Ga naar inhoud

Bergman kliniek: zorgverzekering


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen ik ben Yvonne en ik zit heel erg na te denken over een borstverkleining.

Ik wil het al heel er lang maar durf eigenlijk nooit de stap te zetten. Gelukkig heb ik een man en een hele goede vriendin die me nu echt een zetje hebben gegeven om er toch echt voor de gaan. Heb gisteravond het formulier ingevuld met allee gegevens op de site van de Bergman Kliniek. Dus hopelijk nemen die van de week contact met me op.

Hier op deze site lees ik met jullie ervaringen graag mee zodat ik weet dat ik niet alleen sta en wat er allemaal gaat en kan gebeuren.

Groetjes Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvonne,

Fijn dat je nu dan toch de stap gaat zetten :35:

Heb je lichamelijk klachten, overbelasting ivm het gewicht... schouders, nek en rug?

Hopenlijk bellen ze je snel voor een afspraak, en anders bel je ze toch lekker zelf :P

Heb je een doorverwijzing van je huisarts, of heb je de verzekering al gesproken ivm een vergoeding?

Succes met het lezen van anderen hun ervaring wbt borstverkleiningen :35:

Mocht je vragen hebben : just ask!!!! :D

Groetjes Piepke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet eerlijk zeggen dat ik niet echt last heb van het gewicht. Of ik ben er gewoon aan gewend geraakt natuurlijk! Maar lijkt me wel heerlijk als er wat minder gewicht aan je schouders hangt!

Ik heb nog geen doorverwijzing van mijn huisarts. Is dat nodig??

Ook heb ik mijn verzekering niet gesproken. Moet ik die zelf bellen of regelt de kliniek dat i.v.m. De vergoeding. Ik heb cup 75 E/F. Zou dat vergoed worden??

Wel fijn dat ik hier met jullie mee kan lezen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ja joh!!!

Dat kan zeker vergoed worden!

Tjeeeee... ga eens snel de andere verkleiningsverhalen lezen hier, voordat je jezelf een heleboel centjes door de neus boort ;) ;)

Naar mijn idee krijg je een doorverwijzing van een huisarts...

Je belt de verzekering, geen idee of hun willen dat je dan geopereerd wordt bij 1 van de klinieken of ziekenhuizen die bij ze geregistreerd staan??

De chirurg waar je op consult gaat, die stuurt het handeltje door aan de verzekering, en uiteindelijk krijg je dan je goedkeuring (of juist niet) binnen :35:

Bij de 1 heb je wel een doorverwijzing nodig van de huisarts, bij de ander niet. Maar in de meeste operatieverslagen voor een verkleining staat de werkwijze van de verzekering wel beschreven.

:35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Renee gaat ook voor een verkleining naar Bergman , link van haar topic :

http://www.borstenfo...ergman-kliniek/

En Anma is er ook geweest voor een verkleining :

http://www.borstenfo...iniek-den-haag/

Misschien heb je er iets aan :D

*edit*

rechtsboven staat een zoekvenstertje, als je dan op het vergrootglas klikt dan kun je uitgebreid zoeken.

Als je dan de woorden : borstverkleining bergman intypt, en dan ietsje verder naar beneden de rubriek "operatieverslagen borstverkleining" selecteert ...dan krijg je een hoop zoekresultaten van meiden die er geweest zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben Yvonne en wil heel graag een borstverkleining. Zou het graag bij de Bergman kliniek willen laten doen. Daar lees ik wel een hoop goede ervaringen over!

Ik heb een aanvraagformulier van hun ingevuld en ga er van uit dat ze me van de week wel bellen (en anders bel ik zelf!)

Maar weet iemand of je daar ook een doorverwijzing nodig hebt van je huisarts?

En ik ben verzekerd bij Menzis, weet iemand of die moeilijk doen met het vergoeden. Ik heb 75 E/F ligt beetje aan het merk BH.

Vind eigenlijk ook wel heel erg spannend allemaal maar als ik het nu niet laat doen dan graag ik later echt spijt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Von

Welkom op het forum!!

Als ik het goed gelezen heb bij anderen, dan heb je bij Bergmankliniek geen doorverwijzing van je huisarts nodig voor de aanvraag van de verzekering... Ik heb echter een bv gehad en weet dit dus niet zeker. Ik hoop dat je snel nog reacties zult krijgen van mensen die een bvk hebben laten doen..

Normaal zijn er enkele bvk-dames meer op het forum, maar er zijn er een paar op vakantie.. Dus misschien dat er wat later een reactie komt :)

Heel veel succes in ieder geval! En je kunt altijd de zoekfunctie rechtsboven in het scherm gebruiken, misschien dat je op die manier al wat meer antwoorden op je vraag vindt :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvonne,

Welkom op het forum!

