.

heb je de pc nog niet eerder op je consult gezien dan? hij meet toch welke prothese er het beste past qua hoogte en breedte van je borstkas?

verder qua zenuwen ken ik het, en ik moet nog wachten tot 8 april hihi

ik denk ook steeds, gebuik ik nu mijn borstspier? want ook ik krijg dual plane en je wordt je dan inderdaad meer bewust

omdat je er zo mee bezig bent.

veel veel succes morgen, en op naar mooie boobs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

wat spannend zeg dat je morgen al mag.

heb je de pc nog niet eerder op je consult gezien dan? hij meet toch welke prothese er het beste past qua hoogte en breedte van je borstkas?

verder qua zenuwen ken ik het, en ik moet nog wachten tot 8 april hihi

ik denk ook steeds, gebuik ik nu mijn borstspier? want ook ik krijg dual plane en je wordt je dan inderdaad meer bewust

omdat je er zo mee bezig bent.

veel veel succes morgen, en op naar mooie boobs

Dankjewel! Nee ik heb de pc nog niet ontmoet, heb alleen een consulente gezien van het ACCZ. Mijn borsten zijn niet opgemeten, niet in omvang, maar ook niet het vetpercentage. Omdat dit niet is opgemeten wilde ik eerst nog bespreken of voor de spier mogelijk is bij mij. Alles is nu naar aanleiding van foto's bepaald. Misschien past zelfs 380 cc niet, dat is ook nog een mogelijkheid! Ik hoop heel erg op de 430 cc :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoort niet, dat je zelf moet vragen om een consult met de pc.

Maar meid, maak je niet druk. Bespreek het morgen even met van Onselen.

Volgende keer als je gaat wisselen, dan ga je gewoon een consult met een pc aanvragen, wat in de meeste kliniek ook standaard is, zonder dat je een tweede keer terug moet :)

Heeeeeeeeeeel veel succes morgen!!! :35:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoort niet, dat je zelf moet vragen om een consult met de pc.

Maar meid, maak je niet druk. Bespreek het morgen even met van Onselen.

Volgende keer als je gaat wisselen, dan ga je gewoon een consult met een pc aanvragen, wat in de meeste kliniek ook standaard is, zonder dat je een tweede keer terug moet :)

Heeeeeeeeeeel veel succes morgen!!! :35:

xx BB

Dankjewel! Ik hoop alleen niet dat ik een tweede keer terug moet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Anne, sterkte met het doorkomen van de laatste nacht!

Ik herken mezelf ENORM in jouw verhaal... Niet dat ik eerder ben geopereerd, maar de angst en de prikkelbaarheid zijn hier ook zeker aanwezig, ik wil je veel sterkte wensen. Ik hoop voor je dat je de angst een beetje opzij kan zetten.

Ook ik ga vragen voor grotere prothesen. Ik krijg 300 cc anatomisch (pasprothese 4) en ik denk dat een grotere prothese in hoogte en breedte niet zou passen (heb het gemeten), maar een grotere projectie mogelijk wel. Dit ga ik morgen overleggen, hij heeft er verstand van natuurlijk. Succes met jouw maat en hopelijk krijg je wat je uiteindelijk wilt.

En even serieus, wat voor stoer wijf ben je als je je oksels epileert? Hahaha, mijn god! Dat doet vast meer pijn dan het hele herstel van je boobies. D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, allereerst bedankt voor jullie berichtjes. Mijn moeder typt dit voor me, dus ze houdt het kort. :-)

@Piepke: Ik voel me niet best, heb veel pijn, ben erg kortademig en heb grote moeite om vanuit liggende positie omhoog te komen. Dit kan ik alleen met hulp. De operatie is me meegevallen, maar de napijn valt me erg tegen. Celebrex lijkt niet erg te helpen. Ik heb inmiddels twee tabletten geslikt, en slik tussendoor paracetamol. Ik weet dat de pijn overgaat maar vind het moeilijk om dat nu te geloven. Ik typ later - als ik weer zelf achter de laptop kan plaatsnemen - een uitgebreid verslag.

Bedankt voor je belangstelling.

Groetjes,


Anne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels gefeliciteerd!!! ben benieuwd wat het geworden is, 430cc waar je op hoopte?

ben benieuwd naar je verslag en foto's maar ga eerst maar eens herstellen!

Hoi!

Dankjewel! Ik heb 380 cc gekregen, meer ging er echt niet in zei dr. van Onselen. Gek genoeg ben ik nog niet zo geïnteresseerd in mijn borsten, heb namelijk zoveel pijn nu! Ik zal later een verslag schijven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd!!

Neem je je medicatie goed in? Elke 6 uur 1000mg paracetamol (ook snachts je wekker zetten) en iedere 12 uur celebrex?

Nooit tegelijk nemen, maar wel stipt. Zorg dat er twee uren tussen de celebrex en de paracetamol zitten, dus bijvoorbeeld:

paracetamol 1000mg 11.00 uur, 17.00 uur, 23.00 uur, 5.00 uur

celebrex 9,00 uur en 21.00 uur

Als je het daar niet mee redt, gewoon even huisarts bellen en vragen voor een recept voor tramadol. Dat mag je dan nemen in geval van nood. Iedere 4 uur een tabletje is toegestaan, maar niet samen met de celebrex.

Een goed herstel!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Anne,

Heb je een beetje kunnen slapen. Hoop dat je je snel weer iets beter voelt, echt heel naar dat je je zo ellendig voelt. Maar als het goed is moet het met de dag steeds beter worden. Sterkte, hou je taai en laat je lekker verwennen :48:

Monique x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.