Ga naar inhoud

Nic : 28 januari 2013 : Dr. Straten : UCCZ Dekkerswald


Gast Nic

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

na wat zoeken kwam ik op dit forum terecht. Ik ben afgelopen maandag door Frans Straten geopereerd in Nijmegen. Van een heel klein b-tje naar een d. De operatie is goed gegaan alleen het herstel is net iets zwaarder dan ik verwacht had. Ik kan echt niks...alles doet zeer, en sinds gistermiddag zie ik dat 1 borst echt groter is dan de ander, daar is duidelijk de zwelling nog niet uit of de zwelling is aan het toenemen, heeft iemand daar ervaring mee?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste Reactie

Ha Nic,

Helemaal normaal! Het is natuurlijk ook niet niets, wat er met je lichaam is gebeurd. Pijn hebben we allemaal gehad. Wie mooi wil zijn... ;-)

Heb je wel genoeg pijnstillers meegekregen? Anders zou ik even naar de kliniek bellen, of je misschien wat sterkers kunt krijgen? En zijn ze bij jou ook dual-plane geplaatst? En het zijn twee aparte operaties, dus de ene borst kan sneller herstellen dan de ander. Over een paar dagen kan het er alweer heel anders uit zien, daar hoef je je niet druk over te maken :-)

En als je je echt druk maakt zou ik gewoon even bellen. Neem aan dat je ook snel weer een controle hebt?

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen Jenniferrrr,

dankjewel voor je reactie!!! Ik heb 425 cc onder de borstspier gekregen. A.s. maandag moet ik op controle.

Net voor de zekerheid ook nog de kliniek gebeld, daar zeiden ze dat het goed mogelijk dat de ene borst nog meer gezwollen is dan de andere.

Ik heb vannacht dit topic helemaal teruggelezen, zo herkenbaar!

Ik wist bv niet dat je door koffie vocht vasthoudt, en ik drink liters koffie..

Vanuit de kliniek heb ik Tramadol meegekregen voor de pijn, 3 x pd 50 mg icm 1000 mg paracetamol, zo nodig... tja, wat is nodig? snachts neem ik ze wel.

Wanneer hebben jullie voor het eerst weer onder de douche gestaan? volgens de pc mag het 2 dagen na de operatie weer, maar ik vind het eng :103: . De hechtingen zijn afgeplakt met een plastic pleistertje, dat ziet er nou niet echt waterbestendig uit! Maar van de andere kant voel ik me zoooooo vies...vooral mijn haar!

Hebben jullie nog tips?

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames, mag ik nog een vraagje stellen? Ik heb net voor het eerst onder de douche gestaan, en dus ook voor het eerst mijn nieuwe borsten gezien. Ze zijn heel mooi, maar...mijn tepels zitten helemaal onderaan.... Trek dat nog bij??

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames, mag ik nog een vraagje stellen? Ik heb net voor het eerst onder de douche gestaan, en dus ook voor het eerst mijn nieuwe borsten gezien. Ze zijn heel mooi, maar...mijn tepels zitten helemaal onderaan.... Trek dat nog bij?? X

Hmm, je borsten veranderen zoiezo nog ongelooflijk veel maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn tepels niet onderaan stonden...

Nu betekent dat misschien niets hé, misschien kan je een fotootje plaatsen ?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo, ik zal morgen n fotootje uploaden, me81, dank voor de geruststelling, ik schrok er best van toen ik het zag...

Ik heb nu ook mn bh anders aangedaan- ipv de bh er horizontaal omheen te trekken en dan op de rug vast te maken, heb ik hem nu ter hoogte van mijn navel omgedaan, vastgemaakt en omhoog aan getrokken. Ik voelde wel de hechtingen even..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help. Op maandag 28 januari heb ik een bv gehad, alles goed gegaan, geen gekke dingen... Tot nu...ik voelde net wat kriebelen bij de hechtingen, wij kijken...nu zit er vocht onder de plastic pleister, bij de hechtingen. Tot nu waren de hechtingen keurig droog, geen verkleuringen, niks. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een teken dat het niet goed is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vocht verliezen kan erbij horen, maar ik raad je toch aan om morgen je pc te bellen of ze even naar je borsten kunnen kijken :35:

Zowiezo verstandig dat ze je gaasje even vervangen voor een schoon en droog gaasje met een nieuwe folie eroverheen.

