Ga naar inhoud

SuzanneT: 9 september 2012: Dr Klepetko: Erasmus MC : Rotterdam


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Wat ben ik blij met dit forum! Ik heb me net aangemeld en zal me eerst even netjes voorstellen. Mijn naam is Suzanne, ben een vrouw van 33 jaar. Morgenochtend heb ik een afspraak bij de dokter die in eerste instantie over mijn aanhoudende rugklachten gaat, maar waarbij ik eindelijk mijn wens om mijn borsten te laten verkleinen ter sprake wil brengen. Ik hoop, en verwacht ook wel, een verwijzing te krijgen naar een plastisch chirurg. Voor mij speelt het om zowel psychische redenen als lichamelijke. Mijn rug doet regelmatig zo'n zeer dat ik minimaal een week uitgeschakeld ben en amper nog kan lopen en daarnaast heb ik altijd nek en schouderpijn.

Ik kreeg op heel jonge leeftijd al borsten. Ik was nog maar acht toen ze al begonnen te groeien. Op mijn tiende had ik al cup C. Inmiddels ben ik dus 33 jaar en heb ik cup G. Soms een F, dat ligt aan het merk, maar bij Hunkemoller heb ik cup G. Voor mij de G van het is Genoeg Geweest. Als ik loop voel ik ze meedeinzen en sporten is al helemaal niet mogelijk. Nooit kan ik eens een leuk beha'tje kopen bij de Hema of H&M. Bloesjes en jassen moet ik in een grote maat kopen, momenteel 44 of 46 omdat ik anders de knoopjes en/of rits niet dichtkrijg. Colbertjes kan ik niet aan, tenzij ik een hele grote maat koop, maar dan is het model vormloos en ben ik vierkant wegens enorme schouders. Kortom: ik ben het zat. Morgenochtend hoop ik dus een verwijzing te krijgen. Een kliniek heb ik al op het oog, de Velthuis kliniek, mede omdat er een vrouwelijke chirurg werkzaam is heb er een goed gevoel bij. Ik droom van normale borsten. Zou ze wel flink willen houden, een volle C of D cup zou prima zijn, heb brede heupen en het hoort bij mijn bouw, maar zo groot als ik nu heb....dat wil ik echt nooit meer. Heb van de week voor mezelf de knoop doorgehakt en moest er zelfs een potje om janken, dat ik die beslissing alleen al heb genomen. Vind het zo eng allemaal maar kan aan de andere kant niet wachten tot het zo ver is!

Lieve groet,

Suzanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hallo Suzanne, dat zit je echt hoog, je verhaal spreekt boekdelen! Ik wil je vandaag veel succes wensen met je gesprek bij de huisarts, de eerste stap (het beslissen van jezelf) is gemaakt, en nu gaat het echt vorm krijgen, spannend is dat he... ik weet nog wel hoe ik met kloppend hart de eerste keer naar de plastisch chirurg belde om een afspraak te maken (ik ben in totale renovatie (haha) omdat ik ruim 75 kilo ben afgevallen). Fijn dat je ook al een kliniek op t oog hebt. Wat zal je straks blij zijn met je beslissing, eindelijk mooie boobs en kleding die je leuk staat!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Suzanne,

Als ik jouw verhaal zo lees zal het met die doorverwijzing wel goedkomen hoor. Voor veel klinieken heb je trouwens helemaal geen doorverwijzing nodig (voor ziekenhuizen wel). Zelf heb ik m'n bvk bij Bergman Clinics in Bilthoven laten doen en daar kon ik zonder doorverwijzing terecht.

Toch wil ik je succes wensen vandaag! Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om die knoop door te hakken, maar al helemaal hoe moeilijk het is om het met anderen te bespreken die zelf niet voelen wat jij voelt. Gelukkig zijn hier zat lotgenoten te vinden ;)

Ik vind het in ieder geval wel super dat je de stap nu durft te nemen!

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hallo Suzanne, dat zit je echt hoog, je verhaal spreekt boekdelen! Ik wil je vandaag veel succes wensen met je gesprek bij de huisarts, de eerste stap (het beslissen van jezelf) is gemaakt, en nu gaat het echt vorm krijgen, spannend is dat he... ik weet nog wel hoe ik met kloppend hart de eerste keer naar de plastisch chirurg belde om een afspraak te maken (ik ben in totale renovatie (haha) omdat ik ruim 75 kilo ben afgevallen). Fijn dat je ook al een kliniek op t oog hebt. Wat zal je straks blij zijn met je beslissing, eindelijk mooie boobs en kleding die je leuk staat!