Bergman zal zelf met jou contact opnemen voor het maken van een afspraak van je 1e consult. Ze willen

inderdaad een doorverwijzing van je huisarts hebben. Maar dat zal met jouw maten vast ook geen probleem

zijn.

Met Menzis heb ik geen ervaring. Ik zit bij DSW en kreeg binnen 2 werkdagen akkoord voor de bvk.

Succes!

Groetjes

Renee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvonne,

Welkom op het forum!

Ik weet niet hoe het bij een kliniek werkt maar bij het ziekenhuis moet je het eerste consult ook zelf betalen zonder verwijzing van de huisarts. Met jou maten lijkt dat niet erg lastig.

Kun je er niets over vinden op de site van menzis? Ik ben gisteren voor het eerst op consult geweest en de PC kon op zijn computer al zien dat het voor mij waarschijnlijk helemaal vergoed wordt en zag de bevestiging van de verzekering haast als een formaliteit. Dat was echt een enorme opluchting!

Nu wacht ik op dat papiertje en daarna kan ik een operatiedatum plannen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvonne,

Ik wordt volgende week geholpen bij de Bergmankliniek. Je hebt idd een verwijsbrief van de huisarts nodig. Ze waren bij de Bergmankliniek zo stellig dat het vergoed werd dat de operatiedatum al geprikt kon worden; 2,5 week na mijn intake daar. Tot nu toe (anderhalve week later) heb ik nog niks van het CZ gehoord.. Vanaf cup DD wordt het vergoed mits je BMI onder de 30 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Von,

Goed dat je de stap zet, ik heb in augustus er ook voor gekozen om er wat aan te laten doen naar jaaaaren twijfelen! En nu ik eenmaal in het cirquit zit kan het niet snel genoeg gaan.

Je 1e consult wordt altijd vergoed door de verzekeraar als je een verwijzing hebt van een huisarts. Voor mij stelde die verwijzing niet veel voor. Ik hoefde me niet uit te kleden oid we hebben het er alleen over gehad en of ik andere opties als fysio,goede sportbh etc had geprobeerd.

Met de PC bespreek je je 'probleem' en je 'wensen'.

Ik heb daadwerkelijk veel last van rug en nek en voor mij is een bvk echt medische. Maar ik had niet het gevoel dat ik de pc daar enorm van moest overtuigen oid!

Hij kon via internet al zien dat het waarschijnlijk vergoed wordt en ik wacht nu op schriftelijk antwoord van mijn verzekering.

Over het algemeen wordt het vanaf een E cup en een gezond BMI goedgekeurd.

IK heb veel gehad aan de meiden die hier net een stapje voor op mij lopen! Dus ik hoop ook dat ik je hiermee wat kan helpen!

Groetjes Em

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha bedankt piepke, mijn linkje staat er al bij.

Mijn huisarts zei letterlijk ik ga daar niet over oordelen, ik verwijs je door voor n gesprek met de chirurg en die kan bepalen of t medisch noodzakelijk is. Meer wilde ik ook niet.

Over klachten heb ik het ook niet hoeven hebben, ik had me voor bereid op wat vragen hierover maar eenmaal mijn bh uit zei de pc, oh ik zie het al. Je zult wel dit en je zult wel dat... Ik drie keer ja gezegd en klaar.

Bij welke Bergman wil je gaan? Als je het traject van verzekerde zorg ingaat heb je wel een verwijzing nodig. Bergman vraagt dan met die vereijzing de vergoeding aan. Zelf heb ik geen contact gehad met de verzekering. Ik kreeg een brief thuis en dat was dat. Ik heb wel nog gebeld of het hele bedrag werd vergoed en dat was zo.

Sterkte en tip van de dag, maak veel fotos van hoe het nu is, met kleren zonder kleren etc. Je kan het je straks niet meer voorstellen!

X anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey Von,

Wat fijn dat je de beslissing hebt genomen, is er nog schot in de zaak met een consult bij de bergman clinics?..Voor welke PC heb je gekozen of ben je er nog niet uit?

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Von,

Ik ben ook bij Bergman geweest en had geen doorverwijzing nodig, maar misschien dat ze er nu wel om vragen. Waarschijnlijk ben je nu al wel gebeld om een afspraak in te plannen en misschien ben je zelfs al op consult geweest, ben benieuwd!

Ik vond Bergman een erg fijne kliniek en zou het aan iedereen aanraden :)

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.