Een drupje wondvocht droogt wel weer, maar als het vochtiger is dan een 'drupje' dan is het ook niet goed voor je wond, deze blijft dan 'week' en dat is natuurlijk ook niet bevordelijk. Eventjes bellen voor een afspraakje :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

A1972 (zelfde bouwjaar als ik trouwens), nee, geen koorts. Ben nu wel een beetje ongerust, kan dit vannacht verder opengaan? Het moet immers iets zijn opengegaan, anders kan er geen vocht uitkomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Het kan zijn dat je een beweging gemaakt hebt,waardoor je iets wondvocht kunt verliezen. Een operatiewond duurt minimaal 6 dagen voordat het enigszins dicht zit. ( ik heb dat toen ivm mijn complicaties aan mijn pc gevraagd).

Gelukkig heb je geen koorts,maar ik zou dat zeker in de gaten houden.

Morgenochtend je pc bellen, dat haalt vaak al een heel stuk ongerustheid weg. Mogelijk kun je langskomen ( ik zou er op staan) en kan er even naar gekeken worden.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Nee, dan had het op zijn vroegst dicht kunnen zijn. Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij iedereen zo is. Bij mij was het in elk geval niet zo. Niet bij mijn complicaties,maar ook niet daarna, toen het wel goed ging. Toen duurde het wel 10 dagen voordat het mooi droog was.

Ik wil daarmee alleen maar zeggen, dat het heel goed kan, dat je nu wondvocht verliest. Teveel is natuurlijk niet goed voor de wond, want dan kan de wond niet helen, maar is dan week. ( wat Piepke al zei...)

Dus morgen ff bellen, desnoods kun je overdag al komen, even naar laten kijken, schoonmaken en een droge pleister erop!

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

A1972 (zelfde bouwjaar als ik trouwens), nee, geen koorts. Ben nu wel een beetje ongerust, kan dit vannacht verder opengaan? Het moet immers iets zijn opengegaan, anders kan er geen vocht uitkomen...

Je hoeft niet te vrezen dat je prothese eruit komt ;) Waarschijnlijk komt er wat wondvocht tussen je hechtingen door gesijpeld, je hoeft niet perse een open gaatje te hebben :35:

Soms komt er na 2 weken tijdens de hechtingen verwijderen nog wat wondvocht uit, dus het is geen 'bizar' iets dat dit nu na 1 week ook gebeurd.

Maar daarom is het slim om er even naar te laten kijken, om uit te sluiten of het een gaatje is enz.

Gelukkig moet je er toch heen voor een controle morgen :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahaha ja dat snap ik dat je zoiets gaat denken ;)

Maar je wondje is vele malen kleiner dan je prothese is, zelfs als zou je complete hechting open staan, dan nog zul je de meest onmogelijke bewegingen moeten maken en behoorlijk wat druk uit moeten oefenen wil hij eruit vallen ;)

Maar, dont worry.. je borst blijft zitten waar hij zit :35:

Morgen fijn een schoon gaasje erop, een check up.. en je bent weer zo goed als nieuw!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Piepke, ik heb net je foto bekeken... WOW. Dat is mooi! Maar 900 cc... Dat moet toch ook wel een zware herstelperiode zijn geweest??? Ik heb met 425 cc al af en toe het gevoel gehad dat mijn ging knappen.

Net even gecheckt, het vocht onder de pleister is in elk geval niet méér geworden. Maar dat ik er nou echt lekker van slapen kan...

Ik ben continu aan t denken waar dit van kan komen, ik heb 2 kids van 5, dus onverwachte bewegingen genoeg, ik ben niet goed in stilzitten dus mss heb ik wat te veel gedaan, en dan blijven continu de woorden van de pc door mijn hoofd gaan - denk eraan; als je niet stopt met roken geneest de wond niet en kunnen de protheses er uit vallen... Uit pure frust dat ik niets kon de laatste week heb ik wel gerookt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

Ik ben een stevige roker en heb,ondanks alle waarschuwingen,doorgerookt. Bij mij ging het de eerste x mis, maar dat had een geheel andere oorzaak. De tweede x verliep alles prima en inmiddels ben ik al ruim een jaar po.

Het is altijd beter als je stopt met roken, liefst een paar weken voor de ingreep. Ik kon dat ook niet opbrengen. TE verslaafd en TE zenuwachtig.

Dus voel je niet schuldig. Maak je er niet al te druk om. Er zijn heel veel dames die doorgerookt hebben.

Groetjes!



Vergeten: Laat je nog even weten hoe het gegaan is bij je pc?

Sterkte! :71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.