Groetjes van Ingrid.

Dank je! Het is/was/is nu nog steeds super spannend...Die ene stap is gezet.

En wat knap dat je 75 kilo afgevallen bent, dat is inderdaad wel een totale renovatie te noemen ja, wow! :35:

Hoi Suzanne,

Als ik jouw verhaal zo lees zal het met die doorverwijzing wel goedkomen hoor. Voor veel klinieken heb je trouwens helemaal geen doorverwijzing nodig (voor ziekenhuizen wel). Zelf heb ik m'n bvk bij Bergman Clinics in Bilthoven laten doen en daar kon ik zonder doorverwijzing terecht.

Toch wil ik je succes wensen vandaag! Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om die knoop door te hakken, maar al helemaal hoe moeilijk het is om het met anderen te bespreken die zelf niet voelen wat jij voelt. Gelukkig zijn hier zat lotgenoten te vinden ;)

Ik vind het in ieder geval wel super dat je de stap nu durft te nemen!

Groetjes Kir

Jij ook bedankt! Ik wist helemaal niet dat je zonder doorverwijzing bij een kliniek terecht kon. En inderdaad zeg, wat een herkenning hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieper de pieper! Zo voelde ik me toen ik vanmorgen weer buiten stond na mijn bezoek aan de huisarts. Ik vertelde mijn verhaal en ze begreep het meteen volledig. Mijn rugklachten komen waarschijnlijk door een jarenlange verkeerde houding, wegens schaamte of gewoon onbewust teveel naar voren en ingedoken gelopen, om mijn borsten minder te laten opvallen. Voor de rugpijn krijg ik nu medicatie, kijken of dat helpt. En dus...een verwijsbrief voor de kliniek! Die mag ik dinsdag ophalen en dan kan ik daar een afspraak maken. :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Nou...9/11 zal voor mij na aankomende 11 september een geheel extra betekenis krijgen: dan staat de operatie voor mijn borstverkleining gepland! Ik stelde me hier in maart dit jaar voor toen ik de knoop had doorgehakt om naar de huisarts te gaan voor een verwijsbrief. Ik had een kliniek in gedachten die hier dichtbij is en had zelfs al een chirurge op het oog. Het liep allemaal anders: de kliniek is er één van meerdere en juist deze kliniek voert geen borstverkleiningen uit. Wel krijg ik, als het goed is, de chirurge waar ik op hoopte: dokter Klepetko. Een vrouwelijke arts waar ik na het zien van haar foto gelijk een goed gevoel bij kreeg. In mei kreeg ik groen licht van de verzekering en nu is de operatie dus gepland voor 11 september. Ik heb nu cup G (of F, maar dat hangt af van het merk) en zou naar een D willen gaan. Of toch een C...daar twijfel ik nog over.

Het gaat nu ineens zo opschieten en ik probeer er niet te veel aan te denken want ik ben echt heel erg bang. Merk ook dat ik niet teveel moet gaan Googlen al ben ik aan de andere kant juist zo benieuwd naar al die ervaringen die onder andere hier te lezen zijn! Waar ik vooral bang voor ben zijn de infusen en de narcose. Ik ben echt panisch voor naalden en dat soort dingen. Waar ik ook tegen op zie is het herstel erna, ik woon alleen en krijg wel hulp van mijn broer die langs zal komen om bijvoorbeeld de katten te verzorgen en mijn zus die met me mee gaat naar het ziekenhuis op de dag van de operatie en me ook weer zal ophalen. Maar ja, ik moet maar voor ogen blijven zien hoe ik me straks ga voelen, als ik verlost ben van mijn veel te grote en zware borsten die me nu al zoveel jaren in de weg zitten.

Ik krijg de donderdag ervoor op 6 september nog wel een gesprek met de chirurg, de verpleging, de anesthesist en zal ik worden onderzocht. Wanneer de anesthesist goedkeuring geeft zal de operatie de dinsdag erna dus uitgevoerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi suzanne,

Proficiat! Goed van je, gewoon doen!

Ik heb het al achter de rug, 7 juni jl. ben ik van een g naar een d gegaan. Infuus is een prikje niet fijn maar niet anders dan bij bloedprikken, narcose niks van gemerkt! Alleen een beetje natrillen maar ben er niet ziek van geweest zoals je ook wel eens leest hier.

Herstel vond ik tegenvallen, en ik denk dat je nog wat meer hulp nodig hebt dan ik nu lees. De eerste paar dagen kon ik eigenlijk niks. Zou je wellicht iemand in huis kunnen vragen? Heb je een matras dat omhoog kan? Komt iemand voor je koken enzo. Je mag niet fietsen en niet autorijden hoor. Douchen ging ook nog niet alleen de eerste tijd, aankleden etc. allemaal obstakels. Kan je goed tegen wondjes enzo, durf je het zelf te verschonen. Sorry voor alle vragen maar zou t vervelend vinden als je straks zonder hulp zit.

Grappig erasmus mc heb ik zelf eigenlijk niet bij nagedacht had ik ook heen gekund. Woon je in rotterdam?

Anders wil ik zelfs wel een handje helpen hoor! ( ik ken je wel niet maar toch bij deze, mits je niet aan de andere kant van nederland woont hahaha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi suzanne,

Proficiat! Goed van je, gewoon doen!

Ik heb het al achter de rug, 7 juni jl. ben ik van een g naar een d gegaan. Infuus is een prikje niet fijn maar niet anders dan bij bloedprikken, narcose niks van gemerkt! Alleen een beetje natrillen maar ben er niet ziek van geweest zoals je ook wel eens leest hier.

Herstel vond ik tegenvallen, en ik denk dat je nog wat meer hulp nodig hebt dan ik nu lees. De eerste paar dagen kon ik eigenlijk niks. Zou je wellicht iemand in huis kunnen vragen? Heb je een matras dat omhoog kan? Komt iemand voor je koken enzo. Je mag niet fietsen en niet autorijden hoor. Douchen ging ook nog niet alleen de eerste tijd, aankleden etc. allemaal obstakels. Kan je goed tegen wondjes enzo, durf je het zelf te verschonen. Sorry voor alle vragen maar zou t vervelend vinden als je straks zonder hulp zit.

Grappig erasmus mc heb ik zelf eigenlijk niet bij nagedacht had ik ook heen gekund. Woon je in rotterdam?

Anders wil ik zelfs wel een handje helpen hoor! ( ik ken je wel niet maar toch bij deze, mits je niet aan de andere kant van nederland woont hahaha)

Hoi Anma,

Wat ontzettend lief van je aanbod! Maar gelukkig heb ik wel genoeg mensen om me heen die me kunnen helpen, alleen ben ik dat dus niet gewend, haha. Fietsen en autorijden doe ik sowieso niet, woon inderdaad in Rotterdam. Eigenlijk heb ik het over het herstel met de chirurg (een andere dan mij zal opereren) niet gehad, ze vroeg alleen wat voor werk ik doe en dat dat na een week tot twee weken weer zou kunnen, ik heb een zittend beroep achter de computer.

Qua verschonen, hoe ging dat bij jou? Het is me nog niet helemaal duidelijk of ik na de operatie nou ingetaped word (dat heb ik hier en daar gelezen) alleen lees ik overal dat je zes weken lang een sport beha moet dragen.

Alvast bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens een weblog bijgehouden vanaf het moment van mijn beslissing, hij is niet helemaal up to date, maar vermeld hem hier toch: http://vangnaard.wordpress.com.

Morgen toch maar even informeren over zorg na de operatie. Ik ben niet zo "vrij" met mijn lichaam dat ik dat aan een familielid zou vragen of een vriendin, douchen bijvoorbeeld. Heb toch nog even gegoogled net en zie dat je dat dus echt niet kan de eerste tijd. Lees eigenlijk alleen maar verhalen van vrouwen wiens moeder, zus of goeie vriendin hun haar wastte bijvoorbeeld na de operatie. Hmm...morgen maar gelijk even regelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suzanne, na de operatie zul je het op enig moment heerlijk vinden om in je blootje rond te lopen! Er hangt niks er kleppert en klotst niks. Ennuh de h en m ishet nog steeds niet voor mij hoor :) .

Ik heb zes weken de kliniekbh aangehad, waarvan de eerste vier ook in de nacht. Drie weken was voorgeschreven in de nacht maar je durft niet zonder in het begin. Verschoning, tien bij tien cutisoft gaasjes en van die papieren plakband. Op je tepels en onder je borst, twee maal daags verschonen. Wel of niet douchen van je borsten hangt per pc af, dat verschilt. Ik had hechtstrips en die moesten twee weken bliven zitten, de ochtend na de operatie haalde ze de tape er af en de drains eruit, en toen kreeg ik daar een bh. Ik had er een extra besteld, ivm wassen. Na twee weken gingen de hechtstrips er dus af en hebben ze knoopjes van de hechtingen losgeknipt maar ook dat verschilt per pc. Ten aanzien van hulp om je heen, je bips afvegen kan je wel zelf hoor, maar douchen vond ik toch een ander verhaal. En haren wassen helemaal, ik ben op enig moment lekker naar de kapper geweest en heb mijn haren een stuk korter laten knippen omdat mijn man echt geen staartje kon maken. Ik heb je blog gelezen! Zo herkenbaar, ik had bijna mijn eigen naam eronder kunnen zetten!

Kan ik me daar op abonneren? Groetjes anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik heb dan wel geen verkleining gehad, maar een borstlift met protheses. Maar het douchen ging best joh ;) Ik mocht 48 uur niet douchen, althans..... na 48 uur mocht de bh pas uit en mochten de gezusters hamster nat worden.

Het enigste wat lastig is, is idd haren wassen zoals Anma zegt.

Je zou eventueel een krukje, of plastic huishoudtrapje in de douche kunnen zetten zodat je kan zitten tijdens het douchen.

Ik weet niet of je een doucheslang hebt die je in de hand kan houden of dat je een vaste douchekop aan de muur hebt?

Je haren wassen kan eventueel zittend, en dan met je bovenlijf voorover gebukt, je bovenarmen naast je lijf en dan zo een beetje uitvogelen.

Je krijgt goede pijnstillers mee en die zullen je de eerste dagen wel door slepen.

Maak je niet te druk dat mensen je moeten gaan wassen... ik ben ervan overtuigd dat dit helemaal goed gaat komen met je :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suzanne, na de operatie zul je het op enig moment heerlijk vinden om in je blootje rond te lopen! Er hangt niks er kleppert en klotst niks. Ennuh de h en m ishet nog steeds niet voor mij hoor :) .

Ik heb zes weken de kliniekbh aangehad, waarvan de eerste vier ook in de nacht. Drie weken was voorgeschreven in de nacht maar je durft niet zonder in het begin. Verschoning, tien bij tien cutisoft gaasjes en van die papieren plakband. Op je tepels en onder je borst, twee maal daags verschonen. Wel of niet douchen van je borsten hangt per pc af, dat verschilt. Ik had hechtstrips en die moesten twee weken bliven zitten, de ochtend na de operatie haalde ze de tape er af en de drains eruit, en toen kreeg ik daar een bh. Ik had er een extra besteld, ivm wassen. Na twee weken gingen de hechtstrips er dus af en hebben ze knoopjes van de hechtingen losgeknipt maar ook dat verschilt per pc. Ten aanzien van hulp om je heen, je bips afvegen kan je wel zelf hoor, maar douchen vond ik toch een ander verhaal. En haren wassen helemaal, ik ben op enig moment lekker naar de kapper geweest en heb mijn haren een stuk korter laten knippen omdat mijn man echt geen staartje kon maken. Ik heb je blog gelezen! Zo herkenbaar, ik had bijna mijn eigen naam eronder kunnen zetten!

Kan ik me daar op abonneren? Groetjes anma

Leuk dat je mijn blog gelezen hebt! Goed idee, heb er gelijk aan de zijkant een abonneer functie op gezet. En inmiddels ook een update. Komt niet alleen door jouw reactie hoor, maar ook die zette me gisteravond aan het denken. Het is ook gewoon te vaag allemaal. Ik weet dus niet of ik een beha krijg van het ziekenhuis of die moet kopen. Daar konden ze me telefonisch ook geen antwoord op geven. Ik heb nog veel zitten Googlen tot diep in de nacht en heb een beslissing gemaakt: ik wil verzorging regelen vooraf! Ik ben echt kleinzerig als het op wonden aankomt. Heb me daar al die tijd gewoon helemaal niet mee bezig gehouden, stom. Ben ook echt een noob. Een boob-noob. ;)

Ik heb net alles beschreven in mijn blog maar het komt er op neer dat ik via Google bij de Parkkliniek terecht kwam, die zit hier vlakbij, wist het bestaan er niet van en dat spreekt me zoveel meer aan. Op de website beschrijven ze al meer dan ik nu weet hoe het daadwerkelijk zal gaan in het ziekenhuis. Ik twijfel geen moment aan de zorg en kundigheid van het ziekenhuis en de chirurg waar ik mijn intake gesprek mee had was erg vriendelijk maar: die krijg ik dus niet, het gaat allemaal per brief en als ik dan zo'n kliniek zie... Na heel wat telefoontjes vanmorgen is de knoop doorgehakt: mijn operatie is geannuleerd en ik heb nu een afspraak bij de Parkkliniek voor 28 augstus. Normaal kon ik sneller terecht maar vanwege de vakantieperiode duurde dat nu wat langer. Dan valt dat me nog mee, dinsdag over een week al! Dus de topic titel kan straks veranderd worden naar een andere datum! Spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik heb dan wel geen verkleining gehad, maar een borstlift met protheses. Maar het douchen ging best joh ;) Ik mocht 48 uur niet douchen, althans..... na 48 uur mocht de bh pas uit en mochten de gezusters hamster nat worden.

Het enigste wat lastig is, is idd haren wassen zoals Anma zegt.

Je zou eventueel een krukje, of plastic huishoudtrapje in de douche kunnen zetten zodat je kan zitten tijdens het douchen.

Ik weet niet of je een doucheslang hebt die je in de hand kan houden of dat je een vaste douchekop aan de muur hebt?

Je haren wassen kan eventueel zittend, en dan met je bovenlijf voorover gebukt, je bovenarmen naast je lijf en dan zo een beetje uitvogelen.

Je krijgt goede pijnstillers mee en die zullen je de eerste dagen wel door slepen.

Maak je niet te druk dat mensen je moeten gaan wassen... ik ben ervan overtuigd dat dit helemaal goed gaat komen met je :35:

Gezusters hamster, haha! :1: Ik ga die tip van het krukje in de douche wel onthouden, dat lijkt me makkelijker inderdaad. Op zich mogen mensen me wel wassen, maar zou niet weten wie...ik heb wel vriendinnen maar ik ben gewoon te preuts om dat door bekenden te laten doen. Op zich door een vreemde, een verpleegster lijkt me niet erg. Ik hoop daarom, zie hierboven, op verpleging de eerste dagen, of week, afhankelijk van hoe het verloopt. Ik lees echt verschillende dingen en hoor ook verschillende verhalen. Ik wil het zekere voor het onzekere nemen. Spannend allemaal. Ben trouwens ook niet bang voor pijn, heb de meest horror behandelingen bij de kaakchirurg gehad en kan qua pijn wel wat hebben. Ik heb er nu in elk geval een veel beter en geruster gevoel over!

:1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jee.. Ik wilde je niet bang maken hoor.. Douchen is zwaar overrated :) , katttenwasje aan de wastafel werkt ook!

Heb net een abonnement afgesloten op je blog. Leest lekker weg.

Ik heb ook gekeken naar de parkkliniek maar uiteindelijk toch voor Bergman gegaan, zonder echte reden. Ik neem aan dat je annulering wordt opgeschreven in het systeem van het ziekenfonds. Dan lijkt het me dat je nogeens een nieuwe machtiging kunt krijgen. In mijn traject heeft ook nog nooit iemand gevraagd naar de psychologische klachten. Ik dacht nog straks sturen ze me eerst naar een psycholoog voor een cursus leer leven met je bigboobies, maar dat hoefde gelukkig niet. Ze mochten er gewoon worden afgehakt! ( wel met chirurgische precisie...:))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jee.. Ik wilde je niet bang maken hoor.. Douchen is zwaar overrated :) , katttenwasje aan de wastafel werkt ook!

Heb net een abonnement afgesloten op je blog. Leest lekker weg.

Ik heb ook gekeken naar de parkkliniek maar uiteindelijk toch voor Bergman gegaan, zonder echte reden. Ik neem aan dat je annulering wordt opgeschreven in het systeem van het ziekenfonds. Dan lijkt het me dat je nogeens een nieuwe machtiging kunt krijgen. In mijn traject heeft ook nog nooit iemand gevraagd naar de psychologische klachten. Ik dacht nog straks sturen ze me eerst naar een psycholoog voor een cursus leer leven met je bigboobies, maar dat hoefde gelukkig niet. Ze mochten er gewoon worden afgehakt! ( wel met chirurgische precisie... :))

Leuk dat je abonnee bent! :48:

En nee, best gek, dat vroeg ik ook, of ik bij deze nu officieel moest doorgeven aan de verzekering dat ik de behandeling in het ziekenhuis heb geannuleerd. Maar er moet nu gewoon een nieuwe aanvraag komen vanuit de kliniek, moet dus ook straks even mijn verwijsbrief ophalen bij de huisarts. Ik neem aan dat ik gewoon weer groen licht krijg, de kliniek is aangesloten bij de verzekeraar en ik ben zelf niks veranderd. Ze zitten er nog steeds en hoe. :108::6:

En nee hoor je hebt me niet bang gemaakt! Het zette me nog verder aan het denken, alleen maar fijn. Het geeft me nu ook echt een opgelucht gevoel, als ik bijvoorbeeld in bed lag als ik wakker werd 's ochtends ging er de laatste tijd wel door me heen: "kan ik straks wel overeind komen?".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Suzanne

Ik heb dan wel een bv gehad, maar wil toch even reageren.

Wat een goede actie van je, om je afspraak te annuleren en te gaan voor MEER informatie!!! Het is geen kleine operatie en ik ben ook echt voorstander van zoveel mogelijk informatie vergaren. Als je pc je geen goede info geeft, is het geen goede pc (zo is mijn redenering)!!

Succes met je intake bij Parkkliniek! :)

Ik heb even je topictitel wat aangepast haha, zodra je een datum en arts weet, laat je het maar weten!

Succes!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Suzanne

Ik heb dan wel een bv gehad, maar wil toch even reageren.

Wat een goede actie van je, om je afspraak te annuleren en te gaan voor MEER informatie!!! Het is geen kleine operatie en ik ben ook echt voorstander van zoveel mogelijk informatie vergaren. Als je pc je geen goede info geeft, is het geen goede pc (zo is mijn redenering)!!

Succes met je intake bij Parkkliniek! :)

Ik heb even je topictitel wat aangepast haha, zodra je een datum en arts weet, laat je het maar weten!

Succes!

xx BB

Dank je wel, fijn dat de titel is aangepast! Als ik meer weet laat ik het weten.

En inderdaad daarom, het is geen gaatje die je laat vullen bij de tandarts. Ik ben opgelucht. :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik ben ook op een consult geweest bij de Parkkliniek, bij dr Timmenga.

Een hele aardige vent, maar hij zou me op dezelfde dag als de operatie weer naar huis willen sturen, terwijl bij alle ander klinieken en ziekenhuizen je bij een BVK minimaal een nacht moet blijven. Ik zag het dus ook niet zitten om nog dezelfde dag naar huis te moeten en heb uiteindelijk ook voor Bergman gekozen.

Ik ben ook alleen en woon ook in Rotterdam, maar ik ben na de operatie 3 weken bij m'n ouders ingetrokken, zodat m'n moeder me kon helpen.

Vooral de eerste paar dagen was ik daar erg blij mee :) Alleen de eerste week heeft ze me geholpen bij het wassen van m'n haren, de rest van het douchen deed ik gewoon zelf. En ze hielp me met afdrogen (ook nog de 2e week), want m'n rug kon ik zelf niet doen.

Ik heb ook een kantoorbaan, maar ben toch pas na 4 weken weer aan het werk gegaan. Ik had op zich weinig pijn, maar ik was vooral heel moe.

Als ik met m'n moeder mee was geweest naar de supermarkt (alleen maar naast het karretje gelopen en niks gepakt ofzo) dan kon je me daarna echt opvegen en moest ik weer een paar uur plat. En ik ben ook niet meteen weer volle bak aan het werk gegaan hoor. De eerste week 4 uurtjes per dag en dat heb ik elke week met 1 uur per dag opgebouwd.

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kir, bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat je dezelfde dag al naar huis gestuurd zou worden. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling! Ik ben benieuwd, heb inmiddels een nette brief gekregen waarin staat dat de afspraak vrijblijvend is dus dan kan ik altijd nog verder kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vond het ook heel raar. Ook omdat op hun site wel stond dat je moest overnachten daar. Uiteindelijk heb ik gewoon voor de pc en kliniek gekozen waar ik het beste gevoel bij had :)

Het blijft toch ook een beetje een gevoels kwestie. Ik geloof best dat alle pc's goed in hun werk zijn, dus op basis waarvan moet je dan kiezen? Daarom heb ik m'n gevoel gevolgd. Een goed gevoel bij je pc en kliniek scheelt straks ook weer in de zenuwen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar ga ik ook maar van uit...ze hebben hun diploma en vast geen workshop van een dag gedaan haha! Volgende week weet ik nu als het goed is meer, spannend hoor.

En kijken kijken niet kopen inderdaad! :1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.